امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۳۶ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

۰ نظر ۲۹ مرداد ۰۲ ، ۰۱:۲۸
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء و الصدیقین

شهید مفقودالاثر اسماعیل کاظمی فرزند حاج منصور و حاجیه خانم سروگل برزگر در سال ۱۳۴۳ در شیراز در خانواده ای مذهبی و ‌زحمتکش پا به عرصهٔ وجود گذاشت. 
پدرش عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و پنج فرزند پسر و سه دختر داشت که شهید کاظمی فرزند ششم خانواده بود. 
دوران دبستان را در مدرسهٔ بزرگ سامی با موفقیت پشت سر گذاشت، دوره راهنمائی را در مدرسه وصال و متوسطه را در مدرسه بازرگانی و خدمات ادامه داد...
ایشان در تابستانها به کار دست فروشی، میوه و ‌سبزی فروشی، بستنی فروشی و شاگرد نانوائی مشغول می شد تا در کسب معاش خانواده به پدر و مادر خود کمک کند.
از نظر اخلاق و رفتار واقعاً مهربان، دلسوز، حرف شنو، صبور و ‌با محبت بود و در هنگام حرف زدن با دیگران معمولاً سرش را به زیر می انداخت و با لبخند کوتاه و‌ خوش رفتاری با مردم مواجه می شد و در برابر بی ادبی و بی احترامی مثل کوه مقاوم و پابرجا بود و تا جائی که ممکن بود طرف مقابل را راهنمایی می کرد.
برادرش می گوید:
به یاد دارم در اوایل انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ می گفت: برای نابودی رژیم جبار شاهنشاهی باید هر روز تلاش بیشتری کنیم.
او در پخش اعلامیه های امام خمینی و شعار دادن علیه شاه در مدرسه بسیار فعال بود و همیشه آرزوی پیاده شدن قانون اسلام را داشت و هیچگاه از عبادت و نیایش با خداوند غافل نمی شد...
او‌ به ورزش علاقه زیاد داشت و در سال ۱۳۶۰ عضو تیم والیبال مدرسه وصال بود و کارت عضویت داشت. در همان سال دوره امداد و‌ مددکاری در سازمان جوانان هلال احمر جمهوری اسلامی را برای خدمت به هموطنان با موفقیت پشت سر گذاشت...
او ‌در مسجد کریمی شیراز فعالیت می کرد و عضو فعال گروه مقاومت آنجا بود. او علاوه بر درس خواندن در ایام تعطیل و در شبها خالصانه و دلسوزانه به نگهبانی از محله و ایجاد امنیت می پرداخت...
او می گفت : شب زنده داری و پاسداری از اسلام چقدر شیرین است و  بیداری برای خدا چقدر روح پرور است..
پس از شروع جنگ تحمیلی شهید اسماعیل کاظمی برای حضور در جبهه های حق علیه باطل داوطلب شد و به همراه بسیج مستضعفین عازم مناطق جنگی شد در حالیکه دو ‌برادر بزرگترش در جبهه های نبرد بودند.
برادرش می گوید : هنگامی که او سوار اتوبوس بود و به بدرقه اش رفته بودیم سرش از شیشه بیرون آورد و گفت : امام و اسلام را حمایت و پشتیبانی کنید و از آنها دست بر ندارید.... 
بالاخره او با رفتنش به جبهه و جنگ همه ما را در قبال امام و اسلام و انقلاب مسئول نمود...

 زمان و ‌مکان شهادت

این بسیجی دلاور و از خود گذشته در آخرین مرحلهٔ عملیات محرم با رمز «یا زینب» در آبان ۱۳۶۱ در منطقه دهلران و ‌موسیان در حالیکه عضو گردان ۹۸۱ بود، بعد از تصرف چند تپه و نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر روی تپه، نهایتاً روی تپه ۱۷۵ (که داخل خاک عراق قرار دارد) بعد از چند روز مقاومت، محاصره می شوند و نیرو به آنها نمی رسد، عده ای شهید، عده ای اسیر و عده ای عقب نشینی می کنند. بعد از عقب نشینی، نفرات باقیمانده تیپ امام سجاد (ع) سرشماری می شوند که اسماعیل جزو لیست مفقودالاثرها قرار می گیرد.
برادرش می گوید : ما به جبهه و دیدن برادران همرزمش رفتیم، همرزمانش گفتند اسماعیل با ما در عملیات بود، مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت، مجروح شده بود و امداد می طلبید ولی چون در عقب نشینی، آتش دشمن قوی بود نتوانستیم به او‌ و مجروحین دیگر کمک کنیم.....
اکنون سالهاست از مفقود شدن این اسوه اخلاص و پاکی و معرفت می گذرد و ما از او هیچ خبری نداریم، دیگر به دنبال پیدا کردن او نیستیم و تنها چیزی که ما را امیدوار می کند تداوم راه و افکار اوست.

لوح و سنگ یادبود شهید در گلزار شهدای شیراز

او ‌امانتی نزد ما بود اینک ‌نزد خدایش برگشته است و یادش را با نصب لوح و سنگ ‌یادبود در گلزار شهدای دارالرحمهٔ شیراز گرامی می داریم و اگرچه از او ‌هیچ اثری نداریم لیک روح بلند پرواز او ما را تسکین می دهد. 
خدایا امیدواریم ‌توانسته باشیم امانتت را آنگونه که تو می خواستی تحویل داده باشیم.
خدایا به ما سعادت ادامه راهش را عطا فرما، ای اسماعیل تفنگت را زمین نخواهیم گذاشت و تا آخرین قطره خون راهت را ادامه خواهیم داد و با دشمنان دین و ‌وطن و امام خواهیم جنگید. 
لازم به ذکر است که پدر و مادر بزرگوار شهید چندین سال پس از شهادت فرزندشان و فوت یکی از دخترانشان از دنیا رفتند و در آرامستان دارالرحمه شیراز دفن شدند.
روحشان شاد و یادشان گرامی
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

+++++

وصیت نامه های شهید اسماعیل کاظمی

از شهید اسماعیل کاظمی دو وصیت نامه به یادگار مانده است، یکی به ملت غیور و شریف ایران و دیگری برای خانواده و پدر و مادرش.

قسمتی از وصیت نامه خانوادگی

مرا حلال کنید، اگر شهید شدم برایم ‌گریه مکنید و به‌ من افتخار کنید که برای خدا و اسلام خدمت می کنم....

 وصیت به ملت شریف ایران
وصیت نامه اینجانب اسماعیل کاظمی، برادر
کوچک ملت ایران، این است که هر چه کار و کوشش می کنند برای خدا و اسلام و در راه اسلام باشد چون این اسلام بود که ما را از بند ابرقدرتهای شرق و غرب نجات داد و از هر ثانیه آن نهایت استفاده را بکنند و از حرفهای این پیر جماران که سالیان دراز برای اسلام و‌ مسلمین کوشش فراوان کرد تا توانست با این مشتهای کوچک، پدران و‌ مادران و خواهران و برادران، این ملت را از چنگال ابرقدرتها نجات دهد. باید به حرفهای او گوش دهند و هرچه سخن می گوید نهایت استفاده را بکنند و در نهایت (با اطاعت از) امامت و ولایتِ امر، سخنان علمای اعلم را گوش دهند تا هیچکس نتواند به این انقلاب ضربه بزند. و برادرانی که می توانند در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت کنند تا بتوانند خود را به خدای تعالی نزدیک نمایند.
خداحافظ ای شیران‌ملت ایران
اسماعیل کاظمی ، تاریخ ۱۳۶۱/۷/۸

۰ نظر ۲۷ مرداد ۰۲ ، ۱۳:۱۹
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهدا و الصدیقین

 

پریدند و به نام عشق رفتند

از اینجا تا مقام عشق رفتند

شبی همراه با یک ترکش سرخ

به پابوس امام عشق رفتند

 

شهید محمود مصدقی

فرزند هوشنگ

ولادت: 15 دی ماه 1347

شهادت : 5 اردیبهشت 1367 محله سید صادق

آرامگاه : گلزار مطهر شهدای باجگاه

 

شهید محمود مصدقی در تاریخ ۱۳۲۷/۱۰/۱۱ در شهر شیراز در یک خانواده مذهبی و با ایمان پا به عرصه وجود گذاشت. وی در دوران کودکی چون پدرشان با سواد بودند امور دین و مذهب را به ایشان آموزش داد که در سن ۵سالگی نماز خود را مرتب میخواند و اصول و فروع دین را به خوبی می دانست.

در سن ۷ سالگی در دبستان باجگاه به تحصیل پرداخت از نظر اخلاق و رفتار و پوشیدن لباس بین دانش آموزان رتبه اول و پس از دوران ابتدایی در مدرسه راهنمایی باجگاه جهت تحصیل ثبت نام نمود.

و در سال ۶۲ چون سن شهید کم بود و جنگ تحمیلی جریان داشت با کارت برادر بزرگتر جهت نبرد با بعثی های عراق به جبهه حق علیه باطل اعزام و در لشکر ۱۹ فجر در قسمت دوشیکا با همرزمانش با دشمن مقابله میکرد و چندین بار مجروح گردید که با این حال باز به جبهه رفت.

در سال ۶۳ به فکر افتاد که انجمن اسلامی دانش آموزان مدرسه راهنمایی شهدای باجگاه را بنیان گذاری نماید. خودش عضو اصلی انجمن بود، سنگر مدرسه و سنگر جبهه را مقدم بر کار خود میدانست.

در سال ۶۴ مجدداً به لشکر المهدی در واحد مهندسی و تخریب اعزام شد و نیز گواهینامه خود را با بالاترین رتبه دریافت کرد.

وی همیشه میگفت: اگر دو دست و دو پایم قطع شود تبلیغات در جبهه را رها نخواهم کرد و عاشق شهادتم در تاریخ ۱۳۶۶/۸/۲ دوباره به جبهه اعزام گردید و جزو کادر رسمی سپاه لشکر ۳۳ المهدی در آمد.و در تاریخ ۱۳۶۷/۲/۵ در جبهه سید صادق به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

کانون فرهنگی شهدای روستای باجگاه 

بازتایپ، ویرایش و انتشار : انتشارات هدهد ... التماس دعا

=================================

وصیتنامه محمود مصدقی فرزند هوشنگ

با نام پروردگار رحمان و رحیم وصیتنامه خود را شروع میکنم

با اینکه شهدا بارها به شما مردم شهید پرور وصیت کردند و شما خود الگوی این وصیتها بوده و هستید و راه این شهدای گرانقدر را ادامه دادید من هم به عنوان برادر حقیر شما برای یادآوری چند مورد را ذکر میکنم:

ای برادران و خواهران شهید پرور امام را یاری کنید و به رهنمودهای او عمل کنید چون او تنها کسی است که راه امام حسین (ع) را ادامه میدهد و قیام را به انقلاب حضرت مهدی (عج) وصل میکند.

امام نعمتی است الهی، خداوند را شکر کنید و او را دعا کنید، جبهه ها را پر کنید تا این بعثی ها را خداوند نابود کند. ای دانش آموزان جهاد در مدرسه را فراموش نکنید و با درس خواندن خود آینده انقلاب اسلامی را تضمین کنید و شما ای کسانی که جزء انقلاب نیستید و هر ساعت طرفدار کسی هستید میدانید که من خود با فکری روشن بسوی جبهه رفتم و با خواست خداوند به شهادت رسیدم و با شهید شدن ما امام و اسلام تنها نمیماند چون خدا با ماست.

ای برادرها و خواهرها به حرف این چپ گراها گوش ندهید و البته اینها را خدا رسوا کرده، انشالله خدا آنها را به راه راست هدایت کند. در آخر از پدر و مادر عزیزم میخواهم مرا حلال کنید و مرا ببخشید که نتوانستم جبران زحمات شما را بکنم، زحمات

شما را فقط خدا می تواند جواب بدهد.

پدر و مادرم اگر پولی پیش شما دارم به حساب بیت المال بگذارید، از طرف من از همه حلالیت بطلبید.

به امید پیروزی حق بر باطل

روحش شاد و یادش گرامی باد

کانون فرهنگی شهدای روستای باجگاه

===========================================

شهید محمود مصدقی فرزند مرحوم هوشنگ مصدقی سنگری و مرحومه سروناز معصومی در تاریخ ۱۳۴۷/۱۰/۱۵ در خانواده ای متدین و زحمتکش در روستای باجگاه شیراز دیده به جهان گشود...
پدر بزرگوارش اهل منطقه سنگر رشت در استان گیلان و مادرش گرامی اش اهل بخش فورگ داراب استان فارس بود.
پدر شهید سر نگهبان درمانگاه مرحوم استاد محرری باجگاه بود و در همین روستا زندگی می کرد.
شهید مصدقی فرزند چهارم خانواده بود و سه برادر و دو خواهر دیگر نیز داشت.
ایشان تحصیلات دوره ابتدایی را در باجگاه و دوران متوسطه را در هنرستان شبانه روزی مجتمع دانشسرای عشایری آب باریک گذراند.
دهساله بود که انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید و طومار نظام چند هزار سالهٔ شاهنشاهی را در هم پیچید و دست غارتگران بین المللی را از منابع سرشار و خداداد کشور عزیزمان قطع کرد.
شخصیت شهید در این دوره با شرکت در مجالس شهدا و مراسم مذهبی و انقلابی شکل گرفت و هر روز بر معرفتش افزوده شد.
دوران تحصیل راهنمایی ایشان مصادف شد با حمله صدام ملعون به مرزهای کشورمان و نابودی بسیاری از روستاهای مرزی و آوارگی و شهادت هزاران نفر از هموطنان غیر نظامی و اسارت برخی از آنها در چنگال دشمنان بعثی.
در این دوره غیرتمندان کشور به ندای حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفتند و به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند و نیروهای دشمن متجاوز را بوسیلهٔ بسیاری از ارتشهای غربی و عربی حمایت می شد زمینگیر کردند و اربابان صدام که به حساب خودشان می خواستند در عرض یک هفته تهران را بگیرند و انقلاب را سرنگون کنند با مشکل بزرگی به نام بسیج مواجه شدند که با جانفشانی خود رؤیای فتح هفت روزه ایران را برای دشمنان تبدیل به یک کابوس وحشتناک هشت ساله کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان در چنگ دشمن باقی بماند و یکی از این دلاورمردان بسیجی شهید محمود مصدقی بود.
ایشان و برادر بزرگترش، جانباز گرامی، حاج احمد مصدقی، در ابتدا به عنوان بسیج وارد لشکر حماسه سازان وطن شدند و پس از مدتی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمدند و در مناطق مختلف جنگی، حماسه آفرینی کردند.
شهید محمود مصدقی که از تخریبچی های ماهر و بی باک لشکر ۱۹ فجر و المهدی بود آموزشهای تخریب را در اهواز و آموزشهای پاسداری را در ارومیه دیده بود.
نهایتاً این شهید بزرگوار پس از شرکت در عملیاتهای متعدد و خنثی سازی مین های مختلف و گشودن معبر برای عبور رزمندگان اسلام در تاریخ ۱۳۶۷/۲/۵ در منطقه سید صادق از مناطق جنگی غرب کشور حال خنثی کردن یک مین گوشتکوبی (که یکی از مین های بسیار قوی روسی با ترکشهای فراوان است) به آرزوی دیرینش که شهادت بود رسید و به خیل عاشورائیان زمان پیوست.
لازم به ذکر است که پدر و مادر بزرگوار این شهید نیز به رحمت ایزدی پیوسته اند و در آرامستان باجگاه در جوار شهدای گلگون کفن آرمیده اند، یکی از برادران ایشان نیز در سانحهٔ آسانسور در بیمارستان شهید دستغیب شیراز از دنیا رفت و به والدین و برادر شهیدش پیوست.
روحشان شاد و ‌یادشان گرامی

۰ نظر ۲۵ مرداد ۰۲ ، ۱۴:۰۷
هیئت خادم الشهدا

«شهدای شاخص» سال 99 سپاه قدس گیلان معرفی شدند

معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان با اشاره به شهدای شاخص سال ۹۹ این سازمان گفت: شهید سرلشکر سیدعلی اقبالی دوگاهه و شهیده زهرا دقیقی از جمله شهدای شاخص سپاه قدس گیلان در سال ۹۹ هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ دوم پاسدار کامیار مهدی‌پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به معرفی شهدای شاخص سال 99 بسیج مستضعفان اظهار داشت: شهید ابومهدی‌المهندس، شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی و شهیده ترور صدیقه رودباری به‌عنوان شهدای شاخص سازمان بسیج مستضعفان در سال 99 معرفی شدند.

معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بهره‌مندی از نام شهدا در انجام کارها موجب افزایش خیر و برکت در نتیجه کار می‌شود خاطرنشان کرد: هر یک از نواحی 18گانه مقاومت بسیج در سراسر استان گیلان دارای شهدای ویژه‌ای هستند.

مهدی‌پور با اشاره به اهمیت معرفی جمعی از شهدا به‌عنوان شهدای شاخص ابراز داشت: سازمان بسیج مستضعفان هر سال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تعدادی از شهدا را به عنوان شهید شاخص معرفی می‌کند‌.

۰ نظر ۲۳ مرداد ۰۲ ، ۲۱:۵۹
هیئت خادم الشهدا

۱ نظر ۲۳ مرداد ۰۲ ، ۰۶:۲۴
هیئت خادم الشهدا

نثار ارواح مطهرشان صلوات

۰ نظر ۲۰ مرداد ۰۲ ، ۱۸:۴۵
هیئت خادم الشهدا

درود خدا بر شیرمردان حماسه آفرین ، دانش آموزان بسیجی، حمیدرضا و وحید جعفری

روحشان شاد و یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد

۰ نظر ۱۹ مرداد ۰۲ ، ۱۶:۲۷
هیئت خادم الشهدا

اسامی ۱۲ شهید آسمانی شده در ۱۸ مردادماه استان فارس

دو همرزم شهید محمد باقر جعفری و  شهید محمد علی جعفری، فرزند عوض

🌷  شهیدحسن مهدوی اصطهباناتی  ۱۳۶۱/۰۵/۱۸  استهبان
🌷  شهید  احمد تبلونستن  ۱۳۶۲/۰۵/۱۸  جهرم
🌷  شهید  مسعود لطفی ۱۳۶۴/۰۵/۱۸  جهرم
🌷شهیدسیدجمال الدین چراغ چشم  ۱۳۶۲/۰۵/۱۸  خرم بید
🌷  شهید  محمدباقر جعفری  ۱۳۶۶/۰۵/۱۸  زرقان
🌷  شهید  محمدعلی جعفری  ۱۳۶۶/۰۵/۱۸  زرقان
🌷  شهید  محمود دهقانی  ۱۳۵۷/۰۵/۱۸  شیراز
🌷  شهید  قاسم صفری نژادفرد  ۱۳۸۰/۰۵/۱۸  شیراز
🌷  شهید  خدابخش علی پور  ۱۳۶۵/۰۵/۱۸  فراشبند
🌷  شهید  علی محیط  ۱۳۶۰/۰۵/۱۸  قیر و کارزین
🌷شهید علی اکبر بهمنیان فتح آبادی  ۱۳۶۲/۰۵/۱۸  کوار
🌷  شهید  حسن توکلی۱۳۶۶/۰۵/۱۸  ممسنی

شرمنده ام ، فقط فامیل شهید دوم، شهید احمد تبلونستن، رو ‌نتونستم درست تلفظ کنم، یکی کمک کنه....

نثار ارواح مطهرشان فاتحه مع الصلوات

۰ نظر ۱۹ مرداد ۰۲ ، ۰۸:۵۷
هیئت خادم الشهدا

سالروز شهادت عباس بابایی و محسن دین شعاری/ اشتراک جالب این ۲ شهید چیست؟ +عکس ها

هر دو فرمانده از حج صرفنظر کردند و روز عید قربان شهید شدند، بقیه در ادامه مطلب...

۰ نظر ۱۷ مرداد ۰۲ ، ۰۶:۲۸
هیئت خادم الشهدا

💠 اسامی ۲۲ شهید آسمانی شده در ۱۴ مردادماه استان فارس که امروز سالگرد شهادتشان است...

🌷 شهید مسیح عبداله پور ۱۳۶۲/۰۵/۱۴ استهبان
🌷 شهید عبدالرضا اکبرپور ۱۳۶۲/۰۵/۱۴ استهبان
🌷 شهید قاسم نعمائی جهرمی ۱۳۶۲/۰۵/۱۴ جهرم
🌷 شهید سرفراز قربانی کاکونی ۱۳۶۲/۰۵/۱۴ جهرم
🌷 شهید حسن اسماعیلی شهرخفری ۱۳۶۲/۰۵/۱۴ خفر
🌷 شهید علیرضا نجیمی ۱۳۷۱/۰۵/۱۴ خفر
🌷 شهید محمدتقی منصوری ۱۳۶۶/۰۵/۱۴ داراب
🌷 شهید مسعود آزادی اردکانی ۱۳۶۰/۰۵/۱۴ شیراز
🌷 شهید جلال ترک فرد ۱۳۶۱/۰۵/۱۴ شیراز
🌷 شهید احمدرضا محمودیان فرد ۱۳۶۵/۰۵/۱۴ شیراز
🌷 شهید حسنعلی ثریاپور ۱۳۶۷/۰۵/۱۴ شیراز
🌷 شهید مهران امینی سعدی ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ شیراز
🌷 شهید عباس اکبرپور ۱۳۶۱/۰۵/۱۴ فسا
🌷 شهید جلیل شرفی ۱۳۶۲/۰۵/۱۴ فسا
🌷 شهید صفرعلی خوازه ۱۳۶۴/۰۵/۱۴ فسا
🌷 شهید حسین ناصری ۱۳۶۲/۰۵/۱۴ کازرون
🌷 شهید رسول قربانی ۱۳۶۳/۰۵/۱۴ کازرون
🌷 شهید عبداله بخشنده ۱۳۶۲/۰۵/۱۴ لارستان
🌷 شهید بیت اله رزمجوئی ۱۳۶۱/۰۵/۱۴ ممسنی
🌷 شهید کردم عرب زاده ۱۳۶۵/۰۵/۱۴ ممسنی
🌷 شهید علی اکبر عوضی ۱۳۶۵/۰۵/۱۴ ممسنی
🌷 شهید خدابخش عوضی ۱۳۶۵/۰۵/۱۴ ممسنی

💠 اسامی ۲۳ شهید آسمانی شده در ۱۵ مردادماه استان فارس که امروز سالگرد شهادتشان است...

🌷 شهید علی گوهرزاده ۱۳۷۵/۰۵/۱۵ آباده
🌷 شهید محمدرضا عسکری ۱۳۶۰/۰۵/۱۵ بوانات
🌷 شهید ذبیح اله فخرپور ۱۳۶۵/۰۵/۱۵ بیضاء
🌷 شهید محمد علائیان جهرمی ۱۳۶۰/۰۵/۱۵ جهرم
🌷 شهید سیدعلی مهدیان فر ۱۳۶۲/۰۵/۱۵ جهرم
🌷 شهید راهدار نظری ۱۳۶۶/۰۵/۱۵ داراب
🌷 شهید مجید دوکوهکی ۱۳۶۰/۰۵/۱۵ شیراز
🌷 شهید شعبانعلی نظری خواجه ۱۳۶۱/۰۵/۱۵ شیراز
🌷 شهید جواد فرخیان ۱۳۶۱/۰۵/۱۵ شیراز
🌷 شهید رضا سلطان آبادی رامهرمزی ۱۳۶۱/۰۵/۱۵ شیراز
🌷 شهید عباس بنیانی ۱۳۶۲/۰۵/۱۵ شیراز
🌷 شهید عبدالحمید کریمیان قطب آبادی ۱۳۶۲/۰۵/۱۵ شیراز
🌷 شهید ناصر جمالی فرد ۱۳۶۶/۰۵/۱۵ شیراز
🌷 شهید محمدرضا حیدری ۱۳۶۷/۰۵/۱۵ شیراز
🌷 شهید خلیل اسرار ۱۳۶۷/۰۵/۱۵ شیراز
🌷 شهید صفدر میرحاصلی ۱۳۶۹/۰۵/۱۵ شیراز
🌷 شهید محمدعلی سیفی کوی ۱۳۸۱/۰۵/۱۵ شیراز
🌷 شهید محمدجعفر زراعت پیشه ۱۳۶۲/۰۵/۱۵ فسا
🌷 شهید طهمورث امیری ۱۳۶۱/۰۵/۱۵ فیروزآباد
🌷 شهید فضل اله سیدجمالی ۱۳۶۱/۰۵/۱۵ کازرون
🌷 شهید کیامرز کشاورزی ۱۳۶۶/۰۵/۱۵ کازرون
🌷 شهید غلام رضا کاظمی لاری ۱۳۶۲/۰۵/۱۵ لارستان
🌷 شهید فریبرز زارع ۱۳۷۴/۰۵/۱۵ مرودشت

 

💠 اسامی ۲۶ شهید آسمانی شده در ۱۶ مردادماه استان فارس که امروز سالگرد شهادتشان است...

🌷  شهید  علی شیر صفایی پویا  ۱۳۶۵/۰۵/۱۶  اقلید
🌷  شهید  ابراهیم مظفری بوحمیدی  ۱۳۶۲/۰۵/۱۶  آباده
🌷  شهید  حیدر زارعی  ۱۳۶۶/۰۵/۱۶  پاسارگاد
🌷  شهید  حبیب حضوری  ۱۳۶۰/۰۵/۱۶  جهرم
🌷  شهید  علی نظری  ۱۳۹۵/۰۵/۱۶  جهرم
🌷  شهید  کرامت اله جلویز  ۱۳۶۵/۰۵/۱۶  خشت
🌷  شهید  غلام علی رستم نژاد  ۱۳۶۵/۰۵/۱۶  خشت
🌷  شهید  مهدی خلیفه  ۱۳۶۰/۰۵/۱۶  شیراز
🌷  شهید  محمدحسین ابراهیم پورحقیقی  ۱۳۶۲/۰۵/۱۶  شیراز
🌷  شهید  احمدرضا خنور  ۱۳۶۵/۰۵/۱۶  شیراز
🌷  شهید  محمود اسلمی  ۱۳۶۷/۰۵/۱۶  شیراز
🌷  شهید  محمدصادق میرزائی شهرستانی  ۱۳۶۷/۰۵/۱۶  شیراز
🌷  شهید  مهدی غلامی  ۱۳۷۲/۰۵/۱۶  شیراز
🌷  شهید  خیرالنساء ملکی  ۱۳۸۲/۰۵/۱۶  شیراز
🌷  شهید  باباجان رشته  ۱۳۶۵/۰۵/۱۶  فیروزآباد
🌷  شهید  محمدهادی روستا  ۱۳۷۲/۰۵/۱۶  فیروزآباد
🌷  شهید  مصطفی شکوهی  ۱۳۶۵/۰۵/۱۶  قیر و کارزین
🌷  شهید  رحیم بهمنی سکه روانی  ۱۳۶۶/۰۵/۱۶  قیر و کارزین
🌷  شهید  خداداد زارعی  ۱۳۶۲/۰۵/۱۶  کازرون
🌷  شهید  فرهاد حسن پور  ۱۳۶۶/۰۵/۱۶  کازرون
🌷  شهید  خلیفه عباسی  ۱۳۶۶/۰۵/۱۶  کازرون
🌷  شهید  امام بخش زاهدی خرم مکانی  ۱۳۶۳/۰۵/۱۶  مرودشت
🌷  شهید  فضل اله بنی هاشمی  ۱۳۸۱/۰۵/۱۶  مرودشت
🌷  شهید  بهرام بویر  ۱۳۶۱/۰۵/۱۶  ممسنی
🌷  شهید  حسن زردشت  ۱۳۶۷/۰۵/۱۶  نی ریز
🌷  شهید  مظفر یزدانی  ۱۳۶۷/۰۵/۱۶  نی ریز

@isaar_fars

۰ نظر ۱۶ مرداد ۰۲ ، ۰۸:۴۹
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء والصدیقین

سردار شهید محمد اسلامی نسب ، سردار زهرایی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، شهید محمد اسلامی نسب از دلاور مردان هشت سال دفاع مقدس است که سالهای عمرش را در حمایت و دفاع از انقلاب و اسلام سپری کرد.. شرکت و حضور فعال در تظاهرات و راهپیمایی‌ها همزمان با انقلاب اسلامی، حضور در کردستان و نبرد با منافقان ، حضور در سرزمین خوزستان با آغاز جنگ تحمیلی و فرماندهی گردان امام رضا (ع) از لشکر 19 فجر درعملیات کربلای چهار برگ های زرین زندگی این سردار دلاور و مبارزه وی با متجاوزان به خاک وطن است.سردار اسلامی نسب علاقه قابل ستایشی به حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) داشت و بدین جهت او را «سردار زهرایی (س)» می‌خواندند...سردار شهید محمد اسلامی نسب سرانجام درچهارم دیماه سال 1365 در سن 32 سالگی و درعملیات کربلای 4 درحالیکه فرماندهی گردان امام رضا (ع) از لشکر 19 فجر را بر عهده داشت درمحور شلمچه شهد شیرین شهادت را نوشید و پیکر پاکش در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد....این شهید سر افراز متولد سال هزار و سیصد و سی و سه در روستای لایزنگان از توابع شهرستان داراب بود .وی سال 1353 ازدواج کرد و از این سردار دلاور پنج فرزند به یادگار ماند.سردار شهید محمد اسلامی نسب درفرازی از وصیت خود می گوید: شهادت آنچنان شیرین و لذت بخش است که با هیچکدام از وعده های دنیوی آنرا قیاسی نیست .عکسها در ادامه مطلب...

۰ نظر ۱۵ مرداد ۰۲ ، ۱۲:۵۳
هیئت خادم الشهدا

شیخ فضل الله نورى

زندگینامه شهید شاخص تاریخ اسلام، آیت الله شیخ فضل الله نوری به نقل ازخبرگزاری حوزه، در ادامه مطلب...

۰ نظر ۱۵ مرداد ۰۲ ، ۰۱:۲۱
هیئت خادم الشهدا

شهیدان راه فضیلت (به نقل از سایت ویکیشیعه) به ترتیب زمانی عبارتند از: ..بقیه در ادامه مطلب..

۰ نظر ۱۵ مرداد ۰۲ ، ۰۰:۵۱
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء و الصدیقین

🔰زندگینامه  شهید بزرگوار روح الله خلج

🌺🍃شهید روح الله خلج در سال 1331 در اشتهارد در خانواده ای زحمتکش و مذهبی چشم به جهان گشود و پس از گذراندن دوران کودکی خویش در سن 7 سالگی وارد دبستان شد و تا پایان دوره ابتدایی در زادگاهش ماند
 و مشکلات فراوانی را تحمل نمود و بعد به منزل عمویش در تهران رفت و در انجا به ادامه تحصیل پرداخت و موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته علوم انسانی شد. 

در حین درس در ارتش استخدام شد و در جه گروهبانی را اخذ نمود و پس از ان وارد نیروی هوایی گردید و بسیار تلاش نمود تا توانست اولین درجه همافری خود را یافت نمود. در ان زمان در پایگاه تهران خدمت میکرد و در روز 12 بهمن که دسته ای از همافران به پشتیبانی از امام در جماران حضور پیدا کردند و مخالفت خویش را نسبت به رزیم شاه ابراز نمودند او نیز حضور داشت.

 پس از پیروزی انقلاب، شهید ازواج کرد که حاصل آن یک فرزند پسر است و با شروع جنگ تحمیلی به پایگاه نوزه همدان انتقال یافت و در انجا خدمات شایسته خویش ادامه داد.
 سرانجام در تاریخ سوم مهر سال 59 بر اثر بمباران هوایی پادگان مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت رسید .

─━━━⊱❅✿•❅•✿❅⊰━━━─
➡️@motevasselin_be_shohada

💝 متوسلین به شهدا 💝

💐🕊🌿💐🕊🌿💐🕊

۰ نظر ۱۱ مرداد ۰۲ ، ۰۸:۱۴
هیئت خادم الشهدا

🌷 شهید سیده بتول معزی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ استهبان
🌷 شهید سکینه خانم رعیتی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ استهبان
🌷 شهید محمدجواد پشوتن ۱۳۶۱/۰۵/۰۹ اقلید
🌷 شهید مهرانگیز امینی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ آباده
🌷 شهید ابوالفضل مسرت جهرمی ۱۳۶۱/۰۵/۰۹ جهرم
🌷 شهید بندعلی شاه علیان ۱۳۶۲/۰۵/۰۹ جهرم
🌷 شهید بها پروانه حقیقی ۱۳۶۷/۰۵/۰۹ جهرم
🌷 شهید امیر کشاورزی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ خرامه
🌷 شهید سرفراز پوررشید ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ خرامه
🌷 شهید حاتم لطفی ۱۳۶۲/۰۵/۰۹ خنج
🌷 شهید عبدالحسین خلیلی ۱۳۶۰/۰۵/۰۹ داراب
🌷 شهید علیا اسمعیلی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ داراب
🌷 شهید قربان مرادی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ داراب
🌷 شهید سیدرسول دستاران ۱۳۶۴/۰۵/۰۹ رستم
🌷 شهید نعمت اله نعمتی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ زرین دشت
🌷 شهید حسنقلی اسماعیلی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ سپیدان
🌷 شهید حمیده طالب زاده سروستانی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ سروستان
🌷 شهید طیبه تازنگ ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ سروستان
🌷 شهید ماه سلطان اسماعیلی تزنگی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ سروستان
🌷 شهید محمدحسین اسمعیلی ۱۳۶۰/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید رباب اسمعیلی ۱۳۶۰/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید سهراب زارع ۱۳۶۱/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید مهدی قدسی ۱۳۶۴/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید صغرا شهسواری ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید مفتول نجفی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید مرتضی حدادی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید رقیه حق نگهدار ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید محمدابراهیم فخرایی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید منیژه کریمی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید خانم ریاستی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید عبدالعلی غلامی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید محمود کاراندیش ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید قمرتاج زارع ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید رقیه رفعت بخش ایمان ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید سیدمحمد پورحقیقی زاده ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید ایراندخت نماینده ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید زهرا محمدمرادپور ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید درویش جهانگیری زرکانی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید فرح زوربخش ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید صادق محمدزاده ۱۳۹۵/۰۵/۰۹ شیراز
🌷 شهید خدیجه کدیور ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ فسا
🌷 شهید مهین فاخرمنش ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ فسا
🌷 شهید اله قلی شرفی فرد ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ فسا
🌷 شهید ملیحه کدیور ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ فسا
🌷 شهید سیدروح اله هاشمی ۱۳۶۴/۰۵/۰۹ قیر و کارزین
🌷 شهید مصطفی علی پور ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ قیر و کارزین
🌷 شهید سهیل ادیبی ۱۳۶۱/۰۵/۰۹ کازرون
🌷 شهید جعفر خواستان ۱۳۶۲/۰۵/۰۹ کازرون
🌷 شهید محمد ابراهیم پور ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ کازرون
🌷 شهید فرشید فتائی ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ کازرون
🌷 شهید عبدالصاحب سقازاده ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ کازرون
🌷 شهید داریوش جوکاری ۱۳۶۹/۰۵/۰۹ لارستان
🌷 شهید مهران ارجمندی علیا ۱۳۷۱/۰۵/۰۹ مرودشت
🌷 شهید حسین رحیمی ۱۳۶۷/۰۵/۰۹ ممسنی
🌷 شهید محمد قدرت زاده ۱۳۶۷/۰۵/۰۹ نی ریز
@isaar_fars

۰ نظر ۱۰ مرداد ۰۲ ، ۲۱:۱۲
هیئت خادم الشهدا

۰ نظر ۱۰ مرداد ۰۲ ، ۰۸:۰۳
هیئت خادم الشهدا

🌷  شهید  کرامت فیروزی  ۱۳۶۴/۰۵/۰۸  آباده

🌷  شهید  غلام رضا برزگر  ۱۳۶۱/۰۵/۰۸  بوانات
🌷  شهید  عبدالمجید هاشمی  ۱۳۶۱/۰۵/۰۸  بوانات
🌷  شهید  علی اکبر کریمی  ۱۳۶۱/۰۵/۰۸  بوانات
🌷  شهید  منوچهر اکسیری فرد  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  جهرم
🌷  شهید  عزت اله رحمانیان کوشککی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  جهرم
🌷  شهید  فرج اله احمدی حنائی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  جهرم
🌷  شهید  شعبانعلی کمالیان جهرمی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  جهرم
🌷  شهید  نبی اله راه پیمای فردحقیقی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  جهرم
🌷  شهید  ناصر محسنی نژادجهرمی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  جهرم
🌷  شهید  هدایت اله آذری جهرمی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  جهرم
🌷  شهید  عبدالکریم حقگویان جهرمی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  جهرم
🌷  شهید  عباس رضائی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  جهرم
🌷  شهید  قاسم قلج خانی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  جهرم
🌷  شهید  اسماعیل دروگرجهرمی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  جهرم
🌷  شهید  محمد زارع  ۱۳۶۵/۰۵/۰۸  خرامه
🌷  شهید  علی رضا کریمی خرمی  ۱۳۶۱/۰۵/۰۸  خرم بید
🌷  شهید  سرتیپ کریمی  ۱۳۶۱/۰۵/۰۸  خرم بید
🌷  شهید  علی محمد کامران  ۱۳۶۱/۰۵/۰۸  خرم بید
🌷  شهید  محمد اکبری باصری  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  خرم بید
🌷  شهید  ابراهیم کامرانی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  خرم بید
🌷  شهید  مظفر قربانی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  خفر
🌷  شهید  جهانگیر آقایی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  خنج
🌷  شهید  محمد محمدی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  رستم
🌷  شهید  محمد رضائی  ۱۳۵۹/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  قاسم مژده  ۱۳۵۹/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  خسرو سیفی زرقانی  ۱۳۶۰/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  نشمی رجبی  ۱۳۶۰/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  ریاد خوشبخت  ۱۳۶۰/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  سیدحبیب اکبری  ۱۳۶۰/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  جعفر حیدری  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  مهدی بذرافکن  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  نورمحمد شریفی تنها  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  عظیم جوکار  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  عبدالقادر تابع بردبار  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  محسن ضیع دانش  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  علی مراد باقری  ۱۳۶۵/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  منصور رشیدپور  ۱۳۶۶/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  رحیم دارائی  ۱۳۶۶/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  شهباز صالحی  ۱۳۶۷/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  محمدرضا رئیسی  ۱۳۶۷/۰۵/۰۸  شیراز
🌷  شهید  کاکاقلی مهرابی کوهی  ۱۳۶۶/۰۵/۰۸  فراشبند
🌷  شهید  سیداسداله بردبار  ۱۳۶۱/۰۵/۰۸  فسا
🌷  شهید  علی اسمعیلی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  فسا
🌷  شهید  غلام علی صیادنژاد  ۱۳۶۱/۰۵/۰۸  فیروزآباد
🌷  شهید  رستم قربانی کشکولی  ۱۳۶۱/۰۵/۰۸  فیروزآباد
🌷  شهید  بهبود شریفی ترکسلویه  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  فیروزآباد
🌷  شهید  علی صفائی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  قیر و کارزین
🌷  شهید  سیدمحمد حسینی  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  قیر و کارزین
🌷  شهید  اصغر پیل بالا  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  قیر و کارزین
🌷  شهید  سیدقاسم نوری  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  قیر و کارزین
🌷  شهید  یاراحمد جوکار  ۱۳۶۵/۰۵/۰۸  کازرون
🌷  شهید  غلام عباس اژدری  ۱۳۶۲/۰۵/۰۸  گراش
🌷  شهید  بهمن اسدی  ۱۳۶۸/۰۵/۰۸  ممسنی

@isaar_fars

۰ نظر ۰۸ مرداد ۰۲ ، ۱۵:۳۹
هیئت خادم الشهدا

آرامگاه مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ محمد نیکی نژاد، امام جماعت فقید محله دودج در گلزار مطهر شهدای ‌دودج، بین شهدای دفاع مقدس، تربیت شدگان منبر و مکتبش....

متولد ۱۳۱۱/۲/۳ احتمالاً یزد

وفات ۱۳۷۴/۴/۳ دودج، مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۱۶

نکته مهم : مدت خدمت معنوی ایشان در محله دودج ۲۳ سال برابر با دعوت رسول گرامی اسلام، و وفات ایشان در ۶۳ سالگی، در سن ارتحال حضرت محمد صل الله علیه و آله، ورود ایشان به دودج در چهل سالگی، سن بعثت....

همنشین اهلبیت علیهم السلام هستند انشاءالله..

روحش شاد و یادش گرامی

۰ نظر ۰۸ مرداد ۰۲ ، ۱۵:۲۶
هیئت خادم الشهدا

🌷 شهید قربان علی جاویدی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ ارسنجان
🌷 شهید غضنفر داریوش ۱۳۷۰/۰۵/۰۷ اقلید
🌷 شهید مصطفی شیبانی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ آباده
🌷 شهید بهمن سلیمانی هکانی ۱۳۶۰/۰۵/۰۷ جهرم
🌷 شهید مصطفی ابوطالبی جهرمی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ جهرم
🌷 شهید حسن محمدی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ جهرم
🌷 شهید خلیل فرجام ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ جهرم
🌷 شهید قنبرعلی دم خورده ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ جهرم
🌷 شهید الیاس احمدی حنائی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ جهرم
🌷 شهید عوض کریمیان فرد ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ جهرم
🌷 شهید جلال آل سعدی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ خرامه
🌷 شهید اله کرم برومند ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ خشت
🌷 شهید حیدر هوشمند ۱۳۶۲/۰۵/۰۷ خنج
🌷 شهید کرم حسینی پور ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ داراب
🌷 شهید مسلم شهدوست ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ داراب
🌷 شهید محمد مرادی کشکولی ۱۳۶۲/۰۵/۰۷ سپیدان
🌷 شهید حیدرعلی ذنوبی پورشیرازی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید حسین دقت ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید مجید مرادی رامجردی نژاد ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید امیرحسین قراجه ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید راه خدا فریدونی دشت ارژندی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید محمدرضا آقاجان عبداله ۱۳۶۲/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید عباسعلی فیروزی ۱۳۶۲/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید عبدالرسول گل بن حقیقی ۱۳۶۲/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید لطف علی اسفندیاری ۱۳۶۶/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید محمد منگلیان شهربابکی ۱۳۶۷/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید سیدعلی اکبر نصیرزاده شیرازی ۱۳۶۷/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید فریبرز ببرافکن ۱۳۶۷/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید محمد حسن لی ۱۳۶۹/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید ورد عماری ۱۳۷۳/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید سیروس یزدان پناه ۱۳۸۱/۰۵/۰۷ شیراز
🌷 شهید عباس بردبار ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ فسا
🌷 شهید غلامرضا بهروز ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ فسا
🌷 شهید کرمعلی خشنودی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ فسا
🌷 شهید منصور دقیق ۱۳۶۷/۰۵/۰۷ فسا
🌷 شهید حسین شریفی ترکسلویه ۱۳۶۰/۰۵/۰۷ فیروزآباد
🌷 شهید راهدار حسینی تنگ ریزی ۱۳۶۵/۰۵/۰۷ فیروزآباد
🌷 شهید بهزاد خسروی ۱۳۶۲/۰۵/۰۷ قیر و کارزین
🌷 شهید ابراهیم موسوی قیری ۱۳۶۷/۰۵/۰۷ قیر و کارزین
🌷 شهید محمد موذنی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ کازرون
🌷 شهید شکراله رضائیان پور ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ کازرون
🌷 شهید علی اصغر اعتمادی مهرنجانی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ کازرون
🌷 شهید زالی جاویدقراچه ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ کازرون
🌷 شهید غلامحسین حسنی بلیانی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ کازرون
🌷 شهید گرام نادری ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ کازرون
🌷 شهید غلام حسین مختارزاده ۱۳۶۲/۰۵/۰۷ کازرون
🌷 شهید فرامرز اکوان ۱۳۶۷/۰۵/۰۷ کازرون
🌷 شهید عبدالرسول دهقانی ۱۳۶۸/۰۵/۰۷ کازرون
🌷 شهید مجید بهادری اکبرآبادی ۱۳۶۵/۰۵/۰۷ کوار
🌷 شهید محمدعلی عبدالهی ۱۳۶۲/۰۵/۰۷ گراش
🌷 شهید رستم قاسمی بزرگی ۱۳۴۲/۰۵/۰۷ لارستان
🌷 شهید نعمت اله دگلی ۱۳۶۲/۰۵/۰۷ لارستان
🌷 شهید احمد نمازی ۱۳۶۱/۰۵/۰۷ لامرد
🌷 شهید نیرومند حبیبی ۱۳۶۶/۰۵/۰۷ مرودشت
🌷 شهید حسین نصیرپور ۱۳۶۰/۰۵/۰۷ نی ریز
@isaar_fars

۰ نظر ۰۷ مرداد ۰۲ ، ۲۳:۰۸
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء و الصدیقین

شهید حسنعلی فرهادی، اسم مستعار : امیر 
نام پدر: سلیمان
تاریخ تولد: 1327/04/03
تاریخ شهادت: 1362/01/27
منطقه عملیاتی شهادت: مریوان

عضویت : سروان ارتش، هوابرد
مزار :گلزار شهدای شیراز
+++++++
شهید حسنعلی فرهادی با نام مستعار امیر، فرزند سلیمان و صنوبر فرهادی که هر دو به رحمت ایزدی پیوسته اند، مرحومه مادر بزرگوارش در شیراز دفن و مرحوم پدر گرامی اش در آرامستان روستای  شیخ عبود دفن شده اند.
ایشان هنگام شهادت سروان ارتش و از تکاوران تیپ ۵۵ هوابرد شیراز بوده، سالها نیز سابقه حضور در جبهه های نبرد در جنوب و غرب کشور داشته است، این افسر شجاع لشکر اسلام در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۶۲ در جبهه مریوان به شهادت رسیده و مدتی مفقود و بدون مزار بوده و بعدها یا پیکرش پیدا شده و یا سنگ مزاری به نام او در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز نصب کرده اند، قطعه ۱ ردیف ۱۵ مزار ۱ 
شهید حسنعلی فرهادی ، متأهل بوده و دارای یک فرزند‌ پسر است.
خانواده پدری ایشان ابتدا ساکن روستای شیخ عبود بیضا بوده و بعد به شیراز مهاجرت کرده اند.
روش شهادت ایشان به این طریق بوده که روی صخره در اثر ترکش خمپاره مجروح می شود و همانجا می ماند و پس از چندین روز بخاطر صعب العبور بودن خبری از او به دست نمی آید و سالها جزو مفقودین ارتش بوده است.
++++++++++++++++++
 دو مدرسه به نام شهید فرهادی
دبیرستان پسرانه شهید حسن علی فرهادی ۱
ودبیرستان دخترانه شهیدحسن علی فرهادی۲
دوره اول متوسطه 
شیراز - ناحیه ۴ آموزش و پرورش، انتهای بلوار نصر، حسین آباد سرتل
در سال 1389 توسط وزارت آموزش و پرورش
با بنای آموزشی به مساحت 414 متر مربع و همچنین حیاط با مساحت 531 متر مربع، دارای فضای آموزشی و ورزشی نسبتاً مناسب  تاسیس شده است. 
+++++++++++++++
متأسفانه بیش از این ، اطلاعی از این شهید بزرگوار به دست نیاوردیم، لذا از اقوام و همرزمان و ‌دوستان ایشان خواهشمندیم با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۳۵۳ تماس بگیرند تا زندگینامه ایشان را تکمیل تر کنیم. والسلام، صادقی

۰ نظر ۰۷ مرداد ۰۲ ، ۱۶:۲۰
هیئت خادم الشهدا

این وقایع توسط خود قاتل‌ها فیلم‌برداری شده ولی وقتی از بازپرس پرونده پرسیدیم چرا این فیلمها را قطره چکانی منتشر کردید و فیلم‌های اصلی را منتشر نمی‌کنید گفت که من توی عمر کاری خودم همچین جنایتی در ایران ندیده بودم. 

انتشار برای نخستین بار؛ در رجانیوز

ناگفته‌هایی از شهادت طلبه بسیجی آرمان علی‌وردی

این وقایع توسط خود قاتل‌ها فیلم‌برداری شده ولی وقتی از بازپرس پرونده پرسیدیم چرا این فیلمها را قطره چکانی منتشر کردید و فیلم‌های اصلی را منتشر نمی‌کنید گفت که من توی عمر کاری خودم همچین جنایتی در ایران ندیده بودم... روز گذشته یکی از دوستان شهید آرمان علی‌وردی ناگفته‌هایی از شهادت وی را بیان کرد ناگفته‌هایی دردناک که نشان از اوج مظلومیت این شهید دارد... بقیه در ادامه مطلب..:
۰ نظر ۰۷ مرداد ۰۲ ، ۰۹:۳۴
هیئت خادم الشهدا
امشب به صحرا بی کفن جسم شهیدان است
شام غریبان است....
۰ نظر ۰۷ مرداد ۰۲ ، ۰۰:۳۴
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء و الصدیقین

ننگ و نفرین به قاتلانتان و راضیان به قتلتان، تسلیت به خانواده های معظم و صبورتان و....... خوش به سعادتتان که همخیمهٔ سقای علمدار شدید.... اللهم الرزقنا

۰ نظر ۰۶ مرداد ۰۲ ، ۱۵:۳۶
هیئت خادم الشهدا
یا حسین
۰ نظر ۰۶ مرداد ۰۲ ، ۰۱:۲۷
هیئت خادم الشهدا

سقای حسین سید و سالار نیامد.....التماس دعا

۰ نظر ۰۵ مرداد ۰۲ ، ۰۰:۴۷
هیئت خادم الشهدا

عروج ملکوتی جانباز

رضا اسفندیاری

فرزند محمد

 

ولادت : 2 آبان 1344

وفات : 17 مرداد 1392

آرامگاه : گلزار مطهر شهدای باجگاه

ما در ره عشق نقض پیمان نکنیم

گر جان طلبد دریغ از جان نکنیم

دنیا اگر از یزید لبریز شود

ما پشت به سالار شهیدان نکنیم

روحش شاد و یادش گرامی

۰ نظر ۰۴ مرداد ۰۲ ، ۰۰:۲۹
هیئت خادم الشهدا

بسم الله الرحمن الرحیم

شهدای گرانقدر روستای شیخ عبود بیضا به ترتیب تاریخ شهادت

  1. بسیجی شهید شهریار کرمی فرزند مهدی یار متولد 11/9/1336 شهادت 22/11/1360 در پاتک دشمن در تنگۀ چزابه
  2. بسیجی شهید مردعلی عبودی فرزند غلامحسین متولد 4/6/1345 شهادت تیرماه 1361  دفن 24/2/1365 علیات رمضان جبهه شرهانی
  3. بسیجی شهید فرج الله حیدری فرزند دادالله متولد 17/1/1338 شهادت 28/7/1362 در عملیات والفجر 4 جبهه مریوان، دفن در شیراز
  4. بسیجی شهید حاج امان الله رضائی فرزند میرزا آقا متولد 20/2/1328 شهادت 31/2/1363 در عملیات خط مقدم جزیره مجنون
  5. سردار پاسدار شهید سید حمید حسینی فرزند سید احمد متولد 24/4/1344 شهادت 13/2/1365 در عملیات جبهه فکه، دفن در تهران
  6. پاسدار وظیفه شهید روح الله عبودی فرزند حبیب الله متولد 1/11/1346 شهادت 4/10/1365 عملیات کربلای 4 در شلمچه
  7. بسیجی شهید نورعلی بردجی  فرزند گرام متولد 1/1/1352 شهادت 4/10/1365 عملیات کربلای 5 در شلمچه
  8. بسیجی شهید عبدالله عبودی فرزند عبدالعلی متولد 17/7/1349 شهادت 4/10/1365 عملیات کربلای 4 در شلمچه
  9. بسیجی شهید سیف الله عبودی فرزند علی مدد متولد 4/8/1343 شهادت 19/10/1365 عملیات کربلای 5 در شلمچه
  10. بسیجی شهید علی عبودی فرزند ولی الله متولد 15/1/1342 شهادت 19/10/1365 عملیات کربلای 5 در شلمچه ، سه شهید از سه خواهر : زمان عبودی
  11. بسیجی شهید محمد رضا عبودی فرزند ابراهیم متولد 4/6/1340 شهادت 19/10/1365 عملیات کربلای 5 در شلمچه ، سه شهید از سه خواهر : جهان عبودی
  12. بسیجی شهید حکمت الله عبودی فرزند حبیب الله متولد 19/1/1336 شهادت 19/10/1365 عملیات کربلای 5 در شلمچه
  13. بسیجی شهید عبدالواحد پیرمرادی فرزند حسن متولد 9/11/1342 شهادت 19/10/1365 عملیات کربلای 5 در شلمچه
  14. بسیجی شهید حسین قلی عبودی فرزند حبیب اله متولد 5/4/1349 شهادت 1/1/1367 در جبهه خُرمال
  15. سردار شهید حاج محمد باصری فرمانده گردان جوادالائمه لشکر 19 فجر فرزند مرحوم اکرم متولد 1328 شهادت سال 1367 در جبهۀ جزیره مجنون ، تاریخ دفن 11/3/1380
  16. پاسدار وظیفه شهید قربانعلی عبودی فرزند میرزا آقا متولد 3/10/1348 شهادت 2/8/1367 در اثر انفجار مهمات در جبهه آبادان
  17. پاسدار وظیفه شهید حاج مهدی احمدی فرزند آزاد متولد 7/1/1345 شهادت 19/10/1365 عملیات کربلای 5 در شلمچه
  18. بسیجی شهید غلامرضا عبودی فرزند عبدی متولد 1/1/1349 شهادت  25/10/1365 عملیات کربلای 5 در شلمچه
  19. بسیجی شهید محمد حسن عبودی فرزند محمد حسین متولد 1/1/1348 شهادت 25/10/1365 عملیات کربلای 5 در شلمچه
  20. سرباز شهید عبدالرضا عبودی فرزند غلامرضا متولد 25/5/1347 شهادت 21/1/1366 در عملیات کربلای 10 در جبهه قصر شیرین
  21. تکاور شهید محمد مهدی احمدی فرزند آزاد متولد 1337 شهادت 28 اسفند 1366 در عملیات والفجر 10 در جبهه خُرمال
  22. پاسدار وظیفه شهید آیت الله عبودی فرزند شکرالله متولد 1/11/1346 شهادت 4/4/1367 در عملیات تک دشمن در جزیره مجنون
  23. جانباز شهید محمد تقی کوچکی فرزند عباس علی متولد 18/4/1331  مجروحیت در جبهه فاو ، شهادت 12/11/1374
  24. و شهید مدافع حرم قدرت الله عبودی فرزند اباذر متولد 18/3/1352 شهادت 8/1/1396 در سوریه ، فدائی بی بی زینب (س).
  25. جانباز شهید رسول زراعت پیشه فرزند علی اکبر متولد 5/6/1338 مجروحیت 1/1/1366 حلبچه ، شهادت 15/10/1396 ، سه شهید از سه خواهر : عالم بها عبودی
  26. شهید حسنعلی فرهادی فرزند سلیمان متولد ۱۳۲۷/۳/۴ شیخ عبود، شهادت مریوان، مفقودالاثر ، ۱۳۶۲/۱/۲۷ ، بعدها دفن یا سنگ یادبوددر شیراز

نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات

========================

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهدای گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۰۳ مرداد ۰۲ ، ۲۰:۰۴
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء و الصدیقین

بسیجی شهید حسین قلی عبودی فرزند مرحوم حبیب اله و بانو خورشید عبودی در تاریخ ۱۳۴۹/۴/۵ در خانواده ای شریف و متدین در روستای ولایتمدار و مذهبی شبخ عبود بیضای فارس دیده به جهان گشود.
او فرزند دوم خانواده از بین شش فرزند دختر و پسر بود. پدرش به کشاورزی اشتغال داشت و شهید از کودکی به مادر و پدرش در امور معیشتی کمک می کرد.
شروع به تحصیل او در دوره ابتدایی مصادف بود با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی در بهمن ماه ۱۳۵۷ که معجزه قرن بیستم نامیده شد و رژیم چند هزار سالهٔ شاهنشاهی را سرنگون کرد.
شهید تا پنجم ابتدایی بیشتر نتوانست درس بخواند و در دوران تحصیل همیشه به دنبال کارهای مسجد و پایگاه مقاومت بود و در کار سرودهای انقلابی و دفاعی، با آنها همکاری داشت و یکی از جایگاههای دائمی اش گلزار شهدا و راز و نیاز با شهدا بود.
پایان تحصیل ایشان نیز در دوران جنگ تحمیلی بود که از مهرماه ۱۳۵۹ شروع شده بود و ادامه داشت. شهید بارها برای حضور در جبهه های حق علیه باطل داوطلب شد ولی بخاطر سن کم پذیرفته نشد اما همکاری خود را با نیروی مقاومت بسیج ادامه می داد، در عین حال، در کارهای کشاورزی به پدرش کمک میکرد. تا اینکه سرانجام پس از اصرار و کسب رضایت والدین و مسئولین نظامی به دوره آموزشی اعزام شد و به بزرگترین آرزوی خود که همکاری با رزمندگان اسلام در دفاع از دین و ناموس وطن بود رسید ولی آرزویی دیگر نیز داشت که روح نا آرام او را طوفانی کرده بود، آری فقط شهادت در راه خدا و محشور شدن با حضرت قاسم و حضرت علی اکبر می توانست به او آرامش دهد و روح طوفانی او را آرام کند.
او اگرچه نامزدی کرده بود ولی تقدیر خداوند این بود که او را با شهادت از امام زادگان عشق قرار دهد و در آسمان شفاعت مستقر سازد تا مزارش میعادگاه عُشاق و آزادگان و حق شناسان باشد.
شهادت این بسیجی دلاور و از خودگذشته در اولین روز سال ۱۳۶۷ در آخرین ماههای جنگ تحمیلی در جبهه خُرمال در عملیات کربلای ۱۰ اتفاق افتاد.
پیکر مطهرش نیز پس از تشییع در شیراز و روستاهای بیضا، در گلزار شهدای گلگون‌کن زادگاهش روستای شیخ عبود،  به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی

++++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهدای گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۰۳ مرداد ۰۲ ، ۰۸:۲۵
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء و الصدیقین

شهید قربانعلی عبودی فرزند مرحوم میرزا آقا و بانو مریم کوچکی در تاریخ ۱۳۴۸/۱۰/۳ در روستای ولایتمدار شیخ عبود بیضا در خانواده ای متدین و تلاشگر دیده به جهان گشود.
قربانعلی فرزند سوم از بین چهار پسر و یک دختر بود و خانواده در امور معیشتی به پدر در شغل کشاورزی و بنائی کمک می کردند.
شهید درس خود را دوران ابتدائی تمام کرد ولی بخاطر اینکه دوره متوسطه در روستا نبود ترک تحصیل کرد و مشغول به کار شد.

ایشان بسیار خوش اخلاق، مردم دار و زرنگ بود و ارتباطی عالی با مسجد و مجالس اهلبیت مخصوصاً مراسم عاشورائی داشت. دارای اخلاق پسندیده ای بود و سعی می کرد تا آنجا که می تواند در هر زمینه ای به دیگران کمک کند.

او در جوانی نامزدی کرد و سپس به سربازی رفت، قسمتی از دوران خدمتش را دوران دفاع مقدس در جبهه های نبرد حق علیه باطل در مناطق جنوب گذراند تا اینکه قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل پذیرفته شد و جنگ تحمیلی به اتمام رسید. اما خداوند حکیم و متعال مقدر کرده بود که قربانعلی با خلعت شهادت به بزم مقربان درگاه احدیت درآید و ستاره ای در آسمان شفاعت شود...
روش شهادت این سرباز ولایت بر اثر انفجار مهمات در منطقه جنگی آبادان در تاریخ ۱۳۶۷/۸/۲ یعنی چندین ماه بعد از پایان جنگ تحمیلی بود.
پدر بزرگوار ایشان نیز چندین سال پس از شهادت فرزند رشیدش از دنیا رفت و در آرامستان روستای شیخ عبود خاکسپاری شد.
روحشان شاد و یادشان گرامی

++++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهدای گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۰۳ مرداد ۰۲ ، ۰۷:۴۳
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء و الصدیقین


شهید محمد تقی کوچکی فرزند مرحوم عباسعلی و مرحومه بانو جهان ده بزرگی در تاریخ ۱۳۳۱/۴/۱۸ در خانواده ای متدین و زحمتکش در روستای ولایتمدار شیخ عبود بیضا دیده به جهان گشود.
پدرش به شغل کشاورزی و کارگری اشتغال داشت و از اهالی شیخ عبود و مادرش از خانوادهٔ ده بزرگی های شیراز بود. شهید فرزند دوم خانواده بود و دو خواهر دیگر نیز داشت که در کودکی پدر خود را از دست دادند و سرپرستی آنها به عهده مادر افتاد.
او مدرسه را بخاطر مشکلات عدیده ناتمام گذاشت و مشغول به کار کشاورزی شد.
در جوانی برای انجام خدمت وظیفه اقدام کرد ولی معاف شد و دوباره به روستا بازگشت و مشغول کشاورزی شد.
در همین دوران ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد.
با شروع جنگ تحمیلی و حمله صدام به خاک کشور عزیزمان به ندای امام خمینی لبیک گفت و به عضویت بسیج در آمد و پس از کسب آموزشهای لازم نظامی از طریق لشکر ۱۹ فجر فارس به صفوف فشرده رزمندگان دریادل اسلام پیوست و در جبهه های حق علیه باطل مشغول نبرد با متجاوزین بعثی شد.
نهایتاً ایشان در خط پدآفندی فاو در اثر ترکش خمپاره های دشمن مجروح شد و به افتخار جانبازی نائل شد و پس از حدود دهسال تحمل درد و رنجهای جانبازی، در تاریخ ۱۳۷۴/۱۱/۱۲ به یاران شهیدش پیوست و به فیض عظمای شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای روستای شیخ عبود به خاک سپرده شد.
لازم به ذکر است که مادر گرامی ایشان نیز فوت کرده و در آرامستان شیخ عبود دفن شده است.
روحشان شاد و یادشان گرامی

++++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهدای گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۰۳ مرداد ۰۲ ، ۰۱:۱۶
هیئت خادم الشهدا
 
هوالجمیل/از شهدای گرامی روستای ولایتمدارشیخ عبودبیضای فارس
 شهید سید حمید حسینی در بهشت زهرای تهران
و شهید فرج اله حیدری فرد در گلزار شهدای شیراز
دفن هستند و در گلزار مطهر شهدای روستای شیخ عبود بیضای فارس، سنگ یادبود برای آن عزیزان گذاشته شده است.
روحشان شاد و یادشان گرامی
۰ نظر ۰۲ مرداد ۰۲ ، ۱۳:۵۸
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء والصدیقین

شهید شهریار کرمی فرزند مرحوم مهدی یار و مرحومه..... در مورخه ۱۳۳۶/۹/۱۱ در خانواده ای مذهبی و زحمتکش در روستای عاشورائی شیخ عبود بیضا دیده به جهان گشود.
شهریار فرزند چهارم از بین هفت فرزند پسر و دختر بود.
او تا کلاس ششم ابتدایی در روستا تحصیل کرد و در حین درس به کمک پدر نیز می شتافت، پس از ترک تحصیل تمام وقت به کمک پدر رفت و به کار کشاورزی مشغول شد.
در جوانی به خدمت سربازی رفت و در نیروی زمینی ارتش خدمت کرد. او همیشه خاطراتی تلخ از سرسپرگی فرماندهان ارتش به بیگانگان مخصوصاً به امریکائی ها و شیوع انواع فسادها در بدنهٔ حکومت شاه تعریف می کرد. پایان سربازی او مصادف شد با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی در سال ۱۳۵۶ و بخاطر شناختی از ماهیت پلید رژیم پهلوی داشت آگاهانه و با جان و دل به صفوف فشرده انقلابیون پیوست و کار و زندگی را وقف آرمانهای امام و شهدا کرد. ایشان بارها جان خود را به خطر انداخت و در تظاهراتها و برنامه های انقلابی و مذهبی در شیراز شرکت کرد. او در همین دوره ازدواج نمود که حاصل این پیوند مقدس یک پسر و یک دختر است.
 پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ برای او سرشار از زیباترین خاطرات انقلابی و معنوی بود.
هنوز چیزی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که جهانخواران و غارتگران بین المللی که دستشان از منابع و ثروتهای خداداد ایران عزیز قطع شده بود، با تحریک صدام ملعون، جنگی نابرابر علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی راه انداختند و صدام در مهر ۱۳۵۹ با کمک بسیاری از ارتشهای عربی و غربی مرزهای جنوب و غرب ایران را مورد تاخت و تاز وحشیانه قرار داد و صدها شهر و روستا را ویران و هزاران نفر غیر نظامی را شهید و مجروح و اسیر و آواره کرد. در این زمان، دوباره نیروهای انقلابی و از خودگذشته به میدان آمدند و حماسه آفریدند و ارتش متجاوز بعث عراق را زمینگیر کردند و به دفاع از دین و ناموس وطن پرداختند. یکی از جاهائی که ارتش متجاوز دشمن زمینگیر شد تنگ چزابه بود و یکی از آن اولین شیرمردان جان برکف و با غیرت که در آن تنگه راه دشمن را سد کرد بسیجی شهید شهریار کرمی بود که در اولین حضورش در جبهه پس از رشادتها و حماسه آفرینی ها در سخت ترین شرایط جنگی و آب و هوایی، نهایتاً در پاتک مشهور چزابه در تاریخ ۱۳۶۰/۱۱/۲۲ مجروح و به بیمارستان مشهد منتقل شد و پس از یک هفته مداوا، به آرزوی دیرینش که شهادت در راه خدا بود نائل شد و پیکر مطهرش که از اولین شهدای دفاع مقدس بود پس از تشییع در شیراز و روستاهای بیضا، در یک روز سرد برفی در آرامستان زادگاهش، روستای شیخ عبود دفن گردید و الهام بخش رزمندگان و راهگشای بسیجیان بعد از خود شد.
ایشان  فردی بسیار با معرفت، مؤمن ، با بصیرت، انقلابی و کمک حال مردم بود و اخلاقی بسیار عالی و دلنشین داشت.
لازم به ذکر است که پدر و مادر بزرگوار شهید شهریار کرمی به رحمت ایزدی پیوسته اند و در آرامستان روستای شیخ عبود دفن شده اند.
روحشان شاد و یادشان گرامی

++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهید گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۲ نظر ۰۲ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۱۴
هیئت خادم الشهدا
الحمدلله الذی هدانا لهذا..... با تشکر از تمام همراهان
اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک، آمین یا رب العالمین
۰ نظر ۰۲ مرداد ۰۲ ، ۰۰:۰۹
هیئت خادم الشهدا