امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید سید رحمان هاشمی اصل

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳ ب.ظ

بسم رب الشهداء و الصدیقین

پاسدار شهید:سیدرحمان هاشمی اصل

زندگینامه شهید سید رحمن هاشمی اصل
شهید سید رحمن هاشمی اصل فرزند سید شارضا در تاریخ ۱۳۴۷/۶/۲۵ در خانواده ای متدین و مقید به احکام و اخلاق اسلامی و از سلالهٔ سادات جلیل القدر در روستای اتابک دیده به جهان گشود. او فرزند دوم خانواده بود و خداوند سه خواهر و پنج برادر دیگر به آنها اعطا کرده بود.
شهید تحصیلات ابتدائی را در دبستان محلهٔ سعدی با موفقیت و پشتکار پشت سر گذاشت  و یکی از دانش آموزان فعال و با استعداد در زمینه های مختلف بود.
ورود ایشان به تحصیلات دوره راهنمائی مصادف شد با آغاز نهضت امام خمینی (ره) و علنی شدن انقلاب  ملت ایران علیه نظام ستمشاهی در سال ۱۳۵۶ که تمام شهرها و روستاهای کشور بویژه شهرهای بزرگ مثل شیراز نقش مهمی در تحولات انقلابی کشور داشتند. شهید نیز اگرچه ۹ ساله بود ولی در حد خود در مجالس و راهپیمائی های مردم به همراه خانواده شرکت می کرد. بهمن ماه سال ۵۷ برای او و تمام نوجوانان و جوانان انقلابی بسیار شیرین و سرنوشت ساز بود و شخصیت ولایتی و ضد استکباری آنها در این عرصه شکل گرفت.
هنوز چند ماهی از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام نوپای جمهوری اسلامی نگذشته بود که  آشوبهای خونین و فتنه های پیچیده و گسترده علیه ایران شروع شد و جهانخوارانی که دستشان از منابع اقتصادی ایران کوتاه شده بود مناطق مختلف کشور را درگیر جنگهای داخلی کردند و پس از مدتی صدام نیز با حمایت بسیاری از کشورهای عربی و غربی در تاریخ اول مهرماه ۱۳۵۹ جنگی نابرابر به ایران تحمیل کرد و قصد داشت در عرض یک هفته تهران را تسخیر کند ولی مردم و رزمندگان ایران هشت سال مقاومت کردند و دشمن متجاوز بعثی نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را جدا کند که این موهبت از برکت وجود دریادلانی مثل شهید هاشمی اصل است.
این شهید بزرگوار علیرغم سن کم یکی از اولین رزمندگانی بود که ادامه تحصیل را به آینده موکول کرد و به ندای امام‌خمینی لبیک گفت و به بسیج پیوست.
شهید علاوه بر فعالیتهای انقلابی و مذهبی در شهر و روستاها و همکاری با پایگاه مقاومت و ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ به فراگیری آموزشهای نظامی مشغول شد و پس از مدتی در پانزده سالگی به عنوان رزمنده بسیجی به خطوط مقدم نبرد اعزام شد. ایشان چندین بار در جبهه های مختلف غرب و جنوب به دفاع از دین و ناموس وطن پرداخت و در شانزده سالگی تشکیل خانواده داد اما ازدواج مانع جبهه رفتنش نشد.

بعد از چند سال با کوله باری از آگاهی و تعهد و تجربه جنگی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و مجدداً راهی جبهه های نبرد شد.
این شهید بزرگوار هر زمان به مرخصی می آمد بیشتر اوقاتش را در پایگاه مقاومت و انجام کارهای فرهنگی و نظامی می گذراند. یکی از کارهای ماندگارش که همگان به یاد دارند تلاش گسترده برای ساخت حسینیهٔ آل محمد محلهٔ سعدی شیراز است که علاوه بر هماهنگی های مختلف در امور خیریه، مثل یک کارگر ساده در آنجا کار می کرد تا حسینیه ساخته شد.
نهایتاً این شهید پاکباز و از خود گذشته و دلسوختهٔ اهلبیت در اواخر جنگ تحمیلی در تاریخ ۱۳۶۷/۳/۲۴ یعنی سه روز قبل از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل توسط ایران در کربلای شلمچه در سن نوزده سالگی به آرزوی دیرینش که شهادت در راه خدا بود رسید و به جمع عاشورائیان زمان پیوست.


پیکر مطهر این شهید بزرگوار در شیراز تشییع و در گلزار شهدای محلهٔ سعدی به خاک سپرده شد.
لازم به ذکر است که پدر بزرگوارش سید شارضا (که آبا و اجدادش از اهالی روستای اتابک زرقان بوده اند) کارمند اداره مسکن و شهرسازی استان فارس بوده و اکنون بازنشستهٔ این سازمان است و مادر گرامی ایشان خانم کتان جان رمضانپور خانه دار بوده که اکنون ساکن محلهٔ رکن آباد شیراز هستند.
 در ضمن، از این شهید گرانقدر دو پسر به یادگار مانده که سید صادق هنگام شهادت پدر دو ساله بوده و پسر دوم شش ماه بعد از شهادت پدر متولد شده که نام زیبای پدر را روی او گذاشته اند: سید رحمان هاشمی اصل.
شهید هاشمی اصل یکی از ذوب شدگان در عشق و ولایت اهلبیت و ولایت فقیه بود، در دشمن شناسی و انواع حیله ها و فتنه های آنها اطلاع و بصیرتی کامل داشت. در زندگی اجتماعی بسیار منظم و فعال و با گذشت بود و در زندگی خانوادگی بسیار مهربان و رئوف و خانواده دوست بود طوری که همه حسرتش را می خوردند و او را به عنوان یک الگوی کامل به یکدیگر معرفی می کردند و هنوز بر سر مزارش از او حاجت می طلبند.
روحش شاد و یادش گرامی

​........................................

پاسدار شهید:سیدرحمان هاشمی اصل
نام پدر : سید شارضا
تاریخ تولد 1348/6/25
محل تولد :اتابک کربال
مسئولیت در جبهه :فرمانده
محل شهادت : خرمشهر
تاریخ شهادت 1367/3/24
یگان اعزامی : پاسدار
محل دفن : محله سعدی شیراز

...........................

    از این شهید بزرگوار اطلاعات بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

    ۹۶/۱۱/۳۰
    هیئت خادم الشهدا

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">