امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • هوالجمیل
  • شهید محمد خلیل فرزدقی
    تولد:۱۳۴۰ - شیراز
    شهادت: 12/1 64

شهید محمد خلیل فرزدقی؛ رزمنده ای که با لباس دامادی شهید شد +عکس

 

 شهید «محمد خلیل فرزدقی» یکی از پیشگامان بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی در شیراز بود که در سال ۱۳۶۴ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

 

به نقل از سایت شیرازه، شهید محمد خلیل «فرزدقی» در سال ۱۳۴۰ در شیراز در خانواده مذهبی متولد شد. در همان اوان کودکی به همراه پدر به تحصیل و تدریس قرآن کریم پرداخت. به گفته برادر شهید، از ۷ سالگی با مسائل دینی آشنایی داشت.

اخلاقی اسلامی و خداپسندانه در برابر دوستان، آشنایان و فامیل از خود نشان می‌داد. از همان دوران پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به‌عنوان پاسدار، هر جوانی را که می‌توانست جذب می‌کرد. وی یک حالت طلبگی داشت  و بسیاری به وی مراجعه و مسائل دینی را از او می‌پرسیدند. به افراد انقلابی از جمله آیت‌الله ‌طالقانی، شهید مطهری، شهید دستغیب و آقای قرائتی علاقه فراوانی داشت. با آغاز جنگ تحمیلی فعالیت‌هایش شدت گرفت. وی یکی از پیشگامان بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی در شیراز بود و برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب از دل و جان مایه می‌گذاشت.

 همه هم و غمش جبهه بود و تاب و قرار ماندن نداشت. بعد از انقلاب به‌عنوان پاسدار رسمی در صدا و سیما مأمور شد و پس از حضور در جبهه و نبرد علیه دشمن بعثی در مدت کوتاهی به فرماندهی گردان رسید و در عملیات‌های فراوانی شرکت کرد و سرانجام بعد از مبارزه شجاعانه علیه دشمن در جزیره مجنون در سن ۲۴ سالگی به شهادت رسید. نام و یادش گرامی باد.

گفت : می دانی چه لباسی ازهمه مرتب تر و زیباتراست،لباس دامادی،

من هم امروز لباس دامادیم راپوشیدم!
گفتم : به تنت مبارک باشد.
+++++++++
گفت: من همسفر بادسحر خواهم شد.
خاک گذر اهل نظرخواهم شد.
درعالم عاشقی به سرخواهم شد.
فولادم وآبدیده ترخواهم شد.
این را خواند و رفت . دوساعت بعدعروس شهادت را درآغوش کشید .
یاد برادران شهید خلیل و ابراهیم فرزدقی گرامی
و درجاتشان متعالی
نثار ارواح مطهر تمام شهدا - فاتحه مع الصلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
۳ نظر ۲۴ آذر ۹۷ ، ۱۲:۴۳
هیئت خادم الشهدا

نثار ارواح مطهر تمام شهدا، فاتحه و صلوات

۰ نظر ۲۱ آذر ۹۷ ، ۰۸:۵۳
هیئت خادم الشهدا

به گزارش ایسنا، داریوش رنجبر از پرسنل نیروی انتظامی در چابهار و از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین، مجرد و ساکن استان فارس بود. 

شهدا

تصاویر ستوان دوم داریوش رنجبر و سرباز وظیفه ناصر درزاده 

از شهدای حادثه تروریستی صبح روز پنجشنبه چابهار

پیش از ظهر امروز (پنجشنبه 15 آذر 97) یک عامل انتحاری اقدام به انفجار بمب داخل خودرویی در یکی از خیابان‌های چابهار کرد که این حادثه چند شهید و مجروح به دنبال داشت.

عامل انتحاری در یک خودرو بمب‌گذاری شده قصد ورود به مقر فرمانداری شهرستان چابهار را داشت که با مقاومت نگهبان روبرو شد. این اقدام در نهایت منجر به شهادت دو تن از نیروهای انتظامی شد. در این حادثه تعدادی از هموطنانمان نیز مجروح شدند.

۰ نظر ۱۳ آذر ۹۷ ، ۰۰:۱۲
هیئت خادم الشهدا

هوالجمیل

شهید حشمت اله خلیفه نام پدر یداله شماره شناسنامه157 تاریخ تولد15/5/1343 محل تولد گودزرشک میزان تحصیلات پنجم شغل : آزاد مسئولیت در جبهه رزمنده محل شهادت کوشک کیفیت شهادت نصف بدن سوخته شده بود تاریخ شهادت31/4/1361 یگان اعزامی بسیج محل دفن مرودشت- گودزرشک

السلام علیکم شهداء جمیعاً ورحمة الله و برکاته

با تشکر از سایت عاشورائیان

از این شهید بزرگوار اطلاعات بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

۰ نظر ۱۰ آذر ۹۷ ، ۰۹:۵۳
هیئت خادم الشهدا

هوالجمیل

شهید بزرگوار مفقودالاثر محمود معدلی

فرزند مرحوم احمدعلی معدلی و مرحومه نرگس معتمدی

هوالجمیل

پرتوی از زندگانی شهید جاویدالاثر، شهید بزرگوار محمود معدلی

شهید محمود معدلی / احمد علی/  6/2/1345 / مرودشت /16/4/1361 عملیات رمضان/ بسیج / مفقودالاثر

امروز جمعه 1397/10/28 در قطعه والدین شهدای زرقان، طی قرار قبلی و هماهنگی های به عمل آمده توسط دوستان عزیزم حاج حسین معدلی و حاج احمد و حاج جعفر فلاحتی مصاحبه‌ای داشتیم با مهندس عبدالرحیم معدلی کارمند شرکت برق منطقه ای فارس در رابطه با برادر شهیدشان،  شهید مفقودالاثر محمود معدلی فرزند مرحوم احمدعلی معدلی و مرحومه نرگس معتمدی (صداقت)، که از این بابت خداوند متعال را شاکریم و از دوستان و خانواده محترم حاج عبدالرحیم معدلی سپاسگزار.

با سلام و تشکر بخاطر فرصتی که در اختیار ما گذاشتید لطفاً مهم ترین نکاتی که درباره خصوصیات اخلاقی برادر شهیدتان محمود معدلی در خاطر دارید بیان فرمائید.

بنام خدا، بنده هم از شما بخاطر اهیمت دادن به موضوع شهدا و شهادت که طبق فرمایش مقام معظم رهبری ، فضیلت آن کمتر از خود شهادت نیست سپاسگزارم. اگرچه تقریبا خصوصیات اکثر شهدا و رزمندگان اسلام تا اندازه ای مثل هم بود اما نکات مهمی که درباره برادرم در ذهن دارم این است که این شهید بزرگوار متولد سال 1345 بود و هنگام شهادت 16 سال داشت. ایشان در آن زمان یکی از دانش آموزان ممتاز بود و در دبیرستان دانشگاه شیراز تحصیل میکرد (در آن زمان کسانی که برای تحصیل در این دبیرستان پذیرفته می شدند از نخبگان و تیزهوشان بودند و قطعاً بعداز اتمام دبیرستان در دانشگاه ادامه تحصیل می دادند). این شهید علیرغم سن کم، در فعالیتهای انقلاب شرکت داشت و از دل و جان عاشق امام خمینی بود و خودش را یکی از فدائیان امام و انقلاب میدانست. از اولین روزهای تشکیل بسیج به فرمان امام و تشکیل گروههای مقاومت، ایشان به عضویت پایگاه مقاومت شهید دوستداری مسجد حاج عباس شیراز درآمد و علاوه بر تحصیل و فعالیتهای اجتماعی دیگر، شبانه روز نیز با تمام وجود با این پایگاه همکاری داشت. پس از شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت و در تیپ امام سجاد (ع) مشغول به خدمت شد. نهایتاً در عملیات رمضان شرکت کرد و در اولین مأموریت خود به شهادت رسید و هرگز پیکر مطهرش به وطن بازنگشت. نکته مهمی که در اعزام ایشان به جبهه قابل ذکر است این است که قبل از اعزام به جبهه، با دلیل و منطق و خواهش، والدینم و مخصوصاً مادرم را راضی کرده بود و سپس با خیال راحت اعزام شده بود.

خبر شهادتش را چگونه دریافت کردید.

در آن زمان بنده در آلمان بودم، اما بعد از مراجعت به وطن، خبر مجروح شدن و شهادتش را از چند نفر از همرزمانش از جمله برادران ارشادی، فرحبخش و زارع شنیدیم، این برادران مجروح شدنش را دیده بودند ولی با توجه به مشکلاتی که در عملیات رمضان وجود داشت محمود هم جزو مفقودین آن عملیات بود البته این آرزوی خودش بود که کاملاً گمنام و بی نام و نشان و مفقود باشد چون حتی پلاکش را دور انداخته بود و وصیت نامه هم ننوشته بود.

وصایای شفاهی چطور؟

البته مثل تمام انقلابیون و رزمندگان اسلام، ایشان هم آرمانها و سفارشاتی داشتند و همیشه بر آنها تأکید میکردند که وصایای شفاهی به حساب میآیند، از جمله: پیروی از قرآن و اهلبیت، عمل به احکام دینی، پشتیبانی از ولایت فقیه و اطاعت از امام خمینی، خالی نکردن سنگر مساجد، تشویق دیگران به همکاری با گروههای مقاومت، مبارزه با دشمنان دین و وطن، درس خواندن و تکلیف علمی، خودسازی اخلاقی، اطاعت از والدین، صله رحم و قوم وخویش دوستی و مخصوصاً اخلاص در عمل و عبادات برای تقرب به خداوند.

در رابطه با ارتباط این شهید گرانقدر با شهر زرقان؟

شهید محمود معدلی اگرچه در شیراز تولد شده بود و ساکن شیراز بود ولی به شهر زرقان که زادگاه والدین و اجدادش بود عشق میورزید و در هر فرصتی به زرقان میآمد و به دیدار اقوام و دوستان میرفت. خودمان هم همین ارتباط را با زرقان داریم و اکثر صبحهای جمعه در مراسم دعای ندبه که با حضور دوستان و فامیل برگزار میشود شرکت میکنیم و سپس به دیدار اقوام و زیارت شهدا و اموات میرویم. البته بدیهی است که تمام خانواده ما و مردم شریف زرقان این آرمانها را از روحانیت معظم شیعه مخصوصاً مرحوم حاج شیخ ابوالقاسم معدلی آموخته اند..

اگرچه سؤال زیاد است ولی بخاطر ضیق وقت، به عنوان آخرین سؤال، نظرتان را درباره شهدا و موضوع شهادت بفرمائید.

بدون شک شهادت بالاترین مقامی است که در دنیا و آخرت به یک بنده میرسد و شهدا بهترین بندگان خدا بودند و هستند و این توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود، در آن زمان خیلی ها به جبهه رفتند و در معرض شهادت قرار گرفتند ولی فقط عده ای خاص به این سعادت ابدی دست یافتند که تا ابد در محضر خداوند زندۀ جاوید باشند. تا آنجا که من شهیدان را می شناسم و با آنها بودم همگی برگزیدگان خاص خدا بودند و هستند البته کار خالصانه برای گرامیداشت یاد و نام آنها نیز دارای اجر و پاداش زیاد است، متأسفانه عدهای هستند که در پشت نام شهدا سنگر گرفته اند و به آرمانهای شهدا و امام راحل خیانت میکنند که در تمام طول تاریخ هم بودهاند الان هم هستند ولی راه شهدا که همان راه امام حسین علیه السلام است هرگز فراموش نمی شود و نور وجود آنها تا قیامت خاموش نخواهد شد. / والسلام و علیکم و رحمه اله و برکاته

تکملۀ مصاحبه: 

اگرچه مهندس عبدالرحیم معدلی راضی به بیان موضوع نیستند اما لازم به ذکر است که ایشان در اوائل انقلاب بخاطر تحصیل در آلمان و دفاع از انقلاب و درگیری با گروهکهای ضد انقلاب در خارج از کشور، توسط پلیس آلمان دستگیر و شش ماه زندانی میشود و حس و حال آزادگان سرافراز وطن را تجربه میکند. پس از بازگشت به وطن، نیز در سالهای آخر دفاع مقدس به جمع رزمندگان اسلام میپیوندد و همراه با رزمندگان تیپ امام حسن (ع) به دفاع از دین و وطن و ناموس ملی میپردازد.

در ضمن، همانگونه که همشهریان گرامی مطلعند خانواده بزرگ معدلی سه شهید بزرگوار تقدیم اسلام و انقلاب و وطن کرده به نامهای شهید محمد رضا معدلی (فرزند مرحوم محمد حسین)، شهید مسعود معدلی (فرزند مرحوم محمد حسن) و شهید محمود معدلی (فرزند مرحوم احمدعلی) که محمدرضا و مسعود در قطعه اول گلزار شهدای نسیمی زرقان دفن شده اند و مزار یادمان محمود در قسمت شهدای مفقودالاثر گلزار شهدای شیراز ، قطعه اول، ردیف دهم قرار دارد و توسط خانواده و دوستان ایشان، سایتی به نام این سه شهید گرانقدر، در اینترنت راه اندازی شده که امید است منشأ خیر و برکات و ترویج تشیع ناب و فرهنگ مقاومت و بصیرت و دشمن شناسی باشد./ نثار ارواح مطهر شهدا و اموات فاتحه مع الصلوات

صفحه مخصوص شهید محمد رضا معدلی در سایت امام زادگان عشق

صفحه مخصوص شهید مسعود معدلی در سایت امام زادگان عشق

والسلام / ارادتمند و ملتمس دعا: محمد حسین صادقی / 97/10/28 زرقان

۱ نظر ۰۶ آذر ۹۷ ، ۱۹:۱۲
هیئت خادم الشهدا

هوالجمیل

میلاد حضرت محمد و حضرت امام جعفر صادق 

و حلول هفته بسیج بر تمام ایرانیان شریف و غیور مبارکباد

مرگ بر ترامپ وحشی و دیوانه 

که دوباره ملت شریف ایران را A terrorist nation یک ملت تروریست خواند.

مرگ بر امریکا و اسرائیل و انگلیس

و نفرین خدا بر مسئولینی که هنوز خصومت دشمنان را درک نکرده اند 

و یا اینکه نفوذی دشمنند. 

یا علی



۰ نظر ۰۱ آذر ۹۷ ، ۰۷:۴۷
هیئت خادم الشهدا