امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

سردار شهید ناصر قاسمی

چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۰۳ ق.ظ

 مقام معظم رهبری :   زمان بجز خون شهید ، همه چیز را کهنه میکند.

بسم رب الشهداء و الصدیقین

زندگینامه شهید بزرگوار ناصر قاسمی

سردار شهید بزرگوار ناصر (اکرم) قاسمی (فرزند مرحوم احمد قاسمی زرقانی فرزند ابوالقاسم و مرحومه حاجیه بی‌بی‌ماه محمدی زاده فرزند حاجی) در سال 1338 در شهر زرقان در خانواده‌ای متدین و مستضعف پا به عرصه وجود گذاشت. دوران کودکی را در دامن مادری عفیف و پاکدامن رشد نمود و هر روز که بزرگتر می‌شد روحیه مذهبی و تعلیمات اولیه اسلام در نهاد او عمیق‌تر و ریشه دارتر می‌گردید. مراحل اولیه تحصیل را در مدرسه قاآنی زرقان آغاز و تا سطح دیپلم طبیعی با موفقیت به پایان رساند. به علت استعداد سرشار در سال 1355 در کنکور دانشگاه شرکت نمود و در رشته مورد علاقه خویش مهندسی کشاورزی گرایش آبیاری پذیرفته شد.  

شهید ناصر قاسمی با توجه به روحیه مذهبی خانواده و ارتباط مستقیم با مسجد و روحیه حقیقت‌جویی جزو افرادی بود که از چند سال قبل از انقلاب به ندای امام راحل لبیک گفت. ایشان با روحانیون بزرگی چون شهید آیت الله دستغیب مبارزات خود را علیه دستگاه شاهنشاهی آغاز کرد و در پخش اعلامیه‌ها و نوارهای حضرت امام(ره) و راه اندازی تظاهراتهای دانشجوئی در شیراز و شرکت در راهپیمایی‌ها نقشی بسیار مؤثر داشت، به همین خاطر تحت تعقیب ساواک قرار داشت ولی موفق به دستگیری او نشدند.  

شهید ناصر قاسمی در تظاهراتی که در زرقان منجر به شهادت شهید ناصر رضازاده شد شرکت داشت و عکسهای شاه را از شهرداری به بیرون منتقل کرد و تا مدتها آنها را در جای امنی در خانه خودشان پنهان کرد و بعد از مدتی آنها را از بین برد. ایشان در راهیپیمائی‌های شیراز نیز حضور داشت و بویژه در تسخیر و تخریب ساواک شیراز نقشی چشمگیر داشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از اعضای اصلی کمیتۀ انقلاب در زرقان شد و با تشکیل گروهی از دوستان و انقلابیون بویژه معلم شهید محمود بخشنده، ضمن ایجاد امنیت در شهر، به توزیع نفت و ارزاق مهم مردم نیز همت گماشت.

تحصیلات دانشگاه را تا سال 1359 ادامه داد که با آغاز انقلاب فرهنگی، دانشگاههای کشور با تعطیلی مواجه شدند. در همین زمان مدتی به عنوان مربی پرورشی در آموزش و پرورش به مقابله با گروهکها و افراد نفوذی پرداخت و در اولین سال پیروزی انقلاب با معرفی شهید آیت الله دستغیب به عضویت سپاه پاسداران شیراز در آمد.

شهید ناصر قاسمی این چشمه جوشان تعهد و وفا و اخلاص، علاوه بر فعالیتهای سیاسی، فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی بسیاری نیز در شهرها و روستاهای اطراف داشت و در هر فرصتی به کمک مردم و محرومین می‌شتافت.

با شروع جنگ تحمیلی، علی‌رغم نیاز شدید به فعالیت های پشت جبهه با اصرار و تأکید فراوان راهی مناطق عملیاتی جنوب ‌شد، در عملیات بستان مجروح گردید و ایشان را برای مداوا به یکی از بیمارستان‌های اصفهان منتقل کردند و پزشکان نهایت تلاش خود را برای نجات یکی از ارزشمندترین فرزندان اسلام و قرآن به عمل ‌آوردند ولی سرانجام در روز بیستم آذرماه 1360 روح بزرگ و ناآرام او به ملکوت اعلی پیوست و به آرامش ابدی رسید. مزار مطهر این شهید بزرگوار اسلام در شهر زرقان در جوار حرم عارف و شاعر شهید سید عمادالدین نسیمی قرار دارد.  

لازم به ذکز است که کتاب «انتخاب عالی» درباره سردار شهید ناصر قاسمی توسط انتشارات هدهد تدوین و منتشر شده است.  

 

 

 

شهادت

عملیات بستان (طریق القدس) در تاریخ 8/8/1360 روز یکشنبه با رمز یاحسین(ع) آغاز گردید. گردانی که از بچه های مرودشت و زرقان بودند بر روی پل سابله رودخانه نیسان مستقر شدند، چون عراق می‌خواست از روی این پل نیرو های خود را به داخل عراق انتقال دهد. روی این پل از زمین و آسمان آتش می بارید. پاتک دشمن روی این پل خیلی زیاد بود. از آنجا که پشت سر عراقی‌ها هورالعظیم و هورالهویزه بود و راه فراری نداشتند ما در این جا هشت روز مقاومت کردیم. برای استراحت به روستای اِحمر بین سوسنگرد و دهلاویه برگشتیم. نیروهایی که جایگزین ما شدند نتوانسته بودند مقاومت کنند، بسیاری از رزمندگان زخمی یا شهید شده بودند. هنوز چهل و هشت ساعت از استراحت ما نگذشته بود که سردار رودکی (معاون محور عملیاتی بستان) به روستای اِحمر آمد و از ما خواست به عقب برگردیم، چون پل داشت سقوط می‌کرد. من با شهید ناصر قاسمی صحبت کردم گفت: «مشکلی نیست برمی گردیم.  » قرار شد سردار رودکی و شهید ناصر سخنرانی کوتاهی داشته باشند و بعد از آن حرکت کنیم. . . .  

وقتی که ما روی رودخانه نیسان (پل سابله) مستقر شدیم، من صد متری با شهید فاصله داشتم. موقعی که ایشان بلند شد آرپی‌جی بزند، تک تیر اندازهای عراقی او را از ناحیه سر مورد هدف قراردادند و موقعی که من رسیدم بی هوش شده بود ولی هنوز رمقی داشت. من چفیه خودم ر ا به سرش بستم و او را با اورژانس به اهواز منتقل کردیم و از آنجا به اصفهان منتقل کردند. به علت شدت جراحات وارده بعد از هفت یا هشت روز در بیمارستان اصفهان به درجه رفیع شهادت نائل گردید. شهادت ایشان در تاریخ 20/9/1360 همزمان با شهادت آیت الله دستغیب استاد و راهنمای او بود و طی مراسم با شکوهی روی دستان مردم با غیرت و شهیدپرور زرقان تشییع و در گلزار شهدای زرقان به خاک سپرده شد.  

 یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.  

 

 وصیت‌نامه شهید ناصر قاسمی

الاتقاتلوا فی سبیل الله و المستضعفین؛ چرا در راه خدا و مستضعفین پیکار نمی‌کنید؟

نزدیک به 1400 سال است که از انقلاب پیامبر اسلام می‌گذرد، انقلابی که هدفش نجات انسانیت و جامعه انسانی از ارزشهای ناهنجار و ضدانسانی و حاکمیت ارزشهای معنوی و اسلامی و استوار جامعه‌ای که در آن تمام انسان‌ها بتوانند از تمام وسایل و نعمتهای الهی و طبیعی بطور عادلانه جهت رشد و کمال خود استفاده نمایند و با تمام مظاهر شرک و نفاق و آنچه که رشد انسانیت است مبارزه نمایند. کسانیکه این سیستم عالی و ارزشی اسلام را پذیرفتند. جهت تحقق بخشیدن به آرمانهای آن با خدای خود عهد و پیمان بستند که تا پای جان استقامت کنند و فلسفه بودن را و زندگی را و بهتر زیستن را و بهتر مردن را در همین عهد و پیمان خود می‌دانند.  

و امروز که قیام پیامبر اسلام و حسین (ع) توسط روح خدا، خمینی بت‌شکن تجدید گذشته است قیامی که تاریخ را کاملاً متوقف ساخت و جهت آنکه بسوی قابیلیان و یزیدیان و به نفع متکبرین بود عوض نمود و چهره سردمداران کفر و نفاق را در دو بلوک غرب و شرق را آشکار ساخت و آنچه در باطن جنایتکار آنها بود برملا ساخت و چون این حرکت می‌رود تا بساط ظلم و ستم و استکبار در گیتی درهم بپیچد و جهانی را از چنگال دیوسیرتان انسان‌نما نجات دهد، مسلماً مورد هجوم سیاسی و نظامی و تبلیغاتی مستکبرین قرار می‌گیرد و این جانب برحسب وظیفه شد که دارم و می‌بینم که جنگ بین دو جناح حق و باطل درگیر است. به «هل من ناصر ینصرنی» حسین (ع) و فرزندش امام خمینی لبیک گفتم

گرچه کوچکتر از آنم که بخواهم ادعای پیروی از مکتب حسین کنم، ولی این انتخاب عالی را می‌پذیرم تا شاید رستگار گردم و به نظر من ساکت بودن زمانی که جنایتکاران دستشان به خون محرومین و مستضعفین آلوده است، معنایی ندارد جز تأیید آنها، امروز دست صهیونیزم جهانی از پیکر آمریکای جنایتکار و همچنین شوروی بیرون آمده تا ریشه اسلام را قطع نماید و نهایتاً درگیری بین اسلام و صهیونیزم می‌باشد. باشد تا کسانیکه ادعای اسلامیت دارند این مسئله عمیق را درک نمایند و خود تصمیم بگیرند که «ان الله لایغیر ما بقومٍ حتی یغیروا ما بانفسهم» در آخر از برادر و خواهران مسلمان تقاضایی دارم که اگر بخواهند در دنیا و آخرت رستگار شوند فقط از اسلام کمک بخواهند. اسلامی که امروز در وجود و خط امام خمینی متجلی می‌باشد و در غیر این صورت انحراف و سقوط و رسوایی می‌باشد.  

در ضمن این جانب از تمام برادران و خواهران مسلمان عاجزانه استدعا دارم چنانچه از من ناراحتی دیده‌اند ببخشند. همسرم، مادرم، برادرانم، خواهرانم، دوستان، ضمن خداحافظی از شما می‌خواهم که اسلام را فراموش نکنید و امام را تنها نگذارید. والسلام / 9/8/1360 ناصر قاسمی

اسطورۀ ایثار

تقدیم به سردار شهید اسلام ناصر قاسمی

ناصـر که در نبـرد چو خشـم مُـذاب بـود_  از آیــه‌های محـکم این انقـلاب بـود

در جـرأت و بصـیرت و تدبـیر و اقتــدار _ شاگـرد درس معــرفت بوتـراب بـود

رزمنــده‌ای خطــیب و دلاور که رأی او _ در عرصه‌های حادثه فصل‌الخطاب بـود

در کربــلای سرخ حـوادث ، چو گردباد _ پیــوسته حاضــر و پا در رکــاب بـود

در گرگ و میش تفــرقه و انــحراف‌ها _ روشنـگری صریـح ، چنان آفتاب بـود

جز حرف ناب حق و حقیقت به لب نداشت _ آئینــه‌ی عـدالت و افـکار نـاب بـود

او انتــخــاب کــرد طریـق حســـیــن را _ خُرسند، از شهادت و این انتخاب بـود

=========================================

جستجو در اسامی مقدس شهدای گرانقدر زرقان

رجوع به سایت فضائل الشهدا

ارسال پیام برای مدیر سایت

از این شهید بزرگوار اطلاعات و عکس بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان و همرزمان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

۹۶/۱۱/۱۱
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">