امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۳۱ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

بسم رب الشهداء والصدیقین

شهید روح الله عبودی فرزند مرحوم حبیب و مرحومه حاجیه خانم زرافشان عبودی در تاریخ ۱۳۴۶/۱۱/۱ در خانواده ای متدین و تلاشگر در روستای ولایتمدار و عاشورائی شیخ عبود بیضا دیده به جهان گشود.
پدرش استاد حبیب بنا در منطقه بیضا به ساختمان سازی شهرت داشت و فرزندانش نیز در این امور با او همکاری می کردند.
روح‌الله ‌فرزند پنجم خانواده بود و پنج خواهر و برادر تنی و ناتنی دیگر داشت.
شهید تحصیلات خود را تا پنجم ابتدائی در زادگاهش روستای شیخ عبود بام موفقیت به پایان رساند و دوره دبیرستان را در روستای کوشکهزار ادامه داد که برای رفت و آمد هر روزه با مشکلاتی مواجه بود ولی بخاطر اشتیاق به تحصیل، تحمل می کرد.
شهید فردی معتقد و انقلابی و سخت کوش بود،  همیشه در اجتماعات مذهبی روستا بخصوص برای شهدا حضور فعال داشت و در دعاهای کمیل و توسل و انس گرفتن با قرآن مجید و عزاداری سیدالشهدا شرکت می کرد.
ایشان در پایان دبیرستان ، ادامه‌ تحصیل را به آینده موکول کرد و ابتدا به عنوان بسیجی، سپس به عنوان پاسدار وظیفه وارد جبهه های نبرد حق علیه باطل شد، قبل از ایشان برادر بزرگش نیز در جبهه ها خدمت می کرد و همین امر باعث میشد که اشتیاقش به حضور در جبهه ها بیشتر شود.
نهایتاً این دلاور از خود گذشته و چند تن تز دوستان و همشهریانش به همراه لشکر ۱۹ فجر فارس در عملیات کربلای ۴ شرکت کرد و در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۴ به درجه رفیع شهادت رسید و مدتی مفقود بود تا اینکه برادر بزرگش، شهید حکمت الله عبودی نیز در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید و عر دو برادر را در یک روز تشییع و در گلزار شهدای شیخ عبود به خاک سپردند...
روحشان شاد و یادشان گرامی

++++++++++

شهید حکمت الله عبودی فرزند مرحوم استاد حبیب و مرحومه فاطمه عبودی در تاریخ ۱۳۳۶/۱/۱۹ در خانواده ای مذهبی و تلاشگر در روستای شیخ عبود بیضا دیده به جهان گشود.
پدرش بنای ساختمانی بود و حکمت الله از کودکی کنار دست پدرش کار می کرد و در جوانی به استادی رسید.
شهید حکمت الله عبودی فررند سوم خانواده بود و ۵ خواهر و برادر تنی و ناتنی دیگر نیز داشت.
شهید حکمت الله عبودی تا ششم ابتدائی بیشتر درس نخواند ولی در کنار دست پدرش تبدیل به یک استادکار ماهر در رشتهٔ بنائی شد.
ایشان یکی از انقلابیون منطقه بود و در تا حدی که ممکن بود در جبهه های نبرد حق علیه باطل، به عنوان بسیجی شرکت کرد و نهایتاً در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۱۹ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید و پیکر مطهرش همراه با پیکر مطهر برادرش، شهید روح الله عبودی  تشییع و در شیخ عبود به خاک سپرده شد.
از ۷ فرزند دو نفر به شهادت رسیده و یکی از برادرهایش نیز فوت کرده است.
شهید حکمت االه عبودی روحیه ای بسیار عالی و شاداب داشت، خنده رو و شوخ طبع و  مجلس آرا و برخورد و قوم و‌ خویش دوست بود ولی در امور دینی بسیار جدیت و دقت داشت..

روحش شاد و یادش گرامی

+++++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهدای گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۲۸ تیر ۰۲ ، ۲۰:۳۵
هیئت خادم الشهدا

شهیدان محمد مهدی و حاج مهدی احمدی
++++++++++
شهید حاج مِهدی احمدی فرزند مرحوم آزاد احمدی و مرحومه عزت زراعت پیشه در مورخه ۱۳۴۵/۱/۷ در خانواده ای متدین و تلاشگر در روستای عاشورائی شیخ عبود بیضا دیده به جهان گشود.
پدر ایشان، ابتدا قصابی داشت، سپس نمایندگی شرکت نفت و فروش مواد نفتی در روستای شیخ عبود را به عهده گرفت و تا پایان عمر شریفش با همکاری فرزندانش به همین کار اشتغال داشت.
مهدی فرزند ششم خانواده بود و ده خواهر و‌برادر تنی و ناتنی داشت و با برادر شهیدش محمد مهدی که فرزند پنجم بود هر دو از یک پدر و مادر بودند.
مادر بزرگوارشان زنی بسیار فعال، با نفوذ و با شخصیت بود.
مهدی تحصیلات خود را تا اواخر دبیرستان ادامه داد و برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل داوطلب و پس از کسب آموزشهای نظامی لازم به همراه لشکر ۱۹ فجر سپاه فارس به جبهه های جنوب اعزام شد. پس از مدتی به عنوان پاسدار وظیفه خدمتش را در جبهه ادامه داد تا اینکه نهایتاً در عملیات کربلای ۵ در تاربخ ۱۳۶۵/۱۰/۱۹ در کربلای شلمچه، در حالیکه پیک گردان حضرت ابوالفضل بود به فیض عظمای شهادت نائل آمد.
شهید حاج مهدی احمدی بسیار با غیرت، مردم دار و پیشقدم در کارهای خیر و اهل مسجد بود و با توجه به اینکه مسجد روستا جلو خانهٔ آنها بود، به همراه تمام خانواده و والدین امورات مسجد را در مناسبتهای مختلف انجام می دادند.
لازم به ذکر است که پیکر مطهر ایشان در این عملیات مفقود شد و بعد از مدتها به وطن بازگشت و در گلزار شهدای روستای شیخ عبود دفن گردید.
روحش شاد و یادش گرامی
+++متن سنگ مزار شهید مهدی احمدی+++


تربت پاک پاسدار وظیفهٔ شهید 
حاج مهدی احمدی
فرزند آزاد، متولد ۷/۱/۱۳۴۵
که در تاریخ ۱۹/۱۰/۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد
خوش آن سری که در آن سر بُود هوای حسین
خوش آن دلی که در آن دل بُود ولای حسین
+++++
والسلام
نثار روح‌مطهرش صلوات و فاتحه
+

زندگینامه شهید بزرگوار محمد مهدی احمدی

شهید محمد‌مهدی احمدی فرزند مرحوم آزاد و مرحومه عزت زراعت پیشه در سال ۱۳۳۷ در روستای ولایتمدار شیخ عبود بیضا پا به عرصه هستی نهاد. پدرش نمایندگی فروش مواد نفتی در روستای شیخ عبود را به عهده داشت و فرزندانش در این شغل به او و معیشت خانواده کمک می کردند.

محمد فرزند پنجم خانواده بود و ده خواهر و‌برادر تنی و ناتنی داشت و با برادر شهیدش حاج مهدی که فرزند ششم بود هر دو از یک پدر و مادر بودند.

محمد مهدی تا ششم ابتدائی در روستا درس خواند و پس از آن ترک تحصیل کرد و به کمک پدر مشغول شد. 
ایشان در جوانی ازدواج کرد که حاصل این پیوند مقدس ۴ فرزند پسر است.
 شهید محمد احمدی فردی بسیار مؤدب، خوش رو، صبور، و اهل کارهای خیر بود و خانه آنها که در همسایگی مسجد حضرت ولیعصر شیخ عبود قرار داشت همیشه مرکز تصمیم گیری برای مسجد و مناسبتها و برنامه های مذهبی و عاشورایی بود و از متولیان و بزرگان محل و مسجد محسوب می شدند.
مخصوصا مادرشان حاجیه خانم عزت زراعت پیشه (خواهر شهید رسول زراعت پیشه) نقش بسیار مهمی در امور مسجد و جامعه داشت.
لازم به ذکر است که تکاور حماسه ساز محمد مهدی احمدی در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۶۶ در عملیات والفجر ۱۰ در جبهه خُرمال به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در شیراز و بیضا در زادگاهش روستای شیخ عبود دفن شد و به ساکنان آسمان شفاعت پیوست.
روحش شاد و یادش گرامی
+++
مطالب روی سنگ مزار شهید محمد مهدی احمدی

مرقد مطهر تکاور شهید
محمد مهدی احمدی فرزند آزاد متولد 1337 شهادت 28 اسفند 1366 در عملیات والفجر 10 در جبهه خُرمال به درجه رفیع شهادت نائل گردید و به سوی  پروردگارش پر گشود
خوشا بر من که دلدارم حسین است
به محشر ، یاور و یارم حسین است
 سر و کاری ندارم در دو عالم
که در عالم مددکارم حسین است
بنامش دفتر عشق است مفتوح
خوش آن دفتر که عنوانش حسین است
++++++++
++++++
 این نکتهٔ مهم نیز در اخبار ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ خبرگزاری ایرنا ذکر شده که مرحوم آزاد احمدی پدر بزرگوار شهیدان محمدمهدی و مهدی احمدی منزل مسکونی خود را به مساحت ۶۷۹ متر مربع به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال در روستای شیخ عبود با نیت انجام امور عام‌المنفعه و خیرات و مبرات به نام خیریه سیدالشهدا(ع) و شهیدان محمدمهدی و مهدی احمدی وقف کرده و دارای سند مالکیت است.
روحشان شاد و یادشان گرامی

++++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهدای گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۲۸ تیر ۰۲ ، ۲۰:۱۴
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء والصدیقین

شهید محمد حسن عبودی فرزند محمد حسین و حاجیه خانم عبودی در تاریخ ۱۳۴۸/۱/۱ در خانواده ای اصیل و مذهبی در روستای عاشورائی شیخ عبود بیضا دیده به جهان گشود. شغل پدرش کشاورزی بود و روی زمینهای خودش کار می کرد. ایشان ۷ فرزند داشت که شهید فرزند سوم آنها بود.
ایشان از کودکی در کنار درس و مشق، به والدین خود در امور زندگی نیز کمک می کرد و تا کلاس پنجم بیشتر درس نخواند.
پدرش نیز از بسیجیان دلاور جبهه های نبرد حق علیه باطل بود و بارها با تیپ احمد ابن موسی و لشکر ۱۹ فجر فارس در جبهه های مختلف جنوب و غرب کشور، از قصر شیرین تا شلمچه و ‌مجنون خدمت کرده بود.
پدر و فرزندانش در امورات مذهبی و مناسبتهای مذهبی همیشه حضور داشتند و از اصحاب خاص مسجد ولیعصر عج و پایگاه مقاومت شهید چمران محسوب می شدند.
شهید محمد حسن عبودی دارای اخلاقی بسیار عالی بود، بسیار متین و با ادب و محجوب بود، از لحاظ جسمی نیز خوش قد و بالا بود.
ایشان از شهدای گرانقدری بودند که در قایق مورد اصابت خمپاره قرار گرفته بودند
ایشان تک تیرانداز بوده و در اولین جبههٔ خود در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۵ در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

روحش شاد و یادش گرامی

++++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهید گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۲۸ تیر ۰۲ ، ۱۸:۱۴
هیئت خادم الشهدا

شهید غلامرضا عبودی فرزند عبدی و .... در اولین روز سال ۱۳۴۹ در خانواده ای مذهبی و زحمتکش در روستای مذهبی شیخ عبود تولد شد.
او فرزند پنجم خانواده بود و دو برادر و سه خواهر دیگر نیز داشت.
پدرش در روستا به کشاورزی و باغداری اشتغال داشت و به همراه فرزندان خود از این طریق امرار معاش می کرد.
شهید تا پنجم ابتدایی در روستا درس خوانده بود و بخاطر نبودن دوره راهنمائی در روستا ترک تحصیل کرده بود و علاوه بر کمک به پدر، قسمتی از اوقات خود را در مسجد و پایگاه ‌مقاومت بسیج شهید چمران می گذراند و برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل لحظه شماری و بیقراری می کرد. 
او فردی مؤدب و مهربان، دارای اخلاق اسلامی، اهل نماز و دعا و مناسبتهای مذهبی و مخصوصاً شدیداً ارادتمند سالار شهیدان اباعبدالله الحسین بود و آشکارا آرزوی شهادت می کرد.
ایشان نهایتاً با اصرار و التماس و سفارش از طریق سپاه زرقان نام نویسی کرد و به مرکز آموزش امام علی باجگاه اعزام و سپس داوطلب عضویت در گردانهای عملیاتی لشکر ۱۹ فجر فارس شد.
 این بسیجی شیدا و مخلص در اولین بار جبههٔ خود توفیق حضور در عملیات کربلای ۴ پیدا کرد و به همراه چند تن از همشهریانش، به فیض عظمای شهادت رسیدند.
شهید غلامرضا عبودی از ناحیه کمر و شکم به بالا مجروح شده بود و مدتی نیز با شهیدان نورعلی بردجی و شهید عبدالله عبودی مفقود بودند که پس از عملیات کربلای ۵ و پیدا شدن پیکرهای مطهر آنها، پس از تشییع در شیراز و روستاهای بیضا در گلزار شهدای زادگاهشان روستای شیخ عبود به ساکنان آسمان شهادت و شفاعت پیوستند.
والدین گرامی شهید بزرگوار غلامرضا عبودی نیز حدود ۱۰- ۱۵ سال گذشته از دنیا رفته اند و در آرامستان شیخ عبود دفن شده اند.
روحشان شاد و یادشان گرامی 

++++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهید گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۲۸ تیر ۰۲ ، ۱۵:۰۵
هیئت خادم الشهدا

مسجدامام حسن مجتبی علیه السلام،زرقان،اول محرم۱۴۴۵و۲۸تیرماه ۱۴۰۲

۰ نظر ۲۸ تیر ۰۲ ، ۰۸:۳۳
هیئت خادم الشهدا

هوالجمیل / شهید نورعلی بردجی فرزند مرحوم گرام و مرحومه زیبا رضائی در اولین روز فروردین ۱۳۵۲ در خانواده ای متدین و مقید به شرع و احکام و اخلاق اسلامی در روستای عاشورائی و ولایتمدار «شیخ عبود بیضا» دیده به جهان گشود و کانون خانواده را با غنچه وجودش در اولین روز بهار معطر و اقوام و آشنایان را مسرور و نور معنویت در دل آنها روشن کرد لذا به خاطر ارادت خانواده به حضرت علی ابن ابیطالب علیهم السلام نام شریف پسرشان را نور علی گذاشتند تا آئینه و جلوه گاه نور مقدس مولا امیرالمؤمنین (ع) باشد.
پدرش به کشاورزی و دامداری سنتی اشتغال داشت و تمام خانواده در امور معیشت با هم همکاری داشتند، نورعلی فرزند دوم خانواده بود و ۴ خواهر و ۴ برادر نیز داشت.


او در شش سالگی به مدرسه رفت و اولین سال ورودش به مدرسه مصادف بود با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی که انقلابش معجزه قرن بیستم نامگذاری شد و رژیم چند هزارسالهٔ شاهنشاهی را سرنگون کرد. شهید نورعلی در دوران تحصیلات ابتدائی، درس انقلاب و شهادت را کودکانه آموخت و با تمام وجود عشق شهدا و مشق ایثار را بر صفحهٔ دل پاک خود نگاشت. 
هنوز چیزی از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نگذشته بود که جهانخواران و غارتگرانی که دستشان از منابع معدنی ایران و بیت المال کشور کوتاه شده بود با کمک به صدام ملعون در اول مهرماه ۱۳۵۹ به ایران حمله کردند و هزاران نفر از هموطنان ما را به شهادت رساندند و بسیاری از روستاها و شهرهای مرزی را به خاک و خون کشیدند، از تمام این مسائل و مشکلات، آنچه در ذهن کودکانه شهید نورعلی نقش می بست فقط فکر دفاع از مردم و انتقام کودکان بیگناه بود.
همزمان با پایان تحصیلات دوره ابتدایی، دائی نورعلی به نام شهید امان الله رضائی در سال ۱۳۶۳ در جزیره مجنون به شهادت رسید و روح مشتعل نورعلی را طوفانی تر کرد، لذا پس از این واقعه درس را رها کرد و علیرغم سن کم برای اعزام به جبهه داوطلب شد ولی او را نپذیرفتند و اصرار و خواهش و تمنای او بی تأثیر بود. از این دوران تمام وقت خود را در پایگاه مقاومت و مجالس شهدا و برنامه های مذهبی می گذراند و هر روز برای نبرد با دشمنان مصمم تر می شد، تا اینکه بالاخره با دست بردن در شناسنامه و التماس و سفارش و رضایت و وساطت والدین موفق به حضور در دوره آموزش نظامی در پادگان امام علی باجگاه شد و با توجه به کارائی و زرنگی و آمادگی بدنی نظر مسئولین را جلب کرد و در سیزده سالگی به همراه لشکر ۱۹ فجر فارس به جبهه های حق علیه باطل اعزام و مشغول به دفاع از ناموس و دین و وطن و  آرمانهای انقلاب شد...
شهید نورعلی بردجی دارای اخلاقی عالی، روحیه ای مقاوم و تلاشگر بود و آرامش و اخلاص و معنویت در وجودش موج می زد. او عاشق مرام و منش حضرت قاسم ابن الحسن علیهم السلام بود و برای شهادت که برای او از عسل شیرین تر بود لحظه شماری می کرد.
ایشان نهایتاً در منطقه شلمچه، در عملیات کربلای ۴ به آرزوی خود که شهادت در راه خدا بود دست یافت و به خیل کربلائیان زمان پیوست و با شهادت مظلومانه اش، راه رزمندگان را برای پیروزی های بعدی و نهایتاً عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هموارتر کرد.
لازم به ذکر است که عملیات کربلای چهار کلاً سه روز، از سوم تا پنجم دیماه طول کشید و به خاطر خیانتهای داخلی و خارجی با شکست مواجه گردید و باعث شهادت مظلومانه ‌تعداد زیادی از بهترین رزمندگان اسلام شد، شهید نورعلی بردجی نیز در روز دوم این عملیات یعنی چهارم دیماه ۱۳۶۵ به شهادت رسید، سن دقیق این شهید نوجوان هنگام شهادت ۱۳ سال و ۹ ماه و چهار روز بود و آن جمله مشهور حضرت امام خمینی را در یادها زنده کرد که در وصف «شهید حسین فهمیده» گفته بودند: رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها‏‎ ‎‏زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم‏‎ ‎‏نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید. (صحیفه امام، ج ۱۴، ص:۷۳).
در ضمن، مادر صبور و مقاوم شهید نورعلی بردجی و خواهر شهید امان الله رضایی نیز در ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ در ۷۳ سالگی به برادر و فرزند شهیدش پیوست و در جوار گلزار شهدای روستای شیخ عبود و مزار شوهرش دفن گردید.
روحشان شاد و یادشان گرامی ‍

++++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهید گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۲۶ تیر ۰۲ ، ۲۱:۲۳
هیئت خادم الشهدا

شهید سیف الله عبودی فرزند مرحوم علی مدد و مرحومه شمسی عبودی در تاریخ ۱۳۴۳/۸/۴ در خانواده ای مذهبی و زحمتکش در روستای تاریخی و ولایتمدار شیخ عبود بیضا دیده به جهان گشود.
پدرش به کشاورزی و‌ دامداری سنتی اشتغال داشت و دارای سه فرزند بود که شهید سیف الله فرزند اول خانواده بود.

ایشان از کودکی از هوش وافری برخوردار بود ولی مثل بسیاری از کودکان دوران قبل از انقلاب، تا پنجم ابتدائی بیشتر درس نخواند و پس از ترک تحصیل مشغول به کار کشاورزی و کارگری شد و پس از چندین سال توانست ذخیره ای برای خود پس انداز کند و یک زندگی کوچک سر و سامان دهد و ازدواج کند.
ایشان از کودکی با مسجد و هیئت های مذهبی ارتباط داشت و در برپائی مراسم دینی، در حد خود سهیم بود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی به صف مدافعین انقلاب و ‌نظام مقدس جمهوری اسلامی پیوست و به عضویت پایگاه مقاومت درآمد.
در همین دوران خدمت مقدس سربازی را پشت سر گذاشت و ازدواج کرد که حاصل آن پیوند مقدس دو دختر است.
این جوانمرد دلاور که بسیار زرنگ و خوشفکر بود و اعتماد به نفس بالائی داشت پس از تهاجم گسترده ارتش بعث عراق در اول مهر ماه ۱۳۵۹ به مرزهای کشور عزیزمان، ایران سرفراز، به گروههای ایثارگر و شهادت طلب برای مبارزه با متجاوزین بعثی پیوست و در این جنگ نابرابر که اکثر کشورهای غربی و عربی به کمک صدام رفته بودند به کمک امام و انقلاب و وطن شتافت و با همرزمان و همسنگرانش در سراسر کشور، پوزۀ جهانخواران و نوکران داخلی و خارجی آنها را به خاک مذلت مالیدند.
شهید سیف الله عبودی نهایتاً در عملیات کربلای ۵ در شلمچه شرکت کرد و در سحرگاه ۱۳۶۵/۱۰/۱۹ قایق آنها مورد اصابت خمپاره های دشمن قرار گرفت و با گروهی از همشهریانش بر اثر ترکشهای زیاد که به ناحیه شکم و پا و سر ایشان خورده بود در حالیکه رمز مقدس «یا زهرا» بر لب داشتند به فیض عظمای شهادت نائل شدند.
لازم به ذکر است که پیکر مطهر این عزیزان خونین کفن، پس از تشییع در شیراز و بیضا، در زادگاهشان، روستای ولایتمدار شیخ عبود به خاک سپرده شد و نقش فداکاریها و حماسه سازیهای آنها برای همیشه در دل آزادگان و حق شناسان باقی ماند.
روحشان شاد و یادشان گرامی

++++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهید گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۲۶ تیر ۰۲ ، ۱۴:۱۰
هیئت خادم الشهدا

شهید علی عبودی فرزند مرحوم ولی الله و مرحومه زمان خانم عبودی در تاریخ ۱۳۴۲/۱/۱۵ در خانواده ای متدین و کشاورز و زحمتکش در روستای عاشورائی شیخ عبود بیضا دیده به عالم هستی گشود.
شغل پدرش کارگری و کشاورزی بود و سه دختر و چهار پسر داشت که شهید فرزند آخرشان بود.


شهید علی عبودی دوران تحصیل ابتدائی را در روستا گذراند ولی بخاطر مشکلات مالی و عدم علاقه به تحصیل، مدرسه را در دوره راهنمائی ادامه نداد و به عنوان کارگر ساده مشغول به کار شد.
همزمان با شروع دوره جوانی به خدمت سربازی رفت و دوران خدمت وظیفهٔ خود را با عشق و علاقه در سالهای اول انقلاب به پایان رساند و پس از خدمت به روستا و شهر بازگشت و دوباره مشغول به کارگری در امور کشاورزی و‌ ساختمانی شد، سپس ازدواج کرد و یک زندگی معنوی شروع نمود که ثمره این پیوند مقدس دو دختر می باشد.
شهید علی عبودی فردی نجیب، با اصالت، قوم و‌خویش دوست و اهل نماز و دعا و عبادت بود و در مسجد و هیئت و پایگاه مقاومت فعالیت می کرد.
از ابتدای نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی، ایشان خودش را در مسیر این حرکت الهی قرار داد و از مدافعان و فدائیان ولایت فقیه شد.
از خصوصیات اخلاقی ایشان ارادت و احترام بسیار به روحانیت و سادات بودو اگرچه از سواد زیادی برخوردار نبود ولی دارای معرفت و‌ بصیرتی عالی بود.
او بسیار زرنگ و خوش فکر بود و برای کمک به دیگران بویژه محرومین سر از پا نمی شناخت و برای کارهای مسجد و حسینیه نیز همیشه پای کار و آماده به خدمت بود.
پس از شروع جنگ تحمیلی، قلب مالامال از عشق وی به کربلای حسین او را آرام نگذاشت و قصد عزیمت به جبهه ها و رزم با متجاوزین بعثی را نمود. به همین جهت با تکمیل پرونده در سپاه زرقان به جبهه های جنوب اعزام و به همراه پسرخاله ها و اقوامش همراه با لشکر ۱۹ فجر فارس در عملیات کربلای ۵ شرکت کرد و در شب حمله در حالیکه سوار قایق بودند در منطقه شلمچه، خمپاره به وسط قایقشان اصابت کرد و اکثر آنها را به آرزویشان که شهادت در راه خدا بود رساند. پیکر مطهر این عزیزان (یعنی شهیدان محمد رضا، علی، حکمت الله ، سیف الله و محمدحسن عبودی و شهید پیرمرادی) به پشت جبهه منتقل شد و پس از تشییع در شیراز و روستاهای منطقه، در عرض چندین روز در گلزار شهدای زادگاهشان ، شیخ عبود، آسمانی شدند.
روحشان شاد، یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد

++++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهید گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۲۶ تیر ۰۲ ، ۰۰:۰۵
هیئت خادم الشهدا

شهید رسول زراعت پیشه فرزند علی اکبر و خانم عالم بها عبودی در تاریخ ۱۳۳۸/۶/۵ در خانواده ای متدین و تلاشگر در روستای تاریخی و مذهبی «شیخ عبود بیضا» دیده به جهان گشود. ایشان فرزند سوم خانواده بود و‌ دو خواهر و چهار برادر دیگر نیز داشت. پدرش به کشاورزی و دامداری سنتی اشتغال داشت. 


شهید تا پنجم ابتدائی در مدرسه روستا سپری کرد و‌ بخاطر علاقه به امور فنی، به عنوان شاگرد تعمیرکار موتور و دوچرخه مشغول به کار شد و پس از مدتی به استادی و مهارت رسید و ‌خودش مغازه ای راه انداخت و مشتریان زیادی از محل خود و روستاهای دیگر داشت.
با شروع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی به صفوف انقلابیون پیوست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حفظ و حراست از انقلاب به عضویت پایگاه مقاومت در آمد و ‌زندگی خود را وقف دفاع از اسلام و انقلاب و وطن کرد.
در دوران‌جوانی به سربازی رفت و این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشت و پس از آن با دخترخاله اش (خواهر شهید محمد رضا عبودی) ازدواج کرد که حاصل این پیوند آسمانی سه پسر و دو‌ دختر است.
ایشان اگرچه بخاطر زحمت و ‌فعالیت، دارای یک زندگی نسبتاً خوب بود اما با شروع جنگ تحمیلی، کار و زندگی را رها کرد و به صف رزمندگان اسلام پیوست چون غیرت و جوانمردی به او اجازه نمی داد که در خانه بنشیند و هجوم بیگانگان را در خاک و سرزمین مادری خود تماشا کند لذا پس از شروع جنگ تحمیلی و حمله متجاوزین و غارتگران بین المللی به ایران عزیز به رزمندگان جان بر کف اسلام پیوست و با توجه به اینکه آموزشهای نظامی در دوران سربازی دیده بود همراه با سپاه فجر استان فارس در جبهه های نبرد حق علیه باطل به خدمت خالصانه و فداکاری و حماسه سازی مشغول شد.
شهید رسول زراعت پیشه چندین بار به جبهه اعزام شد و‌در چندین عملیات شرکت کرد مخصوصاً در عملیات والفجر ۱۰ که در جنگ تن به تن با دشمنان و متجاوزان بعثی با ترکش نارنجک از ناحیه نخاع در تاریخ ۱۳۶۱/۱/۱ در منطقه حلبچه شدیداً مجروح و به افتخار جانبازی نائل آمد و سخت ترین دوره زندگی او شروع شد. 
ایشان مدتها در بیمارستان، سپس در نقاهتگاهی در محله عفیف آباد شیراز بود، پس از آن نیز یک عمر بستری و روی ویلچر بود ولی همسر فداکارش در این دوران سی ساله با تمام وجود از او محافظت و پرستاری می کرد، و در مجاهدتی که اَجرش کمتر از شهادت نیست، مثل پروانه دور وجود این جانباز گرانقدر می چرخید... شهید رسول زراعت پیشه، بعد از جانبازی نیز در مسجد و جامعه فعالیت اجتماعی و انقلابی داشت و همیشه از آرمان امام خمینی و شهدا دفاع میکرد. عشق و ارادت شدید به امام حسین و اخلاص و از خود گذشتگی و تواضع بارزترین خصوصیت شهید زراعت پیشه بود.
ایشان  که آرزومند و مشتاق زیارت کربلا بود، نهایتاً توفیق زیارت کربلا با ویلچر، نصیبش شد و سه روز بعد از بازگشت از کربلا در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵ به خیل شهیدان کربلائی پیوست و روح مطهرش در خیمه مولایش حضرت ابالفضل العباس آرام گرفت و پیکر نحیف و رنجدیده اش در گلزار مطهر شهدای روستای شیخ عبود در کنار همرزمانش، مخصوصاً پسرخاله هایش، شهیدان: محمد رضا عبودی و علی عبودی به خاک سپرده شده شد.

روحشان شاد و یادشان گرامی

++++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهید گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۲۵ تیر ۰۲ ، ۱۹:۵۰
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء والصدیقین

شهید محمد رضا عبودی فرزند ابراهیم و جهان خانم عبودی در سال ۱۳۴۲ در خانواده ای متوسط و مذهبی، پایبند به اصول و اخلاق اسلامی در روستای ولایتمدار شیخ عبود بیضای فارس پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی در سایه پدر و مادری مهربان و مؤمن، فردی متدین و عاشق به خدا تربیت شد.


پدرش کشاورز بود و روی زمینهای خودش کار می کرد، مادر نیز خانه دار بود ولی مثل تمام‌ زنان روستا به شوهرش در امور معیشت خانواده کمک می کرد.
شهید فرزند سوم بود و خانوادهٔ او دو پسر و سه دختر دیگر (تنی و ناتنی) نیز دارند.
ایشان در سن هفت سالگی به مدرسه ابتدائی در روستا فرستاده شد و در کنار تحصیل به عبادات و نمازهای جماعت و مراسم مذهبی مسجد حضرت ولیعصر روستا اهمیت زیادی می داد و در کارهای مزرعه و خانه به والدین کمک پدر و مادر می کرد.
ایشان دوران راهنمایی و متوسطه را مدارس دو‌ روستای همسایه گذراند و‌ مجبور بود هر روز برای رسیدن به مدرسه یک راه طولانی را در سرما و گرما طی کند...
دوران تحصیل ایشان در دبیرستان مصادف بود با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی، که شهید عبودی در حد خود در مراسم و برنامه های انقلاب در شیراز و منطقه شرکت می کرد.
شهید محمد رضا عبودی پس از اخذ دیپلم به سربازی رفت و این دوره مقدس را در نیروی انتظامی منطقه الگودرز به پایان رساند و برای اداره امور زندگی به روستا بازگشت اما شروع جنگ تحمیلی دشمنان علیه ایران و حکومت نوپای جمهوری اسلامی باعث شد که دوباره ایشان جذب جبهه ها شود و ‌به دفاع از دین و ناموس وطن برخیزد و با توجه به اینکه آموزشهای نظامی دیده بود و از سواد و معرفت بالائی برخوردار بود مسئولیتهائی در جبهه به ایشان واگذار می شد.
ایشان در دانشگاه شیراز قبول شده بود و در روستا نیز عضو پایگاه مقاومت شهید چمران بود و در تمام برنامه های تبلیغی و نظامی پایگاه حضوری فعال داشت.
شهید پس از پایان مأموریت در جبهه های جنوب به روستا بازگشت و مشغول کسب و کار شد و در همین دوران ازدواج کرد... اما غیرت و آزادگی به او اجازه نداد در محل بماند، لذا کار و کسب و دانشگاه را رها کرد و دوباره با «سپاه محمد» به لشکر ۱۹ فجر سپاه فارس پیوست و همراه با رزمندگان سپاه زرقان عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد، هرچند دو برادر دیگر ایشان نیز در خطوط مقدم نبرد بودند و لازم بود یکی در محل از والدین آنها نگهداری کند.
نهایتاً در عملیات شکوهمند کربلای ۵ شرکت کرد و در منطقه شلمچه، در قایق، به همراه گروهی دیگر از همرزمانش به درجه رفیع شهادت رسیدند که همگی از ناحیه شکم و سر و سینه مورد اصابت ترکشهای خمپاره قرار گرفته بودند. مزار مطهر ایشان در گلزار شهدای روستای «شیخ عبود بیضا»ست.
لازم به ذکر است که حاصل ازدواج شهید محمد رضا عبودی یک دختر است که بعد از شهادت پدر بزرگوارشان تولد شد.

در ضمن، شهید محمد رضا عبودی، شهید رسول زراعت پیشه و شهید علی عبودی پسرخاله هستند از سه خواهر به نامهای جهان خانم، عالم بها و زمان که این سه مادر آسمانی، با داغ فرزندان مؤمن و رشیدشان به رحمت خدا رفته و به شهیدانشان پیوسته اند و در جوار گلزار شهدای شیخ عبود دفن شده اند.
روحشان شاد و ‌یادشان گرامی
++++++++
چند خاطره به نقل از حاج‌اسماعیل عبودی، از یادگاران دفاع مقدس و برادر این شهید بزرگوار:
۱
شهید محمد رضا عبودی از بصیرت بالائی برخوردار بود، در زمانی که بنی صدر رئیس جمهور بود و تقریباً تمام مردم از او حمایت می کردند، شهید محمد رضا عبودی می گفت: بنی صدر خائن است و آخر به نظام ضربه می زند.... پدرم با ایشان مخالفت کرد و گفت او ‌نماینده تمام مردم است ولی شهید گفت در آینده معلوم می شود...
۲
قبل از اینکه برادرم، محمد رضا، به جبهه اعزام شود به خانه ما رفته بود و همسرم با انار از ایشان پذیرائی کرده بود، محمدرضا پس از خوردن انار، دست به سوی آسمان بالا برده بود و گفته بود: خدایا اگر قرار است شهادت نصیب برادرم شود، به من لطف کن و توفیق شهادت برادرم را به من بده...
در ضمن در همانجا که انار خورده، دانه ای انار افتاده و سبز شده که اینک یک درخت سی چهل سالهٔ سرسبز و پر بار است و مشهور به انار شهید است.
بعداً معلوم شد این دعای برادرم دقیقاً در زمانی بوده که من در جبهه در چند قدمی شهادت بودم ولی نصیبم نشد...
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

++++++++++++++++++

با سلام، لطفاً نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد این شهید گرانقدر ارسال فرمائید. ارادتمند: صادقی۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳

۰ نظر ۲۵ تیر ۰۲ ، ۱۰:۲۷
هیئت خادم الشهدا

بنام خدا/ با سلام و عرض ادب.......، از خانواده های معظم شهدای شهید آباد و کل شهرستان بیضا، دوستان، صاحبنظران، ایثارگران و بسیجیان عزیز خواهشمندیم کتاب زیر را دانلود، مطالعه و پیشنهادات و  اشکالات آن را با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ صادقی، تذکر دهید تا قبل از چاپ، با نام خودتان، تصحیح و تکمیل شود. اجرتان با سیدالشهدا ء علیه السلام 

دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق، شهدای گرانقدر شهیدآبادبیضا

شامل زندگینامه ها و وصیت نامه ها / ۴۸ صفحه رُقعی، حجم: 887 کیلوبایت، یا علی، التماس دعا

۰ نظر ۲۵ تیر ۰۲ ، ۰۱:۵۰
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء و الصدیقین

ما را به تب گلوله ها بسپارند - خاکسترمان را به خدا بسپارند
سخت است میان خاک و‌خون رقصیدن - این کار بزرگ را به ما بسپارند

شعر روی سنگ مزار  شهید بزرگوار خانقلی اسفندیاری بیات

 ارتحال مادر گرامی و همسر شهید؛ و دو خاطره از پدر، در ادامه مطلب

۰ نظر ۲۳ تیر ۰۲ ، ۲۲:۱۸
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء والصدیقین

۱- شهید لطف الله زارع / امرالله / 1338 / ملک آباد کربال/ 21/4/1361 / بسیج/ شلمچه/ گلزار شهدای مرودشت
۲- شهید محمد حسن زمانی/ عباس/ 19/1/1318 زرقان/ 21/4/1365 / بسیج / فاو / گلزار شهدای زرقان
۳- شهید صمد کوهکن / صفر/ 15/9/1345 زرقان /21/4/1367 / سرباز ارتش / زبیدات / گلزار شهدای زرقان

فردا، سالروز شهادت شهید بزرگوار :

شهید اسماعیل اصلاحی / سیف اله 5/1/1346/ زرقان/ 22/4/1367 / سرباز انتظامی/ دهلران/ گلزار شهدای زرقان

روحشان شاد، یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد

۰ نظر ۲۱ تیر ۰۲ ، ۱۵:۲۲
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء و الصدیقین
امروز بیستم خرداد، سالروز عملیات قدس ۳ و شهادت پنج قهرمان ملی، پنج لاله پرپر ولایت، پنج شهید خونین کفن عشق از شهر ولایتمدار و شهیدپرور زرقان است، سه شهید زرقانی و دو شهید گمنام پارک آزادگان که مهمان شهر ما هستند و شناسائی شدند...

۱- شهید علی شیر بویراحمدی/جمشید/1346ممسنی/ 20/4/1364 /بسیج/ عملیات قدس 3 میمک/ پارک آزادگان زرقان
۲- شهید احمد فهیمی / حسن /8/11/1342 زرقان/ 20/4/1364 / بسیج /میمک/ گلزار شهدای شیراز
۳- شهید اسماعیل پاکنیت/ حسین/۱۳۴۵/۱۱/۱۳/ زرقان / 20/4/1364 /بسیج/ میمک دهلران قدس3 / گلزار شهدای زرقان
۴- شهیدسیدحسن ساجدی منش/هدایت الله /10/12/1345 مرودشت /20/4/1364/بسیج/عملیات قدس3 میمک/ پارک آزادگان زرقان
۵- شهید محمد مرادی / مرادعلی 20/2/1345 زرقان 20/4/1364 / پاسدار/ میمک دهلران / گلزار شهدای زرقان

توضیحاتی در مورد عملیات قدس ۳ - به نقل از سایت ویکی دفاع در ادامه مطلب...

۰ نظر ۲۰ تیر ۰۲ ، ۱۳:۵۲
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء و الصدیقین

مراد خویش را دیدی و رفتی

قبای نور پوشیدی و رفتی

چنان با عشق خو کردی که حتی

به روی مرگ خندیدی و رفتی

 

شهید یحیی فرج زاده فرزند غریب

ولادت : ۱۳۴۳/۴/۱۶ باجگاه، شیراز

شهادت : ۱۳۶۴/۴/۲۰ عملیات قدس ۳ منطقه بیات

آرامگاه : گلزار مطهر شهدای باجگاه

 

شهید یحیى فرجزاده در تاریخ ۱۳۴۳/۴/۱۶ در روستای باجگاه دیده به جهان گشود.

در سن ۷ سالگی به بعد بسیار کمک حال مادر بوده و در کارهای خانه به مادرش کمک میکرد. وقتی که مادرش از خانه بیرون میرفت هنگام بازگشت به خانه میدید که فرزندش همه کارهای خانه را انجام داده است.

بعد از اتمام دوران کودکی و دبستان و رفتن به مدرسه راهنمایی و گذراندن این دوره تحصیلی عضوی از بسیج میشود و برای اولین بار در روستای باجگاه جهاد سازندگی را راه اندازی میکند... سپس به عضویت سپاه پاسداران در آمد که در آن حال جوانی بسیار فداکار بود بطوریکه همه درآمد خود را به افراد مستمند و نیازمند کمک می کرد.

سرانجام در تاریخ ۱۳۶۴/۴/۲۰ گروهی ۳۰نفره به فرماندهی ایشان در عملیات قدس ۳ شرکت نموده که به دو گروه ۱۵ نفره تقسیم میشوند گروهی که شهید یحیی با آنها بوده همگی براثر حمله هلی کوپترهای دشمن از بالای سر به درجه رفیع شهادت نائل می گردند.

بعد از ۴ سال پیکر مبارک این شهید گرانقدر در کنار هم محلی های شهیدش به خاک سپرده می شود.

=======================

وصیت نامه شهید یحیی فرجزاده

شهید یحیی فرجزاده

یا عبادی الذین اسرفوا على انفسهم لا تقنظوا من رحمت الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا و هو الغفور الرحیم... ای بندگانی که به نفسهای خود ستم کردید از رحمت خدا نا امید نشوید خداوند گناهان شما را می بخشد که او بخشنده و

مهربان است

ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

ای پروردگار من ای خدا در آن هنگام روز مرگ یا قیامت که حجیت قطع میگردد و زبانم از جوابت لال و عقل و هوش مضطرب میگردد در آن حال تو به من رحم کن خدایا بر رسوایی و عیوبم پرده بکش و از بلاها حفظ کن و از گناهان نگاه دار به حق رئوفتت و رحمتت ای امید بزرگ من به من شهادت یعنی شیرین ترین شیرینی ها را بنوشان

بار پروردگارا مرا از جمیع خطایا و گناهان پاک نما و بعد به شهادت برسان. پروردگارا کمکم کن تا بتوانم توشه ام را برای سفر زیاد کنم خودم را مهیای به رسیدن به لقاء تو کنم.

و اما خانواده گرامی ام ، پدر و مادر عزیزم اکنون که این چند خط محقرانه را به عنوان وصیت نامه اما نه به شکل عامه فقط به صورت چند توصیه و ذکر احوال خودم برایتان مینویسم در جبهه غرب بسر میبریم

آیه کتب علیکم اذا حضر الموت احدهم الموت ان ترک خیر الوصیه الله الذین... مرا براین داشت که این چند خط را به حضورتان تقدیم کنم تا اگر توفیق از طرف رب العالمین نصیب حقیر گشت که بعد از بخشیده شدن گناهانم به درجه رفیع شهادت برسم به رسم یادگار و چند نصیحت پیش شما امانت بماند.

این جانب در صحت و سلامت عقل و جسم اعلام میکنم اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله و اشهد ان على ولی الله و به عنوان یکی از سربازان جنود خدا جنگ ایران و عراق را جنگ حق علیه باطل می بینم، اگر طالب سعادت دنیا آخرت هستید راه امام خمینی را که همان راه حسین (ع) هست بروید و بدانید به سعادت نمیرسد کسی مگر اینکه در ر رضایت حق تعالى سختیها و مشقتها و مصیبتها ببیند.

عزیزانم سعی کنید مساجد را بنا به گفته امام خالی نگذارید و همواره با شرکت در مراسم نماز جماعت و عزاداریها و مراسم دعاها حضور خود را در صحنه اعلام دارید و همواره برای طول عمر امام پیروزی اسلام و مسلمین در جهان دعا نمایید.

در پایان از کلیه دوستان و آشنایان و همسایگان و قوم و خویشان میخواهم برای حقیر از خداوند طلب آمرزش و اگر خطایی از این جانب سر زده که موجب ناراحتی شما گردیده مرا حلال کنید

پنجشنبه 25/11/1363 پادگان ابوذر غرب

یحیی فرجزاده

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار الهی آمین یا رب

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پرهرو باد

کانون فرهنگی شهدای روستای باجگاه 

بازتایپ، ویرایش و انتشار :انتشارات هدهد ... التماس دعا

توضیحات در مورد عملیات قدس ۳ در ادامه مطلب...

۰ نظر ۲۰ تیر ۰۲ ، ۰۸:۲۸
هیئت خادم الشهدا

چند فرد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان در جنوب مصلای اهل‌سنت حمله کردند که این درگیری پس از چند ساعت تبادل آتش، با شهادت ۲ مأمور پلیس و هلاکت تروریست‌ها به پایان رسید.... بقیه در ادامه مطلب

۰ نظر ۱۷ تیر ۰۲ ، ۲۲:۳۰
هیئت خادم الشهدا

روح پیغام غدیر

شیعه ، همسو با مرام اولیا

عشق می‌ورزد به کل انبیا

عشق ورزیدن به کل کائنات

شیعه را سرلوحه باشد در حیات

هست احمد برترین مخلوق حق

اشرف و کامل‌ترین مخلوق حق

عشق بر احمد، طریق انبیاست

چونکه او معشوق و محبوب خداست

هرکسی بر حضرت حق، عاشق است

عاشق او نیز ذات خالق است

برترین عاشق به حق چون مصطفاست

مصطفی هم برترین یار خداست

چون حبیب است و بُود محبوب حق

عشق بر احمد، بُود مطلوب حق

*****

کیست احمد؟ جمع زهرا و علی

ذات حق در چارده نور جلی

شیعه با اسماء پاک اولیا

عشقباری می‌نماید با خدا

هیچ دین و مذهبی در روزگار

نیست مثل شیعه، غرق عشق یار

شیعه می‌میرد برای اولیا

می‌نماید جان فدای اولیا

می‌رود قربان نام اهلبیت

می‌شود از جان غلام اهلبیت

*****

شیعه اهل سنت پیغمبر است

سنت احمد، ولای حیدر است

گر ندارد مسلمی این را قبول

فارغ است از دین و آئین رسول

*****

گر نبودی خطبۀ ناب غدیر

باز، بودی مرتضی مولا و میر

گفت: هرکس من به او هستم «ولّی»

بعد من مولای او باشد علی

این «ولّی» دارد دو معنا در شعار

هم امیر و جانشین هم دوستدار

مرتضی در هر دو معنا مقتداست

هم امیر‌المؤمنین هم عشق ماست

آنچه باشد روح پیغام غدیر

نیست تنها انتخاب آن امیر

بلکه باشد نعمت تکمیل دین

منت خاص خدا بر مسلمین

والسلام

محمد حسین صادقی زرقان فارس

۰ نظر ۱۶ تیر ۰۲ ، ۰۱:۰۳
هیئت خادم الشهدا

روایتی از شکنجه‌گاه منافقین در خیابان بهار تهران/ جنایاتی که روی داعش را هم سفید می‌کند

وقتی طالب دوباره به هوش آمد جواد از او اطلاعات می‌خواست و در مورد یک‌سری کارت و مدارک پاسداری که از جیب طالب به دست آورده بود سؤال می‌کرد و می‌گفت آدرس دوستانت را به ما بده که طالب جوابی نمی‌داد. جواد گفت این طوری نمی‌شود، باید این را کبابش کرد!... بقیه در ادامه مطلب...

۰ نظر ۱۱ تیر ۰۲ ، ۰۹:۰۷
هیئت خادم الشهدا
هوالجمیل / برای خطبه عقد به محضر امام شرفیاب شدیم. حضور در جوار امام امت شوری وصف‌ناپذیر در دلم ایجاد کرده بود.
از هیجان این پیوند در حضور ایشان سینه‌ام گنجایش قلب تپنده‌ام را نداشت، امام لب باز کرد و خطبه عقد ما را جاری کرد.
بعد به‌عنوان هدیه عقد، این جمله را به ما هدیه کرد؛
«عزیزانم گذشت داشته باشید، با هم بسازید ان‌شاءالله که مبارک باشد.»
علی قبل از اینکه به نزد امام برویم به من گفته بود؛
«ما فقط در دنیا زن و شوهر نخواهیم بود بلکه در بهشت نیز با هم هستیم، بعد هم این آیه را برایم تلاوت کرد: «هُم وَ اَزواجُهُم فی ضِلالِِ عَلَی الاَرائِکِ مُتَّکِئون...»
عروسی را به خاطر خانواده شهدا ظهر گرفتیم.
گفتم: ناهار بخور
گفت: روزه‌ام!
گفتم: روز عروسی؟!
گفت: نذر داشتم، اگر روز عروسیم عید غدیر بود روزه بگیرم!
گفت: دعا می‌کنم, امین بگو!
گفت: "خدایا همان‌طور که عید غدیر به دنیا آمدم، عید غدیر ازدواج کردم، شهادتم را عید غدیر بذار!"
گفتم: آمین.
هر عید غدیر منتظر شهادتش بودم، عید غدیر سال ۱۳۶۶ شهید شد.
راوی:همسر شهید حاج‌علی‌کسائی
۰ نظر ۰۹ تیر ۰۲ ، ۲۳:۵۵
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء والصدیقین
شهید «مصیب درستکار» فرزند «محمد»، سوم شهریور ۱۳۴۷ در مرودشت دیده به جهان گشود.
وی که دانشجوی رشته عربی و از خبرنگاران روزنامه جمهوری اسلامی بود در سال ۱۳۶۲ قبل از سن ۱۸ سالگی به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در سیزدهم دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به فیض عظیم شهادت نایل آمد.
این شهید والامقام در بخشی از وصیت نامه خودش این چنین نگاشته است: اینجانب مصیب درستکار فرزند محمد بنا به وظیفه شرعی و انسانی به سوی نور یعنی جبهه‌های حق می‌روم. خدا را شاهد می‌گیرم که هرگز در پی مقام و ریاست نیستم و می‌روم که معشوق خود یعنی شهادت را در آغوش گیرم.
********
لازم به ذکر است که مرحومه مغفوره حاجیه خانم حبیبه زارعی فرزند مرحوم علی، مادر گرامی شهید بزرگوار مصیب درستکار از شهدای خبرنگار هشت سال دفاع مقدس روز  ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ پس از سالها دوری از فرزند شهیدش و به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبودش شتافت و روحش در جوار فرزند شهیدش آرام گرفت.
پدر بزرگوار ایشان، مرحوم مغفور حاج محمد درستکار فرزند مرحوم درویش نیز در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۵ به فرزند شهیدش پیوسته بود.
روحشان شاد و یادشان گرامی

۰ نظر ۰۹ تیر ۰۲ ، ۱۱:۱۹
هیئت خادم الشهدا

هوالجمیل

روستای جیان بیضا در سال ۱۳۶۱ یعنی سال دوم جنگ تحمیلی در عرض چند ماه پنج شهید عزیز تقدیم اسلام و انقلاب کرد و این تعداد برای یک روستا در چندین ماه زیاد بود در حالی که بسیاری از روستاها و حتی شهرهای کوچک تا آن زمان اصلاً شهید نداده بودند، به همین خاطر  از همان سال، ناخودآگاه، روستای جیان بیضا در بین روستاهای منطقه به شهید آباد مشهور شد و این نام مقدس، بعدها در تقسیمات کشوری نیز رسمیت یافت.

​​​​​--------------------

اسامی مقدس شهدای گرانقدر روستای شهید آباد بیضا، طبق آمار سایت نوید شاهد بنیاد شهید که متأسفانه آرامگاه همگی را گلزار شهید آباد خرم بید ذکر کرده بجز مزار شهید شاهپور دهقان که امام زاده عقیل ذکر شده که آن هم اشتباه است، آرامگاه تمام این عزیزان در آرامستان امام زاده سید رزاق روستای شهید آباد بیضاست یا همان جیان سابق. در ضمن اسم و فامیل این عزیزان دقیقاً به همین طریق در سایت نوید شاهد نوشته شده است:

  1. شهید محمد رضا کشاورزی فرزند علی 11/9/1343 --- 23/4/1361 شلمچه
  2. شهید مراد محمدی فرزند علی – 1/12/1346 – 28/7/1361
  3. شهید سید مسلم سادات جیانی فرزند سید نجیم 10/1/1346 – 1/9/1361 عین خوش
  4. شهید علی بخش دهقانی فرزند خدابخش 8/9/1342 --- 27/12/1361
  5. شهید مصیب دهقان فرزند الله کرم 1/7/1337  ---- 27/12/1361
  6. شهید هاشم کاظمی، بهرام  23/10/1340 --- 1/1/1362 قصر شیرین
  7. شهید شاهپور دهقان فرزند خلیل 20/5/1323 --- 29/7/1362 بانه
  8. شهید هادی کشاورز فرزند خداویس 4/3/1311 --- 5/3/1363 مجنون
  9. شهید داود احمدی کشکولی فرزند بهمن 14/3/1348 ---27/12/1366
  10. شهید نسیم الله کشاورزی فرزند عین الله  17/9/1349--- 30/12/1366  خُرمال

نثار ارواح مطهرشان صلوات و فاتحه

نظرات شما عزیزان را دیده در راهیم . والسلام / خادم الشهداء : محمد حسین صادقی 09176112253 زرقان فارس

۰ نظر ۰۹ تیر ۰۲ ، ۱۱:۱۹
هیئت خادم الشهدا

بنام خدا/ با سلام و عرض ادب.......، از خانواده های معظم شهدای شهید آباد و کل شهرستان بیضا، دوستان، صاحبنظران، ایثارگران و بسیجیان عزیز خواهشمندیم کتاب زیر را دانلود، مطالعه و پیشنهادات و  اشکالات آن را با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ صادقی، تذکر دهید تا قبل از چاپ، با نام خودتان، تصحیح و تکمیل شود. اجرتان با سیدالشهدا ء علیه السلام 

دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق، شهدای گرانقدر شهیدآبادبیضا

شامل زندگینامه ها و وصیت نامه ها / ۴۸ صفحه رُقعی، حجم: 887 کیلوبایت، یا علی، التماس دعا

۰ نظر ۰۷ تیر ۰۲ ، ۱۱:۱۹
هیئت خادم الشهدا
https://www.aparat.com/v/wjFPv
ببینید

9 دقیقه

حجم 14 مگ

نثار ارواح مطهرشان صلوات

با تشکر از سازنده کلیپ، اجرشان با سیدالشهداء

۰ نظر ۰۶ تیر ۰۲ ، ۱۶:۲۸
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء والصدیقین

قسم به خون شهیدان حسین با ما بود

و راز قدرت ما ذکر نام آقا بود

به کربلای مصلای صد شهید قسم

که مقتدای شهیدان عزیز زهرا بود

 

شهید قاسم اسفندیاری

فرزند حسین

ولادت: 8 فروردین 1340 باجگاه

شهادت:  9 آبان 1360 بستان

محل شهادت بستان

نام عملیات طریق القدس

 

وصیت نامه شهید قاسم اسفندیاری

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

امروز پنجشنبه به تاریخ ۱۳۶۰/۶/۱۲ روز خوشحالی من می باشد چرا که به ما خبر حمله داده اند و دستور داده اند که وسایل فردی خود را جمع و جور نماییم و شب جمعه ساعت ۳ الی ۴ حمله می کنیم و من جزء گروه ۱ می باشم و روحیه گروه در سطح عالی می باشد.

خدایا من فقط در این زندگی جانی دارم که خودت به من عطا فرموده ای و از تو می خواهم اول از این حمله پیروزی و وقتی پیروزی را مشاهده کردم مرگ را به من عطا کنی...

خیلی دلم میخواهد به شهدا بپیوندم هرچند که لیاقت شهید شدن را در خود نمی بینم، گرچه می دانم تنها در سایه رهبری و وجود امام می باشد که کوخ نشینها بر کاخ نشینها پیروز خواهند شد.

مرگ را در این حمله برخود ترجیح می دهم گرچه می دانم که تنها اسلام ، یار و مددکار مستضعفین جهان می باشد. تنها امام و ولایت فقیه می باشد که می توانند حکومت توحیدی تو را بر جهان بگسترانند و زمینه ای  برای ظهور امام زمان (عج) باشد خدایا از تو از ته قلب میخواهم که خواهش بنده ناچیز خود را قبول نمایی و تا ظهور حضرت مهدی (عج) خمینی عزیز را برای ملت ایران زنده بداری.

اما ای پدر و مادرعزیزم، امیدوارم که مرا ببخشید چون هیچ زمانی فرزند لایقی برای شما نبودم.

وقتی به زندگی مادی اطراف بالاتر از خود می نگریستم چیزهایی می دیدم که در خود نمی یافتم اگرچه در سایه انقلاب ایران زندگی آنها برای من پوچ ماندند چون فهمیدم که امام میگوید این انقلاب مال کوخ نشینهاست....

در آخر از پدر عزیز و بزرگوارم می خواهم مرا بخشد اما از مادر عزیزم که همیشه و همه زمان به فکر او می باشم که

برای فرزندانش بخصوص من زحمت بسیار کشید.

مادر عزیز من هیچوقت زحمات تو را از یاد نبردم و زمانی قدر تو را فهمیدم که کاری از دستم بر نمی آمد زمانی بود که به سربازی آمده بودم یعنی قبل از سربازی هیچوقت به تو فکر نکرده بودم و تو باید افتخار کنی فرزندت را بزرگ نمودی، شب و روز برای او سوختی و بزرگ نمودی و الان در برابر دشمنان اسلام جان خود را گذاشته و آرزوی مرگ می کند و از خدای خود می خواهد که اسلام و امام را پیروز نماید و بعد از آن مرگ می خواهد، مادر عزیز دلم می خواهد مانند حضرت زینب شکیبا و بردبار باشی و هیچ زمان از امام دست برنداری و اگر زمانی هم رسید که احتیاج به تو برای حفاظت اسلام باشد با جان بپذیری هرچند که عمری را با زحمت پشت سر گذاشته ای و در پایان از تو و پدرم می خواهم که همیشه شکیبا و بردبار باشید.

به امید پیروزی مسلمین و مستضعفین جهان

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

مرگ بر منافقین کافر مرگ بر دشمنان اسلام

و در آخر از خواهران و برادران خداحافظی می نمایم و برای آنها آرزوی موفقیت در راه اسلام و امام می نمایم. از کلیه دوستان و آشنایان و قوم و خویشان خداحافظی می نمایم و امیدوارم هرچه بدی دیدید ببخشید. والسلام - قاسم اسفندیاری ۶۰/۹/۱۲

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

کانون فرهنگی شهدای روستای باجگاه 

بازتایپ، ویرایش و انتشار : انتشارات هدهد ... التماس دعا

۰ نظر ۰۶ تیر ۰۲ ، ۱۶:۲۳
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء و الصدیقین

تعدادی از وصیت نامه های (بازنویسی نشده) شهدای گرانقدر روستای شهید آباد بیضا

با تشکر از برادر و سرور عزیزم ، یادگار دفاع مقدس، حاج ضامن دهقان

از تمام اقوام و دوستان گرامی شهدا تقاضا داریم هرگونه نامه و نوشته و اثری از شهدای بزرگوار شهید آباد و بیضا دارند به ایتا ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ بفرستند تا بازنویسی شود و با نام خودشان در سایت و کتاب درج گردد..... بقیه در ادامه مطلب:...

۱ نظر ۰۳ تیر ۰۲ ، ۲۲:۴۲
هیئت خادم الشهدا
۰ نظر ۰۳ تیر ۰۲ ، ۱۲:۲۳
هیئت خادم الشهدا
۰ نظر ۰۳ تیر ۰۲ ، ۰۹:۱۸
هیئت خادم الشهدا
۰ نظر ۰۳ تیر ۰۲ ، ۰۰:۳۶
هیئت خادم الشهدا

هوالجمیل

آمار شهدای گردان‌های فجر و کمیل لشکر 33 المهدی فارس بر اساس تاریخ عملیات‌ها و ترتیب شهادت به روایت برادرم حاج محمد تقی صادقی که در تمام عملیاتهای زیر (بجز والفجر2) حضور داشته و در سه عملیات مجروح شده بویژه در عملیات بدر از ناحیه قلب.

شهدای عملیات والفجر 2 در حاجی عمران ، سال 62

شهیدسیدمحمد بهارلو، شهیدمحمد رضا حاج زمانی، شهیدعبدالاحد خدامی، شهیدعباس گلمحمدی، ابوالفضل ما هم در آن عملیات بود که شدیداً مجروح شد.

و شهید مسعود جمشیدی نیا که مدت کمی مفقود بود ولی شهادتش قطعی بود.

2- شهدای عملیات خیبر در تاریخ 11/11/1362 در جزیره مجنون شهید سعید شیعه، شهید علی اکبر مقدم و شهید عبدالواحد شفیعی

3 – شهدای عملیات بدر در 25/12/1363 در شرق دجله

شهیدمحمد هاشم حاتم زاده، شهید جواد گلمحمدی، شهید جواد شعبانی، شهید سید علی اکبر زرقانی، شهید کربلائی تقی خدامی و شهید عباس شیعه که فقط پیکر عباس شیعه به عقب منتقل شد و بقیه سالها مفقود بودند.

4- شهدای عملیات والفجر 8 در فاو

شهید غلامعلی مرادی، شهید محمد رضا آل طه و شهید عباس شعبانی.

شهید محمد حسن زمانی و شهید سیدعباس حسینی بعد از عملیات در منطقه پدآفندی فاو شهید شدند

5- شهید عملیات کربلای در محور ابوالخصیب در تاریخ 5/10/1365 ، شهید محمد حسین شیعه که سالها مفقود بود.

6- شهیدان مرحله اول کربلای 5 در محور شلمچه در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۵

شهید عبدالرضا (سعید)زارعی، شهید غلامرضا زارعی، شهید حمید قائدشرف، شهید سیدحسین حسینی، شهید محمد جعفر ایزدپور (مؤمن)، شهید علیرضا نتیجه بر، شهید عبداله مقدم، شهید اصغر کلان، شهید محمد رضا رضائی، و شهید محمد جعفر بذرافکن.

شهدای مرحله دوم کربلای 5 – شهید مراد نجاتی و شهید علی اصغر جعفری

7- شهدای عملیات کربلای 8 در شلمچه 18/1/1366

شهید عبدالرضا غفاری پور، شهید محمد خالص حقیقی، شهید محمدعلی خالص حقیقی، شهید علی اکبر علیشاهی، شهید علی اصغر سیف، شهید محمد رضا جاوید، شهید محمد رضا روحانی پور، شهید غلامعلی محمدی، شهید عباس حاجی زمانی و شهید ابوالفضل صادقی

ابوالفضل بعد از عملیات بدر از گردان فجر به گردان کمیل رفت.

سید جواد در سال 63 در عملیات بدر از ناحیه چشم چپ  جانباز شد و در سال 65 در جبهۀ حاج عمران از ناحیه نخاع آسیب دید و جانباز قطع نخاعی شد.

حاج محمد (غلامحسین) نعمت اللهی بعد از کربلای 5 جانباز وقطع نخاعی شد.

شهید سیاوش (محمود) همتی عضو گردان کمیل در اواخر جنگ به شهادت رسید و حدود 30 سال مفقود بود و آثاری از پیکرش در سال 1395 در گلزار شهدای زرقان دفن شد.

والسلام - نثار ارواح مطهر شهدا، فاتحه مع الصلوات

یا حسین / انتشارات هدهد

۰ نظر ۰۲ تیر ۰۲ ، ۰۹:۳۶
هیئت خادم الشهدا