امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۹ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

هوالجمیل

حماسه‌سازها و حماسه‌پردازها

 با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و عرض سلام و ادب خدمت شما مخاطبین عزیز

هدفم ارائه یک پیشنهاد بود: طرح زنده کردن (خاطرات) یک شهید در یک برنامه ریزی یکساله.

اگرچه در این رابطه مطلب زیاد است ولی برای اینکه وقت شریفتان را زیاد نگیرم، پیشنهادم را بصورت خلاصه تقدیم میکنم:

1- انتخاب یک شهید، (شهیدی که درباره او کمتر تحقیق شده یا اصلاً نشده. یکی از شهدای خانوداه، محله، منطقه، شهر، روستا، مدرسه، مسجد، پایگاه، دانشگاه و غیره) و دوست شدن با شهید و استمداد از روح عاشورائی او برای مکتوب کردن حماسه حضورش.

2- تهیه یک تقویم پژوهشی و نگارشی معقول و منطقی درباره تفحص سیره آن شهید. (نیازی نیست از کار و زندگی‌مان بزنیم، فقط کافی است وقتهای مرده زندگی‌مان را شناسائی و مدیریت کنیم و قسمتی از آن اوقات را به احیاء (خاطرات و زندگی) یک شهید اختصاص دهیم. (با اظهار شرمساری و اعتذار از پیشگاه با عظمت شهدا بخاطر تخصیص وقت مُرده‌مان به آن زندگان جاوید و سرخوشان صهبای عند ربهم یُرزقون که جانشان را فدای آسایش و امنیت ما کرده اند)، امید است حداقل بخاطر این کار، کمتر مشمول خُسران و مصادیق سوره شریفه والعصر شویم). اگر شهدا را حقدار می‌دانیم جانمان را هم برایشان بدهیم کم است تا چه رسد به وقت‌های مرده زندگی‌مان.

3- این کار نیاز به امکانات خاصی ندارد، اگر انگیزه و عشق و تعهد باشد همه کارها ردیف خواهد شد و اگر نباشد اصلاً کاری انجام نخواهد شد.

4 - تفحص درباره سیره و روش زندگی اکثریت شهدا هنوز انجام نشده و آنچه انجام شده در حد قطره‌ای از اقیانوس هم نیست لذا اگر هرکدام از عشاق و ارادتمندان شهدا در سراسر کشور همین روش را ادامه دهد هیچ شهیدی بدون زندگینامه‌ی مکتوب نخواهد ماند.

5- یادمان باشد هرچه از زمان شهادت شهدا دورتر می‌شویم منابع خاطرات بیشتری را از دست می‌دهیم، یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم نیز به فراموشی سپردن نام و یاد و حق کسانی است که عزت و اقتدار و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ریشه در خون مطهر آنها دارد و تفحص سیره شهدا یعنی جستجوی اسناد حقانیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و کشف هویتهای گمشده و فراموش شده (و یا به فراموشی سپرده شده) و ثبت و ضبط خاطرات و زندگینامه شهدا و استفاده هنرمندانه از آن خاطرات پراکنده برای داستان نویسی، فیلمسازی، مستند سازی، کلیپ سازی، وبلاگ نویسی، سرودسازی، تحقیق، ترجمه و انواع ادبی و هنری دیگر.

6 - حقیر با توجه به تجربیات سالها قلمزنی در این عرصه و تدریس و اجرای این برنامه، تمام مشکلات این مسیر را می‌دانم و می‌توانم در حد خود با مشتاقان تفحص سیره شهدا همکاری کنم، البته ممکن است شما این مسیر را پیشتر و بیشتر از من طی کرده باشید و آثاری را پدید آورده باشید و گروهی را تحت پوشش داشته باشید، در اینصورت استدعا دارم ارشادات و تجربیاتتان را از  حقیر دریغ نفرمائید؛ اما اگر نوقلم هستید و احساس می‌کنید که تجارب حقیر می‌تواند برای شما هم راهگشا باشد با تمام وجود در خدمتتان هستم. علاوه براین، ممکن است شما علاقمندانی را بشناسید که دنبال این هدف می‌گردند در اینصورت نیز خواهشمندم محتوای این نامه را به اطلاعشان برسانید. ضمناً خواهشمندم این نامه را در تابلو مسجد یا محل کار و تحصیل خود نصب کنید و اگر لیستی از ایمیل علاقمندان به تفحص سیره شهدا دارید برایم ارسال فرمائید. علاوه بر این، می توانید سرفصل‌های پژوهشی - نکات کلیدی و کاربردی در تفحص – شیوه های پژوهش و نگارش و نمونه هائی از تفحص را در وبلاگم با آدرس زیر مطالعه فرمائید. از اینکه بزرگوارانه، وقت با ارزشتان را صرف خواندن این نامه کردید صمیمانه سپاسگزارم و مشتاقانه منتظر پاسخ سریع و نظر شریفتان هستم.

والسلام - ملتمس دعا : صادقی - خادم الشهداء

سایت امام زادگان عشق / جستجوی شهدا

   hodhodzar@gmail.com 09176112253

۰ نظر ۲۷ فروردين ۰۲ ، ۰۲:۰۵
هیئت خادم الشهدا

علامه شهید، آیت الله سید محمد باقر صدر، یکی از بزرگترین اندیشمندان مسلمان و به تعبیر امام خمینی(ره) : «مغز متفکر اسلامی» در تاریخ اسلامی به ویژه در قرن چهاردهم هجری است. سید محمد باقر صدر در تاریخ 25 ذیقعده 1353 در شهر مقدس کاظمین دیده به جهان گشود. پدرش سید حیدر در جوانی فوت کرد، پدر بزرگش آیت الله العظمی سید اسماعیل صدر، یکی از مراجع بزرگ تقلید شیعه در نیمه اول قرن چهاردهم در سال 1338 ق. وفات کرد. دیگر اجدادش از تبار امام کاظم (ع) در سرزمین ایران، لبنان وعراق از پاسداران اندیشه و دانش و دین بودند.

خواهرش «آمنه بنت الهدی صدر» یکی از زنان دانشمند، شاعر، نویسنده و معلم فقه و اخلاق بود که در مسیر جهاد و مبارزه، با بردارش سید محمد باقر همگام شد و سرانجام سرنوشت هر دو به شهادت وسعادت ابدی ختم گشت. سید محمد باقر، از پنج سالگی به مدرسه رفت در این دوران، نبوغ شگفت انگیز و استعداد سرشار خدادادی او درخشید بطوری که اولیای مدرسه تصمیم گرفتند او را به مدرسه کودکان تیزهوش و نابغه بگذارند وبه دانشگاههای اروپا یا آمریکا اعزام کنند و در رشته های علوم جدید تحصیل کند و به کشور خود بازگردد.ولی او به تحصیل دروس حوزوی و علوم دینی پرداخت.

در سال 1365 ق. که دوازده ساله بود همراه برادرش سید اسماعیل به نجف اشرف رفت و در محضر اساتید بزرگ حوزه علمیه به تحصیلات عالی پرداخت .طی سالها، فلسفه غرب و نظرات فلاسفه غیر مسلمان را به دقت مورد تحقیق و نقد قرار داد. کتاب «فَلسفَتُنا» (فلسفه ما) گویای ابعاد گسترده اندیشه های فلسفی سید محمد باقر صدر است. او در طول هیجده سال تحصیل ، روزانه حدود شانزده ساعت به مطالعه و مباحثه و تحقیق می پرداخت او در طول نزدیک به سی سال تدریس و تعلیم، شاگردانی تربیت کرد که هر یک از آنها بعدها پرچمدار نشر علم و فرهنگ و آیین جهاد در راه خدا شدند و بعد از استادشان، راه او را ادامه دادند. او نهضت امام خمینی(ره) در ایران را روزنه امیدی برای نجات امت اسلامی می دانست. بنابراین از آغاز نهضت اسلامی امام در سال 1342 ش .از امام و حرکتش حمایت می کرد.در تاریخ 9 جمادی الثانی 1385ق. امام خمینی(ره) از تبعیدگاه ترکیه به نجف اشرف منتقل شد. آیت الله صدر با اشتیاق تمام به همراه عده ای از علمای دیگر، در مراسم استقبال از امام شرکت کرد و در تمام چهارده سال اقامت امام در نجف، سید محمد باقر با ایشان ارتباط نزدیکی داشت و به امام عشق می ورزید.

دوران مرجعیت آیت الله سید محمد باقر صدر، پس از وفات آیت الله حکیم (1390 ق) آغاز شد و بسیاری از مردم عراق از او تقلید کردند. در سال 1392 ق. رژیم بعث عراق، بیش از پیش از تحرکهای ضد استبدادی حزب دعوت اسلامی و دیگر گروههای مبارز و مسلمان به وحشت افتاد و با یورش به خانه های مبارزان و مجاهدان، عده زیادی را دستگیر و زندانی کردند. آیت الله صدر نیز با اینکه بیمار و در بیمارستان نجف بستری بود، تحت نظر مأموران سازمان امنیت رژیم بعث قرار گرفت و با اعتراض مردم و علما، دست از او برداشت.

از حوادث مهم دیگر در دوران مرجعیت آیت الله صدر، حرکت اربعین سال 1397ق بود. مردم نجف از قدیم هر سال در روز اربعین حسینی ، با پای پیاده از نجف تا کربلا راهپیمایی می کنند. آیت الله صدر مساعدت کرد تا مراسم هر چه با شکوه تر برگزار شودو مردم اعتراض خود را علیه سلطه ضد انسانی رژیم بعث عراق، اعلام کردند.به دنبال آن قیام تاریخی، آیت الله صدر، را دستگیر و به سازمان امنیت بغداد منتقل کردند، در آنجا پس ازبازجویی، هشت ساعت تحت شکنجه جسمی و روحی قرار دادند. آثار آن شکنجه تا آخر عمر در بدنش هویدا بود و بسختی می توانست از پله ها بالا برود.

یکی از برنامه های رژیم عراق، «بعثی کردن نظام آموزش و پرورش» و پیوستن همه دست اندرکاران امور تعلیم و تربیت از مدارس تا دانشگاهها به حزب بعث بود .آیت الله صدر با صدور فتوایی، پیوستن به حزب و هر گونه همکاری با آن را تحریم کردند. در شب 22 بهمن 1357 پیروزی شکوهمند مردم مسلمان و انقلابی ایران ،آیت الله صدر در مسجد جواهری نجف اشرف به منبر رفت و برای مردم مسلمان عراق از انقلاب اسلامی ایران و نقش امام خمینی(ره) در احیای اندیشه های دینی و اصلاح امت اسلام، سخن گفت و تکلیف مردم عراق در برابر حکومت ضد دینی بعثی را معین کرد: قیام!.....فردای آن شب، مردم عراق به دعوت رهبر خود، برای حمایت از انقلاب اسلامی ایران ، در بسیاری از شهرهای عراق راهپیمایی کردند.

از دیگر کارهای آیت الله صدر، تألیف سلسله کتابهای «الاسلام یقود الحیاه» در شش جلد بود که شامل بحثهایی نظیر: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، منابع قدرت دولت اسلامی، اقتصاد جامعه اسلامی و ...... می شود. از کارهای آیت الله صدر برای بیداری مردم عراق و آماده کردن آنها برای قیام ، برگزاری تفسیر موضوعی قرآن بود ( آن هم بعد از تعطیل کردن درس خارج فقه!)که جنب و جوشی در میان توده مردم به وجود آورده بود. حکومت صدام به وحشت افتاد و برای جلوگیری از هر گونه تحرک، در یک حمله همه جانبه نمایندگان آیت الله صدر را در تمام شهرهای کشور دستگیر و زندانی کرد.

شهید صدر روز 16 رجب 1399ق. را روز اعتراض و اظهار انزجار از اعمال ظالمانه رژیم اعلام کرد. مردم به اطاعت رهبر و مرجع تقلید خود برخاستند و برای بیعت با رهبرشان به خانه او شتافتند..... همان شب آیت الله صدر دستگیر و روانه بغداد شد. در سازمان امنیت بغداد، از او خواستند که دست از پشتیبانی انقلاب اسلامی بردارد و مردم عراق را تحریک نکند. اما شجاعانه جواب داد. «من یک مسلمانم و در برابر سرنوشت همه مسلمانان جهان مسئولم باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم و وظیفه شرعی منحصر به ایران و عراق نیست.

حمایت از انقلاب اسلامی ایران و رهبری آن هم، یک وظیفه شرعی است» همان روز بنت الهدی، به ایراد یک سخنرانی در حرم امام علی (ع) پرداخت و از مردم خواست که به خیابانها بریزند و به رژیم بعثی اعتراض کنند. همینگونه نیز شد و رژیم مجبور شد که آیت الله صدر را آزاد کند.برای قطع رابطه مردم با آیت الله صدر، نیروی امنیتی سر کوچه آیت الله صدر و کوچه های اطراف، مستقر شدند. بدین گونه محاصره خانه آیت الله صدربه مدت نه ماه آغاز شد. در این مدت، رژیم با فرستادن مأموران و مزدوران خود سعی کرد او را از راهی که در پیش گرفته، منصرف کند، ولی او ثابت و استوار ایستاد تا اینکه در روز شنبه 19 جمادی الاول 1400ق (16 فروردین 1359ش)، « ابو سعید» رئیس سازمان امنیت نجف، با عده ای از مزدوران امنیتی، آیت الله صدر را دستگیر و به سرعت از نجف به بغداد منتقل کرد. فردای آن روز، حکومت بغداد، اقدام به دستگیری بنت الهدی کرد که مبادا بنت الهدی بار دیگر مردم را به اعتراض و تظاهرات دعوت کند و رژیم را رسوا نماید! برزان ابراهیم، برادر ناتنی صدام و رئیس سازمان امنیت کشور، در زندان از آیت الله صدر خواست که فقط چند کلمه بر ضد امام خمینی و انقلاب اسلامی بنویسد، تا آزاد شود، و گرنه کشته خواهد شد! آیت الله صدر این خواسته را رد کرد و گفت: «من آماده شهادتم، هرگز خواسته های غیر انسانی و ضد دینی شما را قبول نخواهم کرد و راه من همان است که انتخاب کردم!....»

وقتی مزدوران بعثی، از منصرف کردن آیت الله صدر و خواهرش مأیوس شدند، آن دو علوی پاک نژاد مظلوم را در روز سه شنبه 23 جمادی الاول 1400ق (19 فروردین1359 ش) زیر شکنجه به شهادت رساندند. جنازه آن دو شهید در جوار مرقد امام علی (ع)، در آرامگاه خانوادگی «شرف الدین» به خاک سپرده شد. پیام امام خمینی(ره) به مناسبت شهادت مظلومانه آن دو شهید: «...مرحوم آیت الله شهید سید محمد باقر صدر و همشیره مکرمه مظلومه او که معلمین دانش و اخلاق و مفاخر علم و ادب بود، به دست رژیم منحط بعث عراق با وضع دلخراشی به درجه رفیعه شهادت رسیده اند. شهادت ارثی است که امثال این شخصیتهای عزیز از موالیان خود برده اند...»

۰ نظر ۱۹ فروردين ۰۲ ، ۰۱:۳۷
هیئت خادم الشهدا
  1. شهید محمد کاظم پسندیده /  ذبیح اله /4/4/1348 / رحمت آباد /18/1/1366 /  بسیج /شلمچه/ گلزار شهدای رحمت آباد
  2. شهید علی زارع / اسماعیل /1346 / فتوح آباد /18/1/1366 / بسیج / شلمچه-عملیات کربلای8 / گلزار شهدای شیراز
  3. شهید محمدرضا روحانی پور / عباس /1342/ زرقان/  18/1/1366 / بسیج / شلمچه- کربلای8 / گلزار شهدای زرقان
  4. شهید غلامعلی محمدی /کاکاجان/ 1346/ دودج18/1/1366 / پاسدار وظیفه/ شلمچه -کربلای8 / گلزار شهدای دودج
  5. شهید عباس حاجی زمانی / حسین /1342/ زرقان/  18/1/1366 / بسیج / شلمچه - کربلای8 / گلزار شهدای زرقان
  6. شهید حسین خالص حقیقی/ محمدعلی 20/7/1348 زرقان/  18/1/1366/ بسیج / شلمچه - کربلای8 / گلزار شهدای زرقان
  7.        شهیدمحمدحسن(ابوالفضل)صادقی/ آقاکوچک / 15/1/1344 زرقان/ 18/1/1366 /پاسدار/ شلمچه-کربلای8 /گلزارشهدای زرقان
  8.          شهید علی اکبرعلیشاهی / صفرعلی/ 26/2/1349 زرقان/  18/1/1366 / بسیج / شلمچه- کربلای8 / گلزار شهدای زرقان
  9. شهید اصغر سیف/  آزاد/ 1347/ زرقان/  18/1/1366 / بسیج / شلمچه- کربلای8 / گلزار شهدای زرقان
  10. شهید محمدرضاجاوید /علی اکبر /1346/  زرقان/  18/1/1366 / بسیج - کربلای8 / شلمچه / گلزار شهدای زرقان
  11. شهید عبدالرضاغفاری پور / ذبیح الله /1346/ زرقان/  18/1/1366 / بسیج / شلمچه- کربلای8 / گلزار شهدای زرقان
  12. شهید محمدعلی خالص حقیقی /رضا /1349/ زرقان/  18/1/1366 / بسیج / جزیره مجنون / گلزار شهدای زرقان
  13. شهیدقربانعلی عسکری/علیمحمد /2/3/1352فیض آبادکربال/ 19/1/1366 / بسیج/ شلمچه-کربلای8/ گلزارشهدای مرودشت

روحمان از یادشان شاد،، یادشان همیشه گرامی،، نثار ارواح‌مطهرشان صلوات و فاتحه

۰ نظر ۱۸ فروردين ۰۲ ، ۰۵:۱۹
هیئت خادم الشهدا

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، 15 فروردین ماه 1402 سالروز تولد 70 سالگی شهید احمد متوسلیان است. فرمانده‌ای که سال‌هاست از سرنوشتش بی‌خبریم.

سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان در تاریخ 15 فروردین 1332 در یکی از محلات جنوب شهر تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه مصطفوی به پایان رساند و سپس وارد هنرستان صنعتی شد و در سال 1351 دیپلم گرفت. خدمت سربازی را در تیپ 37 زرهی شیراز و تیپ 3 لشکر 81 زرهی سرپل ذهاب پشت سر گذاشت و در سال 1356 در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه علم و صنعت ایران پذیرفته شد.
خرداد ماه سال 1359 بود که مسئولیت سپاه مریوان برعهده احمد متوسلیان گذاشته شد و در دی ماه سال 60 همراه با محمد ابراهیم همت، فرماندهی عملیات محمد رسول الله از دو محور مریوان و پاوه را برعهده داشت. همین عملیات، سنگ‌بنای تأسیس تیپ 27 محمد رسول الله را گذاشت تا متوسلیان چند ماه بعد (یعنی در سال 1360) با حکم محسن رضایی به عنوان فرمانده این تیپ انتخاب شود.
در شب 10 اردیبهشت ماه سال 1361 عملیات بیت‌المقدس به فرماندهی حاج احمد متوسلیان از منطقه دارخوین به سمت جاده اهواز–خرمشهر آغاز شد؛ عملیاتی که دستاورد مهم و تاریخی‌اش آزادسازی خرمشهر بود.
اواخر خرداد 1361 حاج احمد متوسلیان طی مأموریتی به همراه هیأتی رسمی از مسئولین سیاسی-نظامی ایران راهی سوریه شد تا راه‌های مساعدت به مردم لبنان علیه حمله و اشغالگری رژیم صهیونیستی را بررسی کند. در آنجا با همراهی سیدمحسن موسوی (کاردار ایران در لبنان) برای بررسی وضعیت به بیرون از سفارت می‌رود که دیگر از سرنوشت او و همراهانش خبری در دست نیست.
تاکنون مستندهای زیادی درباره شهید متوسلیان ساخته شده است؛ این فیلم‌ها ابعاد مختلفی از زندگی این شهید والامقام را به تصویر کشیده و زندگی ایشان را بیان کرده است.
یکی از این مستندها «روایت ناتمام» به تهیه‌کنندگی مزدک رحیم‌پور و کارگردانی مازیار حاتمی است که با موضوع زندگی حاج احمد متوسلیان ساخته شده است.
در این مستند با شخصیت‌های مختلفی پیرامون زندگی و ناپدید شدن حاج احمد متوسلیان همچون محسن رفیق دوست وزیر وقت سپاه پاسداران، محسن رضایی فرمانده وقت سپاه و محسن کاظمینی همرزم حاج احمد گفت‌وگو شده است.
مجموعه مستند "فرماندهان" یکی از مجموعه‌هایی است که در شبکه مستند سیما تولید شده است. این مجموعه به شرح سرگذشت اجمالی فرماندهان مختلف دوران هشت سال دفاع مقدس می پردازد.
مستند فرماندهان از طریق فیلم‌ها و تصاویر مستند آرشیوی که از جبهه‌های جنگ حق علیه باطل به جا مانده، زندگینامه و حماسه‌هایی که این دلاورمردان تاریخ آفریده‌اند را با همیاری خاطرات هم‌رزمان و خانواده‌های این فرماندهانِ شهید به تصویر می‌کشد.
نخستین قسمت از این مجموعه به شرح زندگی شهید احمد متوسلیان پرداخته و ابعاد مختلفی از زندگی فرمانده تیپ 27 محمد رسول الله را روایت کرده است. این مستند پیش از این نیز از تلویزیون پخش شده است.

۰ نظر ۱۵ فروردين ۰۲ ، ۲۲:۰۹
هیئت خادم الشهدا

دمشق - ایرنا - همرزمان شهید مدافع حرم "میلاد حیدری" لحظاتی قبل با حضور در کنار ضریح مطهر حضرت رقیه (س) با وی وداع کردند.

به گزارش دفتر منطقه ای ایرنا در دمشق، در این مراسم معنوی که شماری از مستشاران ایرانی، رزمندگان فاطمیون و تعدادی از کارگزاران جمهوری اسلامی نیز حضور داشتند، مراسم سینه زنی و نوحه خوانی برگزار شد و دوستان و یاران شهید میلاد حیدری با پیکر مطهر و غرق به خون او وداع کردند.

۰ نظر ۱۳ فروردين ۰۲ ، ۱۱:۳۵
هیئت خادم الشهدا

به گزارش مشرق، شاید عجیب باشد اما واقعیت دارد. شهید حاج «سید حمید تقوی‌فر»، از سال ۶۲ تا زمان شهادت، یعنی دی ماه ۱۳۹۳، تمام عمرش را به جز روزهای معدودی، روزه بود؛ چیزی بیش از ۳۰ سال... با مرور روایت‌های همسر شهید از زندگی سراسر جهاد آن سردار بلندآوازه اما گمنام، فلسفه روزه‌داری دائمی او هم آشکار می‌شود.

***

شهید حاج «سید حمید تقوی‌فر»(معروف به سردار سامرا)

تولد: ۱۳۳۸/ شهادت: ۱۳۹۳/۱۰/۶ / محل شهادت: منطقه عمومی سامرا- درگیری با نیروهای داعش

این شهید، ۳۰ سال روزه بود!+ عکس

شهید «سید حمید تقوی فر»(نفر وسط) در سال های دفاع مقدس...

یادتان بخیر و گرامی دوستان، الگوها و اسطوره های گمنام من،

شهیدان، روح ما از یادتان شاد

۰ نظر ۱۱ فروردين ۰۲ ، ۱۱:۴۳
هیئت خادم الشهدا

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و‌آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا بهم
والسلام علیکم و رحمة الله و‌برکاته

۰ نظر ۰۴ فروردين ۰۲ ، ۰۵:۳۳
هیئت خادم الشهدا
۰ نظر ۰۲ فروردين ۰۲ ، ۱۸:۱۲
هیئت خادم الشهدا

 

هوالجمیل / اولین پست سال ۱۴۰۲ در سایت امام زادگان عشق، مزین و متبرک است به نماهنگ و سخنان بسیار  زیبا و مهم و جالبی از سید شهیدان اهل قلم درباره مرگ و‌شهادت و مرگ آگاهی که ۴ دقیقه بیشتر نیست، حتما گوش دهید و در آغاز سال نو و زیارت شهدا و اهل قبور، مد نظر داشته باشید و ‌برای عزیزانی که خیلی دوستشان دارید بفرستید، التماس دعا

۰ نظر ۰۱ فروردين ۰۲ ، ۱۲:۵۴
هیئت خادم الشهدا