امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۹ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

سلام بر شهیدان، ننگ و نفرین بر ایادی داخلی و خارجی استکبار 

۰ نظر ۲۳ مهر ۰۱ ، ۲۳:۲۹
هیئت خادم الشهدا

هوالجمیل / به نقل از ایرنا

از خون جوانان وطن لاله دمیده + اسامی شهدا

تهران - ایرنا - از ابتدای اغتشاشات تا روز شنبه، ۲۴ نفر از اعضای بسیج و نیروهای انتظامی در جریان حفاظت از امنیت ایران به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، روزنامه ایران روز (دوشنبه) در گزارشی نوشت: شهدای مدافع امنیت، از جمله نکات برجسته آشوب‌ها و اغتشاش‌های اخیر هستند؛ چهره‌هایی از مردم که با دستان خالی و بدون سلاح رزمی، در کوچه و خیابان حاضر می‌شوند تا امنیت شهروندان و ایران اسلامی را در برابر آشوب و تخریب حفظ کنند، اما در کمین ضدانقلاب قرار می‌گیرند و به شهادت می‌رسند. در اغلب موارد، این شهدا، وسیله‌ای جدی برای دفاع از خود در اختیار نداشتند و صرفاً به ابزارهای مقابله با اغتشاش مجهز بودند، درحالی که گویی برخی جریان‌های معاند و ضدانقلاب، با هدف به شهادت رساندن و با گذراندن دوره‌های آموزشی خاص پا به میدان آشوب‌ها گذاشته بودند.

در روزهای اولیه، اغلب شهدا با استفاده از سلاح‌های سرد به شهادت رسیدند، اما هرچه آشوب‌ها بیشتر جنبه امنیتی گرفت و گروهک‌ها با برنامه ریزی وارد صحنه شدند، تعداد شهدا نیز فزونی یافت. اما این بار، همچون آنچه عصر شنبه گذشته در سنندج روی داد، مدافعان امنیت و بی‌سلاح رزمی، هدف تیرهای مستقیم و جنگی عناصر گروهک‌ها قرار می‌گیرند.

شهید غلامرضا بامدی عصر شنبه در محوطه بازارچه تاناکورای سنندج درحال گشت‌زنی و تلاش برای صیانت و حفاظت از اموال مردم و مغازه‌ها بود، اما در همین حین مورد هدف گلوله کلاشنیکف عوامل گروهک‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید.

شاهدان عینی می‌گویند نیروهای حافظ امنیت تنها به باتوم مجهز بودند و سعی داشتند آشوبگرانی را که قصد آتش‌زدن مغازه‌ها را داشتند متفرق کنند، اما در یک لحظه به سمت شهید بامدی و همرزمانش شلیک شد. در این تیراندازی یک پاسدار دیگر نیز زخمی شد. یکی از بازاریان می‌گوید: فرد مسلح حدود دو خشاب اسلحه کلاشنیکف را در میدان شلیک کرد. بررسی‌های اولیه و غیررسمی حاکی از آن است که فرد مسلح از اعضای گروهک تروریستی کومله بوده است.
این درحالی است که بنا به تأکید و اعلام سردار آزادی، فرمانده انتظامی کردستان «هیچ یک از نیروهای انتظامی در جریان مأموریت‌های خود برای متفرق کردن و دستگیری اغتشاشگران تیر جنگی به همراه ندارند» و این فرایندی است که مدافعان امنیت در همه شهرهای دیگر نیز ملزم به رعایت آن هستند.

آنچه می‌خوانید فهرستی است از اسامی دیگر شهدای مدافع امنیت در اغتشاش‌های اخیر:
 سرهنگ پاسدار شهید «سید حمیدرضا هاشمی»، معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان عصر جمعه ۸ مهرماه در غائله سیستان و بلوچستان توسط عوامل تروریستی به شهادت رسید.

پاسدار شهید «محمدامین آب درشکر» (نیروی خرید خدمت) بود که در جمعه خونین زاهدان برای مقابله با ناامنی اعزام شد و توسط نیروهای جیش الظلم بشدت مجروح شد و روز بعد از حادثه به شهادت رسید.

پاسدار شهید «علی ‌بیک وارازی» در درگیری‌های ۹ مهرماه در خیابان جام جم زاهدان مجروح و به مقام شهادت نائل آمد.

بسیجی شهید «محمدامین عارف» از شهدای جمعه سیاه زاهدان

بسیجی شهید «ناصر براهویی» یکی از بسیجیان اهل سنت ناحیه سپاه زاهدان که در اغتشاشات و آشوب‌ها مجروح شده بود، در روز ۱۳ مهر به خیل شهدا پیوست.

شهید «سعید برهانزهی ریگی» جوان بسیجی اهل سنت طرح امنیت سپاه که در اغتشاشات زاهدان مجروح شده بود، به مقام شهادت نائل شد.

گروهبان‌یکم شهید «فرید کرم‌پور حسنوند» ۲۱ ساله و متولد شهرستان چگنی و ساکن شهر پرند که در آشوب‌های خیابانی شهرستان رباط‌ کریم بر اثر زیر گرفتن یک خودروی سواری در ۳۰ شهریور مجروح و سپس در روز پنجم مهرماه به درجه شهادت نائل آمد.

شهید «حسین تقی‌پور» از بسیجیان فعال سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران درحالی که برای ایجاد امنیت و آرامش شهر برای هموطنانش در درگیری حضور پیدا کرده بود، با اعمال وحشیانه برخی آشوبگران در منطقه تهرانپارس به شهادت رسید.

ستوان‌یکم شهید «مسلم جاویدی مهر» افسر تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی شهید تولایی بود که چهارشنبه ۳۰ شهریور در ماجرای اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر بدون داشتن هیچ مأموریت و ابلاغی، هنگام دفاع از مردم و اموال عمومی و برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به بیت‌المال توسط اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بسیجی شهید «حسین اوجاقی» متولد ۱۳۷۰ و فرمانده پایگاه علامه طباطبایی مسجد فاطمی تبریز چهارشنبه، ۳۰ شهریورماه، برای مقابله با آشوبگران در مقابل مصلای تبریز حضور داشت که با ضربه چاقوی اغتشاشگران ضد انقلاب به شهادت رسید.

شــــــهید «محمدرســــــــــــــــــــــول‌ دوســـت‌محمدی» یکی از نیروهای بسیجی در مشهد، شامگاه سی ام شهریور ۱۴۰۱ در حوالی ساعت ۲۳ توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.

شهید «رضا زارع‌ مؤیدی»، همیار پلیس و مدافع امنیت، فرزند شهید انوشیروان زارع‌مؤیدی از شهدای خلبان، سه‌شنبه ۲۹ شهریور در تجمعات غیرقانونی در خیابان معالی آباد شیراز، همراه با چهار مأمور پلیس مضروب شد و به دلیل شدت جراحات وارده، به فیض شهادت نائل آمد.

شهید «علی‌اصغر قورت‌بیگلو» بسیجی فعال یکی از پایگاه‌های نیروی مقاومت بسیج شهر کرج که در ۱۳ مهرماه توسط عده‌ای اغتشاشگر به درجه رفیع شهادت رسید.

بسیجی شهید «عباس خالقی» از حوزه شهید قاسم سلیمانی پایگاه امام رضا(ع) تاکستان بر اثر شلیک گلوله توسط اغتشاشگران و اراذل و اوباش به شهادت رسید.

شهید «امیررضا اولادی» از بسیجیان شیراز در تجمعات و اعتراضات شهریور ۱۴۰۱ به شهادت رسید.

شهید «سید عباس فاطمیه» اهل روستای باشلان‌بوشلو در نوشین‌شهر ارومیه و به شغل کشاورزی مشغول بود که توسط اغتشاشگران در ارومیه مجروح و پس از سه روز در حالت کما روز ۳ مهر به شهادت رسید و با حضور پرشور مردم انقلابی، ولایتمدار و قدرشناس این شهر تشییع شد.

شهید «محمدحسین سروری» مسئول فرهنگی پایگاه امام حسن مجتبی(ع) روستای حسین‌آباد از توابع شهرستان گرمسار بود. ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ براثر شلیک گلوله از سوی آشوبگران در اغتشاشات اخیر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید «مهدی زاهدلویی» از طلبه‌های بسیجی استان قم که در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر قم از ناحیه قلب با سلاح سرد مجروح شده بود و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سرهنگ دوم شهید «داوود عبداللهی» فرمانده یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان مریوان بود که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسید.

بسیجی شهید «مجتبی امیری دوماری» از مدافعان مردمی امنیت شهرستان قشم که بر اثر حمله وحشیانه اشرار آشوبگر مسلح در شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود، روز ۹ مهر به علت شدت جراحت وارده در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به فیض شهادت نائل آمد.

بسیجی شهید «پوریا احمدی» ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱در جریان اغتشاشات اخیر در منطقه پیروزی تهران بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقوی آشوبگران مجروح شد و روز ۱۳ مهرماه بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

شهید «غلامرضا بامدی» از نیروهای لشکر ۲۲ بیت‌المقدس کردستان عصر ۱۶ مهر ماه در محوطه بازارچه تاناکورای سنندج در حالی که می‌خواست از اموال مردم محافظت کند مورد هدف تیر عوامل گروهک‌ها قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت رسید.

شهید «سلمان امیراحمدی» بسیجی مدافع امنیت شامگاه شنبه۱۶مهر  با شلیک مستقیم سلاح گرم توسط اراذل و اوباش در منطقه ۱۷ تهران به شهادت رسید.

پرستار شهید «محمد فلاح»، در اغتشاشات شهر آمل با اصابت تفنگ ساچمه‌ای جان خود را از دست می‌دهد و به شهادت می رسد.

۰ نظر ۱۸ مهر ۰۱ ، ۱۵:۰۶
هیئت خادم الشهدا

امامت حضرت مهدی(عج) آغاز تحقق بشارت‌های انبیاست

حجت‌الاسلام خدامراد سلیمیان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاکید کرد: ما معتقدیم سلسله هدایت‌های الهی در هیچ مقطعی تعطیل نشده و انسان‌ها به خودشان واگذار نشده‌اند و این امر بعد از وفات پیامبر(ص) هم وجود دارد.

۰ نظر ۱۴ مهر ۰۱ ، ۲۳:۵۷
هیئت خادم الشهدا

به نقل از خبرگزاری فارس

از ابتدای سال تاکنون ۴۱ مأمور پلیس آسمانی شده اند؛ آن هم در راه دفاع از امنیت و آرامش مردم با برخورد گلوله به سر تا اصابت چاقو به قلب و حتی زیر گرفتن توسط ماشین اغتشاشگران درآشوب‌های این روزها.

از درگیری و تعقیب و گریز تا اغتشاش و اصابت گلوله و تیر/ در اغتشاشات چند پلیس شهید شدند؟

گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: شهید شده‌اند؛ آن هم در راه مبارزه با سارقان، قاچاقچیان، زورگیران و متجاوزان به خاک و مال و ناموس مردم؛ سینه ستبر کردند در برابر هر آنچه رذالت و نامردی و ناجوانمردی است؛ آن هم به ضرب گلوله، اصابت تیزی و قمه و چاقو ، تصادف عمدی و حتی ترور.

تأمین امنیت مردم دغدغه شان بود تا جایی که برایش جان داده و از پدر و مادر و همسر و حتی فرزند شیرخوارشان هم  چشم پوشیدند تا آنجا که مقام معظم رهبری مدال «مجاهد فی‌ سبیل‌الله» را بر سینه‌شان آویخت.

درست متوجه شدید مأموران پلیس را می‌گویم؛ همان سبزپوشان و پلنگی‌پوشان پرافتخار انتظامی کشور. 

شهادت ۴۱ مامور پلیس از ابتدای سال تاکنون/  دو شهید پلیس در اغتشاشات چه کسانی هستند؟

آمار شهدای پلیس از ابتدای سال تاکنون به ۴۱ نفر رسیده است؛ آخرین شهید پلیس، فرمانده یگان امداد مریوان بود که همین دیروز در لرستان تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید داود عبداللهی را می گویم؛ فرمانده یگان امدادمریوان؛ پدر یک پسر ۱۱ ساله و یک دختر ۱۹ ساله که در راستای حفاظت از جان، مال و نوامیس مردم و برخورد با ناآرامی ها توسط اغتشاشگران مجروح و پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد و عنوان دومین شهید پلیس در اغتشاشات را به خود اختصاص داد.

چهلمین شهید پلیس هم، اولین شهید اغتشاشات است که درست در ظهر روز شهادت امام رضا ( ع)  آسمانی شد؛ «شهید کرم ‌‌‌‌‌پور» را می گویم که در حمله وحشیانه اغتشاشگران به پلیس در رباط کریم در ۳۰ شهریور زخمی شد؛ در آن روز آشوبگران با ماشین به ماموران پلیس حمله کرده و تعدادی را زیر گرفته و مصدوم و مجروح کردند.

استوار یکم کرم‌پور به بیمارستان منتقل شد و بعد از چند روز بستری و درمان به علت شدت و تعدد جراحات  در ظهر روز شهادت امام رضا(ع) به مولا و مقتدای خود پیوست و آسمانی شد.

از برخورد گلوله به سر تا اصابت چاقو به قلب/ شهادت ماموران پلیس سن و سال نمی شناسند

ماموران پلیس سن و سال نمی شناسند، رده و درجه هم برای خدمتشان فرقی ندارد؛ به تنها چیزی که می اندیشند مبارزه با سارقان و زورگیران و متجاوزان و مجرمان است؛ در هر پلیس تخصصی که باشند از پلیس پیشگیری گرفته تا پلیس آگاهی و راهور.

شهید امیر کیوانلو ، ستوان دوم پلیس پیشگیری تهران بود که در مبارزه با سارقین بر اثر اصابت چاقوی سارق به شهادت رسید.

احمد وحیدی پویا سروان انتظامی در شهرستان زابل و  پدر شش فرزند اعم از یک دختر و پنج پسر که حین حراست و حفاظت از بانک بر اثر اصابت گلوله اشرار مسلح به شهادت رسید.

 محمدجواد رحیمی پدر دو پسر که در هنگام تأمین امنیت شهروندان در بیمارستان ولایت دامغان هنگام دستگیری مجرم بر اثر اصابت گلوله به درجه اعلی شهادت رسید.

منصور بزی ساکت هنگام گشت‌زنی و تأمین امنیت با اصابت گلوله اشرار مسلح در ایرانشهر شهید شد. 

علی سراوانی هم که یک فرزند شیرخوار دارد در اعزام به مأموریتی مبنی بر درگیری خانوادگی در رامیان استان گلستان بر اثر تیراندازی شرور مسلح و اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سرباز سیدنوید موسوی نیز در درگیری با سارق مسلح در شهرستان دیلم با اصابت گلوله سارق مسلح شهید شد.

مصطفی سوسرایی که او هم پدر یک دختر و یک پسر بود در حین تعقیب و گریز سارقان بر اثر برخورد با کابل برق فشار قوی قطع شده شهید شد.

محمد یاسمی هم که یک دختر داشت سرهنگ انتظامی کشور بود از کارکنان کلانتری 108 نواب که هنگام مأموریت اجرای حکم قضایی و جلب به واسطه اصابت دو گلوله با اسلحه کلت توسط مجرم به شهادت رسید. 

مرتضی کریم‌زاده نیز استوار یکم پلیس چهارمحال و بختیاری بود. از کارکنان کلانتری باباحیدر شهرستان فارسان که بر اثر اصابت گلوله شرور مسلح به شهادت می‌رسد.

سرباز ابوالفضل هیبتی نیز از جوانان دهه هشتادی و بچه چهارمحال و بختیاری بود. سرباز کلانتری باباحیدر شهرستان فارسان که در عملیات مبارزه با شرور مسلح براثر گلوله شهید شد.

از کنترل مرزهای زمینی و دریایی تا شهادت در راه مبارزه با قاچاقچیان و متجاوزان مرزی

شهدای پلیس در رسته ها و تخصص‌های مختلف فعال بوده و به شهادت رسیده اند؛ از پلیس پیشگیری گرفته تا مرزبانی، یگان امداد ، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس راهور ، پلیس اطلاعات و ... .

اما شهدای مرزبانی هم مظلومانه جان باخته‌اند؛ در نقطه صفر مرزی هنگام کنترل مرزهای زمینی و دریایی؛ حفظ و نگهداری میل‌های مرزی و سازماندهی امور مرزنشینان.

علی شیخی کبیر از نیروهای هنگ مرزی زابل پدر دو پسر و یک دختر بود که در حین پایش نوار مرزی به شهادت رسید.

پوریا سلیمی سرباز وظیفه از بچه‌های دهه هشتادی که در عملیات مبارزه با قاچاقچیان در هنگ مرزی پاوه کرمانشاه شهید شد.

شهید مجتبی میر نیز استوار دوم مرزبانی و از بچه‌های دهه هشتادی بود که او هم در حین پایش نوار مرزی شهید شد.

مهدی محمدنسب نیز یک پسر داشت. ستوان یکم مرزبانی که در عملیات مبارزه با گروهک تروریستی بر اثر اصابت گلوله شهید شد. 

محمد صیاد استوار یکم کادر مرزبانی بود دارای یک دختر؛ از نیروهای کادر پاسگاه مرزی دوست‌ محمدخان سیستان و بلوچستان که هنگام دفاع از مرزهای کشور و مبارزه با اشرار مسلحی که قصد ورود به مرزهای کشور را داشتند بر اثر اصابت گلوله مستقیم متجاوزین مرزی به شهادت رسید.

یگان امدادی ها هم از جمله واحدهای عملیات پشتیبانی در کنار پلیس‌های تخصصی مثل پلیس پیشگیری، آگاهی و پاوا هستند که در حوزه‌های مختلف مانند کنترل اجتماعات، گشت انتظامی، حفاظت، برخورد با اراذل و اوباش، مبارزه با قاچاق و مواد مخدر برخورد با جرائم خشن و برخورد با اجتماعات غیر قانونی فعالیت دارند.

مصطفی رفیع‌زاده که پدر دو پسر بود در حین گشت‌زنی و تأمین امنیت مردم بر اثر درگیری با سارقان مسلح و اصابت گلوله به شهادت رسید. 

شهید رضا احترامی که پدر دو پسر و یک دختر بود که هنگام متوقف کردن یک دستگاه خودروی سواری حامل کالای قاچاق بر اثر برخورد عمدی خودروی قاچاقچیان به شهادت رسید.

شهید ترور پلیس کیست؟

شهید ترور عباس راه‌انجام، سرهنگ دوم انتظامی سیستان و بلوچستان در حالی که با خودروی شخصی به همراه خانواده در محور ایرانشهر به دلگان بود توسط اشرار مسلح ترور شد.

شهادت در راه مبارزه با قاچاق و برخورد با اشرار

جواد زارعی نیز از کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر یزد بود؛ پلیسی که کارش مبارزه با خرید و فروش مواد مخدر و کشف باندهای بزرگ تا خرده‌فروشان مواد مخدر است.

ستوان دوم زارعی حین انجام مأموریت و تعقیب و گریز خودروی حامل مواد مخدر در درگیری با قاچاقچیان شهید شد، شهید زارعی دو پسر داشت.

سرباز علی شبانی نیز پسر دهه هشتادی از بچه‌های استان خراسان رضوی که در مأموریت تعقیب و گریز قاچاقچیان به علت عدم دید کافی و استفاده مجرمین از وسایل دودزا با واژگونی خودرو به شهادت رسید.

مهدی کامور آستانه نیز یک پسر داشت؛ ستوام سوم کادر یگان تکاور بود که بر اثر برخورد عمدی خودروی اشرار به شهادت رسید. 

علی برزگرپور هم رئیس عملیات ویژه پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی کرمان بود که در عملیات مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

شهدای انتظامی کشور از ابتدای سال 1401 تا به امروز ۴۱ نفر شده اند؛ هر کدام در راه حفاظت از امنیت و آرامش و آسایش مردم جان خود را فدا کرده‌اند درست مثل شهید عبداللهی ، شهید کرم‌پور و همرزمانشان که این روزها در راه دفاع از امنیت و آرامش شهروندان در صحنه اغتشاشات و ناآرامی ها سینه ستبر کرده‌اند.

روحشان شاد و یادشان گرامی

۱ نظر ۱۳ مهر ۰۱ ، ۱۲:۲۱
هیئت خادم الشهدا

به گزارش ایرنا، سعید برهان زهی ریگی از بسیجیان طرح امنیت اهل سنت در شهرستان زاهدان در پی جراحات وارده امروز شنبه به شهادت رسید. 

بر اساس اطلاعیه صبح امروز قرارگاه سپاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق سرهنگ پاسدار سیدحمیدرضا هاشمی (سید علی موسوی)، محمد امین آذر شکر (نیروی خرید خدمت) و محمد امین عارفی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

آمار مجروحان نیروهای سپاه و بسیج در این حادثه نیز ۳۲ نفر اعلام شده بود.

 

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز امروز اعلام کرد که تاکنون هشت نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند.

۰ نظر ۰۹ مهر ۰۱ ، ۲۱:۱۸
هیئت خادم الشهدا

دانلود صلواتی کتاب امام زادگان عشق - شهدای کناره

حجم: 10.3 مگابایت
کتاب امام زادگان عشق 45 شهید گرانقدر روستای کناره مرودشت

قطع : رُقعی - 160 صفحه ؛ قیمت : 14 صلوات

والسلام - محمد حسین صادقی - نویسنده و ناشر

به کوشش : محمد رحیم کناره فرد

خطاط و طراح جلد : مسعود زارع (کناره)

======================

پرتوی از زندگانی شاعر و عارف قرن سیزدهم، حاجب کناره ای

حاجب کناره ای – شاعر و عارف قرن سیزدهم

میرزا حیدر علی فرزند میرزا جعفر معروف به حاجب (زاده ۱۲۷۱ قمری در روستای کناره از توابع مرودشت، درگذشته ۱۳۳۴ قمری در تهران) شاعر، صوفی و هنرمند سده سیزدهم و چهاردهم است. پدرش، میرزا جعفر، از مشایخ سلسله ذهبیه و نقاش و قلمدان‌ساز بود.

حاجب در جوانی با پدرش به شیراز رفت و علوم ادبی و نقاشی را در آن‌ جا فرا گرفت. پس از چندی به خورموج رفت و از محضر محمدخان، دانشمند و شاعر دشتستانی، متخلص به دشتی، شعر و ادب آموخت.  

عبرت نائینی، دوست و معاشر حاجب، گفته است که حاجب با زبانهای عربی، ترکی، روسی و فرانسه آشنایی داشت. در مقدمه‌ نسخه خطی دیوان حاجب آشنایی وی با زبان انگلیسی نیز تأیید شده است.

حاجب پس از وفات محمدخان دشتی در ۱۲۹۸، به شیراز بازگشت و زندگی‌اش همچون پدر از راه قلمدان ‌سازی و نقاشی می‌گذشت. او تذهیب، میناکاری و خطاطی نیز می‌دانست.

به نوشته عبرت نائینی، حاجب و پدر میان ‌سالش به تهران رفتند. در آن‌ جا نیز به قلمدان‌ سازی و نقاشی مشغول بودند که پدر حاجب درگذشت و بنابه وصیتش، در صحن امامزاده زید (واقع در بازار تهران) دفن شد. حاجب پس از مرگ پدر دست از کار کشید و به کسوت درویشی درآمد و در خیابان جلیل‌آباد (خیام) تهران، در حجره‌ای منزل گزید. حاجب قصایدی در مدح امین‌السلطان، از وزرای قاجار (متوفی ۱۳۲۵)، و کامران‌میرزا، پسر ناصرالدین شاه سروده است و از آن دو صله‌هایی گرفته است. در سال ۱۳۱۳ در پی قتل ناصرالدین شاه، حاجب به سبب معاشرت با سید جمال‌الدین اسدآبادی و میرزا رضا کرمانی، تحت تعقیب قرار گرفت و به کامران‌میرزا پناه برد.

وی در اواخر عمر در زمینی در نزدیکی دروازه دولت بنایی ساخت و مشهور است که بسیاری از مردم تهران به وی ارادت می‌ورزیدند. حاجب در ۱۳۳۴ قمری درگذشت و در اقامتگاهش که به «حاجبیه» مشهور گردید به خاک سپرده شد.

نسخه‌ای از دیوان حاجب به خط خود او در کتابخانه مجلس شورای اسلامی موجود است که حدود صد صفحه دارد و شامل غزلیات، قطعات، رباعیها، مثنوی‌ها (ساقی‌نامه) و مفردات شاعر است. حاجب علاوه بر اشعاری با درون‌مایه عرفانی و در مشرب فقر و درویشی، شعرهای بسیاری با مضامین تاریخی و اجتماعی و اخلاقی از جمله درباره صلح دوستی و نفرت از جنگ دارد... به نظر می‌رسد حاجب از اولین کسانی بوده که از غزل برای بیان مضامین اجتماعی استفاده وسیعی کرده است.

غزلهای دیگر او، بیشتر به تأسی از شعرای سبک عراقی، به‌ویژه حافظ ، سروده شده است. وی چند ساقی‌نامه و مُغَنّی‌نامه در بحر متقارب دارد که از لحاظ ادبی استوار و زیبا هستند.  دیوان حاجب بارها به صورت ناقص و مغلوط چاپ شده است، از جمله چاپ مهدی آصفی.

 

قسمتی از یکی از قصاید حاجب در مدح حضرت صاحب الزمان (عج)

مگر نسیم به زلف تو شب مکان گیرد
تو آن ستوده بهاری که روز جلوه تو
مزین است و مرصع ز مقدم تو زمین
نه بلکه گوی زمین از شرافت قدمت
وجود نقطه موهوم و اصل جوهر فرد
لب تو جوهر فرد است و نقطه موهوم
به سیر لاله و گل هر کسی رود در باغ
تو آن گلی که چو در طرف باغ بخرامی
در آب دید مگر سرو عکس قامت تو
ز درد هجر تو جانا کسی امان یابد
ستوده قائم موعود و حجت یزدان
شنیده ام که بگرداند آسیا از خون
به صدق یوسف با عزم موسوی خیزد
سری که بر در دارالامان نهاد تو را
دوال رخش تو را صد چو اردلان بندد
نوشته اند دهد دین حق رواج علی(ع)
شهنشه دو سرا مظهر خدا حیدر
کسی که خواست خدا را به چشم سر بیند
زند به دامن دست خدای دست امید
دوباره گر، به زبان حرف کاف و نون آرد
به هر دیار به دفع حسود بارد تیغ
زمین و کوه و در و دشت و آن حصار و دیار
حکایتی ز سلیمان و میهمانی اوست
هزار همچو سلیمان و ماهی و دد و دام
به داستان سخن از کیمیا و سیمرغ است
کمند عزم تو هر چین و حلقه و چنبر
به کشوری که کند جیش قهر تو جنبش
ایا ولی خدا مظهر جمال و جلال
منم که از مدد قلب پاک و سعی درست
سخن به مرتبه اکسیر اعظم است ولی
مرا به شعر نخواهد شکست بی خردی
ولی ز فقر که پاینده باد دولت او
دهان نه ز آب شود تر نه معده سیر از نان
ولی به گاه سخن خصم را چنان گیرم
هماره تا به شب و روز نیمه شعبان
حسود را ز ندامت لب و زبان سوزد

 

 

که بامداد جهان را به مشک بان گیرد
خزان ز بیم پی صرصر وزان گیرد
سبق ز نُه طبق آسمان از آن گیرد
هزار نکته به رفتار آسمان گیرد
بماست ثابت اگر مدعی نشان گیرد
 تبسمت به یقین شبهه از میان گیرد
به بازگشت گلی بهر ارمغان گیرد
 هزار خرمن گل باغ و باغبان گیرد
که جا همیشه لب آب و آبدان گیرد
که خط ایمنی از صاحب الزمان گیرد
شهی که حجت طاعت ز انس و جان گیرد
به روز واقعه چون تیغ جان ستان گیرد
مسیح وار محمد صفت جهان گیرد
ز حادثات زمان سرخط امان گیرد
رکاب اسب تورا صد چو اردوان گیرد
چو از جمال قدم پرده گمان گیرد
که شیر چرخ چو یک ران به زیر ران گیرد
نشانه وانگه از آن دست بی نشان گیرد
که دست او بتوان دست ناتوان گیرد
جهان دیگر از آن صورت فکان گیرد
به هر حصار به رفع عدو سنان گیرد
غریو الحذر و بانگ الامان گیرد
مباد نکته از این نکته نکته دان گیرد
کف کریم تو هر روز میهمان گیرد
بداند آنکه ره و رسم باستان گیرد
هزار قیصر و خاقان و رای و خان گیرد
تمام بوم و برش تیغ سرفشان گیرد
که از وجود تو آمال عز و شان گیرد
معانی قلمم نکته بر بیان گیرد
زبال را عدوی من قرین آن گیرد
که نسخه ای ز فلان یا ز بهمدان گیرد
اگر بساط زمین جمله آب و نان گیرد
که خود قناعت من طبع را زمان گیرد
که شیر گرسنه نخجیر را چنان گیرد
سخن بهای سر و شعر نرخ جان گیرد
بخیل را ز خجالت دل و زبان گیرد

 

منبع : دانشنامه جهان اسلام، بنیاد دائرة المعارف اسلامی، برگرفته از مقاله «میرزاحیدرعلی بن جعفر حاجب‌شیرازی»، شماره۵۶۴۶ و کتاب دانشمندان و سخن سرایان فارس ج ۲

۰ نظر ۰۴ مهر ۰۱ ، ۱۸:۲۱
هیئت خادم الشهدا

۰ نظر ۰۴ مهر ۰۱ ، ۱۳:۴۶
هیئت خادم الشهدا

هوالجمیل
طبق اسناد تاریخی، مرقد مطهر بی بی دختران (یا نام صمیمی او یعنی بی بی دخترون) در روستای کِناره مرودشت همیشه مورد توجه مردم منطقه بوده است. نام این امام زاده ی عشق طبق کتیبه ای که در حرم مطهرش نصب شده، در کتب مختلف ذکر شده که بخاطر رعایت اختصار فقط به چند مورد با تصرف و تلخیص اشاره می شود:
دکتر مفخم در کتاب فرهنگ آبادیهای ایران صفحه 385 آورده کناره نام یکی از روستاهای ارزنده مرودشت می باشد و از جلالت و عظمت و شکوه روستای کناره مرودشت داشتن بقعه بی بی دختران است و برخی باستان شناسان و همچنین آقایان کهنسالان روستا از پدران و اجدادشان نقل کرده اند که بقعه بی بی دختران بخاطر همجواری با تخت جمشید دارای علائمی باستانی بوده و همواره زائران از اطراف و اکناف به زیارت آن حضرت مشرف می شده و می شوند و عنایات و الطاف صاحب این مضجع نورانی شامل حالشان می شود.
دکتر محمد مهدی فقیه بحرالعلوم در صفحه 92 از کتاب «چهار هزار و سیصد و سی و شش بقعه» از بقاع متبرکه کل کشور ایران می نگارد: بی بی دختران در روستای کناره مرودشت دارای بقعه و حرم است و محل توجه زائران گرامی است.
دکتر محمد حسین پاپلی در فرهنگ آبادیها صفحه 628 متذکر شده که بی بی دختران در کناره مرودشت دارای بقعه است و در کتاب بیست هزار زیارتگاه جهان (از کتب خطی آستان قدس رضوی) ذکر شده که مزار بی بی دختران در روستای کناره مرودشت دارای بقعه است و زائران از راههای دور و نزدیک به زیارت این بقعه مبارکه مشرف و از عنایات آن بهره مند می گردند و این بی بی دختران از ترس دشمنان نام و نسب خود را مخفی نموده اند.
شیخ علی فلسفی از مشهد مقدس که راوی مطالب فوق است نیز می گوید : از شواهد و قرائن و دلائلی آشکار می گردد که نسب شریفه بی بی دختران به (باب الحوائج) حضرت موسی ابن جعفر علیهم السلام می رسد با واسطه.....


بدون شک تمام مردم خاطره ای از نذر و نیازها به پیشگاه این امامزاده گرانقدر و واجب التعظیم و کرامات او دارند که گزارش تصویری چندین نمونه از عنایات و مشکل گشائی ها و شفا دادن بیماریهای صعب العلاج کسانی که در توسل به بی بی دخترون حاجتروا شده اند، زینت بخش حرم ایشان است.
لازم به ذکر است که حرم مطهر بی بی دختران کناره تحت پوشش اداره اوقاف است و دارای هیأت امناء رسمی و خُدام افتخاری و برنامه های متنوع معنوی و مذهبی و فرهنگی در طول سال بویژه در تمام مناسبتها می باشد اما از تمام این مطالب و اشارات که بگذریم یک نکته مهم قابل ذکر است و آن اینکه صرفنظر از شجره نامه و تاریخچه و مطالب اداری، این بانوی عظیم الشأن یعنی بی بی دختران مادر و مربی تمام شهدای گرانقدر روستای کناره و اطراف است چون اولاً تمام مردم و شهدای کناره در دامان معنوی و پر مهر این مادر آسمانی پرورش یافته اند، ثانیاً تمام این شهدا و مردم حاصل توسلات و نذر و نیازهای پدران و مادران به او هستند که همیشه خصوصاً در مناسبتهای مذهبی و عاشوراها زائرش بوده اند و در مدرسه محبت او الفبای زندگی را آموخته اند و مشق عشق و ایثار کرده اند و امتحان دینداری و جان نثاری داده اند ولذا شهدای عزیز ، فرزندان معنوی او و قبول شدگان مکتب محبت و ولایت و شفاعت آن حضرت و اجداد طاهرینش بوده و هستند.
نثار ارواح مطهرشان و برآورده شدن حاجات خودتان و ملتمسین دعا صلوات

۰ نظر ۰۳ مهر ۰۱ ، ۰۱:۰۳
هیئت خادم الشهدا

به نام خداوند جان و خرد
یوسف، نوجوان عراقی (از موکب هیئت انصار الحجة ابن الحسن، محافظة میسان، المجرالکبیر ) در لحظه آخر و آخرین روز فعالیت مواکب در کربلا، یک هدیه بسیار مهم و ارزشمند به ما و موکب ما و وطن ما هدیه کرد : شمایل مولا امیرالامؤمنین علی ابن ابیطالب، در این رابطه حرف و تحلیل و اشارات زیادی دارم ولی فعلاً به عنوان تذکر و تشکر از یوسف عزیز و مهربان و فهیم عکسمان را در اینجا به یادبود می گذارم.....


در اصل، این فقط هدیه یوسف به من نیست بلکه هدیه ملت شریف عراق به ملت عزیز ایران است...
والسلام- محمد حسین صادقی، خادم موکب الشهدای شهرستان زرقان فارس در کربلای معلی، در مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۴۴ مصادف با شهریور ۱۴۰۱

۰ نظر ۰۱ مهر ۰۱ ، ۲۳:۵۸
هیئت خادم الشهدا