امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید بزرگوار حاج محمد علی فرهادیان فر

سه شنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۲، ۰۱:۲۲ ق.ظ

به نقل از سایت صاحبدلان، و با اجازه و تشکر

زندگی نامه شهید حاج محمد علی فرهادیان فرد

شهید حاج محمد علی فرهادیان فرد در سال ۱۳۳۹ به دنیا آمد. پرورش او در فضایی پاک و معنوی، در دامان مادری صبور و وارسته و پدری متّقی و مجاهد، محیطی مناسب برای رشد و تکامل محمد علی به سوی خداشناسی و بندگی خدا فراهم آورده بود. خط زیبای او مشقی بود تا گوشه‌ای از ارادت خود را به اهل‌بیت عصمت و  طهارت علیهم‌السلام و انقلاب اسلامی به‌کار بندد. یادگارِ آن حال و هوای عاشقانه هنوز بر دیوارهای مساجد، تابلوها و دفترها به‌جا مانده است.

علاقه به قرآن و آگاهی از مفاهیمِ بلند دینی جذبه‌ای بود که مدام او را به این مجالس می‌کشاند و همین سرمایه در مسیر زندگی راه‌گشای او و همراهانش بود.

اخلاق خوب و خوش‌رویی با اهل خانه به‌خصوص پدر و مادر چنان ملکۀ وجودی او شده بود که دوستان و اطرافیان هم از نعمت وجود او بهره می‌بردند و در کنار او احساس آرامش و امنیت داشتند.

شهید حاج محمد علی فرهادیان فرد توجّه به حضور در محضر حضرت ربّ‌الارباب جَلّ جَلالُه او را بر این داشته بود که همیشه با وضو و طهارت باشد و نمازهای خود را با توجّه در اوّل وقت به‌پا دارد. همچنان‌ که دوستان از نماز او لذّت می‌بردند و در جماعت با او، از یکدیگر سبقت می‌جستند.

یاد باد نمازهای شبش که در خلوت به‌جا می‌آورد و آن‌قدر خوش و سرمست می‌شد که غیر قابل وصف است.

با دل آرامی مرا خاطر خوش است

کز دلم یک باره برد آرام را

ننگرد دیگر به سرو اندر چمن

هر که دید آن سرو سیم اندام را

صبر کن حافظ به سختی روز و شب

عاقبت روزی بیابی کام را

خلوت او با ادای نمازهای مستحب و مطالعۀ کتب اخلاقیِ شهید دستغیب رحمهاللّه‌علیه و تلاوت قرآن سپری می‌شد.

محمد علی تحصیلات را تا دریافت مدرک دیپلم ادامه داد اما حضور مداوم در جبهه‌ها، ادامۀ تحصیل را برایش ناممکن ساخت. ابتدا به عنوانِ بسیجی به جبهه اعزام شد. پس از مدّتی با ورود به سپاه پاسداران نیز همچون یک بسیجی منشأ خیر و برکت برای جبهه‌ها بود.

عشق و علاقۀ محمد علی فرهادیان فرد به روحانیتِ اهل معنا، او را قبل از انقلاب به پیر عشق حضرت آیت‌اللّه شهید سید عبدالحسین دستغیب رحمهاللّه‌علیه آشنا نمود.

وی چنان شیفتۀ رفتار او بود که تا آخرین لحظات از گلستان وجود آن مرد الهی بهره‌ها جست. پس از شهادت شهید دستغیب، دل به محضر دوست، حضرت آیت‌اللّه سید علی محمد دستغیب مُدّظِلّه سپرد. این سرمایه‌های معنوی بود که او و همراهانش را شاداب می‌کرد.

عملیات‌های «والفجر مقدماتی، بَدر، خیبر، والفجر۲،۱ و ۸» یاد و خاطرۀ رشادت‌های اوست و لشکر قهرمان و پیروز المهدی عجل‌اللّه‌فرجه به یاد شهدا و رزمندگانی چون او مفتخر است.

شهید حاج محمد علی فرهادیان فرد چندین بار از ناحیۀ پا، سر، دست و هر دو چشم مجروح شد. جانبازی بود که در طول دوران جنگ در عملیات‌های مختلف شرکت کرد و ایثارهای حسین‌گونه‌ای را از خود به نمایش گذاشت؛ و فرمانده‌ای بود که در کنار رزمندگان، خالصانه در ‌راه دوست جانفشانی کرد.

شهید محمد علی فرهادیان فرد

زمان شهادت شهید حاج محمد علی فرهادیان فرد

تاریخ ۱۳۶۵/۲/۵ مصادف با میلاد با سعادت منجی عالَم بشریت، حضرت حجت‌ابن‌الحسن ‌العسکری عجل‌اللّه‌فرجه، در منطقۀ «حاج عمران» وعده‌گاهِ محمدعلی بود و میقاتی برای احرام عشق او.

با لبّیکِ عاشقانۀ خود وارد بر حریم الهی شد و با تقدیم جان پاکش، قربانگاه را از خون سرِ خود رنگین کرد و سر بر آستان حضرتش، روسفید از قبول بندگی، دست در دست محبوبش حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام به محضر حضرت حق شرفیاب شد.

پروانه نیستم که بسوزم ز شعله‌ای

شمعم که پاک بسوزم و جان را فدا کنم

وصیت‌نامۀ شهید حاج محمد علی فرهادیان فرد

«سلام بر تمامی خدمتگزاران راستین انقلاب و جمهوری اسلامی که خالصانه، به دور از هر خود‌نمایی و ریایی کمر خدمت بسته‌اند. درود بی‌پایان بر امید امام و امّت، حضرت آیت‌اللّه منتظری. سلام بر عاشقانِ شهادت…

آن‌کس که تو را شناخت جان را چه کند؟

فرزند و عیال و خانمان را چه کند؟

دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی

دیوانۀ تو هر دو جهان را چه کند؟

وقتی که پا به عرصۀ شهر جهت مرخصی می‌گذاشتم، همچون پرنده‌ای بودم که او را در قفس زندانی کرده باشند و تلاش می‌کردم هرچه زودتر خود را از این قفس نجات دهم.

تنها جایی که می‌توانست قلب شکستۀ مرا تسکین دهد و مرهم دردم شود «گلزار شهدا» بود؛ همان مکان مقدسی که زمانی ما را در کالبد خود مدفون می‌کند.

[من مطمئن هستم] از این که در این راه با آگاهیِ کامل قدم برداشتم و آیندۀ آن برایم روشن بود که در این راه چه عواقبی به دنبال دارد، ولی قاطعانه و با رضای قلبی قدم در این راه گذاشتم و امیدوارم که توانسته باشم قلبِ امام‌ زمان عجل‌اللّه‌فرجه را از خود خشنود سازم و چنانچه این لیاقت را پیدا کردم که به درجۀ رفیع شهادت نائل گشتم به منتهی آرزوی خود رسیده‌ام…»

به نقل از سایت صاحبدلان، و با اجازه و تشکر

۰۲/۱۰/۱۹
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">