امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید بزرگوار یحیی فرج زاده

سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۰۸:۲۸ ق.ظ

بسم رب الشهداء و الصدیقین

مراد خویش را دیدی و رفتی

قبای نور پوشیدی و رفتی

چنان با عشق خو کردی که حتی

به روی مرگ خندیدی و رفتی

 

شهید یحیی فرج زاده فرزند غریب

ولادت : ۱۳۴۳/۴/۱۶ باجگاه، شیراز

شهادت : ۱۳۶۴/۴/۲۰ عملیات قدس ۳ منطقه بیات

آرامگاه : گلزار مطهر شهدای باجگاه

 

شهید یحیى فرجزاده در تاریخ ۱۳۴۳/۴/۱۶ در روستای باجگاه دیده به جهان گشود.

در سن ۷ سالگی به بعد بسیار کمک حال مادر بوده و در کارهای خانه به مادرش کمک میکرد. وقتی که مادرش از خانه بیرون میرفت هنگام بازگشت به خانه میدید که فرزندش همه کارهای خانه را انجام داده است.

بعد از اتمام دوران کودکی و دبستان و رفتن به مدرسه راهنمایی و گذراندن این دوره تحصیلی عضوی از بسیج میشود و برای اولین بار در روستای باجگاه جهاد سازندگی را راه اندازی میکند... سپس به عضویت سپاه پاسداران در آمد که در آن حال جوانی بسیار فداکار بود بطوریکه همه درآمد خود را به افراد مستمند و نیازمند کمک می کرد.

سرانجام در تاریخ ۱۳۶۴/۴/۲۰ گروهی ۳۰نفره به فرماندهی ایشان در عملیات قدس ۳ شرکت نموده که به دو گروه ۱۵ نفره تقسیم میشوند گروهی که شهید یحیی با آنها بوده همگی براثر حمله هلی کوپترهای دشمن از بالای سر به درجه رفیع شهادت نائل می گردند.

بعد از ۴ سال پیکر مبارک این شهید گرانقدر در کنار هم محلی های شهیدش به خاک سپرده می شود.

=======================

وصیت نامه شهید یحیی فرجزاده

شهید یحیی فرجزاده

یا عبادی الذین اسرفوا على انفسهم لا تقنظوا من رحمت الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا و هو الغفور الرحیم... ای بندگانی که به نفسهای خود ستم کردید از رحمت خدا نا امید نشوید خداوند گناهان شما را می بخشد که او بخشنده و

مهربان است

ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

ای پروردگار من ای خدا در آن هنگام روز مرگ یا قیامت که حجیت قطع میگردد و زبانم از جوابت لال و عقل و هوش مضطرب میگردد در آن حال تو به من رحم کن خدایا بر رسوایی و عیوبم پرده بکش و از بلاها حفظ کن و از گناهان نگاه دار به حق رئوفتت و رحمتت ای امید بزرگ من به من شهادت یعنی شیرین ترین شیرینی ها را بنوشان

بار پروردگارا مرا از جمیع خطایا و گناهان پاک نما و بعد به شهادت برسان. پروردگارا کمکم کن تا بتوانم توشه ام را برای سفر زیاد کنم خودم را مهیای به رسیدن به لقاء تو کنم.

و اما خانواده گرامی ام ، پدر و مادر عزیزم اکنون که این چند خط محقرانه را به عنوان وصیت نامه اما نه به شکل عامه فقط به صورت چند توصیه و ذکر احوال خودم برایتان مینویسم در جبهه غرب بسر میبریم

آیه کتب علیکم اذا حضر الموت احدهم الموت ان ترک خیر الوصیه الله الذین... مرا براین داشت که این چند خط را به حضورتان تقدیم کنم تا اگر توفیق از طرف رب العالمین نصیب حقیر گشت که بعد از بخشیده شدن گناهانم به درجه رفیع شهادت برسم به رسم یادگار و چند نصیحت پیش شما امانت بماند.

این جانب در صحت و سلامت عقل و جسم اعلام میکنم اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله و اشهد ان على ولی الله و به عنوان یکی از سربازان جنود خدا جنگ ایران و عراق را جنگ حق علیه باطل می بینم، اگر طالب سعادت دنیا آخرت هستید راه امام خمینی را که همان راه حسین (ع) هست بروید و بدانید به سعادت نمیرسد کسی مگر اینکه در ر رضایت حق تعالى سختیها و مشقتها و مصیبتها ببیند.

عزیزانم سعی کنید مساجد را بنا به گفته امام خالی نگذارید و همواره با شرکت در مراسم نماز جماعت و عزاداریها و مراسم دعاها حضور خود را در صحنه اعلام دارید و همواره برای طول عمر امام پیروزی اسلام و مسلمین در جهان دعا نمایید.

در پایان از کلیه دوستان و آشنایان و همسایگان و قوم و خویشان میخواهم برای حقیر از خداوند طلب آمرزش و اگر خطایی از این جانب سر زده که موجب ناراحتی شما گردیده مرا حلال کنید

پنجشنبه 25/11/1363 پادگان ابوذر غرب

یحیی فرجزاده

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار الهی آمین یا رب

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پرهرو باد

کانون فرهنگی شهدای روستای باجگاه 

بازتایپ، ویرایش و انتشار :انتشارات هدهد ... التماس دعا

توضیحات در مورد عملیات قدس ۳ در ادامه مطلب...

به نقل از گروه ژاژیله در ایتا ، توسط : م. زارع:
نوزدهم تیرماه، سالروز اجرای عملیات قدس سه است، عملیاتی که از سوی رزمندگان لشکر ۱۹ فجر سپاه پاسداران استان فارس با هدف تصرف تپه ۱۹۴ که در غرب رودخانه میمه در منطقه دهلران واقع شده بود، انجام شد.. و در فاصله ۴۸ ساعت به اتمام رسید.

بعثی‌ها پس از شکست در عملیات «الی بیت‌المقدس» و عقب‌نشینی سراسری خود که به آزادی خرمشهر انجامید، بخشی از بلندی‌های مرزی جبهه میانی را در اشغال خود نگه داشتند تا دید و اشراف کافی بر منطقه عمومی دهلران داشته باشد، از این رو طراحی عملیات قدس سه بر همین اساس و به تناسب راهکارهای موجود در منطقه از دو محور صورت گرفت.

رزمندگان در ساعت ۲:۴۵ بامداد نوزدهم تیر ماه ۱۳۶۴ با رمز «یا امام جعفر صادق (علیه السلام)» به طور هم‌زمان حمله خود را آغاز کردند. سرعت عمل نیروهای خودی چنان بود که در همان لحظات نخست، نزدیک به ۷۰ تن از نیروهای عراقی به اسارت درآمدند. نیروها با رعایت اصل غافلگیری و استتار، شبانه به قرارگاه دشمن در عقبه خط آنان حمله برده و کابل‌های برق و مخابرات خط اول آنان را قطع کردند. بدین صورت ارتباط نیروهای دشمن با عقبه خود به منظور خبر دهی و پشتیبانی مختل شد.

از آنجا که هدف این عملیات صرفاً نفوذ و ضربه زدن به یگان‌های دشمن بود، بنابراین نیروها حتی‌الامکان از غنیمت گرفتن و انتقال اقلام دست و پا گیر خودداری کردند و تلاش کردند تا اساساً امکانات دشمن را منهدم سازند.

پس از اجرای موفق عملیات و سر زدن سپیده صبح، دستور عقب‌نشینی و بازگشت نیروهای خط شکن به خطوط پیشین صادر شد. دشمن نیز که با توجه به قطع کابل‌های ارتباطی و مخابراتی خود از اهداف این عملیات غافل بود، به طور همه‌جانبه اقدام به پاتک بر روی بلندی‌هایی که از نیروهای ایرانی خالی شده بود کرد و طبیعتاً از این ضدحمله سودی نجست.

عملیات قدس سه از مجموعه عملیات‌های موفق ارزیابی می‌شود، از جمله دستاوردهای این عملیات پاک‌سازی منطقه‌ای به وسعت ۲۰ تا ۳۰ کیلومترمربع، کشته و مجروح شدن بیش از ۷۰۰ تن از نیروهای عراقی، انهدام ۱۰ انبار مهمات، شش قبضه تفنگ ۱۰۶ میلی‌متری، یک سلاح پدافند هوایی و تعداد زیادی خودروهای سبک و سنگین ارتش بعث از مهم‌ترین نتایج این عملیات بود.
در مجموع با اجرای عملیات قدس سه، گردان یکم از تیپ ۸۰۵ پیاده ارتش عراق به طور کامل و ۶۰ درصد گردان دوم منهدم شد و به گردان سوم نیز خساراتی وارد آمد.... والسلام

۰۲/۰۴/۲۰
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">