امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید هادی کشاورز، حبیب ابن مظاهر زمان

پنجشنبه, ۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲ ق.ظ

زندگینامه شهید بزرگوار هادی کشاورز

بسم رب الشهداء و الصدیقین

شهید هادی کشاورز فرزند مرحومین خداویس و زیور در سال 1311 در روستای جیان بیضا (شهید آباد) پا به عرصه وجود گذاشت. پدرش کشاورزی می کرد و علاوه بر هادی دو دختر نیز داشت.
شهید هادی کشاورز بخاطر نبودن مدرسه در مناطق روستائی امکان درس خواندن پیدا نکرد ولی بعدها تا حدودی  سواد خواندن و نوشتن پیدا کرد. ایشان اگرچه ظاهراً بیسواد بود ولی از ادب و معرفت و کمالاتی برخوردار بود که باید نام آنها را علم لدنی گذاشت.

شهید با تمام وجود ظلم های دوران پهلوی اول و دوم ، مخصوصاً مشکلات جنگ جهانی دوم را لمس کرده بود و حکایتها از آن روزگاران قحطی و ظلم و فساد داشت.

ایشان از همان کودکی و نوجوانی شغل پدر را برگزید و روی زمین های خودشان کار می کرد و نیاز مادی نداشت. در جوانی ازدواج کرد و از برکت اهلبیت (ع) در طول زمان صاحب چهار4 پسر و پنج 5دختر شد...

همزمان با شروع نهضت امام خمینی با دل و جان به عضویت پایگاه مقاومت درآمد، او به امام و شهدا عشق می ورزید و همیشه د دعاهایش آرزوی عاقبت بخیری و شهادت در راه خدا می کرد.

پس از حمله ارتش متجاوز رژیم بعث عراق به میهن عزیزمان برای جنگ و مبارزه با دشمنان سر از پا نمی شناخت ولی بخاطر مسن بودن و عیالوار بودن پذیرفته نمی شد تا بالاخره  با اصرار و خواهش و تمنا و سفارش پذیرفته شد و به بسیجیان دریادل کشور پیوست و پس از آموزش مقدماتی، همراه با لشکر 19 فجر استان فارس به جبهه های جنوب اعزام شد.

خاطرات بسیاری از شهید هادی کشاورز که به حبیب ابن مظاهر زمان و پیر جوانبخت جبهه های نبرد حق علیه باطل مشهور است، در دوران کوتاه حضورش در جبهه، در ذهن تمام دوستان و همرزمان است که امید است روزی جمع آوری و به کتاب تبدیل شود.

در طول دوران زندگی خود در زمینه های مختلف و مسائل گوناگون ازجمله برپایی مراسم و مناسبتهای مذهبی و دینی گسترش و آبادانی مسجد روستا و لوله کشی آب شرب روستا و همچنین دستگیری و کمک به نیازمندان  کوشش فراوان می نمود تا جایی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با چند نفر از اهالی روستا با هم پیمان می‌بندند که هر یک از اهالی روستا مورد ظلم ستم قرار گیرد را مورد حمایت خود  قرار دهند و از مظلوم دفاع نمایند.

نهایتاً این عارف شهید که عمری پر خیر و برکت در کسب حلال و خدمت به دین و وطن و همنوعان گذرانده بود در جزیره مجنون به عاقبت به خیری کامل و عالی رسید و در اثر اصابت خمپاره به سنگرشان و خراب شدن سنگر بر روی ایشان و مجروح شدن از ناحیه سر به فیض عظمای شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش در زادگاهش شهید آباد بیضا به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است که مادر گرامی ایشان در شیراز دفن شده ولی پدر بزرگوارشان در آرامستان روستای شهید آباد دفن است.

روحش شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">