امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

زندگینامه شهید بزرگوار مصیب دهقان

چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۲۶ ب.ظ

بسم رب الشهداء و الصدیقین
شهید مصیب دهقان فرزند مرحومین الله کرم و بانو قمر درویشی در سال 1337 در خانواده ای اصیل و مذهبی در روستای جیان بیضا (شهید آباد) دیده به جهان گشود. پدرش به کشاورزی و باغداری اشتغال داشت و از این طریق روزگار می گذراند. مصیب فرزند اول خانواده بود، دو خواهر تنی، چهار خواهر ناتنی و چهار برادر ناتنی نیز داشت.
پدرش اگرچه سواد حوزوی نداشت ولی قاری و مترجم و مفسر قرآن کریم بود و مثل یک روحانی سخنرانی می کرد و تسلطی کامل به امور مذهبی و معارف اهلبیت (ع) داشت، شهید مصیب نیز که در مکتب چنین مادر و پدری رشد کرده بود از فضائل والدین بهره داشت و بسیار با سواد و فهمیده و نکته سنج بود. ایشان دروس مقدماتی را در مدرسه روستا و دروس متوسطه را با موفقیت در روستای جعفر آباد بیضا به اتمام رساند و همیشه در تمام برنامه های آموزشی و انقلابی و خدمت رسانی از افراد ممتاز جامعه محسوب می شد.
با شروع انقلاب اسلامی در مجامع شیراز به انقلابیون پیوست و برای پیروزی انقلاب و نشر آرمانهای امام راحل و شهدای انقلاب در روستاهای بیضا زحمت بسیاری کشید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حفظ و حراست از انقلاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و با توجه به نفوذ گروهکهای ملحد و محارب و خرابکاری آنها در جامعه، زندگی خود را وقف دفاع از انقلاب و وطن و مبارزه با مفسدین کرد.
هنوز چیزی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که صدام ملعون، رهبر حزب بعث عراق که از حمایت جهانخواران برخوردار بود به کشور عزیز ما حمله کرد و چنان به پیروزی خود مطمئن و مغرور بود که در نظر داشت در عرض یک هفته تهران را فتح و انقلاب اسلامی را سرنگون کند ولی از همان آغاز جوانمردان وطن به مقابله با نیروهای متجاوز دشمن پرداختند و با بذل جان و مال، لشکرهای مجهز دشمنان را شکست دادند و رؤیای شیرین فتح یک هفته ای صدام را به یک کابوس تلخ هشت ساله برای او و نوکران داخلی و اربابان خارجی اش تبدیل کردند و نهایتاً اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی در تصرف دشمنان خونخوار و وحشی باقی بماند، منطقه ولایتمدار و شهید پرور بیضا افتخار دارد که فرزندان دریادل و از خود گذشته و با غیرتش از همان آغاز به نبرد با دشمنان دین و میهن رفتند.
شهید بزرگوار مصیب دهقان همزمان با مبارزه با دشمنان، به آموزش نیروهای بسیجی در پادگان آموزشی کازرون می پرداخت و مدتی مسئولیت تسلیحات سپاه استان را به عهده داشت.
نهایتاً این شهید بزرگوار در تاریخ 28/12/1361 در انفجار زاغه مهمات در پادگان آموزشی شهید بهشتی کازرون به همراه همشهری خود شهید علی بخش دهقان و تعدادی از نیروهای سپاه و بسیج به شهادت رسیدند. پیکرهای سوخته و پرپر این دو شهید بزرگوار نیز در کازرون و شیراز و بیضا به طرز با شکوهی تشییع و در گلزار مطهر شهدای زادگاهشان، شهید آباد بیضا به خاک سپرده شد.
لازم به ذکر است که شهید مصیب دهقان، ازدواج کرده بود و صاحب یک پسر و یک دختر شد. والدین گرامی شهید و دو خواهر ایشان نیز از دنیا رفته اند و در آرامستان روستای شهید آباد بیضا در جوار شهدای گلگون کفن آرمیده اند.
روحشان شاد و یادشان گرامی

آلبوم عکس شهید مصیب دهقان در سایت نوید شاهد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">