امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

هوالجمیل
زندگینامه شهید بزرگوار محمد رضا کشاورز
شهید محمد رضا کشاورز، اولین شهید روستای شهید آباد بیضا، فرزند مرحومین علی کشاورز و گلی دهقان در سال ۱۳۴۴ در خانواده ای تلاشگر پا به عرصه وجود گذاشت. پدر مهربانش به کارگری و کشاورزی اشتغال داشت و مادر فداکارش علاوه بر خانه داری و تربیت فرزندان، به شوهرش نیز کمک می کرد. شهید کشاورز فرزند اول خانواده بود و سه خواهر و برادر دیگر نیز داشت و از همان کودکی در معیشت خانواده یاور پدر و مادر بود.
شهید محمد رضا کشاورز تحصیلات دوران ابتدائی و راهنمائی را در روستای شهید آباد به پایان رساند و دوره متوسطه را برای اخذ دیپلم در دبیرستان روستای جعفرآباد بیضا ادامه داد.‌ در همین زمان کشور عزیزمان مورد تهاجم ارتش حزب بعث عراق که از حمایت دشمنان داخلی و خارجی برخوردار بود قرار گرفت لذا شهید کشاورز برای دفاع از دین و ناموس و وطن به رزمندگان اسلام پیوست و به عنوان تک تیرانداز در سپاه فجر استان فارس به خدمت مشغول و به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و حدود دو ماه پس از اولین اعزامش در منطقهٔ عملیاتی رمضان در تاریخ ۱۳۶۱/۵/۲ به فیض عظمای شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش پس از چندین روز به زادگاهش، روستای جیان که بعدها به شهید آباد بیضا تغییر نام داد منتقل و به خاک سپرده شد.
شهید محمد رضا کشاورز که فردی پرکار و مسئولیت پذیر و ایثارگر بود از کودکی با مسجد و مراسم مذهبی و عاشورائی ارتباط داشت و یکی از خادمین افتخاری مسجد امام حسن مجتبی (ع)، و همچنین از اعضای فعال پایگاه مقاومت خاتم الانبیا محسوب می شد. پس از شهادت این بسیجی دریادل و مؤمن و انقلابی، مدرسه و کوچه ای در روستا به نام ایشان نامگذاری شد. 
لازم به ذکر است که شهید محمد رضا کشاورز با شهیدان سید مسلم سادات و مراد محمدی دوست و همدرس و همراز بودند و هر سه در عرض چندین ماه به شهادت رسیدند و دوستی شان را تحت خیمه سیدالشهداء علیه السلام ادامه دادند...
در ضمن، پدر و مادر گرانقدر این شهید بزرگوار از دنیا رفته اند و آرامگاهشان در آرامستان روستای شهید آباد قرار دارد.
روحشان شاد و یادشان گرامی

_______________________  
زندگینامه شهید بزرگوار سید مسلم سادات جیانی
شهید سید مسلم سادات دومین شهید روستای شهید آباد، فرزند مرحومین سید نجیم سادات و بانو فاطمه کشاورز، در سال ۱۳۴۴ در خانواده ای اصیل و زحمتکش از نسل سادات علوی در روستای جیان بیضا دیده به جهان گشود. شغل پدرش کارگری و کشاورزی برای دیگران بود. سید مسلم فرزند آخر خانواده بود و سه برادر بزرگتر خود نیز داشت که همگی کمک حال والدین بودند و زندگی آبرومندانه ای در سایهٔ زحمات پدر گرامی و خدمات مادر بزرگوارشان داشتند.
شهید سید مسلم سادات دوران تحصیل خود را در روستای خودشان و روستای جعفر آباد بیضا تا پایان دبیرستان ادامه داد و همراه با تحصیل، به معیشت خانواده نیز کمک می کرد.
ایشان که در دامن پاک خانواده ای متدین بالیده بود از کودکی علاقه ای خاص به نماز و عبادات و  مناسبتهای مذهبی داشت و از اصحاب دائمی مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام و پایگاه مقاومت محسوب می شد. 
در دورانی که ایشان در دبیرستان تحصیل می کرد و برای آینده اش و خدمت به جامعه انقلابی برنامه ها داشت، مرزهای کشور عزیز ما توسط ارتش وحشی صدام ملعون با کمک ارتشهای جهان در هم شکسته شد و بسیاری از شهرها و آبادیهای ما با خاک یکسان شدند و هزاران خانواده زندگی خود را از دست دادند و آواره شدند، در چنین شرایطی جوانمردان غیرتمند وطن به دفاع از انقلاب و وطن برخواستند و با بذل جان خود ارتش دشمن را زمینگیر کرده و شکست دادند که شهید سید مسلم از آن بسیجیان جان و برکف و دریا دل بود.
در همین دوران دو دوست و همکلاسی ایشان به نامهای محمد رضا کشاورز و مراد محمدی به شهادت رسیده بودند و طوفانی در قلب و روح او به وجود آورده بود. نهایتاً این سید بزرگوار در منطقهٔ جنگی عین خوش در نبرد با متجاوزین بعثی به شهادت رسید و به دوستان شهیدش پیوست.
شهید مظلوم سید مسلم سادات فردی بسیار پرکار و پاک و مهربان و صمیمی بود و روحیه ای انقلابی و سازش ناپذیر داشت و همیشه پیرو امام خمینی و منادی ولایت فقیه بود. 
در ضمن، مدرسه و کوچه ای در روستای ولایتمدار شهید آباد به نام این شهید عزیز است.
لازم به ذکر است که پدر و مادر گرانقدر این شهید بزرگوار از دنیا رفته و در جوار شهیدان در آرامستان روستای شهید آباد آسمانی شدند.
روحشان شاد و یادشان گرامی

_________________________

هوالجمیل
زندگینامه شهید بزرگوار مراد محمدی
شهید مراد محمدی فرزند مرحوم علی محمدی و بانو صبر گل دهقان در سال 1344 شمسی در خانواده ای متدین و متوسط در روستای جیان بیضا (شهید آباد) چشم به دنیا گشود. مرحوم پدرش در آغاز مغازه دار روستا بود و پس از مدتی شغل خود را به شیراز انتقال داد، مدتی نیز به گاراژداری اشتغال داشت. شهید مراد محمدی فرزند آخر خانواده بود و چهار  برادر دیگر نیز داشت که در امورات زندگی به والدین خود کمک می کردند.
شهید محمدی دوران تحصیل ابتدائی و راهنمائی را در روستای خود با موفقیت گذراند و برای ادامه تحصیل دوره متوسطه با اشتیاق وارد دبیرستان روستای جعفرآباد بیضا شد. 
ایشان در تمام دوران زندگی کوتاه و پربار خود با شهید محمدرضا کشاورز و شهید سید مسلم سادات همدرس و همراه و همدل بودند و علاوه بر درس، در امور مذهبی و اجتماعی نیز فعالیت چشمگیر داشتند. 
شهید مراد محمدی نیز مثل بسیاری از جوانان غیور و دانش آموزان وطن در حمایت از انقلاب اسلامی جان به کف گرفته و به دفاع از دین و ناموس و وطن و آرمانهای امام راحل و شهدا پرداخت. پس از شروع جنگ تحمیلی و حمله متجاوزین و غارتگران بین المللی به ایران عزیز به رزمندگان جان بر کف اسلام پیوست و پس از آموزش های نظامی همراه با سپاه فجر استان فارس در جبهه های نبرد حق علیه باطل به خدمت خالصانه مشغول شد و پس از چند ماه فداکاری و حماسه سازی، نهایتاً در تاریخ 28/7/1361 در منطقه جنگی دشت عباس به فیض عظمای شهادت رسید و به یاران و دوستان شهیدش، به ویژه شهید محمد رضا کشاورز پیوست.
پیکر مطهر ایشان، چندین سال مفقود بود و پس از تفحص و مراحل قانونی، بعد از تشییع با شکوه در شیراز و روستاهای بیضا در آرامستان زادگاهش شهید آباد نامیده شد دفن گردید. در ضمن، کوچه ای نیز در روستای شهید آباد به نام ایشان نامگذاری شده است. والسلام
روحش شاد و یادش گرامی

نیاز به چندین عکس و اطلاعات بیشتر درباره این شهدای گرانقدر داریم»»»۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳»»»صادقی

خاطرات مشترک این سه شهید عزیز که باید مبسوط شود:

۱-با هم به مدرسه می رفته اند و همکلاس بوده اند، همکاری در راه اندازی کتابخانه امام موسی صدر مدرسه به مدیریت شهید محمد رضا کشاورز

۲-با هم برای ادامه تحصیل به جعفر آباد می رفته اند، فاصله تقریباً سه کیلومتری، پیاده یا با دوچرخه..

۳-با هم در پایگاه مقاومت فعالیت داشته اند

۴-با هم در مسجد و کارهای مذهبی شراکت داشته اند

۵-با هم به دیدار حضرت امام راحل در جماران رفته اند

۶-با هم ترک تحصیل کرده و  برای جبهه ثبت نام کرده و با هم آموزش نظامی دیده اند

۷-با هم‌اعزام شده اند و به خطوط مقدم نبرد در جنوب رفته اند

۸-در عرض چند ماه در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسیده اند و در یک گلزار دفن شده اند

۹-.....از خانواده ها و دوستان تقاضای ارسال خاطرات مشترک این سه عزیز و  تکمیل و تصحیح این متون داریم،

۱۰-... یاعلی، منتظریم:۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ صادقی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">