امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید بزرگوار بهرام کاووسی

پنجشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۰۲:۵۶ ب.ظ

هوالجمیل

شهید بهرام‌ کاووسی
فرزند مسعود
ولادت1-1-1337 کناره
شهادت 23-1-1361 شلمچه
آرامگاه : گلزار شهدای کناره

 

 

 

 

شهید بزرگوار بهرام کاووسی
شهید بهرام کاووسی فرزند مرحوم مسعود و مرحومه زمان اکبری در اولین روز سال ۱۳۳۷ خورشیدی در خانواده ای متدین در روستای تاریخی کناره مرودشت دیده به جھان گشود.
در سن ھفت سالگی وارد دبستان کناره مرودشت و مشغول تحصیل گردید، پس از گرفتن مدرک ششم ابتدائی عازم شیراز 
گردید، البته آن وقت امکانات ایاب و ذھاب بسیار کم و رفت و آمد به شیراز و ادامه تحصیل کاری بس دشوار بود.
ایشان در دبیرستان مشهور ابوذر (شاپور سابق) شیراز ادامه تحصیل داد و در طول این شش سال که دیپلم گرفت مدت نه ماه ھر سال در شیراز بود و سه ماه تعطیلی تابستان به روستای کناره مراجعه و مجدداً در اوائل مھرماه به شیراز باز می گشت.
ایشان پس از طی دوران دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم دو سال ھم در شیراز ادامه تحصیل داد و مدرک فوق دیپلم را از دانشسرای راهنمائی اخذ نمود و بعد از استخدام در اداره آموزش و پرورش مرودشت در روستای دشتک کامفیروز مشغول تدریس در مدرسه راهنمائی گردید .
ایشان حدود دو سال تدریس می نمود که جھت خدمت سربازی به جبھه های حق علیه باطل اعزام گردید و در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۶۱ در کربلای شلمچه به درجه رفیع شھادت نائل آمد و در گلزار شهدای روستای کناره آسمانی شد.
شھید بھرام کاووسی خطی بسیار زیبا داشت و نقاشی را ھم بسیار دوست و در این زمینه ذوقی خلاق  و استعدادی وافر داشت به طوری که ھر کسی در مقابل او قرار می گرفت تصویرش را به خوبی نقاشی می کرد.
شهید بهرام کاووسی آثار نویسندگان و ھنرمندان چه خارجی و چه داخلی را ھمواره مطالعه می کرد و در این مورد همت و قوتی کامل داشت.
شھید بھرام کاووسی یک زندگی علی گونه
داشت با آنکه زندگی اش تأمین بود خود شخصاً به کار زراعت می پرداخت. ایشان نسبت به زیر دستان با مھربانی و متانت رفتار می نمود، ھمواره غمخوار و یار مردمان محروم بود.
شھید بھرام کاووسی در مدت زندگی اش به زراعت از قبیل کشت گندم ، خربزه و ھندوانه می پرداخت و محصول کشاورزی ھندوانه خود را به روستای مجاور انتقال می داد، در یک سفر به روستائی می رود برای فروش ھندوانه، موقعی که متوجه می شود این روستا بسیار فقیر ھستند و استطاعت مالی ندارند که ھندوانه
بخرند تمام ھندوانه ها  را مجاناً و به طور رایگان بین اھالی روستا تقسیم می کند. شھید بھرام کاووسی ایده و عقیده اش این بود که انسان نباید ھیچوقت تن به ذلت دھد و زیر بار ظلم برود و ھمیشه در برابر ظالم بایستد و با آن مبارزه کند....
لازم به ذکر است که بعد از شهادت او، والدین گرامی اش حسینیه ای در کناره به نام حسینیه شهید بهرام کاووسی بنیاد کردند و بعضی از  اقوام ایشان و خانوادهای معظم شهدا در ساخت آن مشارکت کردند. این حسینیه مکانی پر خیر و برکت برای تمام امور فرهنگی و سیاسی و اجتماعی بوده و هر ساله مناسبتهای بسیاری در آن اجرا می گردد و یاد اموات و شهدا مخصوصاً شهید بهرام کاووسی گرامی داشته می شود.
 روحش شاد و راھش پر رھرو باد

 

ا***************

از این شهید بزرگوار اطلاعات بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان خواهشمندیم اطلاعات و عکس و خاطرات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ و یا واتساپ ۰۹۳۹۸۱۱۴۱۵۴ در اختیارمان بگذارند تا با نام خودتان در سایت درج شود.

نثار ارواح مطهر شهدا صلوات​

۰۱/۰۴/۳۰
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">