امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید جمشید فتوح آباد

سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۵۶ ب.ظ

شهید جمشید فتوح آبادی
فرزند الله مراد
محل تولد کورکی 
تاریخ تولد۱۳۴۶
تاریخ شهادت ۱۳۶۵

شهید: جمشید فتوح آبادی

نام پدر: اله مراد

عضویت: بسیج

تاریخ و محل تولد: 1346 – روستای کورکی شهرستان زرقان فارس

تاریخ و محل شهادت: 14/1/1365 – فاو، ام القصر– عملیات والفجر 8

آرامگاه: گلزار شهدای روستای کورکی

شهید جمشید فتوح آبادی در دومین روز مرداد ماه سال 1346 از خانواده ای فقیر در روستای کورکی شهرستان خرامه استان فارس متولد گردید. کودکیش شاهد تلاش طاقت فرسای پدر و مادرش در گذران عمر و امرار معاش بود. در اولین سال دبستان مادرش به رحمت خداوندی پیوست و در ماتم خود، شهید را داغدار نمود.

پس از اتمام تحصیلات ابتدایی با پدرش عازم شیراز گردید و در محله ای فقیر نشین ساکن شد و دیری نگذشت که پدرش ترجیح داد که به زاد گاهش برگردد و به زندگی کشاورزی خود مشغول شود، اما شهید که علاقه زیادی به ادامه تحصیل داشت با موافقت پدر در شیراز ماند، ولی بعلت فقر شدید خانواده مجبور شد در آن سال به جای کلاس درس در مسافرخانه- قائم- به کار بپردازد تا شاید از این رهگذر بتواند نیازمندیهای خود را رفع کند.

درد جانکاه بی مادری و دوری از دیار و فقر شدید اقتصادی برای او که فقط 11 سال از عمر شریفش می گذشت هر چند طاقت فرسا بود و لیکن با صبوری و ایمانی پولادین بر این باور بود که" سراسر بخشش جانان طریق لطف و احسان بود"

یکسال گذشت، با توافق صاحب مسافرخانه، او توانست درس را با کار توام کند. لذا روزها در یکی از مدارس راهنمایی به تحصیل مشغول می شد و پس از فراغت از کلاس در مسافرخانه به کار می پرداخت. بدین طریق سه ساله دوره راهنمایی را با سخت کوشی  تحسین برانگیزی که داشت بر مشقات و ناملایمات فائق آمد و دوران راهنمایی را با رتبه اول در هر سه کلاس پشت سر گذراند.

هنوز غم و اندوه بی مادری را بر چهره داشت که با شروع جنگ تحمیلی در ماتم برادر بزرگ خود" شهید گرجی فتوح آبادی" نشست.

شهید فتوح آبادی  با توصیه یکی از دوستانش  در آزمون دبیرستان شبانه روزی توحید– دبیرستان دانشگاه شاه سابق- شرکت کرد و به آسانی توانست امتیازاتی در سطح عالی را کسب کند.

با ورود به دبیرستان توحید، فصلی جدید در زندگی سراسر تلاش و ایثار و ایمانش گشوده شد. و با دوستانی همچون شهید غلامی، شهید دادگر، شهید دهراب پور و حسینی و عالیشوندی آشنا شد. فرزانگانی که بحق سربازانی با وفا برای ابا عبدالله(ع) و شاگردانی شایسته برای حضرت امام خمینی  بودند. سالهای اول و دوم دبیرستان را با نمرات عالی گذراند و در تابستان سال دوم  همچون سالهای قبل به کار مشغول شد، تا از این رهگذر بتواند کمکی برای امرار معاش  خانواده باشد. اما کارش را نیمه تمام رها نمود و برای حضور در جبهه های حق علیه باطل  جهت جلب رضایت پدر روانه روستای خود گردید و سپس عازم جبهه کردستان شد. بعد از بازگشت با اینکه سه ماه از درس عقب مانده بود، ولی از آنجا که بحق فتوح آبادی، زیبنده اش بود بر تمامی سختیها به آسانی غلبه نمود، براحتی درسهای معوقه را جبران کرد و آن سال را با نمراتی عالی سپری کرد. تابستان سال بعد نیز پس از مدتی کار کردن، عازم جبهه شد و دوباره برگشت و درس خواندن را آغاز کرد با شروع عملیات والفجر 8 تصمیم گرفت به جبهه برگردد، در حالی که هنوز تا امتحاناتش چند ماهی باقی مانده بود. آری شهید در سومین مرحله حضورش در عملیات والفجر 8 شرکت کرد  و بالاخره در تاریخ1/14 /1365در جبهه فاو- ام القصر به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید نه تنها در مسائل دینی گوی سبقت را ربوده بود، بلکه سیمای نورانی و ملکوتی اش که حاکی از نمازهای شب و مناجات خالصانه اش بود و لبخند و بشاشیتی که هیچگاه از چهره اش محو نمی شد او را فراتر از همگان قرار می داد. دوستانش حضور دائمی او را در نماز جماعت  مسجد الرضا و دعای کمیل شبهای جمعه  مسجد فتح به یاد دارند، حلاوت مجالس آموزش قرآنش در کردستان هنوز در خاطره های همرزمانش باقی است.

 

از این شهید بزرگوار اطلاعات بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

نثار وجود مقدس و مطهر شهدا صلوات و فاتحه

با تشکر از سایت وزین شهدای خرامه

بازگشت به صفحه اصلی سایت امام زادگان عشق

رجوع به سایت فضائل الشهدا

رجوع به صفحه شهید گرجی فتوح آبادی

ارسال پیام برای مدیر سایت

۹۶/۱۲/۰۱
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">