امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

سردار شهید شیخ علیرضا نجف پور

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۰۲ ب.ظ
بسم رب الشهداء و الصدیقین
 

شیخ علیرضا نجف پور فرزند مرتضی در سال 1343در زرقان و در خانواده ای متدین و مذهبی دیده به جهان گشود. دوران کودکی را تحت حمایت پدر و مادری مهربان در یادگیری مبانی مذهب و احکام اسلامی و قرآن گذراند و در خانواده ای که عشق به اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام در تار و پود آن ریشه دوانده بود پرورش یافت. دوران ابتدائی تحصیل را از سال 1350 آغاز کرد و پس از گذراندن سالیانی از تحصیل وارد حوزه شد و سطوح مختلف را با موفقیت پشت سر گذاشت. مدتی از عمر پر بار خو را نیز در حوزة علمیه قم به فراگیری دروس مربوطه پرداخت. ایام یاد شده با روزهای شکوهمند انقلاب همراه بود و شهید نجف پور که طعم تلخ حکومت ستمشاهی را چشیده بود همدوش و همصدا با امت اسلامی در بسیاری از تظاهرات و راهپیمائی های ضد رژیم شرکت کرد.  

شهید نجف پور علاوه بر مسئولیتهای نظامی و فرهنگی که در طول هشت سال دفاع مقدس عهده دار بود مدتی در جهاد سازندگی زرقان به فعالیت پرداخت و مدتی نیز ریاست بنیاد شهید بیضاء را عهده دار گردید و چندین ماه نیز امام جمعه گویُم بود.  

شروع جنگ تحمیلی آغاز دوره ای نوین از مبارزات حق طلبانة او بود. عملیات والفجر 8 و عملیات کربلای 5 خاطرة رشادتهای او و صدها دلاورمرد غیوری است که جبهه های نبرد را عرصة قهرمانیهای خود ساختند. شهید نجف پور ضمن ادارة امور فرهنگی تیپ امام حسن (ع) مسئولیت لجستیک تیپ را در عملیات کربلای 5 بعهده داشت.  

منطقه عملیاتی کربلای5 در تاریخ سی دیماه 1365 از خون شهید نجف پور و تعدادی از همرزمان او رنگین شد. اتومبیل حامل آن عزیز که به سمت خطوط مقدم در حرکت بود در منطقة شلمچه مورد اصابت خمپاره قرار گرفته و در ازدحام دود و آتش و باروت روح مشتاق او واحه های آسمان را در نوردید و سبکبال در بیکران ملکوت آشیان گزید. پیکر مطهر و نورانی اش پس از سالها در سال 1375 در منطقه عملیاتی شلمچه کشف و به شیراز انتقال یافت. اینک از او خاطره ای زخمی مانده است و وصیتنامه ای خونین که ر وح مشتاق او را اینگونه به تصویر کشده است :

«ای امام ! من به این جهت خون در راه پاکت می دهم که اعلام کنم همچون شهدای دیگر پیمان من با تو هرگز گسسته نخواهد شد. خویشان عزیزم ! اگر می خواهید فردای قیامت رو سفید محشور شوید و در نزد ائمه با آبرو باشید وابسته به اعمال دنیوی شماست که چه اندازه با خدا و پیامبر (ص) نزدیک باشید، خدا را فراموش نکنید و دنباله رو امام و اسلام باشید و فرزندان خود را با قرآن و دین و نماز آشنا کنید.»

ایشان در عملیات والفجر 8  شیمیائی شد.

همچنین عضو گروه مقاومت مسجد جامع زرقان بودند. ایشان در گروه مقاومت والفجر مسئولیت مربی قرآن را داشتند. نوع آموزشی که ایشان در زمان جنگ دیده بودند آموزش نظامی آرپیچی زن بود.  وضیعت خدمتی ایشان طلبه مدرسه حوزه علمیه محمودیه شیراز بوده اند. آخرین مسئولیتی که ایشان در جبهه داشتند مسئول معاونت فرهنگی ( عقیدتی و تبلیغات) تیپ 35 امام حسن(ع) بود. بالاترین مسئولیتشان در جبهه مسئول معاونت فرهنگی ( عقیدتی و تبلیغات) تیپ 35 امام حسن(ع) بود. مدت حضور در جبهه چند مورد پیاپی از سال 61 لغایت 20/10/65 مدت حضور در جبهه 3 ماه تا شهادت حضور داشتند. عضو تیپ 19 فجر همچنین عضو تیپ مستقل 35 امام حسن (ع) بوده اند. نوع فعالیت شهید قبل از شهادت: به مدت 9 ماه در جهاد سازندگی مسئول بوده است، 6 ماه بدون حقوق خدمت می کرده و 3 ماه 21 روز به فعالیت پرداخته است. همچنین ایشان  سرپرست بنیاد شهید بیضاء بوده و در تاریخ 1/8/63 فعالیت خود را شروع کرده است تا تاریخ 20/10/65 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسیده اند.

وصیت نامه مبارک شهید علیرضا نجف پور

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم انت الاول فلیس قبلک شی و انت الاخر فلیس بعد لک شی و انت ولی فی الدنیا و الاخره  توفنی مسلماً و الحقنی بالصالحین

با این که وصیت نامه نوشته ام اما لازم بود جهت یادآوری و رفع بعضی شبهات که ممکن است بعداً پیش بیاید چند کلمه ای بنویسم.

و اما هر چه فکر کردم بهتر کسی که بتوانم مطلب را برای او بنویسم و بارها را به او محول کنم برادر اصغر آقا بود. برادر اصغر آقا سلام علیکم خیلی معذرت می خواهم از اینکه چه در بودنم و چه الان که ظاهراً در خدمت شما نیستم دائماً برای شما زحمت داشتم و این زحمت یکی از مهم ترین زحماتی است که شما برای برادر کوچکت متحمل می شوی. امیدوارم به احسن وجه پیگیری بفرمایید.

اما مطلبی که باید عرض کنم از این قرار است:

اول اینکه طبق محاسبه ای که نمودم بحمداله نماز قضا بدهکار نیستم ولی احتیاطاً یک ماهی نماز قضا اجاره نمایید و حدود 5 روز هم روزه اجاره فرمایید و جهت دو مورد ذکر شده بهترین شخص جهت اجاره حاج ؟ امام جماعت فعلی مسجد می باشد و هر طور متقبل بشوند مانعی ندارد. اما صورت بدهی ام در مورد 10 هزار تومانی که به مجید خدامی بدهکارم که خوب است ژیان را بفروشید و بدهی را بپردازید که خود شما در جریان هستید. حدود 2 هزار تومان به مشهدی علی (پدر معظم) بدهکارم که با تماس با خانواده ام مطلب را حل کنید. حدود 2 هزار تومان به حاج آقای ایمانی بابت عبای طلاب و مقداری نیز از سید حمیدی بدهکارم که در هر دو مورد برادر سید ابراهیم سجادیان در جریان هست. 500 تومان بابت لاستیک از آقای محبی آبادی بدهکارم که برادر ناظر زاده در جریان است. مقداری به آقای صداقت که سابقاً محافظ آقای زبرجد بودند و آقای سجادی در جریان هست (بابت رنگ و لاستیک حدود 700 تومان به حسینیه ؟ بدهکارم به آقای یوسفی در جریان است. و مقداری نیز به آقای نگهبان که خود آقای زبرجد در جریان است. حدود 6 هزار تومان ولی ظاهراً از کسی طلب ندارم و اگر هم مقدار کمی باشد همه را حلال کرده و با رضایت کامل بخشیدم. اما در مورد کتاب هایم همه را خصوصاً کتاب های درسی ام را به فرزند ارشدم بخشیدم البته در صورتی که درس علمی و ادبی بخواند و از مادرم خواهش می کنم به احسن وجه از کلیه کتاب ها چه در مدرسه چه در منزل همه را جمع کرده و مواظبت کند.

ولی لباس هایم که اصلاً قابل گفتگو نیست هرچه مادرم فرمود انجام دهید ولی خوب است بین طلاب تقسیم بشود. قطعه زمینی هم دارم که طبق قوانین شرع تحت نظر استادم آقای زبرجد هرچه فرمود همان است. وسایل زندگیم تحت نظر بنیاد شهید و آقای زبرجد هرچه صلاح می دانند و به هر صورت تقسیم نمایند اما در مورد بنیاد شهید آقای روحانی تصمیم بگیرند ولی آقای یوسفی در جریان باشند. و در مورد امام جماعت آینده مسجد آقای سجادیان بهترین فرد است و با او کاملاً صحبت کرده ام. و اگر جناه ام پیدا شد یک شب قبل از تشییع جنازه مرا به مسجد ببرید و آن جا دعای توسل بخوانید اطراف جنازه ام روضه علی اصغر خوانده و سینه زنی کنید و پس از تشییع با صلاحدید استادم آقای زبرجد مرا در شیراز یا زرقان به خاک بسپارید.

البته جهت دفن در شیراز استخاره خوب آمد (آیه ی آخر سوره زمر) (و تری الملئکه حافین)

بنظرم مطلب ناگفته نمانده باشد ولی اگر چیزی به ذهن خود شما آمد مانعی ندارد عمل کنید اما برادرم اصغر از سوی اینجانب از همه اصحاب مسجد خصوصاً. . . . و از خانواده معظم و همه برادران همراه و همگامان خصوصاً حاجی محمود که حقی بزرگ بر گردن بنده دارد خلاصه از همه کسانی که به طریقی با بنده مرتبط بودند حلال بودی بطلبید و سعی بفرمایید در جریان رفتنم ناراحتی پیش نیاید و با آقای رهنما هم صحبت کنید اجازه بگیرید که جنازه ام در حدود مفقودین دفن شود.

برادرم اصغر در پیوند قلوب با یکدیگر توسل به ائمه خصوصاً مادر گرامی آن ها تقوی الی الله تعالی و توجه به نمازهای اول وقت و خلاصه آن چه ربط با روحت دارد کوشاتر باش خصوصاً نماز شب و سخن گفتن در تنهایی با خدا که بسیار مؤثر است مرا حلال کن و بیادم قرآن خصوصاً سوره دخان و دهر بخوان. یکی از فرزندانت را به نام علیرضا بگذار و راه طلبگی را به او بیاموز. امید است انشاءالله همدیگر را در جوار مولا امام حسین زیارت کنیم. خداوند سایه امام و قائم مقام رهبری را مستدام بدارد. ایام فاطمیه سال 65 - ضمناً: عبای سفیدی در مسجد و نگین انگشتری در منزل دارم که انگشتر برای زیر زبانم و عبا برای کفنم هست.

 

 

هوالجمیل

تقدیم به تمام عزیزان مفقودالاثر بویژه دوست و همسایه گرانقدرم شهید حجت الاسلام والمسلمین علیرضا نجف پور

تفسیر سبز عشق

              ای از تبار عشق که جان کرده‌ای فدا - در امتداد راه شهیدان کربلا

ای وارث ودیعۀ هابیلیان دهر - ای حامل امانت و پیغام انبیا

در کار بت شکستن و در شعله سوختن - بر جذبۀ خلیل نمودی تو اقتدا

تو فاتح دوبارۀ احزاب و خیبری - در جنک با نبیرۀ سفیان و هنده‌ها

در سینه‌ات همیشه گل داغ می‌شکفت - با یاد زخمهای تن محور کسا

چشمان تو همیشه پر از اشک سرخ بود - از داغ آن غروب غم آلود نینوا

گویا تو در کشاکش آن لحظه‌های سرخ - بودی کنار زینب و اطراف خیمه‌ها

ای التهاب سرخ که بودی کتاب جنگ - در هر ورق ، هزار خاطره از خط و جبهه‌ها

اینک چرا تخلص خونین نوشته‌ای - بر شعر عاشقانۀ دیوان سبز «لا»

ای معنی مجاهده منهای خستگی - ای حاصل اطاعت حق ضربدر رضا

اکنون کجای هستیِ خضرا غنوده‌ای - ای آنکه خونبهای تو باشد فقط خدا

با قامت مقاوم و استاده‌ات چو سرو - تفسیر سبز عشق نمودی قیام را

ای سرو سرفراز کنون با فتادنت - بخشیده‌ای به واژۀ سجده بسی بها

فریادهای حنجره‌ات ای صدای خشم - اکنون طنین فکنده به کوه و به صخره‌ها

در آن وداع سرخ ، وصیت نموده‌ای: - «رهتوشه‌ام دهید ز انگشتر و عبا»

ای یوسف حریم ولایت ، شهید عشق - برگو که جسم پاک تو افتاده در کجا؟

گفتی : «که این سراچۀ تن همچو حائلی است - باید شکست جادوی سنگین پرده‌ها. .

خلوتگه و حضور ابد با جناب یار - اینک مبارکت که ز تن گشته‌ای رها

والسلام

========================================

جستجو در اسامی مقدس شهدای گرانقدر زرقان

رجوع به سایت فضائل الشهدا

ارسال پیام برای مدیر سایت

از این شهید بزرگوار اطلاعات و عکس بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان و همرزمان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

۹۶/۱۱/۱۷
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">