امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید محمد هاشم حاتم زاده

چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۵۰ ق.ظ

بسم رب الشهداء و الصدیقین

زندگینامه شهید بزرگوار محمد هاشم حاتم زاده

 شهید بزرگوار محمد هاشم حاتم زاده فرزند حسین در بهمن ماه سال 1343 در خانواده ای مذهبی و مستضعف در محله امام سجاد شهرستان زرقان دیده به جهان گشود، مدت کوتاهی قبل از تولد، پدرش دار فانی را وداع گفته بود و هاشم تحت سرپرستی مادری دلسوز و برادرانی مهربان پرورش یافت. او دوران تحصیلات ابتدائی را در دبستان مهرداد سپری کرد و در کلاس دوم راهنمائی مشغول به تحصیل بود که انقلاب اسلامی در ایران اوج گرفت و هاشم مشغول فعالیتهای سیاسی و مذهبی شد که از آن جمله حضور در تظاهرات و راهپیمائی ها بود.

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی با تحمیل نمودن جنگی نابرابر توسط عنصری خود فروخته در صدد آن شد تا سدی شود در برابر پیشرفت انقلاب اسلامی ولی غافل از این که این انقلاب را رهبری هدایت می کند که دست خداوند یاور اوست.

 شهید حاتم زاده  که تحصیلات را رها نموده بود در ستاد امور جنگ زدگان بدون کوچکترین  چشم داشتی فی سبیل ا. . . . مشغول خدمت شد و چنان در خدمت صادقانه خود کوشا بود که شخصاً اقدام به حمل و نقل مایحتاج مهاجرین جنگزده و تهیه گاز که به صورت مسئله ای بغرنج در آمده بود می نمود.

 و علاوه بر آن همه زحمات طاقت فرسا در گروه مقاومت شهید بهشتی به حراست و نگهبانی از دست آوردهای خونین  انقلاب اسلامی می پرداخت.

هاشم از معنویات نیز غافل نبود  و اقدام به برگزاری مراسم دعای کمیل در بنیاد امور مهاجرین می نمود و از این طریق به خانواده های جنگزده تقویت روحیه می داد.  

 او دارای اخلاق و خصوصیات بسیار خوب و والایی بود، خیلی متین و بردبار بود و در برخورد با دیگران بسیار خوش رفتار بود و به کوچک و بزرگ احترام می گذاشت و چنان صادقانه در خدمت جنگزدگان بود که بعد از شهادتش عده ای از آنها در فقدانش عزادار شدند و در سوگ او چنان میگریستند که گویی عضوی از اعضای خانواده خود را از دست داده اند. باری هاشم پس از مدتی احساس می کرد که برای اسلام و جمهوری اسلامی می بایست ایثار بیشتری از خود نشان بدهد و با تمام وجود احساس مسئولیت نمود و زمانی که برای اولین بار به جبهه اعزام شد گویی که مقصود و منظور خود را یافته بود و هنگامی که مدت ماموریتش به اتمام رسید  و به زرقان بازگشت و  فعالیت خود را به طور کلی در بنیاد امور مهاجرین  جنگ تحمیلی قطع نموده و یکسره خود را وقف خدمت به جبهه  وجنگ نمود.  

این سربازامام زمان که عشق عمیق نسبت به اسلام در قلبش وجود داشت با  رشادت فراوان، در عملیات های شکوهمند والفجر، پس از آن عملیات افتخار آفرین خیبر حضور یافت  و در مصاف با کافران بعثی لحظه به لحظه به مقصود خود نزدیکتر شد.  

 آری هاشم که عاشق شده بود نیمه های شب سر را به خاک می گذاشت و چنان با خدای خود به راز و نیاز و مناجات عاشقانه می پرداخت و گوهر اشک از فراق مجبوب از دیدگان روانه میساخت که گویی قلب عاشقش توان در سینه طپیدن را ندارد و تنها با پرواز و رسیدن به خداست که آرامش می یابد و سرانجام نیز زمان آن رسید که هاشم پرواز ملکوتی خویش را آغاز کند و به آرزوی خود برسد.

 آری این شهید  عزیز وارسته با آغاز عملیات افتخار آفرین بدر پس از رشادت های بیشماری که از خود به یادگار گذاشت سرانجام به محفل دوست راه یافت و در تاریخ 25/12/63 در کربلای شرق بصره با نوشیدن شهد گوارای شهادت به پاداش مجاهدت های خود رسید و به کاروان خونین شهدا پیوست و پیکر مطهر او همسفر با فرشتگان آسمانی به ملکوت اعلی رفت.

 قسمتی از وصایای  برادر شهید  هاشم حاتم زاده :

 1-. . . . سعی کنید بالای قبرم عکسی نگذارید که از دیگر عکس های شهدا با شکوهتر باشد.

 2- لباس های نظامی و رادیو کوچکم را به گروه مقاومت شهید بهشتی هدیه کنید.

 3- عکس مرا در سجاده (  جانماز ) ،  خود بگذارید  که در مواقع نماز یادم کنید.

 4- دو هزار تومان از پولم را صدقه و دو هزار تومان را به جبهه بدهید.

 5- سنگ  قبرم و مزارم ساده وبی آلایش باشد.

 وصیت نامه شهید محمد هاشم حاتم زاده

بنام الله پاسدار خون شهیدان

ای برادران و جوانان ایمانی به کمک رزمندگان بشتابید که این لحظه از حساس ترین لحظات سرنوشت ساز است.  

خمینی ای امام، ای ثلالۀ پاک و ای فررزند زهرا و ای یاور همیشگی مستضعفان، ای نائب برحق امام زمان(عج) و ای اسطوره مقاومت لب بگشای تا جان فدا کنم.  

برادر و خواهر مسلمان در حال حاضر که عازم کربلای خونین ایران هستم امید به این دارم که به ندای رهبر کبیر انقلاب امام امت لبیک گفته باشم و در دانشگاهی که موهبت الهی است خود را بازیابم تا شاید رستگار گردم و جان خویش را در این راه فدا کنم و از اینکه خداوند مرا در معرض امتحان قرار داده است امید دارم به اینکه سرفراز بیرون آیم.  

 آری من توانسته‌ام این چند سالی که از انقلاب خونبار اسلامی ایران به رهبری حضرت مهدی و نائب بر حقش امام خمینی می‌گذرد خدمتی به اسلام کنم ولی شاید با نثار خونم درخت کوچکی از اسلام را آبیاری کنم. همه ما امانت هستیم چه بهتر که مرگمان شهادت در راه خدا باشد. همیشه در موقع نماز از خداوند متعال فرج امام زمانمان را و سلامتی و طول عمر رهبرمان را و پیوزی نهائی رزمندگان را طلب کنیم. . سلام بر حضرت ولی عصر حجة ابن الحسن عسکری (عج) و نائب بر حقش خمینی کبیر رهبر مظلومین جهان و به امید پیروزی نهائی رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ در خاتمه از تمامی برادران و خواهران التماس دعا دارم.  

 والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته -  هاشم حاتم زاده

جستجو در اسامی مقدس شهدای گرانقدر زرقان

رجوع به سایت فضائل الشهدا

ارسال پیام برای مدیر سایت

از این شهید بزرگوار اطلاعات و عکس بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان و همرزمان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

هاشم حاتم زاده هاشم حاتم زاده هاشم حاتم زاده

 
۹۶/۱۱/۱۱
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">