امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید اکبر محمدی

شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۱۰ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

خلاصه زندگینامه شهید اکبر محمدی
 شهید اکبر محمدی متولد 1344/01/02 در روستای دودج زرقان به دنیا آمد تحصیلات خود را تا پنجم ابتدائی در همان محل گذراند و پس از آن مدرسه را ترک کرد. بعد از چند سال به شغل آزاد پرداخت و در سن 18 سالگی ازدواج کرد. ایشان در سال 1363 به خدمت سربازی رفتند ایشان علاقه زیادی به جبهه و دفاع از اسلام داشتند ایشان علاقه زیادی هم به شهید شدن داشتند. وی در سال 1363 دارای یک فرزند دختر شد که علاقه شدیدی به فرزند خود داشت و هیچ وقت نماز و عبادت خود را به تأخیر نمی انداخت. ایشان در تاریخ 1365/01/19 در منطقه فاو به شهادت رسیدند.

شهید اکبر احمدی فرزند مرتضی در سال 1344 در خانواده ای مستضعف و مذهبی در روستای دودج زرقان به دنیا آمد .او تحت سرپرستی مادر و پدرش که زحمت کش و رنج دیده بودند، پرورش یافت. پدر اکبر با وجود اینکه با کارگری و زحمت های زیاد از جمله شغل چاه کنی خانواده اش را اداره می کرد، او را روانه مدرسه کرد. شهید پس از گذراندن دوره ابتدایی به لحاظ مشکلات خانوادگی و کمک  به پدر مجبور به ترک تحصیل شدند و از همان ابتدا برای تامین مخارج زندگی پدرش  را  یاری می نمود.

با شروع فعالیت های انقلابی مردم علیه رژیم شاه، شهید در راهپیمایی ها و تظاهرات ها فعالانه شرکت می نمود و از آنجا که از یک خانواده ی مذهبی بود همواره در مسجد و فعالیت های مسجد شرکت می کردند. از بدو تشکیل بسیج به عضویت پایگاه مقاومت در آمد و با توجه به اینکه روزها کار سخت کارگری انجام می دادند، شبها را نیز به نگهبانی از محل می پرداختند. در سن 17 سالگی ازدواج کردند که ثمره این ازدواج یک دختر می باشد. در برهه ی حساس انقلاب اسلامی یعنی دوره جنگ که استکبار جهانی همه جانبه به جمهوری اسلامی حمله ور شده بود در حالی که فرزندش تنها 5 ماه بودکه به دنیا آمده بود به خدمت مقدس سربازی رفتند و پس از گذراندن 21 ماه خدمت در جبهه های غرب و جنوب بالاخره بعد از عملیات والفجر در منطقه فاو که از دستاوردهای رزمندگان  بعد از عملیات محافظت و نگهبانی می کردند در تاریخ 19/1/1365 بر اثراصابت ترکش خمپاره ی  دشمن به درجه ی رفیع شهادت نائل آمدند.

پدر شهید : اکبر از نظر اخلاقی یکی از بهترین های دنیا بود. ایشان بسیار ساکت بودند و همیشه ملایم و سر به زیر بودند و از همان کودکی همراه من به نماز و روزه گرفتن می پرداختند. شدیدا مخالف با اسراف بودند و از همان نوجوانی که کار می کردند پولهای خود را به مادر خود می دادند.

پدر شهید : چون ایشان ازدواج کرده بودند به دنبال معافیت ایشان  بودم و وقتی که از این موضوع با اطلاع شدند به من گفت که پدر اصلا چنین کاری نکن و مثل بقیه من هم می خواهم به سربازی بروم و وظیفه خود را انجام دهم و باید بروم.

همرزم شهید : ایشان پسری افتاده و باوقار بودندو هیچ کس را در این مدت از دست خود ناراحت نکرد و هر کسی که پولی لازم داشت سراغ ایشان می رفت خیلی مواقع نیز پول ها را به آنها می بخشید .و همیشه به دخترش عشق می ورزید.

همرزم شهید : من و شهید اکبر در دسته سه گروهان دو، گردان 171 تیپ سه لشکر 21 حمزه بودیم. در منطقه شمال فاو عراق در کنار رودخانه اروند، ساعت 9:45 شب بیستم ماه فروردین در حالیکه اسلحه اش را بر دوش داشت و در سنگر دیده بانی که چند متری بیشتر با من فاصله نداشت مشغول نگهبانی بودند. ناگهان خمپاره ای از دشمن در کنار ایشان به  منفجر شد و ترکش به سینه او برخورد کرد و زمانی که بالای سر او رفتم با چشمان باز به شهادت رسیده بودند.

روحش شاد و یادش گرامی

ادامه دارد.....

----------------------------------------------

به تمام مردم و تمام جوانان سفارش می کنم که همواره پشتیبان رهبر انقلاب و اسلام باشید و نگذارید دنیا طلبان و زورگویان زمان به این دین الهی ضربه وارد کنند.

شهید اکبر محمدی

تاریخ تولد : 1/1/1344

نام پدر :مرتضی

تحصیلات : پنجم ابتدایی

تاریخ شهادت : 19/1/1365

محل شهادت : فاو سرباز

وصیت نامه شهید

 

 

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

 

 

با سلام به شهدا اسلام از جمله شهدای انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی .اینجانب اکبر محمدی فرزند مرتضی به شماره شناسنامه 13 اینک که در مرحله ی حساسی از انقلاب  اسلامی و تاریخ اسلام قرار گرفته ام لذا وظیفه ی خود دانستم با عنات به خداوند متعال نسبت به تعهدی که به اعتقادم دارم در انجام خدمت مقدس سربازی شرکت نمایم و در این زمان که استکبار با تمام قوا بوسیله ی کشور عراق به جمهوری اسلامی حمله نموده در برابر متجاوزان به مملکت اسلامی با تمام توانم دفاع نمایم و با اهدای خون خود دینم را به اسلام و انقلاب اسلامی  ادا نمایم و به مردم و تمام جوانان سفارش می کنم که همواره پشتیبان رهبر انقلاب اسلامی باشید و نگذارید دنیاطلبان و زورگویان زمان به این دین الهی ضربه وارد کنند .

در آخر از پدر و مادرم و همسرم خداحافظی می نمایم و به آنها سفارش می کنم که با توکل به خداوند متعال صبر نمایند و همواره پشتیبان اسلام باشند و تنها فرزندم نور دیدگانم را از دور می بوسم و به خداوند متعال می سپارم .والسلام

بهمن ماه 1364

روحش شاد و یادش گرامی

نثار ارواح مطهر شهدا و اموات صلوات و فاتحه

بازگشت به صفحه اصلی سایت امام زادگان عشق - شهدای گرانقدر شهرستان زرقان فارس

۹۶/۱۱/۱۴
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">