امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید محمد کاظم اسلامی نژاد

پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵ ب.ظ

بسم رب الشهداء والصدیقین

زندگینامه شهید بزرگوار محمد کاظم اسلامی نژاد

و براستی، امت انقلابی و مسلمان ایران نیز بحکم قانون الهی مورد آزمایشی سخت قرار گرفته است. از یک طرف تحمل مسائل و مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی رژیم بعثی صهیونیستی عراق و از طرف دیگر تحمل فقدان جوانان غیور، فداکار و برومندی که در صحنه های پیکار حماسه های جاوید بسیار می آفرینند.

امت همیشه در صحنه نه تنها از بابت به استقبال شهادت رفتن و در راه خدا از جان مایه گذاشتن و نیز با ایثار بهترین جوانان خویش مورد آزمایش قرار گرفته است که در ارتباط با تحمل خسارات ناشی از فقدان چنین فداکاران برومندی نیز مورد ابتلای خداوندی است و براستی چه گواراست بشارت خداوند بر چنین امتی.

کسانی که چون به حادثه سخت و ناگواری دچار شوند صبوری پیش گرفته و گویند ما بفرمان خدا آمده و بسوی او رجوع خواهیم کرد.  که «و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انالله و انا الیه راجعون».

و اکنون به مرور خلاصه ای از زندگی یکی از این عزیزان می پردازیم که هستی خویش را در طبق اخلاص پروردگار خویش هدیه نمود.

بدان امید که از روح پرفتوحشان الهام گیریم و راه خدائیشان را دنبال کنیم و در اجراء و تحقیق اهداف مقدسشان از پای ننشینیم.

شهید محمد کاظم اسلامی نژاد فرزند حاجی آقا در سال 1342 در خانواده ای مؤمن و ایثارگر متولد گردید. هفت ساله بود که وارد دبستان شد و پس از طی دوره ابتدایی دوره دبیرستان را تا کلاس سوم ادامه داد. در جریان تحصیل به کار می پرداخت چون هم به کارکردن علاقه داشت و هم می خواست که پس اندازی برای مخارج تحصیل خود داشته باشد.

از کوچکی به قرائت قرآن کریم علاقمند بود. از اخلاق خوبی برخوردار بود و اکثر اوقات خود را در مطالعه و مباحثه و عبادت می گذارند. کم مصرف می کرد و زندگیش توأم با خودسازی و تقوی و کسب معرفت گردیده بود.

برای خدمت به مردم و امرار و معاش به کار مشغول بود و هیچگاه نه در مدرسه و نه در خیابان و یا منزل موجبات ناراحتی کسی را فراهم نمی کرد.

همه دوستان و آشنایان از رفتار او راضی بودند. با درآمد ناچیزی که داشت هیچگاه فقرا و مستمندان را فراموش نمی کرد.

در جریان انقلاب و اوجگیری مبارزات امت مسلمان علیه رژیم طاغوتی پهلوی به شرکت در تظاهرات و راهپیمایی ها و پخش اعلامیه های امام امت مبادرت می ورزید. در اوان پیروزی انقلاب اسلامی شبها را به نگهبانی و پاسداری می‌گذراند و نیز با کمک دیگر برادران به شعارنویسی بر دیوارها می پرداختند.

برای فراگیری درسهای انقلاب با علاقه زیاد نوارهای سخنرانی حضرت امام را تهیه و گوش می‌داد.

از خدمتگزاران صدیق حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود و در کتابخانه و گروه مقاومت مسجد ولیعصر(عج)  زرقان  فعالانه شرکت می نمود..

با فرا رسیدن وقت سربازی راهی خدمت مقدس سربازی گردید و پس از گذراندن دوره آموزشی مربوطه، به جبهه های نبرد حق علیه باطل عزیمت نمود. در همین دوران دوبار مورد اصابت ترکشهای کین دشمن صهونیستی قرار گرفته مجروح گردید لیکن تقدیر الهی بر این بود تا بماند و مدتی بیشتر به خدمت صادقانه خویش ادامه دهد.  

و بالاخره در تاریخ 16 اسفندماه 1362 در جریان عملیات پیروزمندانه خیبر در جزایر مجنون بدست دژخیمان صدامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  

لازم به ذکر است که مدرسه ای توسط اولیاء محترم شهید در شهر زرقان به یاد و نام شهید محمد کاظم اسلامی نژاد  احداث شد که سالهاست مورد استفاده دانش آموزان قرار دارد.

 

وصیت نامه شهید کاظم اسلامی نژاد 

بسم الله الرحمن الرحیم

«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عندربهم یرزقون»

گمان نکنید کسانیکه در راه خدا کشته می شوند مردگانند بلکه آنان زنده اند و پیش خدایشان روزی می خورند.

با سلام به حضرت مهدی (عج) و نائب برحقش امام خمینی و با درود به روان پاک شهیدان از صدر اسلام تاکنون و با درود به امت شهید پرور همیشه در صحنه چند کلمه ای بعنوان وصیت نامه آغاز می کنم. اینجانب سرباز وظیفه کاظم اسلامی نژاد که با صمیم قلب و به فرمان امام کبیرمان که فرمودند سربازی رفتن یک تکلیف شرعی و یک وظیفه الهی است به گفته این حسین زمان لبیک گفته و به محض رسیدن موعد سربازی خود را به ارتش جمهوری اسلامی معرفی کرده و بعد از آموزش روانه جبهه حق علیه باطل که در حقیقت جنگ بین اسلام و کفرجهانی که به سرکردگی رژیم بعثی صهیونیستی است شدم. خدایا تو می دانی که برای رضای تو و برای رسیدن به تو و برای مبارزه با دشمنان تو در این راه قدم بر می دارم. خدایا از تو می خواهم که مرا قبول کنی و مرا ببخشی چون من جز کوله باری پر از گنا چیز دیگری همراه ندارم.

و حال چند کلمه ای با پدر و مادر عزیزم: درود بر تو ای پدر و مادر عزیزم که توانستید با زحمتهای فراوان مرا بزرگ کنید و ندای هل من ناصراً ینصرنی را به من یاد بدهید و مرا به جبهه بفرستید. پدر و مادرم در از دست دادن من هیچ نگران نباشید و صبر و شکیبایی اسلامی داشته باشید. امیدوارم که خداوند تبارک و تعالی اجری بزرگ به شما بدهد و امیدوارم که مرا حلال کنید. (انشاءالله) پدرم، مادرم، برداران، خواهران گرامی همیشه پشتوانه محکم این امام عزیز باشید که در حقیقت نائب برحق حضرت مهدی (عج) است و تا می توانید به جبهه ها بروید و به جبهه ها کمک کنید و تا میتوانید این منافقین از خدا بی خبر را سرکوب کنید و از شما میخواهم که اگر بدی از من دیده اید مرا ببخشید.  و آن دارائی ناقابلی که من دارم 1000 تومان از آن را به فقیر و فقرا بدهید و 1000 تومان از آن را به ستاد کمک رسانی به جبهه ها کمک کنید.

نثار وجود مقدس و مطهر شهدا صلوات و فاتحه

جستجوی اسامی شهدا در سایت امام زادگان عشق

رجوع به سایت فضائل الشهدا

ارسال پیام برای مدیر سایت

 

شهید کاظم اسلامی نژاد شهید کاظم اسلامی نژاد شهید کاظم اسلامی نژاد

0
شهید کاظم اسلامی نژاد

 

 
    ۹۶/۱۱/۱۲
    هیئت خادم الشهدا

    نظرات  (۱)

    سلام 

    طبق تخقیقاتی که من درمورد شهید محمد کاظم اسلامی نژاد داشتم خانواده ی مستضعفی نداشتند 

    پدرشون کار میکردند و امرارمعاش میکردند و محتاج کسی نبودند 

    درحقیقت پدر ثروتمندی داشتند چون با دستی پر از  این دنیا رفتند 

     

    پاسخ:
    سلام
    زندگینامه را از خانواده محترم گرفته ایم
    با سپاس از شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">