امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید سید اصغر محمدی

جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۵۸ ب.ظ

بسم رب الشهداء و الصدیقین

 

زندگینامه شهید سید اصغر محمدی
شهید سید اصغر محمدی فرزند سید عسکر در سال ۱۳۱۹ در خانواده ای مذهبی در دودج زرقان به دنیا آمد. او فرزند سوم خانواده بود و خداوند علاوه بر او ۶ برادر و ۲ خواهر تنی و ناتنی به خانواده های آنها عطا کرد. پدرش که از سادات جلیل القدر و مورد احترام و وثوق مردم بود به کار کشاورزی و دامداری اشتغال داشت و شهید از همان اوان کودکی در این امور  به پدر و مادر کمک می کرد.
شعید سید اصغر محمدی دوره تحصیل ابتدائی را تا سال چهارم در دودج و دو سال آخر ابتدائی را (که هر روز باید مسافتی طولانی با دوچرخه یا وسایل دیگر طی می کرد) در زرقان پشت سر گذاشت. معمولاً در آن زمان تعداد کمی از دانش آموزان در کشور به دبیرستان می رسیدند و اکثریت دانش آموزان فقط تا ششم ابتدائی درس می خواندند که «تصدیق ششم» مدرک مهمی محسوب میشد و کسانی که ششم داشتند معلم می شدند و یا در ادارات دولتی به استخدام در می آمدند.
شهید پس از ترک تحصیل،  به منظور کمک به پدر خود و ‌کسب درآمد به کار کشاورزی و دامداری پرداخت تا اینکه در سال ۱۳۳۷ به خدمت سربازی رفت.
ایشان ابتدا برای آموزش به جهرم رفت و پس از تعلیمات نظامی در مناطق مختلف استان فارس در ژاندارمری مشغول به خدمت شد که تجربیات و معلومات زیادی در امور  نظامی و سیاسی و اجتماعی کسب کرد و ظلم و اجحاف نیروهای دولتی را با تمام وجود لمس کرد.
بعد از خدمت سربازی و خاطرات فراموش نشدنی آن که گهگاه تعریف میکرد به زادگاهش برگشت و تشکیل خانواده داد و کارهای کشاورزی را دنبال کرد (که ثمرهٔ ازدواج مقدسش سه پسر و سه دختر بود).
سپس گواهینامه های پایه دو و یک رانندگی گرفت و مدتی به عنوان راننده نیز به فعالیت و کسب درآمد حلال پرداخت.
بخاطر استعداد و پشتکاری که داشت در اکثر امور فنی مرتبط با ماشین و خانه سر رشته داشت و مشکلات دیگران را نیز حل میکرد.
پس از شروع احداث پالایشگاه شیراز در همسایگی زادگاهش دودج در سال ۱۳۴۹ که تکمیل آن چند سال طول کشید به عنوان رانندهٔ ماشین آلات سنگین مشغول به همکاری با پالایشگاه شد. در این پروژه ملی برخی از همشهریانش و مخصوصاً برادرش حضور داشتند.
شهید در حد خود در مراسم و مناسبتهای انقلابی و مذهبی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در بهمن ماه ۱۳۵۷ شد شرکت داشت.

هنوز زمان زیادی از پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس و نوپای جمهوری نگذشته بود که جهانخوارانی که دستشان از منابع و ثروتهای خدادادی ایران قطع شده بود جنگی نابرابر و همه جانبه و ویرانگر به کشور عزیز ما تحمیل کردند تا جمهوری اسلامی را ساقط و ایران را چند پاره کنند.
صدام با کمک بسیاری از کشورهای غربی و عربی قصد داشت در عرض یک هفته تهران را تصرف و ثروتهای ایران مخصوصاً منابع نفتی را در اختیار بگیرد اما شهیدان و‌ ایثارگرانی چون شهید اصغر محمدی و برادر بزرگترش شهید سید جواد و ‌دیگر شهیدان، با مجاهدت و ایثار خون خود رؤیای فتح یک هفته ای تهران را برای اربابان خارجی و نوکران داخلی صدام تبدیل به یک کابوس هشت سالهٔ سیاه و خونین کردند و حتی یک وجب از خاک پاک ایران را به دشمن ندادند.
شهادت برادرش شهید سید جواد محمدی در شهریور ۱۳۶۰  که یکی از اولین شهدای دفاع مقدس در منطقه بود تأثیر بسزائی در روحیهٔ اهالی محل گذاشت و رزمندگان بسیاری را راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل کرد، شهید سید اصغر هم داوطلب بود ولی بخاطر مسئولیت مهمی  که در رابطه با ماشینهای سنگین و صنعتی شرکت نفت داشت به او‌ اجازه نمی دادند به جبهه برود ولی نهایتاً تلاش و پیگیریهای او و برادرش سید کریم به ثمر نشست و به عنوان بسیجی به لشکر ۱۹ فجر پیوستند و در اوائل زمستان ۱۳۶۲  به منطقهٔ عین خوش اعزام شدند و به عنوان رانندهٔ کامیونهای آیفا به نقل و انتقال نیرو و ‌مهمات و ‌تجهیزات نظامی در جبهه های خوزستان و ایلام پرداختند، همزمان یکی دیگر از برادرانش که ارتشی بود به نام سید مسلم نیز در جبهه خدمت میکرد.
سر انجام در آخرین روزهای مأموریتشان در عملیات خیبر در اواخر اسفند ۶۲  ایشان مسئولیت انتقال تجهیرات توپخانه می شود و در منطقهٔ جُفیر  و «پل طلائیه» مورد حملهٔ هواپیماهای دشمن قرار می گیرد و پس از پیاده شدن و جانپناه گرفتن بوسیلهٔ تیربار هواپیما مورد اصابت قرار می گیرد و به فیض عظمای شهادت می رسد و به برادر شهیدش سید جواد و اجداد طاهرینش می پیوندد.
لازم به ذکر است که پدر بزرگوار ایشان مرحوم سید عسکر در سال ۱۳۶۸ و مادر گرامی اش مرحومه حاج خانم حسن زاده حدود سال ۱۳۳۰ و یکی از پسران شهید سید اصغر به رحمت ایزدی پیوستند و در آرامستان محلهٔ دودج به خاک سپرده شدند.

..........................................

شهید سید اصغر محمدی فرزند سید عسکر

برادر شهید سید جواد محمدی

تحصیلات : ششم ابتدائی

تاریخ تولد : ۱۳۱۹

تاریخ شهادت: 22/ 12/ 1362

محل شهادت : جبهه طلائیه

محل دفن : گلزار شهدای دودج زرقان

شهید سید اصغر محمدی در وصیت نامه خویش که بیشتر مربوط به مسائل خانوادگی اش بود تاکید فراوان به تربیت فرزندان نیکو به همسرش و دانش اندوزی به فرزتدانش نمود و همیشه اصرار فراوان به وطن دوستی و ایمان داشت.

 

شهید سید اصغر محمدی

    ==========================

    از این شهید گرانقدر اطلاعات بیشتری در دسترس نداریم از دوستان و اقوام و خانواده های محترمشان خواهشمندیم اطلاعات تکمیلی را در تماس با شماره 09176112253 اعلام فرمایند. والسلام

    ۹۶/۱۲/۰۴
    هیئت خادم الشهدا

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">