امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید محمد ابراهیم فرزدقی

پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰ ق.ظ

بسم رب الشهداء و الصدیقین

زندگینامه شهید محمد ابراهیم فرزدقی


شهید محمد ابراهیم فرزدقی فرزند حاج ابوالقاسم در سال ۱۳۴۲ در خانواده ای مذهبی در شیراز پا به عرصهٔ وجود گذاشت. او کوچکترین فرزند خانواده بود و خداوند قبل از او سه پسر دیگر به آنها عطا کرده بود.
پدرش که نماینده شرکاء کامیونداران شیراز بود یکی از معتمدین و بزرگان شهر شیراز محسوب می شد و نقش عظیمی در اتحاد هیئتهای مذهبی شیراز داشت، خودش نیز سالها ریاست هیئات را به عهده داشت.
شهید دوران کودکی را در آغوش پر مهر و عطوفت خانواده پشت سر گذاشت و از طفولیت با معارف دینی و عاشورائی آشنا شد.
او تحصیلات ابتدایی و راهنمائی را در شیراز با موفقیت طی کرد و دانش آموزی بسیار منضبط و مؤدب و با استعداد بود.
سال آخر دوره راهنمائی ایشان مصادف شد با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) که منجر به فروپاشی نظام ۲۵۰۰ سالهٔ شاهنشاهی و قطع دست جهانخواران از منابع ملی و اقتصادی ایران شد. پدر شهید بخاطر اینکه در هیئات مذهبی دارای نفوذ و مدیریت بود در تأمین نیازهای انقلابیون در شیراز و استان فارس نقشی اساسی داشت و شهید در حد خود مسایل انقلابی را مدرسه راهنمائی قائم شیراز تبلیغ می کرد و مخصوصاً در مسجد آتشی ها (واقع در سه راه احمدی) به همراه برادرانش فعالیت گسترده انجام می داد که خاطرات او و همرزمانش مخصوصاً برادرش محمد خلیل در همین دوره می تواند تبدیل به کتابی بزرگ شود.
محمد خلیل از او ‌بزرگتر بود و فعالیتهای مخفیانه و گسترده تری نسبت به او‌ داشت و الگوی او و دوستان و همکلاسانش به حساب می آمد.
هنوز چند ماهی از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی که با خون هزاران شهید آبیاری شده بود نگذشته بود که گروهکهای ملحد و منافق با حمایت جهانخواران و غارتگران جهانی دست به آشوبهای خونین در کشور مخصوصاً در کردستان و خوزستان زدند و هدفشان علاوه بر سر نگونی نظام جمهوری اسلامی، تجزیه ایران بود. 
آغاز مهرماه ۱۳۵۹ صدام با حمایت استکبار جهانی به مرزهای غرب و جنوب کشور عزیزمان حمله کرد و صدها شهر و روستای مرزی را به خاک و خون کشید.
صدام که از حمایت بسیاری از کشورهای عربی و غربی برخوردار بود قصد داشت در عرض یک هفته تهران را تصرف کند و بر کشور ایران مسلط شود، تمام اربابان خارجی و نوکران داخلی اش نیز برای سقوط و تجزیه ایران در یک هفته شمارش معکوس آغاز کردند ولی حضور دلاوران دریادلی مثل شهید فرزدقی ها رؤیای فتح یک هفته ای دشمن را تبدیل به یک کابوس خونین هشت ساله کرد و حتی یک وجب از خاک پاک ایران در تصرف دشمن جنایتکار باقی نماند.
شهید ابراهیم فرزدقی با شروع جنگ تحمیلی، ادامه تحصیل را به آینده موکول کرد و به ندای امام خمینی لبیک گفت.  او از اولین بسیجیانی بود که در مناطق مختلف جنگی به مقابله با دشمن برخاست و حماسه ها آفرید.
نهایتاً در تاریخ ۱۳۶۱/۵/۳ در نوزده سالگی در جبههٔ کوشک به درجه رفیع شهادت نائل و در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.
لازم به ذکر است که برادر بزرگترش، سردار شهید محمد خلیل فرزدقی نیز در تاریخ ۱۳۶۴/۲/۱۲ در ۲۴ سالگی در حالیکه دارای دو دختر خردسال بود در جزیره مجنون به شهادت رسید و در گلزار شهدای شیراز، آسمانی شد.
پدر بزرگوار شهیدان، جوانمرد بزرگ عاشورائی، مرحوم حاج ابوالقاسم فرزدقی (نادری) نیز در تاریخ ۱۳۷۳/۸/۲۵ و مادر گرامی شهیدان مرحومه حاجیه خانم فخرالملوک افسوس در تاریخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۵ پس از تحمل سالها داغ و هجران، به فرزندان شهیدشان پیوستند و در گلزار شهدای شیراز در جوار شهدا به خاک سپرده شدند.
روحشان شاد و یادشان گرامی

.............................

از این شهید بزرگوار هیچ اطلاعاتی در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

مراجعه به صفحه شهید محمد خلیل فرزدقی

۹۶/۱۲/۰۳
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">