امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید اسماعیل کوشش

پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۰۹ ق.ظ

بسم رب الشهداء و الصدیقین

زندگینامه شهید بزرگوار اسماعیل کوشش

در مرداد ماه 1342 در خانواده مذهبی مرحوم حاجی آقاا کوشش در زرقان کودکی به دنیا آمد که نام او را اسماعیل گذاشتند، شاید خداوند از همان ابتدا مقدرات او را با شهادت و قربانی شدن در راه دین رقم زده بود که نام شریف اسماعیل را به قلب والدین ارجمند او القا کرد.  

در سال 1342 وقتی می خواستند امام را تبعید کنند از او پرسیدند با کدام سرباز میخواستی به جنگ شاه بروی؟

ایشان فرموده بودند: سربازان من هنوز به دنیا نیامده اند یا در گهواره هستند که قطعاً شهید اسماعیل کوشش یکی از آن سربازان بود.  

شهید کوشش دوران کودکی تا سن هفت سالگی را در زرقان زندگی کردند، سال اول دبستان در مدرسۀ قاآنی درس خواند و از سال دوم دبستان به مرودشت رفته و دوران دبستان و راهنمائی را در مرودشت پشت سر گذاشت.  

او از همان کودکی و نوجوانی همیشه اهل مسجد و عضو فعال کلاسهای قرآن و مذهبی مساجد مرودشت بود.  

از اوائل سال 1357 با وجود سن کم تقریباً در همه برنامه های مرتبط با  انقلاب حضور فعال داشت و با توجه به نزدیکی منزل ایشان به مسجد موسی ابن جعفر (ع) حضور مستمر و شبانه روزی در این مسجد داشت، در نگهبانی های قبل و بعد از انقلاب و کلیه فعالیتها و راهپیمائی ها و برگزاری نمایشگاههای عکس و کتاب، جزء هسته های اولیه انقلابیون و فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مرودشت بود.  

با تشکیل حزب جمهوری اسلامی تقریباً یکسالی عضو حزب بود، پس از تشکیل  کمیتۀ انقلاب اسلامی در مرودشت به عنوان عضو افتخاری و فعال با این نهاد همکاری داشت و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرودشت از اعضای اولیه این نهاد مقدس بود و با وجود سن کم نقشی مهم و چشمگیر داشت و یکی از فعال ترین و زرنگ ترین افراد بود که به او اسماعیل چریک می گفتند.  

با شروع جنگ تحمیلی در اوائل سال 1360 به کردستان اعزام شد که از اولین گروههای اعزامی از مرودشت بود.  

بعد از بازگشت از کردستان همیشه بطور فعال در جبهه های مختلف و مناطق پدآفندی حضور داشت و در عملیاتهای بستان، فتح المبین، بیت المقدس (آزادی خرمشهر) از خط شکنان و حماسه آفرینان بود.  

تا اینکه در تاریخ  1361/8/21 در منطقۀ عملیاتی عین خوش در عملیات محرم خداوند اجر و مزد جهادش را با شهادت به او عنایت فرمود و در حلقۀ «عند ربهم یرزقون» قرارش داد.  

ازخصوصیات بارز اخلاقی شهید کمک به دیگران در همه موارد بود و گاهی حتی حدود یک چهارم حقوقش را خرج خودش نمیکرد و اکثر آن را می بخشید. او عاشق امام حسین (ع) و عزاداری ایشان بود. در دوستی خیلی بامرام و دلسوز بود. نترس و با وجدان و همیشه شاد بود. عاشق شهادت بود و قبل از شهادت شهید بود. عاشق امام راحل بود و سرباز ایشان.  

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

21/8/1361 

وصیت نامه شهید اسماعیل کوشش

بسم الله الرحمن الرحیم

جهاد دری است از درهای بهشت که بر روی بندگان خاص خداوند باز می شود. « حضرت علی (ع)»

پدرم درود بر تو که چنان ابراهیم فرزند خویش را به فرمان خدای بزرگ به قربانگاه فرستادی. بدان و آگاه باش که اسماعیلت هرگز از فرمان باریتعالی سرپیچی نمی کند و مرگ را جز در راه خدا سعادت نمی داند و زندگی را جز جهاد در راه خدا درست نمی داند و شهادت را جزو بهترین نعمتهای خداوند می داند.  

مادرم سلام بر تو که بالاخره بر احساس مادرانه پیروز شدی و فرزندت را روانه نبرد با کفار کردی و گفتی که تو را در راه خدا به انقلاب اسلامی هدیه می کنم و خواهرم تو نیز زینب زمان باش و از آنچه هوس می کنی بپرهیز و در راه خدا مبارزه کن و اما تو برادرم راه خدا که بهترین راهست را انتخاب کن و در این راه کوشش کن.

اینک من با آگاهی کامل راهی را انتخاب کرده ام که همان راه حسین (ع) است و به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین (ع) که از زبان خمینی کبیر آمده است لبیک گفتم.  عزیزان من می دانید که ما همه از خداییم و باید بسوی خدا برویم و فرار از حکومت الهی میسر نبوده و نیست.  

القتل لنا عاده و کرامتنا الشهاده، کشته شدن در راه خدا عادت ماست و شهادت کرامتمان.  

در خاتمه برای سلامتی امام و طول عمر شریفشان دعا می کنم و از خدا پیروزی اسلام و مسلمین را خواهانم.

والسلام / اسماعیل کوشش

 

شهید اسماعیل کوشش شهید اسماعیل کوشش شهید اسماعیل کوشش شهید اسماعیل کوشش شهید اسماعیل کوشش شهید اسماعیل کوشش

 

جستجو در اسامی مقدس شهدای گرانقدر زرقان

رجوع به سایت فضائل الشهدا

ارسال پیام برای مدیر سایت

از این شهید بزرگوار اطلاعات و عکس بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان و همرزمان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

 

هوالجمیل

کتاب انتخاب عالی

شامل زندگینامه و خاطرات سردار شهید ناصر قاسمی

 دانلود کتاب شهید قاسمی

حجم: 3.33 مگابایت
التماس دعا
۹۶/۱۲/۰۳
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">