امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید اکبر روستا فرزند احمد

چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶ ق.ظ

 

بسم رب الشهداء و الصدیقین

زندگینامه شهید بزرگوار اکبر روستا

شهید اکبر روستا در اولین روز سال ۱۳۴۹ شمسی در خانواده ای متوسط و مذهبی و پر جمعیت در محله دودج زرقان دیده به جهان گشود. او فرزند دهم از بین پنج خواهر و هشت برادر بود که همگی تحت تربیت صحیح و قرآنی والدین قرار داشتند و در تمام امور به آنها کمک می کردند. شهید از طفولیت جاذبه ای خاص داشت و خانواده و اقوام و همسایگان او را دوست داشتند.  
شهید ‌دوران تحصیل ابتدائی را در مدرسه پسرانه دودج گذراند و در کلاس سوم ابتدائی بود که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، این حادثه عظیم تاریخی که نقشی عظیم در بیداری جهانیان داشت روح مردم را متحول کرد و به عرصه های ایثار و حماسه و سازندگی و خودکفائی کشاند، شهید روستا نیز علیرغم سن کم همدوش خانواده و همشهریان خود در به ثمر رسیدن این انقلاب الهی تلاش و جانفشانی کردند.  

ورود ایشان به دوره راهنمائی با پدیده عظیم تری مصادف شد که نقش آن تا ابد در تاریخ خواهد ماند و شهید یکی از تأثیرگذاران این عرصه بود، در این دوره جهانخوارانی که دستشان از غارت منابع و بیت المال ایران قطع شده بود برای شکست دادن انقلاب و تجزیه کشور عزیزمان جنگی نابرابر را با تحریک صدام و کمک همه جانبه به او بر ایران تحمیل کردند و آنقدر به پیروزی خود اطمینان داشتند که صدام قول داده بود در یک هفته کشور ایران را تصرف و در تهران سخنرانی کند ولی حضور شیرمردان و دریادلانی مثل شهید اکبر روستا باعث شد که رؤیای شیرین فتح یک هفته ای تهران تبدیل به یک کابوش هشت ساله سیاه و خونین برای صدام و اربابانش و نوکران داخلی اش شود و آرزوی فتح ایران زخمی و سربلند را برای ابد به گور ببرند.  

شهید در دوره راهنمائی فعالیتهای مذهبی و انقلابی در مدرسه صاحب الزمان و مسجد جامع دودج و پایگاه مقاومت شهید محمدیهای دودج داشت و روح بلندش برای پیوستن به حماسه سازان دفاع مقدس و مدافعین دین و ناموس و وطن بیقراری میکرد و اجازه اعزام به او داده نمی شد.  
پس از آن برای ادامه تحصیل وارد دبیرستان شهید چمران زرقان شد و در کنار درس و کمک به خانواده، فعالیتهای مذهبی و انقلابی اش
  را گسترش داد و شهیدان گلگون کفنی که هر روز بر شانه های مقاوم شهر تشییع و در گلزارها دفن می شدند روح او را شیداتر و بیقرارتر می کردند تا سر انجام در اولین سال دبیرستان با توجه به کارائی و اشتیاق و اصرار و همچنین قد رشید و بلندی که داشت توانست خانواده را نیز راضی کند و وارد نبرد مستقیم با متجاوزین بعثی شود.  
اولین حضورش (پس از گذراندن دوره های عمومی و تخصصی آموزش نظامی) در دوم بهمن ۱۳۶۴ در جبهه همزمان شد با عملیات محیرالعقول والفجر ۸ و عبور از اروند وحشی و فتح فاو عراق که چشم جهانیان را خیره کرد و صدام و اربابانش و نوکران داخلی اش را به وحشت انداخت و آنها را متقاضی آتش بس و مذاکره با ایران کرد و حتی حاضر شدند به ایران غرامت بپردازند. شهید اکبر روستا نیز به همراه لشکر ۱۹ فجر استان فارس در این عملیات حماسه سازی کرد و فرماندهی یکی از دسته های خط شکن را به عهده داشت.  

پس از آن بصورت مداوم در جبهه های مختلف نبرد حضور داشت و همزمان تحصیلاتش را از طریق مجتمع آموزشی رزمندگان ادامه می داد ولی چنان عاشق شهادت و لقای پروردگار و کسب مقام قرب شهدا و مجاهدان فی سبیل اله بود که هیچ مدرک و مقام دنیوی را با آن برابر نمی کرد و همه دوستان و اقوام نور شهادت را در چهره و رفتارهای او می دیدند.  

حدود یکسال پس از عملیات والفجر ۸ دوباره به عنوان غواص خط شکن گردان امام علی (ع) در عملیات کربلای ۴ شرکت کرد و از آنجا که این عملیات توسط مزدوران وطن فروش لو رفته بود و دشمن از عملیات خبر داشت بسیاری از رزمندگان از جمله شهید اکبر روستا مظلومانه به شهادت رسیدند و زمینه ساز فتوحات بعدی و سربلندی و عزت و اقتدار ایران اسلامی شدند.  

این شهید با بصیرت و دریادل حدود چهار ماه مفقودالاثر بود و پیکر مطهرش در عملیات کربلای ۵ کشف و به ستاد معراج شهدا منتقل شد و نهایتاً این اسطوره با صفای عشق و ایثار در زرقان و دودج تشییع شد و در کنار دوستان و همرزمانش در گلزار شهدای دودج به جمع افلاکیان خاک پیوست و آسمانی شد.  

لازم به ذکر است که پدر او مرحوم حاج احمد روستا و مادر گرامی اش مرحومه گلی محمدی از دنیا رفته اند و در آرامستان دودج در جوار مزار شهدای گلکون کفن دفن شده اند.  
شهید اکبر روستا فردی بسیار آرام، متدین، مقید به احکام اسلامی، محجوب و با حیا، ساده زیست و پر کار، مهربان و مردم دار و خوش برخورد بود و همیشه لبخندی زیبا بر چهره داشت که بر وقار و جمال او می افزود.  

«ادامه دادن راه شهدا، پشتیبانی از ولایت فقیه و حضور در مساجد و حمایت همه جانبه از انقلاب اسلامی» از نکات مهم در وصیت نامه این شهید است.  

روحش شاد و یادش گرامی

من المومنین رجال صدقواماعاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه

 ( بعضی از مؤمنان بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدای خود بستند کاملا وفا کردند ، بعضی هم بر آن ایستادگی کردند تا در راه او شهید شدند )

بسیار خوشحالم که در خانواده ای متدین و مذهبی به دنیا آمدم و بزرگ شده ی خانواده ای مسلمان هستم و اکنون نیز به مسلمان بودن خود افتخار می کنم اما برادران و خواهران! مسلمان بودن تنها به اسم نیست بلکه ایثار و از خودگذشتگی می خواهد. مؤمنان زمان امام حسین (ع) به ندای امام خویش لبیک گفتند و برای جهاد با کفار به صحنه ی نبرد رفتند حالا  ما هم باید به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان لبیک بگوییم و برویم و اسلام و مسلمانان جهان را از چنگال ستمگران شرق و غرب نجات دهیم. به گفته ی برادر شهید غلامرضا قائد شرف ما همه این مطلب ر امی دانیم که انسان می میرد و باید بمیرد ولی چرا مردن با افتخار و سربلندی نباشد ؟! البته در راه خدا.  ومن این مطلب را آگاهانه پذیرفته ام. برادران و خواهران پیام من به شما این است که با وحدت کامل خود دشمنان اسلام را نابود کنید.  والسلام

 

 

وصیتی دیگر از شهید

فا الّذین هاجرو و اخرجوا من دیارهم و اوذوا فی سبیلی و قاتلوا و قتلوا لا کفرنّ عنهم سیّئاتهم و لا دخلنّهم جنّات تجری من تحت الانهار ثوابا من عند الله

( پس آنانکه مهاجرت کردندو بیرون رفتن از دیارشان و رنجانیده شدند در راه من و کارزار کردند و کشته شدند ،از بدیهای ایشان در می گذرم و در بهشتهایی که نهر ها در آن جاری است داخلشان می کنم ) وصیتم برای مردم این است که شما مانند پروانه به دور امام بگردید و لحظه ای از یاری او و انقلاب دست بر ندارید و دعا کنید تا خدا فرج آقا امام زمان (عج)را نزدیک کند.  

و ای کاش خدا به من جان بیشتری می داد تا نثار راه یاری انقلاب و مهدی زهرا (عج)و نائبش کنم.  امیدوارم که خدا این جان ناقابل را از من روسیاه گناهکار قبول کند. کاری نکنید که خون شهدا هدر برود که فردای قیامت شهدای صدر اسلام و حال جلویتان می ایستند و پدر و مادر شهیدان و آن بچه ای که پدرش را از دست داده می گوید پدر من خون خود را ریخته است ،آن وقت شما توجهی نداشتید. من این راه را با آگاهی اتخاب کردم،امت شهیدپرور در این  انقلاب کوتاهی نکنید و هر نوع توطئه را سرکوب کنید و امام را تنها نگذارید حال که حسین زمان هل من ناصر ینصرنی گفته است مردم بشتابید مانند اهل کوفه نشویدو با تمام و جودتان لبیک گفته و یاریش دهید و برای فرج ولی عصر(عج) هر شب و روز دعا کنید.  

پدر و مادر عزیز  وگرامی مبادا که در هنگام نبودن من در خانه ایجاد ناراحتی نمائید صبور باشید. امام و تمام رزمندگان را دعا کنید و یار و یاور او باشید.  مبادا به خاطر از دست دادن من منتی بر کسی بگذارید و از انقلاب انتظار داشته باشید و همیشه این آیه را به یاد داشته باشید «انا لله و انا الیه راجعون». والسلام -  مورخ 11/9/64

امام را دعا کنید مهدی را صدا کنید

-------

 از این شهید بزرگوار اطلاعات ببشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

صفحه شهید علی اکبر روستا فرزند سردار

 

۹۶/۱۲/۰۲
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">