امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید سیدکرامت الله شُکری

سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۵۷ ب.ظ

بسم رب الشهداء و الصدیقین

زندگینامه شهید سید کرامت اله شُکری
شهید سید کرامت اله شُکری فرزند سید عزیز در تاریخ ۱۳۳۸/۵/۵ در خانواده ای متدین و بی بضاعت در روستای کورکی زرقان دیده به جهان گشود و قلب خانواده را با قدوم خود منور کرد. او فرزند سوم خانواده بود و خداوند یک برادر و چهار خواهر به خانواده آنها اعطا کرده بود. پدرش سید عزیز که از سلاله سادات جلیل القدر بود به کار کشاورزی و دامداری سنتی در روستا اشتغال داشت و شدیداً مورد احترام و وثوق و اعتماد مردم منطقه و اهالی محل بود.
شهید شکری دوران تحصیلات ابتدائی را در روستا پشت سر گذاشت و در این دوران دو‌ اتفاق ناگوار حلاوت کودکی را از او گرفت و او را مجبور به کار و تلاش کرد. این دو ‌اتفاق وفات پدر بزرگوار و مادر مهربانش بود.
به این طریق سید کرامت اله در کودکی از نعمت وجود پدر و مادر محروم شد و به همراه برادرش سید امراله و خواهرانش زندگی سختی را تجربه کردند اما این سختی ها جلو پیشرفتهای او را نگرفت و برای ادامه تحصیل و کار به شیراز رفت، در شیراز علاوه بر کار بنائی در هنرستان رشتهٔ معماری را نیز می خواند. به این طریق با فعالیتهای شبانه روزی و تحصیل و کار طاقت فرسای بنائی توانست قطعه زمینی بخرد و خانه ای بسازند. 
در همین دوران انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی در بهمن ماه ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و دست جهانخواران را از منابع اقتصادی ایران کوتاه کرد. شهید در این دوران در فعالیتهای انقلابی شیراز شرکت می کرد و تا سرنگونی رژیم شاهنشاهی، حضوری چشمگیر در تظاهراتها داشت. 
هنوز چیزی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که جهانخوارانی که دستشان از منابع اقتصادی ایران کوتاه شده بود با ایجاد آشوبهای خونین و فتنه های بزرگ مخصوصاً در کردستان تلاش کردند کشور عزیزمان را دچار بحرانهای شدید کنند. شروع خدمت او نیز مصادف شد با هجوم وحشیانهٔ صدام در تاریخ ۱۳۵۹/۷/۱ به مرزهای جنوب و غرب کشور و به خاک و خون کشیدن صدها شهر و روستا و آواره کردن هزاران نفر از هموطنان مرزنشین.
شهید، قبل از سربازی علاوه بر قصد ازدواج قصد ادامه تحصیل در دانشگاه نیز داشت ولی بخاطر تعطیل شدن دانشگاهها تصمیم گرفت به سربازی برود و ازدواج را به پس از خدمت موکول کرد. حتی به او پیشنهاد کردند که به روستا بازگردد و زمینی از طرف دولت برای زراعت به او بدهند ولی او تأکید کرد که کشور و انقلاب در خطر است و دفاع از وطن را از همه چیز واجب تر می داند.
بر اساس مدارک و اسناد موجود، صدام قصد داشت با کمک اربابان خارجی و نوکران داخلی اش در عرض یک هفته انقلاب را سرنگون و ایران را تصرف و تجزیه کند ولی وجود حماسه سازان از خود گذشته ای مثل شهید شُکری ها رؤیای فتح یک هفته ای ایران را برای دشمن تبدیل به یک کابوس سیاه هشت ساله کردند و حتی یک وجب از خاک پاک ایران بزرگ و باستانی را به دشمن ندادند.
شهید سید کرامت اله شکری در مناطق مختلف غرب و جنوب خدمت کرد و به دفاع از دین و ناموس و وطن پرداخت و نهایتاً در تاریخ ۱۳۵۹/۱۱/۲۳ در حالیکه داشت یکی از همرزمان مجروحش را به درون آمبولانس منتقل می کرد مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به فیض عظمای شهادت که آرزوی دیرینش بود نائل شد و در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز دفن و به خیل عاشورائیان زمان پیوست.
شهید شکری فردی متعهد، خودساخته، سختکوش، با اراده و خوش فکر بود و یکی از مصادیق زیبای پرورش یافتگان مکتب قرآن و اهلبیت (ع) و الگوی دانش آموزان و دانشجویان به حساب می آمد.
لازم به ذکر است که خانهٔ او در شیراز طبق وصیتش فروخته شد و مسجدی در روستای کورکی با همکاری خانواده محترمش و اهالی محترم روستا ساخته و تکمیل شد که به نام «مسجد شهید کرامت اله شکری روستای کورکی» مشهور است.
روحش شاد و یادش گرامی

نثار وجود مقدس و مطهر شهدا صلوات و فاتحه

نیازها و کمبودهای سایت امام زادگان عشق

سایت امام زادگان عشق

سایت فضائل الشهداء

از این شهید بزرگوار اطلاعات بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان خواهشمندیم عکسها، خاطرات و مطالب مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 (صادقی) در اختیارمان بگذارند. والسلام

 

 

 

۹۶/۱۲/۰۱
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">