امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید عبدالرسول عضدی

سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۵۷ ب.ظ
شهید عبدالرسول عضدی

شهید عبدالرسول عضدی

نام پدر محمد
متولد :  ۱۳۳۸
تاریخ شهادت: 1359/10/21
محل شهادت : ماهشهر
محل دفن: شیراز، دارالرحمه ، گلزار شهدا

.................

 

زندگینامه شهید عبدالرسول عضدی
شهید عبدالرسول عضدی فرزند حاج محمد در سال ۱۳۳۸ در خانواده ای متوسط و مذهبی و نیکوکار در شیراز به دنیا آمد و زندگی را در آغوش پر مهر و عطوفت خانواده آغاز کرد.
 ایشان فرزند ارشد و اول خانواده از بین دو برادر و سه خواهر بود و ولادت ایشان باعث خوشحالی و برکت و رونق زندگی پدر و مادر شد و اقوام و آشنایان به دیده اعزاز و احترام به او می نگریستند. پدرش که فردی بسیار متدین و مقید به احکام و اخلاق اسلامی و مجالس ذکر سیدالشهداء بود در سالهای آغازین زندگی به کشاورزی اشتغال داشت و از  سال ۱۳۵۳ به شیراز مهاجرت کرد و با خانواده در آنجا ساکن شدند. در شیراز شغل پدر مغازه داری بود و بخاطر استعداد خاص و امانتداری و درستکاری امور حسابداری چندین مغازه آشنا را نیز انجام می داد.
شهید عضدی تحصیلات خود را تا دیپلم با موفقیت کامل ادامه داد و در سال تحصیلی ۵۶-۵۷  همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) فارغ التحصیل شد...
در دوران انقلاب همدوش آموزگاران و دانشجویان و دانش آموزان و مردم در اکثر صحنه ها در شیراز حضور داشت و به هر طریق ممکن در راستای آرمانهای امام و شهدا فعالیت میکرد و در کنار کار و فعالیتهای اجتماعی و مذهبی، برای ورود به دانشگاه نیز برنامه ریزی داشت. در همین دوران برای گذراندن دوره مقدس سربازی وارد ارتش و در یکی از یگانهای شیراز مشغول به خدمت شد.
ایشان فردی بسیار مؤدب، منضبط، خوشرو،  خوش برخورد، خوش ذوق و متواضع بود، به نماز و امور مذهبی و کمک به دیگران اهمیت بسیار می داد و تمام دوستان و آشنایان اخلاق او را دوست داشتند و شخصیت محجوب و با وقارش سرمشق و الگوی دیگران بود.
هنوز چیزی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نگذشته بود که جهانخواران با تحریک صدام به کشور ما حمله کردند و مرزهای غرب و جنوب را مورد تاخت و تاز وحشیانه قرار دادند، صدها شهر و روستا را ویران و هزاران هموطن غیر نظامی را بیرحمانه به خاک و خون کشیدند. در این بحران بزرگ، دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی با تمام توان به دفاع از ناموس و دین و وطن و مقابله با دشمنان متجاوز برخاستند و جلو آنها سدی استوار ایجاد کردند.
صدام جنایتکار که قصد داشت با کمک اربابان خارجی و نوکران داخلی اش در هفت روز تهران را فتح و جمهوری اسلامی را نابود کند هشت سال در باتلاق جنگ زمینگیر شد و با حول و قوه الهی و جانفشانی مردم و نیروهای مسلح در آتشی که خودش افروخته بود خاکستر شد و رزمندگان عزیزی مثل شهید عبدالرسول عضدی با نثار جان و خون خود  اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران زمین در اِشغال متجاوزین بعثی قرار گیرد.
این شهید بزرگوار که بیسیمچی فرمانده بود در تاریخ ۱۳۶۰/۱۰/۲۱ در جاده آبادان ، ماهشهر به درجه رفیع شهادت رسید و با شهدای تاریخ در بهشت قرب و رضایت حق تعالی و مقام قدسی «عند ربهم یرزقون» تا ابد متنعم شدند. پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای شیراز دفن شد و یکی از مدارس روستای تاریخی بندامیر به نام و یاد این شهید عزیز نامگذاری گردید.
لازم به ذکر است که پدر بزرگوار این شهید گرامی مرحوم حاج محمد در سال ۱۳۸۷ و مادر گرامی ایشان مرحومه زینت هاشمی در سال ۱۳۹۰ به فرزند شهیدشان پیوستند و در گلزار دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شدند. 
روحشان شاد و یادشان گرامی

...........

از این شهید بزرگوار اطلاعات بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

۹۶/۱۲/۰۱
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">