امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید صادق علی زارع

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴ ب.ظ

بسم رب الشهداء و الصدیقین

بسم رب الشهداء و الصدیقین

زندگینامه شهید بزرگوار صادقعلی زارع

شهید صادقعلی زارع فرزند مرحومین عرجعلی و فاطمه محمدی در دومین روز فروردین ۱۳۴۶ مصادف با عید قربان در خانواده ای مذهبی در مرودشت پا به عرصه وجود نهاد. مادر گرامی اش پس از ولادت ایشان از دنیا رفته و در آرامستان محله دودج زرقان دفن شده است.  

شهید دوره تحصیلات ابتدائی را در دودج با موفقیت پشت سر گذاشت، او دارای استعداد و پشتکار فوق العاده ای بود و از همان دوران کودکی تصمیم داشت معلم شود و برای رسیدن به این هدف مقدس شبانه روز با سختی تلاش می کرد. ایشان تحصیلات دوره راهنمائی را در زرقان گذراند و ورودش به این دوره مصادف بود با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)  در بهمن ماه ۱۳۵۷ که دست جهانخواران را از منابع اقتصادی ایران کوتاه کرد، رژیم دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را سرنگون و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بنیانگذاری کرد. هنوز چیزی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که دشمنان و جهانخوارانی که دستشان از ثروتهای خدادادی ایران کوتاه شده بود با کمک مزدوران خود فروخته داخلی دست به آشوبهای خونین و فتنه های بزرگ و پیچیده در سراسر کشور مخصوصاً در کردستان زدند و پس از آنها صدام با حمایت بسیاری از کشورهای عربی و غربی در اول مهرماه ۱۳۵۹ جنگی خانمانسوز و نابرابر  را بر کشور ما تحمیل کرد، جنوب و غرب کشور عزیزمان را مورد تاخت و تاز وحشیانه قرار داد، صدها شهر و روستا را به خاک و خون کشید و هزاران نفر از هموطنان ما را شهید و مجروح و اسیر و آواره کرد. بر اساس مدارک و اسناد موجود صدام قصد داشت تهران را هفت روزه تصرف کند، جمهوری اسلامی را سرنگون و کشور بزرگ و باستانی ایران را تجزیه و قطعه قطعه نماید ولی وجود حماسه سازان گمنام و از خود گذشته ای مثل صادقعلی ها رؤیای فتح یک هفته ای را برای دشمن تبدیل به یک کابوس سیاه هشت ساله کرد و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک پاک میهن در چنگ دشمن باقی بماند. شهید صادقعلی زارع در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۳۰ به عنوان بسیجی به رزمندگان اسلام پیوست و در مناطق مختلف به دفاع از دین و ناموس و وطن پرداخت.  

نهایتاً در تاریخ ۱۳۶۵/۲/۱۲ در عملیات والفجر هشت در منطقه عملیاتی فاو بر اثر اصابت ترکش به مقام جانبازی نائل آمد. او از ناحیه هر دو پا و دست چپ مجروح شد که منجر به قطع پای چپ از زیر زانو شد. علاوه بر این، اگرچه بدنش پر از ترکش بود ولی ترکش در ران راست باعث قطع شدن عصب پای راست و ترکش در دست چپ نیز منجر به اختلالات تحرکی در دست او شد.  

شهید در رابطه با مقام جانبازی بسیار حساس و مراقب بود و همیشه می گفت: رفتم جبهه که یا سالم برگردم یا شهید بشم، برعکس جانباز شدم و خداوند سخت‌ترین امتحان را از من گرفت.  

 شهید صادقعلی زارع پس از پایان دفاع مقدس و اخذ دیپلم علوم انسانی ازدواج کرد و به شغل شریف معلمی که از آرزوهای دوران کودکی او بود مشغول شد و هیچگاه هیچ حقوقی از بنیاد شهید دریافت نکرد، او همیشه می گفت: من برای خدا جنگیده ام و با خدا معامله کرده ام و نیازی به تقدیر ندارم چون خداوند پاداشم را خواهد داد. البته بعدها با توجه به مشکلات مجروحیت و معلولیت، بنیاد مبلغی به عنوان حق پرستاری به ایشان اختصاص داد که طبعاً بعد از شهادت قطع شد.  شهید در مدارس دودج، لپویی و زرقان خدمت کرد و سالها بخاطر مشکلات جانبازی و حرکتی به عنوان انباردار هنرستان شهید قاسمی زرقان فعالیت داشت.  ایشان در زمینه ورزش هم فعال بود مخصوصاً در تیم فوتبال دودج بازی می کرد، بعد از جانبازی نیز در اکثر میدانها حضور داشت و بچه ها از وجودش نیرو می گرفتند.  

او اگرچه جانباز هفتاد درصد بود اما همانطور که خودش دوست داشت خیلی گمنام بود و معمولاً کسی نمی دانست که یک پای او قطع شده و بدنش پر از ترکش است. هیچ وقت و هیچ جا هم نگفت که به جبهه  رفته و جانباز شده است.

جانباز شهید صادقعلی زارع یکی از نمونه های تربیت شده مکتب اهلبیت و عاشورا بود و در هر کاری سعی می کرد شناخته نشود و گمنام بماند. او بسیار ساکت، مظلوم، با معرفت، کار درست کن، خوش اخلاق و مهربان بود و همیشه آرزوی وصال یاران شهیدش داشت که پس از سالها درد و رنج ناشی از جراحات سرانجام در مورخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ در بیمارستان به شهادت رسید و در گلزار شهدای دودج دفن و به یاران شهیدش پیوست.  روحش شاد و یادش گرامی

مردم زرقان، پیکر جانباز شهید را تشییع کردند

شیراز- ایرنا- پیکر جانباز شهید صادق علی زارع با حضور گسترده مردم و مسوولان شهر زرقان از توابع شهرستان شیراز تشییع و در گلزار شهدای محله دودج زرقان به خاک سپرده شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر زرقان، یکشنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جانباز 70 درصد بسیجی شهید صادق علی زارع دعوت حق را لبیک گفت و در میان انبوه جمعیت به خیل عظیم یاران شهیدش پیوست. حمید شادکام افزود: این جانباز شهید درسال 65 در عملیات والفجر و در محل فاو مجروح شد و پس از سال ها تحمل درد و رنج دوران دفاع مقدس، شهید شد. وی بیان کرد: شهید صادق علی زارع از قسمت هر دو پا و هر دو دست مجروح بود که به علت بیماری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت.
شادکام با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر این شهید اظهارداشت: مردم شهید پرور زرقان با حضور در این مراسم یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند و نشان دادند ادامه دهندگان راه شهدا خواهند بود.
زرقان در 25 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.ک/3
****************************

از این شهید بزرگوار اطلاعات بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

۹۶/۱۱/۳۰
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">