امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهیدسعدی نام آوری

يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸ ق.ظ

بسم رب الشهداء و الصدیقین

شهید سعدی نام آوری

نام پدر : اسد
محل تولد: خیرآباد کربال
تاریخ ولادت1335/5/1
تاریخ شهادت:12/12/1362

یگان اعزام کننده :بسیج
شغل :کارگر
محل دفن : مرودشت

زندگینامه شهید سعدی نام آوری

شهید سعدی نام آوری فرزند اسد و مرحومه عالمه  رحیم خانی در تاریخ ۱۳۳۵/۵/۱ در خانواده ای تهیدست و مذهبی در روستای خیرآباد کربال زرقان دیده به جهان گشود. او فرزند دوم خانواده بود و خداوند بجز او ۶ خواهر و ۲ برادر به خانوادهٔ آنها اعطا کرد.
شهید دوره دبستان را در روستای خیر آباد گذراند و بخاطر کمک به معیشت خانواده مجبور به ترک تحصیل شد.
او از همان دوره کودکی در کارهای کشاورزی و دامداری به پدر و مادر خود کمک می کرد.
ایشان دوران سربازی خود را چند سال قبل از  انقلاب در ارتش در اصفهان به پایان رساند و در این دوران اجحاف و تبعیض ها و ظلم های رژیم ستمشاهی را با تمام وجود درک کرد.
شهید سعدی نام آوری فردی متدین، اهل نماز اول وقت و روزه و امور دینی بود، به مجالس مذهبی و عاشورائی علاقه ای خاص داشت و از صمیم قلب به اهلبیت مخصوصاً حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) عشق می ورزید و زندگی خود را وقف راه دین و ایمان کرده بود.


شهید نام آوری بعد از اتمام سربازی به روستا بازگشت و به کار کشاورزی مشغول شد. پس از مدتی نیز با خانواده ای متدین وصلت کرد و تشکیل خانواده داد، بعد از مدتی در کارخانه آرد دادلی مرودشت به عنوان کارگر ساده استخدام شد و محل سکونت خود را نیز به شهر مرودشت منتقل کرد.
شهید در مراحل پیروزی انقلاب اسلامی همدوش با مردم در برنامه های انقلابی ضد رژیم شاه شرکت می کرد و در مساجد و حسینیه ها به حمایت از انقلاب و آرمانهای امام خمینی (ره) می پرداخت.
پس از مدتی جنگ تحمیلی جهانخواران علیه ملت ایران شروع شد و ارتش بعث عراق به رهبری صدام به مرزهای ایران حمله کرد، در حملهٔ وحشیانه دشمن که برخی از کشورهای غربی و عربی از او حمایت می کردند هزاران هموطن غیر نظامی و نظامی ما به خاک و خون کشیده شدند و  خانواده های بسیاری را از شهر و دیار و روستاهای خود آواره گردیدند.
پس از شروع جنگ تحمیلی شهید سعدی نام آوری یکی از اولین بسیجیانی بود که به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفت و به دفاع از دین و ناموس وطن پرداخت.
شهید نام آوری یکی از حماسه سازان و دلاوران دریادل عملیات خیبر بود که در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۲ آغاز شد و پس از ۲۰ روز نبرد خونین نهایتاً در ۲۲ اسفندماه ۱۳۶۲ با تصرف و بازپس گیری کامل جزیره مجنون توسط رزمندگان اسلام به اتمام رسید.
در این عملیات بزرگ که نیروهای ارتش متجاوز صدام سرکوب و اسیر شدند، عده ای از رزمندگان اسلام نیز شهید و مفقود شدند که شهید نام آوری یکی از آنها بود.
باقیماندهٔ پیکر مطهر  شهید سعدی نام آوری که در تاریخ ۱۳۶۴/۱۲/۱۲ در عملیات خیبر مفقود شده بود سالها پس از پایان جنگ تحمیلی در خرداد ماه ۱۳۷۵ از طریق پلاکش شناسائی شد و پس از انتقال به وطن در گلزار مطهر شهدای شهر مرودشت به خاک سپرده شد.
لازم به ذکر است که شهید سعدی نام آوری در هنگام شهادت دو فرزند پسر چهار ساله و یکساله داشت و چندین ماه پس از شهادتش دخترش نیز متولد شد.
پدر بزرگوار شهید در سال ۱۳۷۵ و مادر گرامی او در سال ۱۳۷۹ به فرزند شهیدشان پیوستند و در آرامستان شهر مرودشت در جوار گلزار مطهر شهدا به خاک سپرده شدند.
روحشان شاد و یادشان گرامی

از این شهید بزرگوار اطلاعات بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

نثار وجود مقدس و مطهر شهدا صلوات و فاتحه

بازگشت به صفحه اصلی سایت امام زادگان عشق

رجوع به سایت فضائل الشهدا

ارسال پیام برای مدیر سایت

۹۶/۱۱/۲۹
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">