امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید فرهاد الله دادی

شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰ ق.ظ

 خلاصه ای از زندگینامه شهید فرهاد اله دادی

بسم رب الشهداء والصدیقین

زندگینامه شهید بزرگوار فرهاد الله دادی

 شهید فرهاد الله دادی فرزند رحمان در تاریخ 12مهر1345 در روستای قیدرقلو از توابع زرقان متولد گردید. وی  دوران تحصیلی خودش را در شهرستان زرقان گذرانید. فرهاد در زمان تحصیل هم از اوقات شیرین و گرانمایه خود استفاده ها می کرد. و وقت خود را بیهوده نمی گذرانید. با جوانهای ناباب هم در ارتباط نبود. فرهاد علاوه بر درس خواندن به کشاورزی و غیره هم می پرداخت. علاقه ایشان به انقلاب و رهبر بسیار زیاد بود، وی هنوز محصل بود که تصمیم گرفت به خدمت مقدس سربازی برود. فرهاد عقیده داشت که هم خدمت را انجام دهد و هم درس را به پایان برساند. یکی از خاطراتی که خانواده فرهاد دارند این است که وی به پدر پیر خویش علاقه زیادی داشته و می گفته که اگر عمری باقی ماند و درس و خدمت سربازی را تمام کردم نمی گذارم پدرم کار کند. با شوخی می گفت: آن وقتها نوبت پدر بوده حالا هم نوبت به ما رسیده که جای پدر را بگیریم. چنان محبّتی به خانواده به خصوص پدر و مادر خویش داشت که مادرشان  می گفت: وقتی از رفتن فرهاد به جبهه دلگیر می شدم مرا دلداری می دادند و  می گفتند که عکسهایی که از جبهه گرفته ام را که نگاه کنی فکر می کنی کنارت نشسته ام و زود دوری مرا فراموش می کنی. بعد هم می گفت  اگر ما یا جوانهای دیگر غیرت به خرج ندهیم چه کسی از انقلاب دفاع خواهد کرد. فرهاد به خانواده محترمش گفته بود که هرگاه شهادت نصیبم شد و خداوند مرا در صف دیگر شهیدان پاک قرار داد ناراحت من نباشید. به پدر و مادرشان گفته بود که کسانی که شهید می شوند نمی میرند بلکه در نزد خدا زنده اند. سعی کنید دشمن از گریه شما شاد نشود. فقط صبر پیشه کنید. و به برادران بزرگترش گفته بود که نگذارید خانواده به خصوص پدر و مادرم در فراق من داغدار بمانند. شما هم سنگرهای جبهه را خالی نگذارید. فرهاد پاسدار وظیفه بود و در منطقه علملیاتی دوستی بسیار صمیمی داشت که هردوی آنها امدادگر بودند و مجروحین را به کمک هم با دیگر همرزمانش به پشت خط منتقل می کردند. خانواده شهید فرهاد اله دادی از رفتار، اخلاق و صفات فرهاد حرفهای زیادی دارند و خوشحالند که چنین فرزندی را تقدیم انقلاب و رهبر نمودند و سپاسگزار حق تعالی هستند که فرزندشان با نیک نامی در صف علی اکبرهاست. شهید فرهاد الله دادی در مورخ 12دیماه65 در جاده اهواز - خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.   

 

وصیت نامه شهید فرهاد الله دادی فرزند رحمان

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با درود به رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت‌الله العظمى امام خمینى و سلام و درود به رزمندگان اسلام و با سلام و درود به محضر مبارک مهدى موعود(عجل الله تعالى فرجه شریف) وصیت‌نامه خود را شروع مى‌کنم.

بسم الله الرحمن الرحیم ، «والعصر إن الأنسان لفى خسر إلا الذین ءآمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر»(عصر)

اى خداى مهربان شاهد باش که از همه زندگانى است برداشتم و تنها معبودم تویى و به تو رو مى‌آورم. و اى خداى مهربان شاهد باش که از پدر و مادر و تمام اقوام و خویشان بریدم و تنها به سوى تو رو آوردم و از تو مى‌خواهم که مرا خشنود بگردانى و مرا ناامید نکنى. و تو اى خدایى که همه موجودات روى زمین را آفریده‌اى و براى هرکدام نظم و انضباطى قرار داده‌اى، پس من هم یکى از این مخلوقات مى‌باشم و سوى تو روى آوردم تا شاید بتوانم تو را از خودم راضى کنم. و بارى پدر و مادر مهربانم. اگر خداى تبارک و تعالى چنین سعادت بسیار بزرگى را نصیب من کرد و من به معبود و معشوقم رسیدم من را ببخشید و اگر کسى از اهالى ده و اقوام و خویشان کسى از من بدى یا بدفرمانى دیده است ازهمه طلب پوزش مى‌خواهم. ببوسم دستت اى مادر که پروردى مرا آزاد بیا بابا تماشا کن که فرزندت شده داماد به حجله مى‌روم شادان که زمین در بدن دارم به جاى رخت دامادى کفن خونین به تن دارم اگر چنین سعادتى نصیب من شد، قبر من را در کنار قبر گهربار برادر بسیجى شهید الیاس اخلاق‌عالى قرار بدهید. و خلاصه هر بدى و خوبى از من دیده‌اید من را حلال کنید. امیدوارم که مردم ده ما بعد از شهادتهایى که مى‌بینند و حتى شهادتهایى که نمى‌بینند، سرمشق بگیرند و بتوانند در آینده سلاح برادر دینى‌شان را بردارند و بجنگند. و اگر کسى فکر میکند و به پدر و مادرش بگویید که این کار خدا است و خدا ما هم است که این کار را کرده است کور خوانده‌اید. بله این کار خدا مى‌باشد و آن خدایى که من تو و امثال من و تو را آفرید براى هرکدام از ما مشخصاتى در نظر گرفته و یکى از مهترین چیزها در اسلام صبر و حوصله مى‌باشد. و خداوند صبر و حوصله‌اى به شما بدهد. گفته‌اند که کسى که مى‌خواهد اسلام را پیاده کند باید از همه سختى‌هاى روحى و جسمى و غیره نترسد و این همه را باید کشید. به امید پیروزى نهایى رزمندگان اسلام بر کفر جهانى و ابرقدرتهاى جهان و به امید باز شدن راه کربلا و قدس به دست عزیزان پایدار بسیجى که در هرجا و در هر حماسه و هر مکانى مى‌باشند. و در ضمن پیام من به عزیزانى که در دبستانها و دبیرستانها مشغول به تحصیل و مشغول به تدریس مى‌باشند این است که همیشه خواندن قرآن و دعا براى رزمندگان را از یاد نبرند. والسلام

******"""**"""*******""""******

هوالجمیل

حدیث دشت عشق
از نوشته بسیجی شهید «الیاس اخلاق عالی»
باید دنباله رو شهیدان باشیم
با درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان گلگون کفن کربلای ایران. ای پدر و ای مادر مهربانم! آرزومندم که برای من گریه نکنید و شاد و خندان باشید. شکر باریتعالی بگوئید که فرزند و پاره تنتان را در راه حق برای حفظ اسلام و قرآن و نابودی کفر تقدیم آفریدگار جهان نمودید و نماز شکر به جای آورید. از خدا برایم طلب آمرزش نماید و بدانید که شهیدان زنده اند. علت این که این راه را انتخاب کردم این است که باید ما دنباله رو شهیدان باشیم. من با عشقی که به خدای خود داشتم به سوی او شتافتم.

*****

بسیجی شهید «الیاس اخلاق عالی» فرزند بهرامعلی در تاریخ ۱۳۴۷/۶/۲۹ در روستای «ساران» سپیدان فارس متولد شد و در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۲۲ در اروندرود به شهادت رسید و به دریا پیوست.
گلزار شهدا: بلوک: شماره مزار:2 
نام گلزار:ساران شهر:فارس - سپیدان
به نقل از روزنامه کیهان ، دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۵

*****

نام شهید الیاس اخلاق عالی در

وصیت نامه شهید فرهاد الله دادی

ذکر شده، و تقاضا کرده مزارش کنار مزار شهید الیاس اخلاق عالی باشد. از آنجا که زادگاه هر دو در دو شهرستان است و وصیت نامه شهید، بعد از دفن پیدا شده لذا مزار شهید الله دادی در قطعه دوم گلزار شهدای زرقان واقع شده است.

روحشان شاد و یادشان گرامی

 

۹۶/۱۱/۲۸
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">