امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید عین الله (علی) امینی

پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۲۴ ق.ظ

بسم رب الشهداء والصدیقین

زندگینامه شهید بزرگوار عین الله (علی) امینی

ای شهیدان و ای مقربان درگاه ربوبیت ای لاله های خونین قسم به خونتان راهتان را ادامه خواهیم داد. انشاء الله

جهت رهروی راه شهدا حیات اسوه ای دیگر از راهیان حق را بازگو می کنیم:  برادر شهید عین اله امینی معروف به علی جوانی برومند، متعهد و مکتبی با سراسر شور و عشق به اسلام در هفتم فروردین ماه سال 1339 در روستای لپوئی بخش زرقان فارس از خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود و از همان زمان آثار پرهیزگاری و پاکدامنی در چهره وی مشخص و هویدا بود.

 پس از گذراندن دوران طفولیت در سن هفت سالگی وارد مدرسه ابتدایی لپوئی شد و دوره ابتدایی را با موفقیت سپری نمود و بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی دوره راهنمایی را شروع کرد و چون مدرسه راهنمایی در روستای لپوئی نبود، در مدرسه قاآنی زرقان ثبت نام نمود و دوران راهنمایی را با موفقیت به پایان رسانید و سپس دوران متوسطه را از اول تا دوم در رشته ریاضی در دبیرستان 25 شهریور زرقان سپری نمود.

 در ضمن مدت پنج سال که در زرقان تحصیل می نمود تمام روزها از لپوئی تا به زرقان که هفت کیلومتر فاصله دارد بوسیله دوچرخه طی می کرد.

  عین اله ( علی) پس از دوم نظری به شیراز آمد و در دبیرستان حجتی موفق به گرفتن دیپلم گردید و در سال 57 با شروع نهضت انقلاب اسلامی یکی از پیشگامان این نهضت گردید.

 در تمام تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد و علیه رژیم استبدادی پهلوی شعار می داد.

 با فریادهای محکم و مشتهای گره کرده «الله اکبر خمینی رهبر» شهر و روستا بفرمان رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی به وظیفه شرعی و اسلامی و انسانی خود عمل نمود.

دوبار شکایت وی را به پاسگاه ژاندارمری زرقان نمودند و ایشان هیچ ترسی به خود راه نمی داد و همچنان مقاوم و استوار بود و بر تلاش خود می افزود. و در مهرماه 1358 دوران معلمی را در مرکز تربیت معلم شیراز گذراند و موفق به گرفتن مدرک فوق دیپلم گردید و آماده جهاد در سنگر تربیت معلم شد و در اول شهریور 1360 جهت انجام وظیفه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زرقان رفت و مدت سه ماه در بخش فرهنگی خدمت کرد و دوران نظامی و رزمی خود را طی نمود و آماده نبرد با متجاوزگران بعثی صهیونیستی شد.

 و پس از خداحافظی از خانواده روانه شیراز و از شیراز به تهران و سپس به اهواز و از اهواز به شوش رفت و بطور داوطلب به خط مقدم جبهه حق بر باطل اعزام شد و در تاریخ 12/8/60 پس از فداکاریهای بسیار بر اثر اصابت ترکش خمپاره بگردن به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 و در روز تاسوعا، نهم محرم در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد و روحش به وصال حق رسید.  

 عین اله (علی) امینی دارای 320 جلد کتاب اسلامی بود که بنا به وصیتش به سپاه پاسداران زرقان تحویل داده شد.

 در ضمن شهید عین اله ( علی) امینی در تعطیلات تابستان 1360 یک کلاس درس برای پسران سال سوم راهنمایی لپوئی که تجدید بودند تشکیل داد که با زبان روزه آنها را درس می داد که همه آنها نیز قبول شدند.

 

 

 

 

 

وصیت نامه شهید عین اله (علی) امینی فرزند حسین

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب علی امینی معتقد به یگانگی و عدالت خدا و پیامبرانش از آدم تا خاتم و امامان از علی (ع) تا حضرت مهدی (عج) و دنیای پس از مرگ به عنوان حیات جاوید و اصل ولایت فقیه که استوار امامت می باشد می باشم. و امام خمینی را ولی فقیه و مرجع تقلید و رهبر خود می دانم و افتخار می کنم که از پیروان امام می باشم و با تحقیقاتی که روی اکثر گروهها کرده ام پی به حقانیت و مستقیم بودن و اسلامی بودن خط امام بوده و تا آخرین قطره خونم از آن دفاع و حراست می کنم.

روحانیت مبارز را به عنوان پیشروان نهضت و انقلاب اسلامی می دانم و معتقدم که بدون روحانیت انقلاب اسلامی نخواهد بود به فرمان امام که فرمودند:  دفاع از مملکت اسلامی دفاع از نوامیس مسلمین واجبات شرعیه الهی است و به عنوان یک مسلمان معتقد به مکتب و مسئول به این نتیجه رسیدم که:  باید برای حفظ دین خدا و جمهوری اسلامی و میهن اسلامی به جبهه حق علیه باطل بروم.

 وصیتم: به تمام کسانی که این وصیتنامه را می خوانند این است که تقوا و پرهیزگاری را پیشه خود سازند و از امام و انقلاب اسلامی تا آخرین قطره خون خود حمایت نمایند و به رهبری امام تا سرنگونی استکبار جهانی به رهبری امپریالیسم خونخوار آمریکا نبرد را ادامه دهند و همیشه شعارشان این باشد که: «حزب الله پیروان روح الله می جنگند، می میرند، سازش نمی پذیرند.  »

وصیتیم به پدر و مادرم این است که :  صبر پیشه کنند و همچون زینب (س) پیام خون شهیدان را به همه برسانند و از امام که ولی امر است و حسین زمان ماست پیروی نمایند که پیروی از او پیروی از رسول اکرم (ص) است.

 از نظر مادی چیزی جز مقداری کتاب اسلامی و غیراسلامی ندارم که آنها را به سپاه پاسداران بسپارید تا کتابهای اسلامی را به کتابخانه مساجد هدیه کنند و مقداری هم روزنامه های گروهکهای مختلف را برای تحقیق و داشتن سند جمع آوری کرده ام که لازم سپاه نبود آنرا بسوزانید. و در ضمن. . . در پایان از همه شما می خواهم که برای سلامتی و طول عمر امام و پیروزی رزمندگان اسلام و جهانی شدن انقلاب اسلامی دعا کنید.                                     روحش شاد و یادش گرلمی

 

دست نوشته شهید عین اله امینی

به نام خدا

" وقاتلوا هم حتی لاتکون فتنه و یکون الدین لله ". و با آنان که پیکار کنید تا فتنه از زمین برچیده شود و دین خدا گسترده و جهانگیر گردد. ( قرآن  مجید ). دفاع از مملکت اسلامی و نوامیس اسلامی از واجبات شرعیه می باشد. امام خمینی. پدر و مادر مهربانم سلام عرض می کنم امیدوارم که حالتان خوب و هیچ ناراحتی نداشته باشید و به خاطر رضای خدا که می فرماید در صفوف محکم به جنگ با دشمنان بروید از دوری من ناراحت نباشید همیشه برای خدا به خاطر خدا صبر پیشه کنید.  باری پدر جان ما از شیراز به تهران رفتیم 3 روز در پادگان امام حسن سپاه پاسداران بودیم از تهران با قطار به اهواز آمدیم در پادگان گلستان سپاه پاسداران اهواز هم (3 )سه روز ماندیم در مدت این سه (3) روز به شهر اهواز هم رفتیم و شهر را گشتیم در ضمن موقعی که اهواز بودیم شهر اهواز را با موشک سه 3 متری زدند ؟؟؟  اهواز از بچه ها جدا شدیم ما هفتاد نفر داوطلب شدیم برای جبهه شوش دانیال ، بقیه بچه ها هم به آبادان رفتند. روز پنج شنبه 7/8/1360 با اتوبوس به مدت 3 ساعت راه به شوش رسیدیم شهر شوش خالی از جمعیت می باشد خانه ها خالی و خیابان ها ساکت  غیر از بچه ها ی سپاه و بسیج کسی در شهر دیده نمی شود. بعضی از خانه به وسیله توپ و خمپاره ویران شده اند درب اکثر خانه بر اثر ترکش  خمپاره سوراخ ، سوراخ شده است شهر خیلی قشنگی است خیابان هایش پر از گل و درخت می باشد مقبره دانیال پیغمبر هم در این شهر است. دیشب با بچه ها به حرم دنیال پیغمبر رفتیم مراسم زیارت عاشورا و دعای کمیل بود از تهران هم برای فیلمبرداری آمده بودند جای شما خالی خیلی خوب بود برادر آهنگران که قبلا هم یک بار در مسجد سوسنگرد خوانده بود و تلویزیون نشان داد دعا می خواند در بین زیارت عاشورا سینه زنی برای شهدای شوش هم بود. پدر جان این شهر خیلی شهید گمنام داده است در شهر فقط یک مغازه باز است آن هم فقط نوشابه و بیسکویت بیشتر ندارد. امروز صبح جمعه با مراد جعفری به داخل شهر رفتیم حرم هم رفتیم و چند عکس گرفتیم مناره حرم را هم با توپ زده اند اما زیاد خراب نشده است. ما از دیروز  تا به حال به شوش آمده ایم منتظریم تا به جبهه مقدم برویم هنوز معلوم نیست که امروز می رویم یا نه فرمانده ما می گوید شاید هم به سوسنگرد به ؟؟؟ هنوز معلوم نیست به همین دلیل من آدرس نمی دهم که شما نامه بنویسید انشاء الله در نامه های بعدی آدرس صحیح می دهم. از قول من خدمت عموها و عمه ها و خاله و دائی هایم با خانواده سلام برسانید. پدر بزرگ و مادر بزرگ را سلام برسانید. مشهدی جعفر و مشهدی حاجی بابا و مشهدی فتح الله و  هدایت و محمد و حسین و محمد خان را از قول من سلام برسانید حکمت و حمید را سلام برسانید. مادر فاطمه را سلام برسانید. در ضمن پدر جانم، من خیلی خوب و خیلی سرحال هستم و فقط انتظار جبهه را می کشم در ضمن همین الان  در کنار ما یک خانه را با خمپاره زدند و سقف اتاق کاملا سوراخ شد صدایش هنوز می آید هر دقیقه صدای توپ و خمپاره به گوش می رسد. در ضمن با مراد جعفری همراه هستیم و الان در کنار من نشسته است و خیلی خدمت شما و خانواده اش سلام می رساند. این جا ما هم با هم دوست و برادریم. از قول من خدمت سید رضا و حسن سلام برسانید. مسعود هم سلام برسانید. در ضمن به مادرم بگو ناراحت نباشد و وقتی به کوچه می رود هر کسی گفت چرا گذاشتی بچه  ات به جبهه  برود بگو به خاطر خدا رفته است و ما هیچ ناراحت نیستیم و همیشه ما گوش به فرمان امام باشید و تا می توانید به انقلاب و اسلام خدمت کنید. دیگر عرضی ندارم خداحافظ. علی امینی. والسلام

نثار وجود مقدس و مطهر شهدا صلوات و فاتحه

جستجوی اسامی شهدا در سایت امام زادگان عشق

رجوع به سایت فضائل الشهدا

ارسال پیام برای مدیر سایت

از این شهید بزرگوار اطلاعات بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

 

 شهید عین الله امینیشهید عین الله امینیشهید عین الله امینیشهید عین الله امینیشهید عین الله امینی

 
 
۹۶/۱۱/۲۶
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۱)

با سلام ، نوه ی عمه ی ایشان هستم ، شهید علی امینی شخصی بسیار مودب،خوش قلب و محترم ،جوانی پاک سیرت ، و اولین شهید شهر ما هستند در عصر روز تاسوعا به درجه شهادت نایل شدند و امروز ، سالگرد شهادت ایشان بود ،بر سر تربت پاک ایشان جمع شدیم ، ان شا الله این شهید والا مقام شفیع ما در قیامت باشند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">