امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حاجی زمانی، شهید محمد رضا

جمعه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۵۷ ق.ظ

بسم رب الشهداء و الصدیقین

زندگینامه شهید بزرگوار محمد رضا حاجی زمانی

شهید محمدرضا حاجی زمانی فرزند حسین در 16 آبانماه 1339در شهر زرقان دیده به جهان گشود.  قبل از تولد ایشان مادر بزرگوارشان که مدت 6 ماه در شهر مقدس مشهد به سر می بردند ، طی نامه ای به آنها اعلام کردند که در خواب دیده اند خداوند فرزندی به این خانواده عطا کرده است که نامش را "محمد رضا" گذاشتند و اینگونه نام ایشان انتخاب گردید.  شهید در دوران کودکی بسیار مهربان و آرام و دلسوز بودند و نسبت به فقرا و کمک به دیگران از هیچ کاری دریغ نمی کردند.  

از مدرسه که باز می گشتند کیف و کتابها را در گوشه ای می گذاشتند و به یاری پدرشان می شتافتند.  درس را تا اول راهنمایی ادامه دادند ولی به خاطر اینکه در مدرسه موازین اسلامی زیر پا گذاشته می شد ، حاضر به ادامه تحصیل نشدند. بعد از ترک تحصیل در کنار کمک به پدر در حالی که 13 سال داشتند  به جوشکاری مشغول شدند و در محله دودج ادامه کار دادند و بعد از 2 سال به خاطر پیشرفت در کار به آلومینیوم سازی ماهر تبدیل شدند.  

در دوران قبل از انقلاب همراه برادرانشان شهید  عباس و جواد گل محمدی و 22نفر از برادران دیگر مشغول فعالیت بودند. یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خدمت سربازی رفتند که در حدود 1 سال و 9 ماه خدمت در جبهه آبادان فقط 2 بار به منزل آمدند و بعد از خدمت سربازی به فیروز آباد رفتند تا اینکه پس از 2 سال و 6 ماه خدمت به خانه باز گشتند.  

بعد از شهادت پسر عمویشان"اسماعیل حاجی زمانی"روحشان آرام و قرار نداشت.  ایشان در تاریخ 1/1/60 با برادر عزیزشان و چند تن از دوستان به جبهه رفتند.  در عملیات والفجر1 از ناحیه چشم و گردن به علت اصابت ترکش زخمی شدند و دستهایشان سوخت اما این جراحات نتوانست در اراده محمدرضا خللی ایجاد کند.  برای او شب و روز و سالم و مجروح بودن فرقی نداشت ایشان می خواستند به خواسته و امیدشان برسند.  

بعد از مجروحیت 5 روز در زرقان ماندند و دوباره بازگشتند و 15 روز بعد ازآن عملیات والفجر 2 آغاز گردید و محمدرضا در حالی که فرمانده دسته بودند پیشاپیش قافله شهادت حرکت می کردند. اکنون زمان وصل بود و چه زیبا ندای پروردگار را لبیک گفتند و سرانجام در تاریخ 2/5/62 در 26 سالگی در جبهه های حاجی عمران شاهد عروج خونین جوانمردی از تبار حسین(ع) بودیم.  

خبر شهادت محمدرضا از زبان مادر شهید:

من چون در سپاه خدمت می کردم می دانستم که عملیاتی صورت گرفته است و هر دو فرزندم در عملیات شرکت کرده اند.  حال عجیبی داشتم و منتظر بودم که خبری از بچه ها به ما برسد.  با خود فکر می کردم این دفعه نوبت کیست؟ صبح بعد از نماز هنوز هوا تاریک و روشن بود ، در حیاط بودم ناگهان احساس کردم درب خانه باز شد و محمدرضا در حالی که دست در بدن نداشت وارد خانه شد با صدای بلند صلوات فرستادم تا اینکه از نظرم محو شد.  

ظهر بود به خانه آمده بودم که درب خانه را زدند. یکی از بچه های سپاه بود و گفت: آقای عسکری (فرمانده سپاه) با شما کار دارد.  به سپاه برگشتم و به اتاق فرماندهی رفتم. ایشان گفتند : چند تا مجروح داریم حاضر هستید به دیدارشان بروید.  من فهمیدم که بچه ها شهید شدند و نامشان را خواستم و گفتند: محمدرضا ابراهیمی و. . .  وعباس گل محمدی که به نام عباس که رسید آهی کشیدم.  گفتند شما نمی توانید با ما بیایید.  پرسیدم چرا؟ گفت شما آهی کشیدید که تمام تنم لرزید و من در جواب گفتم که عباس و رضا مثل دو برادر بودند و من با مادر عباس مثل دو خواهر ، چگونه خبر شهادت عباس را به مادرش بگویم.  در این هنگام سخنی از آیت الله دستغیب نقل کردند و گفتند: محمد رضا نیز شهید شده. به اتاق تعاون رفتم و دو رکعت نماز شکر به جا آوردم.  

بسم الله الرحمن الرحیم

وصیت نامه شهید محمد رضا حاج زمانی:

ای خدای بزرگ و ای قادر متعال و ای رهنمود کننده سبحان ، ما را به اسلام راستین که در این زمان امام بزرگوارمان ، رهبر کبیرمان خمینی بت شکن پرچمدار آن است رهنمون باش.  

خدایا از تو خواستارم که اگر شهادت را نصیبم کردی فقط به خاطر رضایت ذات مقدّست باشد.

بار خدایا شهادت در راه خودت و اسلام را نصیبم کن و مرا در صف شهدای اسلام قرار بده و ما را از بندگان مخلص خودت، مؤمنین به پیامبرت حضرت محمّد (ص) و از شیعیان حضرت علی (ع) و از مطیعان ولی امرت حضرت مهدی (عج) و نائب بر حقش خمینی عزیز قرار بده.

خدایا از تو می خواهم در لحظه ای که مرگ برایم فرا می رسد از تمام دوستیها و عشق و محبتها جز دوستی و عشق و محبّت بر خودت از تمام وابستگی ها به جز وابستگی به خودت آزادم سازی.  

 و حال ای امام عزیز می دانیم که تو نائب برحق امام زمان (عج) و فرزند مقدّس امام حسین (ع) هستی و این را هم می دانیم که ندای هل من ناصر ینصرنی برای اسلام سر داده ای و ما هم به ندای آسمانی تو لبیک گفتیم و حاضر هستیم تا آخرین قطره خونمان برای اسلام جانفشانی کنیم.

از پدر و مادرم می خواهم که از خدای متعال برای من طلب مغفرت کنند و از شما مردم می خواهم که همیشه امام را دعا کنید.

محمد رضا حاجی زمانی

جستجو در اسامی مقدس شهدای گرانقدر زرقان

رجوع به سایت فضائل الشهدا

ارسال پیام برای مدیر سایت

از این شهید بزرگوار اطلاعات و عکس بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان و همرزمان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

 

۹۶/۱۱/۲۰
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">