امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید عبدالخالق خلیفه +شهید حشمت الله خلیفه

چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۵۴ ب.ظ

 

بسم رب الشهداء والصدیقین

زندگینامه شهید بزرگوار عبدالخالق خلیفه

شهید عبدالخالق خلیفه فرزند خان کاکا در سال ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی در روستای گلدشت علیا از توابع شهرستان مرودشت دیده به جهان گشود. از همان کودکی شخصیت مهربان و دلسوزی داشت و بسیار اهل احترام و گذشت بود. او عادت به خوردن صبحانه نداشت و لقمه تغذیه ای که مادرش برایش آماده می کرد به دوستانش می داد.  

او ‌دوران تحصیل ابتدائی را در روستا گذراند و با وجود اینکه علاقه زیادی به درس خواندن داشت ولی به علت عدم وجود مدرسه راهنمائی در روستا مجبور به ترک تحصیل و همکاری با پدرش در امور کشاورزی و دامداری گردید. شبها وقت خود را با خواندن قرآن و کتابهای مذهبی دیگر به پایان می رساند و روزها در اوقات فراغت با محبت بسیار به بازی با بچه ها و کمک به بزرگترها می پرداخت.  

روزها گذشت و زمان خدمت سربازی اش فرا رسید و برای آموزش نظامی عازم جهرم شد، مدت کوتاهی پس از اعزام به مرخصی آمد و با همان پولهای خود برای تمام بچه های خانواده سوغاتی و خوراکی خریده بود، بعد از مدتی به کردستان فرستاده شد و با جان و دل به دفاع از میهن اسلامی مشغول شد.  

و بسیار فداکار و با گذشت بود، همرزمانش از رشادتهای فراوان شهید بزرگوار سخن می گفتند، در زمانی که باران گلوله از هر سو بر سر رزمندگان می بارید او مشغول کمک و حمل زخمی ها و امداد رسانی به آنها بود و همین امر نیز او را به درجه رفیع شهادت رساند.


طبق گفته یکی از همرزمانش در تاریخ ۴/۴/۱۳۶۶ در جبهه ماهوت در حالیکه تلاش میکرد پیکر یکی از رزمنده ها را به طرف خاکریز حمل کند از ناحیه پا مورد اصابت گلوله های دشمن قرار گرفت و پس از خونریزی بسیار جان به جان آفرین تسلیم کرد.  

دوستانش او را از آوردن پیکر آن شهید نهی کردند ولی او معتقد بود که کارش همین است و بسیار خوشحال می شود اگر جان ناقابلش را در این راه فدا کند.  

او در آخرین مرخصی خود زمانی که با پدر و مادرش سر مزار شهدای روستا رفته بود با دیدن نهال درختی که چندی پیش با دستان خودش در قسمتی از آرامگاه کاشته بود با نهایت صداقت رو به مادرش گفت: «خوش به حال کسی که پای این درخت دفن شود».  حتی از تمام دوستانش حلالیت طلبید، با دلتنگی بسیار حس می کرد به زودی به خواسته دلش که شهادت در راه خدا بود می رسد.  

بعد از شهادت پیکر پاک این شهید والا مقام، ابتدا به بوکان کردستان و بعد به تبریز فرستاده شد و بعد از حدود دو ماه او را به گلزار شهدای شهر زرقان تحویل دادند و پس از اقامه نماز،  ایشان را به زادگاهش و در زیر همان درخت موعود و  محبوبش به خاک سپردند.  

راهش پر رهرو و روحش قرین رحمت الهی باد.  

جستجو در اسامی مقدس شهدای گرانقدر زرقان

رجوع به سایت فضائل الشهدا

ارسال پیام برای مدیر سایت

از این شهید بزرگوار اطلاعات و عکس بیشتری در دسترس نداریم. از اقوام و آشنایان و همرزمان خواهشمندیم اطلاعات مربوط به این شهید بزرگوار را از طریق تلفن 09176112253 در اختیارمان بگذارند. والسلام

شهید حشمت الله خلیفه شهید حشمت الله خلیفه شهید حشمت الله خلیفه شهید حشمت الله خلیفه

 
شهید حشمت الله خلیفه
 
۹۶/۱۱/۱۸
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">