امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید خداداد نظری، نظروند

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۰۳ ب.ظ

بسم رب الشهداء و الصدیقین

زندگینامه شهید بزرگوار خداداد نظری، نظروند

شهید خداداد نظری فرزند سبزعلی در اولین روز فروردین سال 1349 در روستای تنگ خیاره بخش بیضاء در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود.  

وی دوران کودکی را در همان روستا سپری کرد و به دلیل شغل پدرش که تعمیرکار رادیو و دیگر لوازم صوتی بود و روستا از نعمت برق برخوردار نبود ناچار به روستای لپوئی که در ابتدای مسیر منطقه بیضا واقع شده بود نقل مکان کردند، به همین علت شهید دوران تحصیل ابتدائی را در لپوئی شروع و از نبوغ خوبی برخوردار بود و بیشتر به حرفه پدری علاقه زیادی نشان می داد ولی بعد از دوره ابتدائی از ادامه تحصیل خودداری و شغل پدری و ساختمانی روی آورد.  

در ادامه جنگ تحمیلی صدام و جهانخواران حامی او علیه ایران اسلامی در سن 14 سالگی در بسیج سپاه زرقان ثبت نام کرد آموزش مقدماتی نظامی را در پادگان آموزشی شهرستان کازرون فرا گرفت و در «طرح لبیک یا خمینی» از طریق سپاه مرودشت به تیپ قمر بنی هاشم گردان اعزام شد.  

پس از مأموریت چند ماه مجدداً به یگان قائم لشکر فجر مستقر و به  کردستان اعزام شد، پس از پایان این مأموریت دوباره به مدت سه ماه در رستۀ تیربارچی در گردان حضرت زینب لشکر 19 فجر به نبرد با بعثیون متجاوز ادامه داد، به گفته برادر بزرگترش، شهید برای عملیات روحیۀ خیلی معنوی و غیر قابل وصف داشت.  

شهید نظروند در آخرین لحظات قبل از عملیات کربلای چهار با لبخندی شیرین با برادرش خداحافظی کرد و سوار قایق شده به خط اول دشمن زد و بعد از عبور از خط اول با تیربار به خط دوم مزدوران عراقی و نفرات و سنگرهای آنها حمله کرد و تعدادی از دشمنان وطن را به خاک و خون کشید و به گفتۀ همرزمانش از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله های دشمن قرار گرفت و در تاریخ 4/10/1365 به شهادت رسید و پیکر مطهر وی بعد از 20 روز در عملیات کربلای 5 به ستاد معراج شهدا منتقل و سپسدر شهرهای زرقان و لپوئی تشییع و در شهر لپوئی به خاک سپرده شد.  

لازم به ذکر است که مرحوم سبزعلی نظروند پدر بزرگوار شهید که خود از رزمندگان دلاور اسلام بود در تاریخ 1/6/1394 دیده از جهان فرو بست و مادر گرامی شهید مرحومه ستاره تابع بردار در مورخه 20 /10/1397 با داغ فرزندش دیده از جهان فرو بست و هر دو در آرامستان روستای تنگ خیاره در جوار امام زاده شاه غیاث الدین آسمانی شدند.  

روحشان شاد و یادشان گرامی

 وصیت نامه شهید خداداد نظری - نظروند

بسم الله الرحمن الرحیم

هرجا مشرکان را یافتید به قتل برسانید و از شهرشان برانید چنانکه آنان شما را از وطن آواره کردند. «البقره 191»

با سلام و درود فراوان به انبیاء الهی از آدم تا خاتم و اولیا الهی از علی ولی الله تا مهدی بقیه الله و با درود به علما از صدر تا خمینی کبیر چند کلامی را بعنوان آخرین سخن بر روی این کاغذ به نقش در می آورم. خدایا از تو می خواهم که بجز رضای تو چیز دیگری ننویسم.  

اینجانب خداداد نظری با قلبی مملو از عشق حسین(ع) رهسپار جبهه شدم و خدا می داند که جز رضای او هیچ در نظر ندارم و از او می خواهم که در این راه از شر شیطان دور نگدارد تا بتوانم خالصانه برای او انجام تکلیف و وظیفه کنم و بدانید که بعقل و درک خودم و به عنوان یک فرد مسلمان که دفاع از اسلام و قرآن که از ناموس واجبتر است رفتم. خدا شاهد است امت حزب ا. . . و شهید پرور وقت تنگ است اسلام در خطر است، نماز واجب است لیکن حفظ جان و ناموس واجبتر از نماز است، در نتیجه حفظ اسلام به فرمان امام از نماز و جان و ناموس واجبتر است، دلیرانه بروید بسوی نبرد و از فرمایشان رهبر از دل و جان اطاعت کنید و این را بدانید که میمیرید چه حال چه صد سال دیگر مال و فرزند از دست شما آخر می رود و از اینها دل بکشید و بروید حسین را یاری کنید که از این دنیا ما که می رویم با کفنی و عمل، در راه خدا از مال و فرزندان بگذرید و اگر در این راه جان ناقابل خود را دادی بدان که مرگ در این راه فنا نیست یک نوع تولد واقعی است که نصیب همه کس هم نمی شود، خوشا بر احوال آنان که از سنگینی کوله بار اعمال نیکو و حتی خودش را ملائک به روی دست گیرند و نزد معشوق ببرند. از خون شهدا که به خاطر حفظ قرآن و اسلام شهید شدند حفاظت کنیم مراکزی همچون جبهه، مسجد و گروه های مقاومت را از یاد نبرید و شما ای پدر و مادر گرامی و عزیزم ای معلمان واقعیم که مرا به صراط مستقیم دعوت کردید و زحمات بیش از حدی برایم کشیدید رنجها و مشقتها را بخاطر سلامتی من تحمل نمودید من که نتوانستم حتی اندکی از آنها را جوابگو باشم از شما می خواهم مرا ببخشید و مغفرت مرا از خدا طلب نمائید و شما ای برادرانم که در زندگی موجب ناراحتی شما می شدم مرا ببخشید و شما ای خواهرانم این را بدانید که همه می میرند سربلند باشید اگر خدا بر ما رحمی کرد و شهادت را نصیبم کرد صبر و بردباری را پیشه کنید و زینب وار زندگی کنید تا آخرت شما خوب شود در پایان دعا برای تعجیل فرج مولا صاحب الزمان (عج) و طول عمر امام را فراموش نکنید.  

والسلام / خداداد نظری 1/10/1365

سردار رشید اسلام صالح نظروند و رزمنده دلاور و بزرگوار مرحوم سبزعلی نظری ، پدر صالح و  شهید خداداد نظری

--------------

نثار ارواح مطهر تمام شهدا - فاتحه مع الصلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

بازگشت به صفحه اصلی سایت امام زادگان عشق

رجوع به سایت فضائل الشهداء

 

۹۶/۱۱/۱۷
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۱)

۲۲ تیر ۰۰ ، ۲۰:۳۹ یوسف علی جعفری

اینجانب پسر عمه شهید بزرگوار هستم که در سال 1364تابستان با اسرار زیاد اینجانب به استخر سپاه مرودشت رفتیم وقتی رسیدم آنجا دیدم برادر بزرگتر جانباز پاسدار حاج صالح که در عکس فوق تصویرش منعکس شده حضور دارند آنروز شیرین و برام خاطره است. روحش شاد یادش گرامی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">