امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید بزرگوار الله قلی روزگار

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳ ب.ظ

بسم رب الشهداء والصدیقین

شهید بزرگوار الله قلی روزگار فرزند مرحوم حسن و عصمت روزگار در تاریخ ۲۱ / ۱۰ /۱۳۱۵ در خانواده ای مذهبی و زحمتکش در روستای دهبید مرودشت دیده به جهان گشود. او فرزند دوم خانواده بود و سه خواهر و یک برادر داشت.
شهید دوران کودکی تا نوجوانی را در روستا به کار کشاورزی و کارگری به همراه پدر اشتغال داشت و به این طریق به معیشت خانواده کمک می کرد.
در جوانی شغل رانندگی را برگزید و تشکیل خانواده داد و بعد از چندین سال گواهینانه رانندگی پایه یک را گرفت و به عنوان راننده کامیون به کسب روزی حلال پرداخت.
ایشان نسبت به دستورات دینی بسیار مقید بود و غیرت و جوانمردی و دلسوزی او زبانزد همگان بویژه رانندگان بود. ارادتی ویژه به سالار شهیدان داشت و در ایام عزاداری در حسینیه ابوالفضل دهبید به اقامه عزای سالار شهیدان می پرداخت.
شهید بزرگوار الله قلی روزگار در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی با آرمانهای امام راحل و شهدا همسو و همدل بود ولی بخاطر موقعیت شغلی، نقش خاصی در صحنه های انقلاب نداشت.
پس از شروع جنگ تحمیلی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، چندین بار با کمپرسی تک خود به جبهه رفت و هربار سخت ترین مأموریتها و مسئولیتها را به عهده می گرفت و با شجاعت و مهارت انجام می داد.
در آخرین مأموریت در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۶۶ در کربلای شلمچه، کامیون او‌ مورد حمله دشمن قرار می گیرد و در حال پیاده شدن از ماشین ترکش کاتیوشا به کتف راست و انگشت بزرگ پای او اصابت می کند و به شرف شهادت می رسد.
نکات جالب و مهم درباره شهادت این شهید گرانقدر:
ایشان بار آخر از تمام دوستان و اقوام وداع می کند و از همه حلالیت می طلبد و همه متوجه میشوند که ممکن است این سفر آخر او باشد. حتی همسر ایشان از سفر او ممانعت می کند ولی با اراده ای استوار از خانواده جدا می شود و به جبهه می رود.

در این سفر فرزند ۲۵ ساله اش (هادی) نیز به عنوان شاگرد به همراه می برد که نیروی کمکی او در حمل و نقل ماسه و مصالح سیمانی بوده ولی دفعه آخر آشکارا وصیت می کند و خودش تنها برای حمل ماسه میرود و زیر آتشباری کاتیوشا قرار می گیرد و به شهادت می رسد.
اولین شهید دهبید، شهید سید باقر روزگار که در سال ۱۳۶۲ به فیض عظمای شهادت نائل شد، قبل از شهادت، شاگرد کامیون شهید الله قلی بوده که شهید پس از شهادت سید باقر، کلاه سبز او را به یادگاری بر می دارد و همیشه آرزو می کرده که با این کلاه به شهادت و به سید باقر برسد که همینطور هم می شود و آخرین شهید دهبید در دوران دفاع مقدس محسوب میگردد.

کامیونی که شهید الله قلی روزگار با آن کار میکرده و به جبهه می رفته، بصورت قسطی خریداری شده بوده و پس از سالها کار موعد
آخرین قسط آن بوده ولی تقدیر و مشیت الهی بر این بوده که همراه با مالک ماشین شدن از دنیا جدا شود و به خیل زندگان جاوید و شفاعت کنندگان امت درآید.

لازم به ذکر است که از شهید گرامی الله قلی روزگار ۶ دختر و ۲ پسر به یادگار مانده که کوچکترین فرزند دختر ایشان هنگام شهادت پدر یکسال و‌ شش ماهه بوده، مادرشان مرحومه زینت روزگاری نیز، پنج سال بعد از شهادت شوهر در تاریخ ۲۸ ‌/ ۱ / ۱۳۷۱ دیده از جهان فرو می بندد و در کنار مزار شوهرش به ساکنان آسمان می پیوندد.
آرامگاه مطهر شهید الله قلی در آرامستان زادگاهش، روستای دهبید مرودشت است. پدر و مادر شهید و ‌برادر و خواهرانش نیز از دنیا رفته اند و مزارشان در آرامستان دهبید قرار دارد.
روحشان شاد و یادشان گرامی

۰۲/۱۲/۱۶
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">