امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید بزرگوا عباس مهمان نواز

چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵ ق.ظ

بسم رب الشهداء والصدیقین

شهید عزیز و فداکار

نام و نام خانوادگی : عباس مهمان نواز

تاریخ تولد: ۱۳۳۹

تاریخ شهادت : ۱۳۶۶

عملیات : والفجر ۱۰، خُرمال عراق

تحصیلات: دیپلم

شهید عزیز و بزرگوار ، عباس مهماننواز ، به حق زیبنده نام عباس بود ، شجاع و با وفا ، درس از حضرت ابا الفضل (س) گرفته بود که در راه حق باید کوشید و تلاش کرد و برای برپایی عدالت و آزادی و آزادگی باید خون داد، باید جان داد.

شهید عزیز عباس از شهدای گرانقدری است که مظلومانه شهید شد ، مردم دیار ما و دوستان، او را بخوبی نشناختند و از خصوصیات معنوی او خبر نداشتند. به جرأت می توان گفت صفات بارز الهی او حتى برای خانواده و دوستان نزدیکش آشکار نشد. مرد رزم و جنگ بود و با همه وجودش تلاش میکرد ، وقتی مسئولیتی را قبول میکرد تا پایان راه می رفت و تا کار را به اتمام نمی رساند، آسوده نبود ، رشادتها و فداکاریهای این بسیجی دلاور را باید از زبان همرزمان او شنید که زاهد شب و شیر روز بود .

با نماز اول وقت و مسجد رابطه ای غیر قابل توصیف داشت ، در مبارزه با دشمنان اسلام و منافقان هیچ کوتاهی نمی کرد و چیزی را جز خدا در نظر نمی گرفت.

 از درس خواندن با همه ی سختی های زندگی و جغرافیایی غافل نشد. دیپلم اقتصاد را گرفت و از کارکنان شاخص و کارساز و امانتدار کارخانه مخابرات راه دور شیراز بود. از آنجایی که بسیار مطمئن و قابل احترام بود انبار داری گالوانیک کارخانه را به او سپردند .

سال ۱۳۵۹ به خدمت سربازی رفت و این بهانه ای نشد که بگوید وظیفه ام را انجام دادم دیگر مسئولیتی ندارم، با شور و شوق فراوان سال ۶۱ بعد از اتمام دوره ی سربازی دوباره به مناطق جنگ رفت . ۴۰ ماه حضور فعّال و مستمر در جبهه های جنگ و عملیات بزرگ رمضان ، خیبر ، والفجر ۸ ، کربلای ۴ و کربلای ۵ و کربلای ۸ از او مردی، مبارز، مؤمن، متواضع و بنده ی خدا ساخته بود، بدون اینکه آن را به رخ کسی بکشد و یا از کسی طلبکار باشد ، با خدا معامله میکرد و بدنبال رضایت او تلاش میکرد تا اینکه در عملیات والفجر ۱۰ در منطقه خرمال عراق در سال ۱۳۶۶ روز ۲۸ اسفند ماه به شهادت رسید . زمانی که عده ای به فکر تفریح و عید و دید و بازدید بودند او و همرزمان رشیدش به سوی خدا شتافتند تا در کنار هم آرامش همیشگی پیدا کنند.

شهید عزیز عباس ، قبل از هر عملیاتی آماده شهادت بود ، او همیشه در گردان خط شکن امام مهدی (عج) از لکشر ۱۹ فجر حاضر میشد . در بیشتر عملیات های لشکر حضور داشت در عملیات والفجر ۸ منطقه فاو از ناحیه پا سخت مجروح شد اما باز هم این مجروحیت مانع حضور او در جبهه های حق علیه باطل نبود. طوریکه پس از کمی بهبودی دوباره برای عملیات والفجر ۱۰ که روح او را به سوی خدا کشاند آما ده شد.

شهید دلاور مهمانواز با نماز شب انسی عاشقانه داشت و دعا زمزمه لبهای او بود . دوستان همرزم او می دانند که دو شب قبل از عملیات در سرمای استخوان سوز مریوان از شب تا صبح به نماز و مناجات با خدای بزرگ خود پرداخت. غسل شهادت بجا تا آورد . در شب عملیات آماده شهادت با چهره خندان و نورانی، در زیر باران با غرش الله اکبر به تپه «ریشن » که دشمن بعثی روی آن مستقر شده بود حمله کرد، با رشادت این سرباز اسلام و آقا امام زمان (عج) و دیگر دوستان فداکار و با وفایش در مدتی کوتاه مقر فرماندهی دشمن در پایین تپه سقوط کرد.

بسیجیان دلاور و رزمندگان سلحشور از این پیروزی خوشحال شدند و خدا را شکر کردند که ناگهان ترکشی، پهلوی چپ شهید عباس را پاره کرد و به سوی خدا شتافت.

شهید عباس در محیط کار مهربان ، دلسوز بود و با نظم وظایف خود را انجام میداد. به همکاران بسیار احترام می گذاشت و از مرخصیهای خود در ماه رمضان استفاده می کرد تا بتواند روزه اش را کامل بگیرد . با اینکه از امکانات زندگی خوبی بر خوردار بود اما جوانی خود را به پای جبهه ها و اطاعت از رهبر کبیر انقلاب گذاشت تا دین خود را به جامعه و اسلام و مردم مسلمان ادا کند و هر وقت می گفتند پسرکی می خواهی تشکیل زندگی بدهی، میگفت: تا این مرحله را به

جبهه بروم و بعد از برگشتن به ازدواج فکر میکنم...

روح بلند او با ازدواج مادی سر سازگاری نداشت و لقاء الله برای او شیرین تر از هر امور لذت بخش گذرای دنیوی بود. به راستی او شایسته شهادت بود و پس از ۶ سال جنگیدن و تلاش در راه خدا به آرزوی دیرینه خود رسید.

شهید مهمان نواز در احترام به خانواده و دوستان و زیر دستان هیچ گاه کوتاهی نکرد. عبادت کردن جزیی از وجود او شده بود و کمک به مستمندان و حمایت از جبهه ها را بر خود واجب میدانست، خنده های زیبا، صورت نورانی او را جذاب تر می کرد و از نگاهش مهربانی می بارید، در تعمیر مسجد خستگی برایش معنی نداشت و برای انجام هر کاری با نیت قرب به خدا وارد عمل می شد. رفتن به جبهه دور از هر تبلیغی ، آرام و بی صدا ، از پیشتازان رزم و بسیجیان به شمار می رفت. گردان امام مهدی (عج) لشکر ۱۹ فجر فارس، شهادت و عبادت و رشادت و آزادگی این عزیز اسلام را فراموش نخواهد کرد.

=========================

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نیاز به عکس و اطلاعات بیشتری از این شهیدان بزرگوار داریم. لطفاً تماس  بگیرید ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ صادقی

منبع : جزوه یادواره شهدای گرانقدر سیوند، با تصرف و تلخیص...

بازتایپ، ویرایش و انتشار : انتشارات هدهد

۰۲/۱۰/۱۳
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">