امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید بزرگوار ذکرالله حیدری

سه شنبه, ۱۲ دی ۱۴۰۲، ۰۴:۰۳ ب.ظ

شهید عزیز و فداکار

نام و نام خانوادگی : ذکرالله حیدری

تاریخ تولد ۱۳۴۰

تاریخ شهادت : ۱۳۶۲  مفقودالاثر تاریخ دفن ۱۳۷۳

عملیات : خیبر

تحصیلات : اول دبیرستان

شهید عزیز ذکرا... حیدری به راستی ذکر خدا بود ، و با اقتدا به مولای شهیدان ، حیدری شهید شدT یازده سال پس از شهادت جسد مطهرش در کنار دیگر شهدا آرام گرفت.

شهید بزرگوار در قسمتی از وصیتنامه خود می نویسد « تا پرچم توحید بر سراسر جهان بر افراشته نشود ، این ملت آرام نخواهد گرفت » او و همرزمانش مظهر پیام رسای اسلام، حقانیت دین ، ظلم ستیزی و کفر ستیزی بودند .

شهید حیدری تربیت یافته خانواده ای زحمتکش ، آشنا با درد و رنج ، امّا شاکر خدا ، مذهبی ، عاشق نماز و مسجد، پاسدار دین و ولایت و گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب بود. او برای کمک به خانواده و تقسیم سختی های پدر، سال اول دبیرستان درس را رها کرد و به یاری او در تأمین هزینه زندگی شتافت برای مادر احترام زیادی قایل بود و حاضر نمی شد لحظه ای ناراحتی پدر و مادر خود را ببیند. از عاشقان مجالس مذهبی و مسجد به شمار میرفت . شیفتگی و عشق او به آقا اباعبدا... (ع) و مراسم عاشورا زبانزد تمام کسانی است که او را می شناسند

شهید والامقام معتقد بود وقتی ما ائمه اطهار (ع) را داریم دیگر نباید غمی داشته باشیم.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۹ جهت انجام خدمت مقدس سربازی وارد ارتش شد. دو سال خدمت را با افتخار و علاقه پشت سر گذاشت و از خود فداکاریهای فراوان نشان داد ولی جنگ تحمیلی و فرمان حضرت امام (ره) در دفاع از میهن اسلامی و عشق و دلبستگی شهید به اسلام و دین و روحیه کفر ستیزی او بار دیگر ایشان را راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل کرد.

پشتکار، دلاوری، تعهد و ایمان شهید حیدری باعث شد که خیلی زود جذب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شود و با عنوان نیروی رسمی سپاه به خدمت خود ادامه دهد. پس از این توفیق بزرگ، توفیقی الهی نصیبش شد و در عملیات خیبر در سال ۱۳۶۲ شرکت کرد. در این عملیات شهید حیدری به معشوق خود که همان لقاء الله بود پیوست .

از نکات بارز زندگی شهید ذکر الله حیدری می توان به این نکته اشاره کرد که از ازدواجش چند ماهی بیشتر نمی گذشت و راهی جبهه های نبرد شد.

شور و شوق وصف ناشدنی شهدا به گونه ای بود که فقط به تکلیف عمل کنند نه اینکه تابع شرایط زندگی و همسر و فرزند باشند و شهید عزیز حیدری از این قاعده مستثنی نبود.

پدر بزرگوارش هنگام شنیدن خبر شهادت فرزند برومندش فقط دستانش را به درگاه الهی بلند می کند و شکر میگوید.

مهربانی، خوش اخلاقی، رعایت ادب و احترام به بزرگان و پدر و مادر، لطف و مرحمت به کودکان از خصوصیات اخلاقی این شهید عزیز بود. نماز اول وقت را بهترین راه مبارزه با شیطان و وسوسه های او می دانست، دنیا و ابعادش در چشم او بسیار کوچک جلوه می کرد، دل به امور دنیوی نبسته بود، عشق به امام خمینی (ره) وجودش را گرفته و در اطاعت از فرمان رهبر خود می کوشید. او همواره از خداوند درخواست می کرد که در لشکر خمینی (ره) که لشکر مخلص خداست باقی بماند و با دشمنان اسلام مبارزه کند و شربت شهادت را بنوشد.

پدر بزرگوارش می گوید: در آخرین دیدار که به جبهه می رفت، گفت: پدر جان، مرا حلال کن و در عزایم صبور باش و هرگاه دلت تنگ شد برای آقا علی اکبر امام حسین (ع) اشک بریز و به مادرم احترام بگذار تا ناراحت نباشد و دعا کن به جمع شهدا بپیوندم .

+++++
نیاز به عکس و اطلاعات بیشتری از این شهید بزرگوار داریم. لطفاً تماس بگیرید ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ صادقی
نثار ارواح مطهر شهدا صلوات. هدهد

۰۲/۱۰/۱۲
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">