امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید بزرگوار قدمعلی اسفندیاری

چهارشنبه, ۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳ ب.ظ

بسم رب الشهداء والصدیقین

 

هنگامه صبح جلوه آغاز کند

با دست صبا پرده گل باز کند

از دامن گلگون فلق روح شهید

برخیزد و سوی عرش پرواز کند

 

شهید قدمعلی اسفندیاری

فرزند نیاز

ولادت : 8 فروردین 1338 باجگاه

شهادت : 2 فروردین 1367 حلبچه

عملیات والفجر 10

آرامگاه : گلزار مطهر شهدای باجگاه

 

شهید قدمعلی اسفندیاری

دومین شهید خانواده در سال ۱۳۳۸ در حومه شیراز متولد و در خانواده ای معتقد و متعهد به اسلام شروع به رشد نمود.

با فرا رسیدن ایام تحصیل وارد دبستان شد و دوره ابتدایی را با موفقیت طی و سپس تا دوم راهنمایی به ادامه آن پرداخت.

در پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در سال ۱۳۵۷ که در سن ۸ سالگی بسر میبرد فعالیت چندانی نتوانست داشته باشد.

بعد از انقلاب و به بار نشستن نهال انقلاب اسلامی وی کم کم با مسائل اسلام و انقلاب اسلامی آشنا گردید و بر اساس علاقه ای که به اسلام و میهن اسلامی پیدا کرده بود در صدد برآمد بگونه ای سهم خود را در جهت پیشبرد انقلاب ایفا نماید و بروز جنگ تحمیلی از سوی استکبار و عامل دست نشانده آن باعث گردید وی در تصمیم خود مصمم تر شود.

 در بدو شروع جنگ به عضویت گروه مقاومت مسجد صاحب الزمان پایگاه در آمد و فنون رزم را بخوبی فرا گرفت و این در حالی بود که فعالیتهای فرهنگی را هرگز از یاد نبرد.

با شرکت در مجالس دعا و عزاداری سرور آزادگان جهان حسین بن علی (ع) و همچنین میلاد با سعادت حجت بن الحسن العسکرى (عج) بر اندوخته های معنوی خود می افزود.

وی در برخوردهای اجتماعی، مسائل اخلاقی و شئونات اسلامی را به طور کامل رعایت میکرد. نمازهای یومیه را بصورت جماعت اقامه میکرد و فعالیتهای سیاسی را هم از چشم دور نمی داشت.

زمانی که ماهیت گروهکهای ملحد افشا گردید ضمن انزجار از آنها سعی در روشنگری نمود.

تا اینکه در سال ۶۲ تصمیم به حضور در صحنه های پیکار حق علیه باطل قرار گرفت و موقتاً تحصیل را رها کرد اولین بار در هشتم دی ماه همان سال عازم منطقه جنوب گردید و با متجاوزین بعثی به مبارزه پرداخت و بدنبال آن طی6 مرحله اعزام جمعاً بمدت ۲۵ ماه در جبهه های غرب و جنوب حضوری گسترده یافت.

در عملیاتهای مختلفی از جمله خیبر، والفجر ۸ ، کربلای ۵ و والفجر ۱۰ شرکت مستقیم داشت که در عملیاتهای خیبر و والفجر10 از ناحیه کمر مجروح و از سر دچار موج گرفتگی گردید.

وی در پنج مرحله که از طریق بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راهی جبهه گردیده بود بعنوان آرپی جی زن با دلاوری خاصی به شکار تانکهای بعثیون میرفت و در یک مرحله دیگر از طریق جهاد سازندگی بعنوان راننده یاوران اسلام را یاری کرد.

تلاش شجاعت و بی باکی وی در صحنه های رویارویی حق و باطل زبانزد خاص و عام بود و یکی از چهره های شاخص در میان همرزمان خود در نبرد با دشمن به شمار میرفت.

 

تا اینکه در امتداد عملیات پیروزمند والفجر ۱۰ که در منطقه عملیاتی غرب صورت گرفت در حالی که دشمن زبون را به خواری و ذلت کشیده بود بر روی تپه معروف ریشن مورد هدف قرار گرفت و پس از ۲۵ ماه ستیز با دشمن بعثی صهیونیستی شهادت را در راه خدا لبیک گفت و با بال و پر خونین بسوی معبود شتافت و عاشقانه به دیدار عشق پر گشود.

پیکر پاک و مطهر شهید عزیز و گرانقدر قدمعلی اسفندیاری طی مراسمی باشکوه در زادگاهش باجگاه تشییع و به خاک سپرده شد.

یادش گرامی و خاطره اش جاوید باد

کانون فرهنگی شهدای روستای باجگاه

=====================

وصیتنامه شهید قدمعلی اسفندیاری

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

البته نپندارید که شهیدان در راه خدا مرده اند بلکه زنده به حیات ابدی شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود.

سوره آل عمران آیه ۱۶۹

با درود و سلام بر مهدی موعود و نایب برحقش امام خمینی و با سلام بر رزمندگان اسلام و با سلام بر شهیدان به خون خفته تاریخ..

اکنون که توفیق یافتم که در جبهه به فرمان اماممان که فرمود جبهه ها را گرم نگه دارید حضور یابم و دوشادوش برادران رزمنده و همسنگران خود به مبارزه با دشمنان اسلام بپردازم و دین خود را نسبت به اسلام ادا کنم، اولین وصیتم این است که پدر مهربان و مادر عزیزم اگر خداوند لطفی به این بنده حقیر خود کرد و مرگ در راه خودش را به من عطا کرد و شهید شدم از شما پدر و مادر عزیز خود میخواهم که در سوگ من گریه نکنید زیرا من همیشه عاشق شهادت در راه خدا بوده ام و شهادت در نزد من از عسل شیرینتر است.

از شما میخواهم در لحظه اول که خبر شهادتم را میشنوید شکر خدای را بجای آورید خدا را سپاس گویید و همیشه قوی دل و صبور باشید و به خداوند پناه ببرید. پدر گرامی و ارجمند و مادر عزیز و مهربان من از دل شما باخبر هستم، می دانم که شهادت برادرم روی شما خیلی اثر گذاشته و از این که دومین جوان خود را از دست میدهید خیلی ناراحت و دل شکسته نباشید چون به قول شهید مظلوم دکتر بهشتی، ما این شهیدان را از دست نداده ایم بلکه آنها را به دست آورده ایم... زیرا من و برادرم یک هدف مقدس داشتیم و به آن هدف بزرگ دست یافتیم و از شما میخواهم که جلوی مردم بخصوص جلوی دشمنان انقلاب و اسلام و رهبر گریه زاری نکنید دوست دارم که همیشه در چهره شما لبخند باشد.

 

از شما برادران عزیزم می خواهم که اصلا در شهادت من گریه و زاری نکنید و بلکه خدا را شکر کنید که برادرانتان با هدف و در راه خدا وطن و انقلاب اسلامی شهید شده اند.

از خواهران عزیز و مهربانم خواهش میکنم که در مرگ من و برادر مظلومم ابراهیم اصلاً گریه و زاری نکنید و جلوی مردم و دشمنان اسلام به سر و صورت خود نزنید و لباس سیاه برتن نکنید و دوست دارم که زینب وار باشید و صبر داشته باشید و خدا را شکر کنید که برادرانتان در راه دین و انقلاب اسلامی شهید شده اند تا حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) از شما راضی و خوشحال باشند.

باری دیگر از پدر و مادر عزیزم میخواهم که هر بدی و هر موقع باعث ناراحتی شما شدم به بزرگی خودتان مرا ببخشید و حقی که بر گردن من دارید برای رضای خدا حلال کنید.

و در آخر از کلیه قوم و خویشان و آشنایان حلالیت می طلبم و از شماها میخواهم که دعا به جان امام و رزمندگان اسلام را فراموش نکنید... از کلیه بچه هاى پایگاه مقاومت حلالیت می طلبم و میخواهم که سنگرها و مسجدها را خالی نگذارند و در جبهه و پشت جبهه مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب بزنند و راه مقدس شهدا را ادامه دهند.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدى حتى کنار مهدی خمینی را نگهدار

به امید پیروزی رزمندگان اسلام و نابودی ظالمان در تمام دنیا والسلام

خداحافظ ۶۶/۱۱/۱۲ قدمعلی اسفندیاری

اگر باشد قرار آخر بمیرم

نمی خواهم که در بستر بمیرم

دلم خواهد که در فصل جوانی

دلاوروار در سنگر بمیرم

دلم خواهد برای حفظ قرآن

برای یاری رهبر بمیرم

روحش شاد و یادش گرامی باد

کانون فرهنگی شهدای روستای باجگاه

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

کانون فرهنگی شهدای روستای باجگاه 

بازتایپ، ویرایش و انتشار : انتشارات هدهد ... التماس دعا

۰۲/۱۰/۰۶
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">