امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید بزرگوار سیامک اسفندیاری

چهارشنبه, ۶ دی ۱۴۰۲، ۰۱:۳۰ ق.ظ

بسم رب الشهداء والصدیقین

 

آن دوست که از سپیده با ما می گفت

چون صاعقه آرامش شب را آشفت

بر خفته دلان پیام بیداری داد

وآنگاه چو لاله در حریر خون خفت

 

شهید سیامک اسفندیاری

فرزند علی ضامن

ولادت : 20 مهر 1342 آبادان

شهادت : 11 آبان 1361 زبیدات

عملیات محرم

آرامگاه : گلزار مطهر شهدای باجگاه

 

راست قامت جاودانه تاریخ

سیامک اسفندیاری به سال ۱۳۲۲ در شهر مقاوم آبادان دیده به جهان گشود پدرش از عشایر فارس بود که بخاطر ظلم و ستم خوانین منطقه به آبادان هجرت نمود و در شرکت ملی نفت مشغول به کار شد.

سیامک دوران تحصیل ابتدایی خود را در همان جا گذراند تا اینکه در یکی از مسافرتها به شیراز پدرش دار فانی را وداع گفت و خانواده ایشان ناچار به شیراز مراجعت کردند. سیامک به خاطر علاقه وافری که به رشته فنی داشت به کارخانجات مخابراتی زیمنس رفته و کارآموزی را در رشته برق آغاز نمود و در آنها با آشنایی افراد مومن و معتقد به اصول اسلامی با احکام شرع مبین آشنا گردید و عشق عجیبی نسبت به اسلام در دلش جا گرفت...

تا اینکه انقلاب پرشکوه اسلامی به رهبری امام خمینی آغاز گردید و وی بطور فعال در تظاهرات و پخش اعلامیه های امام شرکت داشت در حالی که در این بین خود نیز بیشتر با اسلام و انقلاب آشنا می گشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و درک عمیق مفاهیم انقلاب وظیفه خود دید که به هر نحو از این ثمره خون شهیدان پاسداری کند.

او در هر کجا که فعالیتی بر علیه انقلاب بود حاضر گشته و به دفاع از اسلام می پرداخت، همواره در درگیری های امت حزب الله با منافقین و عمال آمریکا برای دفاع از انقلاب شرکت نموده و تا سر حد جان از خود گذشتگی نشان می داد. ایشان در عین حال به ورزش نیز علاقمند بود و می گفت : جهت نبرد با دشمن خارجی و داخلی و حتی مبارزه با نفس بایستی بدنی سالم داشت....

او همواره به دوستان می گفت عقل سالم در بدن سالم است و ورزش را وسیله ای در راه نیل به هدف می دانست و اعتقاد داشت که طبق فرموده امام امت ورزش باید در خدمت مکتب باشد.

در منزل نیز رفتار زاهدانه ای داشت و به مادرش سفارش می نمود که می بایستی غذاهای خانه را با توجه به گرسنگی سایر برادران و خواهران مسلمان تهیه نمایی.

لباس بسیار ساده می پوشید و ملاک پوشش را تمیزی و پاکی آن جهت بجای آوردن فرایض دینی می دانست. در انجمن اسلامی شرکت و گروه مقاومت محل حضوری فعالانه داشت.

او این اواخر اکثر وقت خود را در ساختن مسجد محلشان میگذراند تا اینکه به فرمان امام که شرکت در جبهه را واجب کفایی دانسته بودند در بسیج سپاه ثبت نام نموده و پس از گذراندن دوره آموزشی عازم جبهه های جنگ حق بر باطل گردید.

شهید سیامک اسفندیاری در مرحله اول عملیات محرم شرکت داشت و طبق گفته همسنگرانش در مرحله دوم قبل از شروع عملیات شب غسل شهادت نموده وسایل خود را بین دوستان تقسیم کرد و خود را معطر ساخت و به دوستان محل وصیت نامه اش را سفارش نمود و در این مرحله با از خود گذشتگی های بسیار چندین مزدور عراقی را به هلاکت رسانیده و در حالی که از شب قبل شجاعانه جنگیده بود چون گردانشان به محاصره عراقی ها در آمده بود با ندای تکبیر الله اکبر لا اله الا الله .. بر خصم دون یورش برده و چند تن دیگر از آنان را به هلاکت رسانیده و در حالی که دهنش جهت گفتن تکبیر باز بود دشمنان اسلام دهان تکبیر گویش را نشانه رفتند تا تکبیرش را خاموش سازند. زهی خیال باطل که با این گلوله تکبیر وی جاودانه گردید و اسلحه بر زمین افتاده اش در دست هزاران جوان دیگر به شلیک علیه دشمنان اسلام پرداخت و انشالله تا پیروزی کامل اسلام ادامه خواهد داشت.

بنا برسفارش خودش مدتی پیکر مطهرش را به مسجدی که خود در ساختن آن کمک بسیاری کرده بود بردند و پس از آن به زادگاه پدرش برده و در کنار دیگر شهدای محل به خاک سپردند.

به امید ادامه راهش و به امید شفاعتش...

==============

وصیت نامه شهید سیامک اسفندیاری

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر مادرم و برادرم و خواهرانم، شماها را دوست می دارم و خواهش می کنم مرا سرزنش نکنید. سلام بر مادرم که همه چیز من است او را خیلی زیاد دوست می دارم و از او تقاضا می کنم که مرا ببخشد، زیرا خدا بنده ای را که به پدر و مادر نیکی و خوشرویی نکند هرگز نمی بخشد.

خواهش می کنم اگر من لیاقت پیکار در راه خدا و شهید شدن را داشتم خبر کشته شدن مرا به مادرم طوری بگویید که باعث ناراحتی زیاد او نشود.

در خاتمه از همه اقوام و آشنایان که مرا می شناسند طلب دعا و مغفرت می کنم.

همگی برای امام دعا کنید زیرا اوست که اسلام را زنده و پابرجا کرد و می گویم که ما با ذکر خدا و با اسم خدا پیش می رویم و نماز بالاترین ذکر خداست.

اگر در نماز کوتاهی بشود و هرکس بگوید من خودم تنهایی می روم در خانه می خوانم خیر اشتباه کرده نماز را جماعت بخوانید و اجتماع باید باشد. مساجد را پر کنید اینها از مساجد می ترسند، امام خمینی.

وصیت می کنم که کتابها و نوارهایم را به گروه شهید شریفی بدهند تا از آنها استفاده بیشتری بشود.

در خاتمه توفیق هرچه بیشتر پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های حق را دارم و از خدای بزرگ می خواهم که امام ما را تا ظهور حضرت مهدی (عج) پایدار و استوار و به طول عمر او بیفزاید.

والسلام سیامک اسفندیاری ۶۱/۶/۲۲

===============

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

کانون فرهنگی شهدای روستای باجگاه 

بازتایپ، ویرایش و انتشار :انتشارات هدهد ... التماس دعا

۰۲/۱۰/۰۶
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۱)

۰۶ دی ۰۲ ، ۰۲:۱۰ خراسان شمالی

🌹😭

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">