امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

جانباز راحل : حجت الله اسفندیاری بیات

پنجشنبه, ۹ آذر ۱۴۰۲، ۰۱:۰۸ ق.ظ

جانباز هشت سال دفاع مقدس

حجت الله اسفندیاری بیات

فرزند زنده یاد هاشم

آفریده : 15 مرداد 1342

آرمیده : 15 مرداد 1402

که پس از سالها  تحمل درد و رنج ناشی از صدمات و

جراحات جنگ تحمیلی، مظلومانه به یاران شهیدش پیوست

عمری صبور، چه درد کشیدی، چه بی صدا

یک روز صبح زود پریدی، چه بی صدا

یا ب شهیدان در شهادت چه دیدند

کز ما بریده، سوی تو هجرت گزیدند

روحش شاد و یادش گرامی

---------------------------------------------------

جانباز متوفی حجت الله اسفندیاری بیات فرزند مرحوم هاشم و گل حسرت اسفندیاری بیات در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۴۲ در خانواده ای زحمتکش و متدین در روستای باجگاه شیراز دیده به جهان گشود. 

پدرش کارگر اداره کشاورزی بود و در مراکز مختلف تحقیقاتی و آموزشی خدمت می کرد و سالیانی نیز در علی آباد کمین همکار شهید خانقلی اسفندیاری بود.
حجت الله از بین چهار برادر و دو خواهر فرزند اول خانواده بود و از همان کودکی در امورات مختلف زندگی به والدین کمک می کرد.
ایشان دوران تحصیل را در مدرسه ابتدائی بیمارستان باجگاه و دوره راهنمایی را در مدرسه قاآنی زرقان گذراند و برای کمک به معیشت خانواده ترک تحصیل کرد و به کار کشاورزی و کارگری پرداخت.
همزمان با شروع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی در سال ۱۳۵۷ ایشان نیز در حد خود در مدرسه و مسجد و محل فعالیت داشت و یکی از اصحاب مسجد صاحب الزمان محسوب می شد.
پس از آغاز جنگ تحمیلی دشمنان علیه نظام مقدس و نوپای جمهوری اسلامی، ایشان به عضویت بسیج در آمد و در سال ۱۳۶۰ جهت دفاع از وطن اسلامی به خدمت سربازی رفت و به عضویت لشکر ۲۱ حمزه تهران در آمد. او پس از کسب آموزشهای مختلف نظامی به جبهه های نبرد اعزام شد و بیش از بیست ماه شجاعانه با دشمنان دین و ناموس و وطن جنگید. ایشان در اواخر خدمت، در سال ۱۳۶۲ در منطقه جنگی مهران، بخاطر بمباران هوائی دشمن شدیداً از ناحیه دست و پا و سر به درجه جانبازی نائل آمد و از آنجا که دچار موج انفجار شدید شده بود پس از بهبودی جراحت های جسمی، مدتها در مراکز و بیمارستانهای مختلف بخاطر موج انفجار تحت درمان قرار گرفت ولی بهبودی چندانی حاصل نکرد و زندگی سخت و مشقت بار او شروع شد و بخاطر مشکلات روحی و جسمی موفق به ازدواج و تشکیل خانواده نیز نشد.
پدر بزرگوار ایشان نیز از غصهٔ حجت الله که فرزند اولش بود دچار سکته قلبی گردید و به رحمت ایزدی پیوست.
نهایتاً این جانباز سرفراز اسلام که حدود چهل سال زجر و درد کشید و تا آخرین روزهای عمر به سرپرستی برادرانش تحت حفاظت و درمان بود در ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ به همرزمان شهیدش پیوست و در اندوه بیکران یاران و عزیزانش در گلزار مطهر شهدای زادگاهش، روستای باجگاه دفن و به آرامش ابدی رسید.
روحش شاد و یادش گرامی

 

۰۲/۰۹/۰۹
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">