امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید بزرگوار محمود مصدقی

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۰۷ ب.ظ

بسم رب الشهدا و الصدیقین

 

پریدند و به نام عشق رفتند

از اینجا تا مقام عشق رفتند

شبی همراه با یک ترکش سرخ

به پابوس امام عشق رفتند

 

شهید محمود مصدقی

فرزند هوشنگ

ولادت: 15 دی ماه 1347

شهادت : 5 اردیبهشت 1367 محله سید صادق

آرامگاه : گلزار مطهر شهدای باجگاه

 

شهید محمود مصدقی در تاریخ ۱۳۲۷/۱۰/۱۱ در شهر شیراز در یک خانواده مذهبی و با ایمان پا به عرصه وجود گذاشت. وی در دوران کودکی چون پدرشان با سواد بودند امور دین و مذهب را به ایشان آموزش داد که در سن ۵سالگی نماز خود را مرتب میخواند و اصول و فروع دین را به خوبی می دانست.

در سن ۷ سالگی در دبستان باجگاه به تحصیل پرداخت از نظر اخلاق و رفتار و پوشیدن لباس بین دانش آموزان رتبه اول و پس از دوران ابتدایی در مدرسه راهنمایی باجگاه جهت تحصیل ثبت نام نمود.

و در سال ۶۲ چون سن شهید کم بود و جنگ تحمیلی جریان داشت با کارت برادر بزرگتر جهت نبرد با بعثی های عراق به جبهه حق علیه باطل اعزام و در لشکر ۱۹ فجر در قسمت دوشیکا با همرزمانش با دشمن مقابله میکرد و چندین بار مجروح گردید که با این حال باز به جبهه رفت.

در سال ۶۳ به فکر افتاد که انجمن اسلامی دانش آموزان مدرسه راهنمایی شهدای باجگاه را بنیان گذاری نماید. خودش عضو اصلی انجمن بود، سنگر مدرسه و سنگر جبهه را مقدم بر کار خود میدانست.

در سال ۶۴ مجدداً به لشکر المهدی در واحد مهندسی و تخریب اعزام شد و نیز گواهینامه خود را با بالاترین رتبه دریافت کرد.

وی همیشه میگفت: اگر دو دست و دو پایم قطع شود تبلیغات در جبهه را رها نخواهم کرد و عاشق شهادتم در تاریخ ۱۳۶۶/۸/۲ دوباره به جبهه اعزام گردید و جزو کادر رسمی سپاه لشکر ۳۳ المهدی در آمد.و در تاریخ ۱۳۶۷/۲/۵ در جبهه سید صادق به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

کانون فرهنگی شهدای روستای باجگاه 

بازتایپ، ویرایش و انتشار : انتشارات هدهد ... التماس دعا

=================================

وصیتنامه محمود مصدقی فرزند هوشنگ

با نام پروردگار رحمان و رحیم وصیتنامه خود را شروع میکنم

با اینکه شهدا بارها به شما مردم شهید پرور وصیت کردند و شما خود الگوی این وصیتها بوده و هستید و راه این شهدای گرانقدر را ادامه دادید من هم به عنوان برادر حقیر شما برای یادآوری چند مورد را ذکر میکنم:

ای برادران و خواهران شهید پرور امام را یاری کنید و به رهنمودهای او عمل کنید چون او تنها کسی است که راه امام حسین (ع) را ادامه میدهد و قیام را به انقلاب حضرت مهدی (عج) وصل میکند.

امام نعمتی است الهی، خداوند را شکر کنید و او را دعا کنید، جبهه ها را پر کنید تا این بعثی ها را خداوند نابود کند. ای دانش آموزان جهاد در مدرسه را فراموش نکنید و با درس خواندن خود آینده انقلاب اسلامی را تضمین کنید و شما ای کسانی که جزء انقلاب نیستید و هر ساعت طرفدار کسی هستید میدانید که من خود با فکری روشن بسوی جبهه رفتم و با خواست خداوند به شهادت رسیدم و با شهید شدن ما امام و اسلام تنها نمیماند چون خدا با ماست.

ای برادرها و خواهرها به حرف این چپ گراها گوش ندهید و البته اینها را خدا رسوا کرده، انشالله خدا آنها را به راه راست هدایت کند. در آخر از پدر و مادر عزیزم میخواهم مرا حلال کنید و مرا ببخشید که نتوانستم جبران زحمات شما را بکنم، زحمات

شما را فقط خدا می تواند جواب بدهد.

پدر و مادرم اگر پولی پیش شما دارم به حساب بیت المال بگذارید، از طرف من از همه حلالیت بطلبید.

به امید پیروزی حق بر باطل

روحش شاد و یادش گرامی باد

کانون فرهنگی شهدای روستای باجگاه

===========================================

شهید محمود مصدقی فرزند مرحوم هوشنگ مصدقی سنگری و مرحومه سروناز معصومی در تاریخ ۱۳۴۷/۱۰/۱۵ در خانواده ای متدین و زحمتکش در روستای باجگاه شیراز دیده به جهان گشود...
پدر بزرگوارش اهل منطقه سنگر رشت در استان گیلان و مادرش گرامی اش اهل بخش فورگ داراب استان فارس بود.
پدر شهید سر نگهبان درمانگاه مرحوم استاد محرری باجگاه بود و در همین روستا زندگی می کرد.
شهید مصدقی فرزند چهارم خانواده بود و سه برادر و دو خواهر دیگر نیز داشت.
ایشان تحصیلات دوره ابتدایی را در باجگاه و دوران متوسطه را در هنرستان شبانه روزی مجتمع دانشسرای عشایری آب باریک گذراند.
دهساله بود که انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید و طومار نظام چند هزار سالهٔ شاهنشاهی را در هم پیچید و دست غارتگران بین المللی را از منابع سرشار و خداداد کشور عزیزمان قطع کرد.
شخصیت شهید در این دوره با شرکت در مجالس شهدا و مراسم مذهبی و انقلابی شکل گرفت و هر روز بر معرفتش افزوده شد.
دوران تحصیل راهنمایی ایشان مصادف شد با حمله صدام ملعون به مرزهای کشورمان و نابودی بسیاری از روستاهای مرزی و آوارگی و شهادت هزاران نفر از هموطنان غیر نظامی و اسارت برخی از آنها در چنگال دشمنان بعثی.
در این دوره غیرتمندان کشور به ندای حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفتند و به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند و نیروهای دشمن متجاوز را بوسیلهٔ بسیاری از ارتشهای غربی و عربی حمایت می شد زمینگیر کردند و اربابان صدام که به حساب خودشان می خواستند در عرض یک هفته تهران را بگیرند و انقلاب را سرنگون کنند با مشکل بزرگی به نام بسیج مواجه شدند که با جانفشانی خود رؤیای فتح هفت روزه ایران را برای دشمنان تبدیل به یک کابوس وحشتناک هشت ساله کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان در چنگ دشمن باقی بماند و یکی از این دلاورمردان بسیجی شهید محمود مصدقی بود.
ایشان و برادر بزرگترش، جانباز گرامی، حاج احمد مصدقی، در ابتدا به عنوان بسیج وارد لشکر حماسه سازان وطن شدند و پس از مدتی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمدند و در مناطق مختلف جنگی، حماسه آفرینی کردند.
شهید محمود مصدقی که از تخریبچی های ماهر و بی باک لشکر ۱۹ فجر و المهدی بود آموزشهای تخریب را در اهواز و آموزشهای پاسداری را در ارومیه دیده بود.
نهایتاً این شهید بزرگوار پس از شرکت در عملیاتهای متعدد و خنثی سازی مین های مختلف و گشودن معبر برای عبور رزمندگان اسلام در تاریخ ۱۳۶۷/۲/۵ در منطقه سید صادق از مناطق جنگی غرب کشور حال خنثی کردن یک مین گوشتکوبی (که یکی از مین های بسیار قوی روسی با ترکشهای فراوان است) به آرزوی دیرینش که شهادت بود رسید و به خیل عاشورائیان زمان پیوست.
لازم به ذکر است که پدر و مادر بزرگوار این شهید نیز به رحمت ایزدی پیوسته اند و در آرامستان باجگاه در جوار شهدای گلگون کفن آرمیده اند، یکی از برادران ایشان نیز در سانحهٔ آسانسور در بیمارستان شهید دستغیب شیراز از دنیا رفت و به والدین و برادر شهیدش پیوست.
روحشان شاد و ‌یادشان گرامی

۰۲/۰۵/۲۵
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">