امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


تهران- ایرنا- زنده نگه داشتن ۲۲ بهمن بعنوان یکی از پیرایه‌ها و آرایه‌های انقلاب اسلامی محور کلیدی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار سالیانه با کارکنان و فرماندهان نیروی هوایی ارتش بود.

گروه دفاعی ایرنا- محمد شلتوکی: دقیق به خاطر نمی‌آورم اما شاید 10 سال پیش بود؛ آن روزها سودای خلبان شدن و پرواز را در سر می‌پروراندم. با یکی از دوستانم که حالا خود یکی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش شده است، از تلویزیون در حال تماشای دیدار سالیانه کارکنان نیروی هوایی ارتش با فرمانده معظم کل قوا در 19 بهمن بودیم. با همان سودایی که در سر داشتم به او گفتم یعنی می‌شود یک روزی با هم روز 19 بهمن به دیدار رهبری برویم؟

حالا 10 سال بعد، آن آرزو محقق شده بود؛ او بعنوان یکی از فرماندهان نیروی هوایی در دیدار 19 بهمن حاضر شده بود و من بعنوان یک خبرنگار!

به رسم دیدارهای گذشته تلاش کردم جزو اولین نفراتی باشم که در حسینیه امام خمینی (ره) حضور پیدا می‌کنم و همین هم شد. وارد حسینیه که می‌شدی، اولین موضوعی که به چشم می‌آمد، برچیده شدن صندلی‌ها بود و این یعنی امسال قرار است به رسم سال‌های پیش از کرونا حاضرین روی زمین بنشینند.

دومین موردی که چشم به دنبال آن می‌گردد، حدیث یا آیه قرآنی است که معمولا در محل سخنرانی رهبر معظم انقلاب نصب می‌شود، با اینحال اینبار یک پرچم مقدس ایران جای آن را پر کرده که بسیار چشم را می‌نوازد و به دنبال آن 12 ستون حسینه هم با پرچم‌های سه رنگ ایران تزئین شده است.

همه با هم آماده برای ۲۲ بهمن/ آرزویی که پس از ۱۰ سال محقق شد

 

گروه موزیک نخستین نفراتی هستند که وارد حسینیه می‌شوند تا پس از جا گرفتن در محل استقرارشان، ساز و ادوات موسیقی را برای نواختن آماده کنند و به دنبال آنها رفته رفته کارکنان و فرماندهان نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی می‌آیند تا در جای خود بنشینند.

محل نشستن مهمانان به دو قسمت مساوی تقسیم شده که در سمت راست حسینیه پرسنل نیروی پدافند هوایی و در سمت چپ هم پرسنل نیروی هوایی، نظام می‌گیرند.

کم کم صدای نواختن سازهای گروه موزیک هم به گوش می‌رسد و هر کدامشان مشغول تست و تنظیم سازشان هستند؛ آنها قرار است علاوه بر نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران، سرود السابقون را هم که مضامینی در وصف استقامت و پایمردی نیروی هوایی ارتش دارد بنوازند و بخوانند.

همه با هم آماده برای ۲۲ بهمن/ آرزویی که پس از ۱۰ سال محقق شد

مجری مراسم یک سرهنگ نیروی هوایی با وضعیت ظاهری بسیار آراسته و یا به اصطلاح معروف افسری است؛ او در ابتدای قرار گرفتن خود پشت تریبون نحوه اجرای مراسم را به حاضران توضیح می دهد و در خلال صحبت‌های خود هم نکاتی پیرامون رعایت نظم و انضباط در جلسه و ضرورت آراستگی ظاهری را گوشزد می‌کند.

با از راه رسیدن فرماندهان ارشد مراسم بیشتر و بیشتر به آغاز رسمی خود نزدیک می‌شود، امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر نصیرزاده جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، امیر قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه پدافند هوایی و امیر صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جمله مسئولین حاضر در مراسم هستند.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش را هم می‌بینم که وارد می‌شود و لباس رسمی یا همان فرنچ نیروی هوایی ارتش را به تن دارد.

قاری قرآن که دانشجوی جوان سال چهارم خلبانی دانشگاه هوایی شهید ستاری است تلاوت قرآن را آغاز می‌کند، او تنها کسی است که در این جمع لباس پرواز به تن دارد و دیگر حاضران همگی یا لباس فرنچ و یا بتل به تن دارند.

پس از پایان تلاوت قرآن، امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش پشت تریبون می‌رود و با فرمان برپای او حاضران قیام می‌کنند و آماده ورود رهبر معظم انقلاب می‌شوند، با ورود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حسینیه و فرمان خبردار امیر واحدی، کل حاضرین در برابر فرمانده معظم کل قوا ادای احترام می‌کنند و همزمان سرود جمهوری اسلامی ایران نیز توسط گروه موزیک نواخته می‌شود.

این صحنه یکی از جالب‌ترین صحنه‌های مراسمات 19 بهمن هرسال است؛ حاضران با نظم و ترتیب مثال زدنی در مقابل فرمانده معظم کل قوا ادای احترام می‌کنند و این تصویر، تصویر ماندگار 19 بهمن 1357 و بیعت همافران نیروی هوایی با حضرت امام خمینی (ره) را تداعی می کند.

همه با هم آماده برای ۲۲ بهمن/ آرزویی که پس از ۱۰ سال محقق شد

با پایان سرود ملی و نواخت سرود السابقون توسط گروه موزیک، امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش ارائه گزارش خود را به محضر فرمانده معظم کل قوا با مطلع «بسم الله القاصم الجبارین» آغاز می‌کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در گزارش خود از تشکیل قرارگاه‌های دانش‌بنیان هوافضا، هوش مصنوعی، جنگال و ... می‌گوید و از طراحی و ساخت موتورهای توربینی و پیستونی و فیوزهای انفجاری بمب‌های هواپیما گزارشی ارائه می‌‎دهد.

امیر واحدی در گزارش خود همچنین از ارتقاء 33 درصدی ناوگان پهپادی نیروی هوایی ارتش و همچنین پایش، شنود و رصد ماهواره‌های تصویربرداری طی یکسال گذشته می‌گوید.

از مهمترین محورهای گزارش فرمانده نیروی هوایی ارتش، تعداد بالای پروازهای خارج از FIR (مرز هوایی) در محدوده خلیج فارس برای بی‌اثر نمودن تهدیدات دشمنان و نیروهای فرامنطقه‌ای است که اهمیت ویژه‌ای دارد.

همه با هم آماده برای ۲۲ بهمن/ آرزویی که پس از ۱۰ سال محقق شد

گزارش او که به پایان می‌رسد حالا تمام حاضران در حسینیه منتظر آن هستند تا گوش و جان خود را به کلام فرمانده کل قوا بسپارند؛ آقا بیانات خود را با این جمله آغاز می‌کنند که دیدار هرساله 19 بهمن یکی از شیرین‌ترین دیدارها برای ایشان است و گزارشی که توسط فرمانده نیروی هوایی ارائه شد را گزارشی با ارزش عنوان می‌کنند که هم ارزش عملیاتی دارد و هم ارزش آبرویی که باعث آبروی ارتش و نظام است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارتش را نماد استقلال و استحکام و مورد اعتماد و عزیز میان مردم عنوان کردند و بیان کردند: اگر روزی ارتش حق باز کردن قطعات از روی هواپیما را نداشت، امروز خودش هواپیما می‌سازد.

فرمانده معظم کل قوا البته اشاره‌ای هم به اتفاق روز گذشته و رونمایی از پایگاه جدید و زیرزمینی نیروی هوایی ارتش داشتند و خاطرنشان کردند: امروز ارتش در قطعه‌سازی، در ساخت کارهای بزرگ، در ساخت کارهای شگفت‌آور، مثل همان چیزی که دیروز نشان دادند -آقای سرلشکر موسوی و دیگران آنجا حضور داشتند، در تلویزیون نشان دادند- این جور کارهایی که امروز ارتش میکند، مایه‌ی خرسندی و احساس عزت مردم است.

رهبر انقلاب با تاکید بر این نکته که روزهای افتخارآمیز در تاریخ انقلاب زیاد داشتیم، اما هیچکدام آنها مانند 22 بهمن نیست، بیان داشتند: انقلابِ زنده، انقلابی است که پیرایه‌ها و آرایش‌های خود را زنده نگه دارد و در هر دوره، با شناخت نیازها و خطرات، آن نیازها را برطرف و خطرات را خنثی کند و ۲۲ بهمن همچنانکه تا کنون زنده نگه داشته شده، باید در آینده نیز زنده نگه داشته شود.

همه با هم آماده برای ۲۲ بهمن/ آرزویی که پس از ۱۰ سال محقق شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 22 بهمن را مظهر اتحاد ملی عنوان کردند و با توصیه به آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی این روز، خاطرنشان کردند: توصیه من به آحاد مردم عزیزمان این است که سعی کنند این راهپیمایی و روز بزرگ و حرکت با شکوه را مظهر اتحاد و اعتماد ملی قرار دهند و این پیام را به صراحت به دشمن برسانند که تلاش او برای از بین بردن اتحاد ملی خنثی شده است و نمی‌توانند مردم را از یکدیگر و از نظام جدا و نظام را به مردم بدبین کنند یا گروههای مختلف مردم را به جنگ با یکدیگر بکشانند.

سخنرانی رهبر انقلاب که به پایان رسید؛ حاضران با صلوات و شعار «فرمانده فرمانده آماده‌ایم آماده» فرمانده خود را بدرقه کردند.

مراسم به پایان رسیده؛ فرصت مناسبی برای گپ و گفت با فرماندهان و حاضران است. هنگام خروج از حسینیه آن دوست قدیمی را دیدم و ماجرای ده سال پیش را برای او بازگو کردم؛ برایم جالب بود که او هم دقیقا آن روز را به خاطر داشت.

۰۱/۱۱/۱۹
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">