امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مقدمه امام زادگان عشق

شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۵۲ ب.ظ

مقدمه

بسم الله الرحمن الرحیم

عِندَ رَبّ، جای شهیدان عالیست - جای ما بین شهیدان خالیست  

وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفیقاً.  و آنان که اطاعت خدا و رسول کنند البته با کسانی که خدا به آن‌ها لطف فرموده یعنی با پیغمبران و صدّیقان و شهیدان و نیکوکاران محشور خواهند شد و اینان نیکو رفیقانی هستند. سوره نسا، آیه69

با سلام و عرض ادب خدمت شما خوانندگان عزیز در هر مکان و هر زمان با هر دین و زبان و مسلکی و با گرامیداشت خالصانه یاد تمام شهدای تاریخ و شهدای اسلام خصوصاً امام زادگان واجب التعظیم سومین حرم اهلبیت حضرت احمد ابن موسی و محمد ابن موسی و سید علاءالدین حسین (اولاد شریف حضرت باب الحوائج امام موسی کاظم (ع)) و بقیه امام زادگان معظم فارس علیهم السلام و روح ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای ترور مخصوصاً شهید محراب حضرت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب و شهدای مظلوم مدافع حرم و شهدای سلامت و امنیت بویژه سردار شهید بی سر شهید عبداله اسکندری و شهید صد پاره پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی که همگی برای تشکیل و تثبیت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان شکوفه الهی و تاریخی مبعث و غدیر و عاشورا و به منظور زمینه سازی حکومت صالحین به امامت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف به فیض عظمای شهادت رسیدند و در سایه وجود مقدس سیدالشهداء حضرت اباعبدالله الحسین و یاران با وفایش صلوات الله علیهم اجمعین به اذن پروردگار از مواهب زندگی در مقام «عند ربهم یُرزقون» متنعم شدند و تا روز رجعت از کارگزارن عالم هستی خواهند بود...

و بعد، یک عمر آرزو داشتم اثری در حد شاهنامه در بُعد حماسی و مثل تذکره الاولیا در بُعد عرفانی خلق کنم که تمام شخصیت های آنها راستین و ملموس و غیر افسانه ای  باشند که بحمدالله این آرزو در کتاب «امام زادگان عشق» که شامل زندگینامه و وصیت نامه و خاطرات شهدای گرانقدر و حماسه ساز و گلگون کفن زادگاه باستانی و شهید پرورم شهرستان زرقان فارس است، متجلی و میسور شد که امید است مورد قبول حق تعالی و حضرت مهدی موعود (عج) قرار گرفته باشد. و ما توفیقی الا بالله.  

کتاب امام زادگان عشق (که نامش از عبارت مشهور: «شهدا امام زادگان عشقند و مزارشان تا ابد زیارتگاه اهل یقین است» اقتباس شده) یک اثر ادبی، فرهنگی و تاریخی محض نیست، بلکه مهمترین، محکم ترین، روشن ترین و خونین ترین سند حقانیت نظام و دفاع و انقلاب اسلامی مردم شریف ایران زمین است و حتی اگر درباره یک شهید هم بود باز مهمترین سند حقانیت بود تا چه رسد به این همه شهید، و چه بیرحمیم ما که به همین سادگی عدد ۲۵۵ را به زبان می آوریم و ممکن است متوجه نباشیم که این عدد برای شمارش برترین شکوفه های پرپر ایمان و زیباترین گلهای  سر سبد آفرینش به کار می بریم. این کتاب فقط پرتوی از زندگانی و خاطرات این شهیدان خدائی است و جای آن دارد که درباره هر کدام از آن عزیزان که (همگی سعی در گمنامی داشتند) حداقل یک کتاب نوشته شود چون امروز فضیلت و اجر و سختی زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست.  

کتاب «امام زادگان عشق» که هر شهر و دیار باید نمونه ای از آن را در مورد شهدای عزیز خود داشته باشد شمه ای از داستان پهلوانان و قهرمانان و جوانمردان و عارفان و عاشقان و میهن پرستان و ایثارگران گمنامی است که در یکی از سیاه ترین بُرهه های تاریخ تجاوز و غارتگری و زورگوئی، زمانی که میهن مظلوم ما غرق دود و خون و خاکستر بود، مردانه و آگاهانه و خالصانه و مشتاقانه، بدون هیچ چشمداشتی، پا به میدان گذاشتند و نه فقط با ارتش وحشی بعث عراق بلکه با بسیاری از ارتشهای غربی و عربی حامیان صدام درگیر شدند و  زیباترین حماسه های عشق و ایمان و رهائی را سرودند و با خون پاک خود سند حقانیت ایران و ایرانی را امضا کردند و به رخ جهانیان و تاریخ کشاندند و دین و ناموس و وطن را از چنگ متجاوزین و جهانخواران و غارتگران نجات دادند و تا ابد بر اوج شرف و مردانگی و غیرت تکیه زدند و از این نظام و کشور چیزی جز یک مزار ساده و بی پیرایه نخواستند، و برخی از آن عزیزان حتی همان مزار هم نخواستند و نفرین خدا بر فرصت طلبان و خائنینی که بر خون مطهر و استخوانهای شکسته این عزیزان آفرینش سوارند و کفران نعمت و خیانت می کنند.  . .  

لازم به ذکر است که حدود بیست سال روی این مجموعه کار شد ولی به دلائلی هیچگاه تکمیل نشد و تکمیل و انتشار این کتاب تبدیل به یکی از آرزوهای دست نیافتنی ام شده بود، فقط بخاطر حق عظیمی که این عزیزان به گردن جامعه دارند و همیشه فکر می کردم که خداوند مرا به همین خاطر زنده نگه داشته تا این مسئولیت بزرگ تاریخی را به فرجام نیک برسانم، لذا در دو سال گذشته با یک برنامه ریزی معقول و منطقی تمام وقتم را صرف جمع آوری و نگارش و ویرایش مطالب جدید و قبلی ها کردم، هر روز به چند تا از روستاها و شهرهای اطراف برای گردآوری خاطرات و مصاحبه و مخصوصاً برای زیارت مزار مطهر شهدا و عرض ادب و عشق ورزی و ارادت به ساحت قدسی آنها مسافرت کردم و هر روز مطالب جدیدم را در سایت امام زادگان عشق می گذاشتم و از نظر خوانندگان درباره آنها بازخورد می گرفتم لذا بخاطر شهدای مرتبط، تعداد شهدای گرانقدر این کتاب بیشتر از 255 شهید است.  

به هر حال، انجام این کار سختی هائی داشت که اگر روزی فرصت شد باید خاطراتش را بنگارم، بدون شک بر اساس آن میتوان یک سریال حداقل 255 قسمتی ساخت که هر قسمت شامل زندگی و خاطرات یک شهید و مشکلات ارتباطات و جمع آوری زندگی هر کدام از آن عزیزان باشد.  

به راستی، توفیق عظیمی بود در طول دو سال مستمر، روزانه چند صد بار کلمه مقدس شهید را که نام عظیم حق تعالی است و اسماء مقدس شهدا را که تجلیگاه اسم اعظمند به عنوان زبیاترین و والاترین معشوقهای آفرینش، مجنون وار مرور کردن؛ و با ذکر عملی و عرفانی «شهید» تمرکز گرفتن و غرق شدن در اقیانوس بیکرانه فضائل و مناقب آنها و عاشقانه زمزمه کردن و عشق خود را به رخ افلاک کشاندن و هر روز صفحه ای بر صحیفه سرخ شهادت افزودن و آهسته آهسته کتاب «امام زادگان عشق» را شکل دادن. بدون شک، تدوین این کتاب مهمترین کاری است که در کل عمرم انجام داده ام و در دنیا و آخرت به آن مباهات میکنم و امیدوارم صفحه ای از این کتاب شریف نصیب خودم بشود و با توفیق شهادت پس از عمری هجران به دوستان و همرزمان و محبوبانم بپیوندم. در تمام سطرها و صفحات بارها از عمق جان و دل از خداوند خواستم که اسم مرا نیز به این اسماء مقدس اضافه کند و پاداش این زحمات و خدمات را که توفیقات الهی بودند شهادتِ در راه خودش و اعتلای دینش و خدمت به مخلوقاتش قرار دهد. آری «چونکه هستم تشنه کام جامشان عشقبازی می کنم با نامشان».

در سایت امام زادگان عشق برای انتشار مطالب از دو روش الفبائی و ترتیب تاریخ شهادت استفاده می کردیم که برای تدوین کتاب روش الفبائی را برگزیدیم. می توانستیم بر اساس تاریخ شهادت نیز اقدام کنیم ولی در این روش صفحات «شهدای یک خانواده» از هم جدا می شد.  

ابتدا قرار بود به هر شهید دو صفحه روبروی هم اختصاص دهیم نه پشت و روی یک برگ (تا کپی برداری و عکسبرداری آسان تر باشد) ولی از آنجا برخی از عزیزان بیش از دو صفحه داشتند، تصمیم گرفته شد محدودیت را برداریم و درباره هر شهید هر قدر مطلب وجود دارد صفحه اختصاص دهیم. در اصل، مطالبی که با هزار سختی برای هر شهید فراهم شده بود امانتی بود که باید بطور جامع و کامل به دست مخاطبان می رسید هرچند اگر برای هرکدام صدها صفحه هم نوشته شود هیچگاه حق مطلب درباره آنها ادا نخواهد شد. البته مطالب دیگری نیز بطور عمومی درباره شهدا سروده و نوشته ام که به یاری خداوند و شفاعت و عنایت شهیدان در مجموعه دیگری تقدیم حقیقت جویان خواهم کرد.  

در «سایت امام زادگان عشق» مطلب و فیلم و مصاحبه های صوتی و تصویری و عکس و پی دی اف بسیاری موجود است که قابل ارائه در کتاب نبود و خوانندگان و مشتاقان گرامی می توانند به آنجا مراجعه کنند و اگر عکس و مطلب و صدائی از هرکدام شهدای عزیز دارند برای ما بفرستند تا هم در سایت قرار دهیم هم در چاپ های جدید کتاب درج کنیم.  

این مجموعه شامل شهیدانی است که به هر طریق به زرقان منسوبند یا زادگاهشان زرقان است و آرامگاهشان در زرقان یا شهرها و روستاهای دیگر است و یا خانواده های محترمشان در زرقان زندگی می کنند، همانگونه که مزارهای مطهرشان در یک آرامستان نیست اسامی مقدسشان نیز در یک سازمان و یک دفتر نبوده و اسامی کل این عزیزان نیز برای اولین بار در این مجموعه ارائه شده است.  

در این سلوک سرخ با هر شهید، شهید شده ام و با خانواده اش داغدار و در هر وصیت نامه مبهوت و متحیر و شرمنده و اشکبار، داستان این سلوک معنوی را امیدوارم روزی بتوانم و اجازه دهند به رشته تحریر در آورم فقط برای عاشقان شهدا و تشنگان کرامات و عنایات آنها و. . و. . . وصیت می کنم که وصیتنامه تمام آنها وصیت نامه من است.  

در این مسیر سبز و سلوک سرخ همیشه با یک کلمه مشکل داشتم و آن کلمه دفن و خاکسپاری بود که در تمام زندگینامه ها مجبور بودم حضور سنگین و بیرحمش را تحمل کنم حتی مواقعی که بجای کلمه دفن از عبارت «آسمانی شدن» استفاده می کردم دلم می گرفت که چرا چنین بیرحمانه عزیزترین ذُوات هستی را باید به قبرستان کلمات بکشم و به خاک بسپارم در حالیکه همیشه در کلاسهای داستان نویسی از هنرجویان می خواستم در داستانهایشان کسی را نکشند و سعی کنند اوجها و گره های داستانشان در عشق و حیات شخصیتها باشد نه در مرگ آنها. . . .  

اگرچه در سالیان گذشته افراد و گروهای متعدد و سایتهای مختلفی از جمله سایت های بنیاد شهید، شهدای ارتش، شهدای نیروی انتظامی، شهدای داریون، شهدای خرامه و شهدای مرودشت و سایت وزین عاشورائیان (اثر یادگار گرامی دفاع مقدس، جناب جعفر اسکندری) روی این موضوع کار کرده بودند ولی قریب به یکصد تن از شهدای گرانقدر همچنان فاقد زندگینامه و وصیت نامه و خاطرات باقی مانده بودند و در هیچکدام از سایتهای اداری و شخصی مطلب و حتی عکسی درباره آنها وجود نداشت، علاوه بر این اشتباهات و کمبودها و سهو قلم هائی در آنها وجود داشت (و هنوز ممکن است وجود داشته باشد) که ما علاوه بر تفحص طاقت فرسا، زندگینامه نویسی را نیز برای آنها انجام دادیم و بعضاً مطالب اصلاح شده را برای سایتهای مرتبط نیز فرستادیم.

در گردآوری این مجموعه بسیاری از دوستان و آشنایان و حتی عزیزان ناشناس شریک و سهیم بودند و ایکاش اسامی شریف تمام آنها را یادداشت کرده بودیم تا اکنون از باب «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» از آنها تقدیر و تشکر می کردیم هرچند آنها اجر و پاداش خود را از خدای شهیدان گرفته اند و خواهند گرفت، در همین جا از تمام کسانی که در تدوین این کتاب کمک کرده اند استدعا داریم نام شریفشان را برای ما ارسال فرمایند تا از شرمندگی آنها در بیائیم. اما اسامی خواهران و برادرانی که یادداشت شده به قرار زیر است که پاداش آنها را از خداوند متعال مسئلت می نمائیم:

با تشکر و تقدیر خالصانه از همکاری خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران شهر و شهرستان زرقان، و مساعدت ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران زرقان، ناحیه مقاومت سپاه زرقان، امور تربیتی آموزش و پرورش، پایگاههای مقاومت شهری و روستائی، هیئت خادم‌الشهدای زرقان، بسیج دانش آموزی و دانشجوئی سپاه زرقان، شهرداری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها، فرهنگسرای سرو و مدیریت و هیئت امناء مساجد و آرامستانها و گلزارهای شهدای شهر و بخش زرقان، و تقدیر ویژه از یادگار دفاع مقدس برادر حاج کاظم حاجی زمانی بخاطر پیگیریهای مستمر و مراجعه خانه به خانه و روستا به روستا برای گردآوری آثار شهدای گرانقدر شهرستان و تشکر و تقدیر خاضعانه از مساعدتها، ارشادات و عنایات بی شائبه سروران و برادران ارزشمند و گرانقدر : سید محمد جواد بهارلو، شیخ علی سیفی، هاشم جمالی، سیدمرتضی کشاورز، محسن باصری، مصطفی خلیفه، قاسم جمالی، مصطفی نظری، مسعود همتی، منصور جمشیدی نیا، اسماعیل نتیجه بَر، سید مجتبی زرقانی، حسین جعفری، قاسم هادی، علیرضا زارع، محسن حاتم زاده، علی قدسی، صمد کریمیان، شیخ محسن زمانی، حمید شیعه، حسین باقری، غلامرضا محمدی (هیئت متوسلین به اهلبیت (ع) دودج) محمدرضا شیعه، ابوالفضل عبدالیوسفی، مهدی علما، غیور جعفری، هادی خوشخو، هاشم علیزاده، یداله پسندیده، روح اله زارع، نوراله زراعت پیشه از رحمت آباد، محمد تقی صادقی، رضا چیت ساز، محمد جواد خدایاری، رحمت اله روستا، سلمان زارع، جعفر فلاحتی، غلامعلی تعلیق، رمضان باصری، احسان رهرو، علیرضا پاک نیت و ابوالفضل صادقی؛ همچنین خواهران گرامی و محترمه: حاج زمانی، گلمحمدی، خُردل، نصیری، فهیمی، معدلی، صدیق، محمدی، قاسمیان، حمیدی، صادقی، حسینی، شیعه، تأویلی، باقری، نوروزی، حمزوی، زارعی و جعفری. . . و خداوند را بینهایت بار شاکر و سپاسگزاریم که نام ما را ذیل نام مقدس و با عظمت شهدا قرار داد که در دنیا و آخرت به آن مباهات کنیم.

آنچه در این سایت و کتاب آمده و می‌آید تلاشی برای گردآوری خاطرات انقلاب و دفاع مقدس در شهر باستانی و مذهبی زرقان فارس است که داستان گردآوری آن از 20 سال پیش (که ساکن شهر مقدس قم بودم) شروع شد. برادر شهیدم ابوالفضل بارها کتباً و شفاهاً به من وصیت کرد که چیزی درباره او ننویسم. من هم 20 سال صبر کردم و هیچ مطلبی از او نگفتم و ننوشتم تا اینکه متوجه شدم که جزئیات بسیاری از خاطرات او و همرزمانش که امانتی الهی در نزد من بود کم‌کم دارند از یادم می روند. از طرفی با توجه به حجم شبیخون فرهنگی دشمن برای محو کردن آثار و خاطرات شهدا و ایثارگران تکلیف دینی و ملی داشتم که در حد خود نسبت به حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس اقدام کنم و شخصیت شهدا و ایثارگران (و مخصوصاً برادرم) را به نسل‌های بعد منتقل نمایم. لذا بعد از 20 سال سکوت و صبر و ننوشتن و نگفتن با کسب اجازه از روح بلند و آسمانی او شروع به نوشتن و ثبت و ضبط خاطرات او و همرزمانش کردم و بدینگونه قرارگاه سایبری سردار شهید ابوالفضل صادقی تحت عنوان «فضائل الشهدا» و «در قلمرو آفتاب» شکل گرفت. سایت و کتابی که به هیچ حزب و گروه و سازمان و تشکیلاتی وابسته نیست و فقط بخاطر عشقی که به نظام و شهدا داشته‌ام آن را پدید آورده‌ام.

البته این کارِ پایانی نیست، این تازه آغاز کار است، بر اساس زندگینامه هر شهید باید کتاب و داستان و رمان و فیلمنامه یا نمایشنامه ای نوشته شود و یا آثار ادبی و هنری دیگر مثل شعر، نقاشی، عکاسی و فیلمسازی و هنرهای حجمی خلق شود و منبع انواع پژوهشهای مختلف اجتماعی و فرهنگی و سیاسی قرار گیرد. در اصل اگرچه مخاطبان این اثر در همین زمان زندگی می کنند ولی بدون شک مخاطبان بیشماری نیز در مکانها و زمانهای دیگر خواهد داشت و هدایتگر عزم و رزم آیندگان در قرنهای آینده تا رجعت و ظهور خواهد بود. انشاء الله

در پایان، اجر و پاداش معنوی این اثر آسمانی را تقدیم می کنم به روح ملکوتی امام راحل و تمام والدین معظم شهدا، همچنین تمام رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان گرانقدر مخصوصاً دوستان و همرزمان شهیدم : شهیدان مهدی موسی نژاد (فرزند رضا، آرامگاه: روشن آباد کردکوی گلستان) و شهید محمد مرآتی (فرزند هوشنگ، آرامگاه: تویسرکان) همچنین مادر فداکار و مهربانم، جاودانه ترین اسطوره زندگی ام، مادر سردار شهید محمد حسن (ابوالفضل) صادقی، مرحومه حاجیه خانم پروین قائدشرفی و همچنین همسر مهربان و صبورم، مشوق، حامی و الهام بخش تمام کتابها و آثار فرهنگی ام، مرحومه حاجیه خانم سکینه خواجه که در تمام عمرش، الفت و ارادتی خاص به شهدا و خانواده های معزز آنها داشت، انشاءالله که با شهدا محشور باشند.

روحشان شاد و یادشان گرامی/ والسلام/ ناشر- بهار 1400

دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق درباره 255 شهید گرانقدر شهرستان زرقان فارس
حجم: 8.75 مگابایت

التماس دعا

۰۰/۰۵/۰۹
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">