امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۱۶ مطلب در تیر ۱۴۰۳ ثبت شده است

تهران- ایرنا- رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان خاطره‌ای از شعارهای حسینی در ایام جنگ گفت: «حاج احمد متوسلیان» معتقد بود شعار «آنها که رفتند، کاری حسینی کردند» صحیح است ولی ادامه این شعار صحیح نیست.

داود احمدپور به خبرنگار معارف ایرنا گفت: در اواخر اسفند سال ۶۰ در پادگان دو کوهه بودیم و گردان های تیپ ۲۷ محمد رسول الله(ص) برای عملیات آماده می‌شدند. در روزهای آخر که احمد متوسلیان فرماندهی تیپ را به عهده داشت، دستور داد تا نیروهای همه گردان‌ها در قسمت شمالی صبحگاه در سوله‌ای جمع شوند.

وی افزود: در واقع متوسلیان می‌خواست اتمام حجت کند و آخرین سخنان قبل از عملیات را بیان کند که در صحبت‌های خود به نکته‌ای زیبا درباره جمله معروف مرحوم علی شریعتی اشاره کرد و گفت همه شما این شعار را شنیده‌اید «آنها که رفتند، کاری حسینی کردند» و به یکباره جمعیت رزمنده با صدای بلند ادامه شعار را گفتند؛ «آنها که ماندند؛ باید کاری زینبی کنند» ولی متوسلیان گفت این شعار درست نیست.

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: متوسلیان درباره درست نبودن ادامه این شعار گفت «زمانی شما باید کاری زینبی انجام دهید که امام خمینی (ره) نباشد ولی ما امروز باید کار حسینی کنیم و شعارمان «یا شهادت یا پیروزی» است و باید تا رسیدن به آن نقطه تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: حاج احمد تاکید کرد «اگر اتفاقی بیافتد و امام شهید شود، یعنی دوران اسارت و حقارت ما شروع خواهد شد و لذا این شعار زینبی، ویژه حضرت زینب (س) بود نه برای ما و باید بدانیم کار ما جهاد است و باید برای رسیدن به شهادت یا پیروزی تلاش کنیم».

۰ نظر ۳۱ تیر ۰۳ ، ۰۹:۱۱
هیئت خادم الشهدا
به نام خدا با یاد خدا و برای خدا ؛
تازه به گردان صدویازده امام سجاد(ع) معرفی شده بودم و بنا به تشخیص فرمانده در قسمت فرهنگی گردان به کار گرفته شدم. یک انبار با بدنه فلزی بالای گردان بود که اقلام فرهنگی در آنجا نگهداری می‌شد. تصمیم گرفتم یک خانه تکانی اساسی از انبار بکنم. خیلی از اقلام از جمله لباس‌های ورزشی کهنه، پارچه‌های مندرس و پاره‌ی از رده خارج را جدا کردم. تعدادی از لباس‌های ورزشی و پارچه‌های بلا استفاده را داخل گودالی ریختم و خواستم آتش بزنم. قسمتی از پرچم جمهوری اسلامی لای پارچه‌های کهنه مانده بود و من متوجه نشده بودم. کهنه‌ها در حال سوختن بودند. شهید باقری که کنار من ایستاده بود و سوختن کهنه‌ها را تماشا می‌کرد، چشمش به آن تکه پرچم افتاد. خودش را به دل آتش سوزان زد و آن را جدا کردو مانع سوختن آن شد. گفتم:《 برادر باقری این‌که تنها قسمتی از پرچم است آن هم کهنه و بلا استفاده،》
رو به من کرد و گفت:《جوان، این پرچم مقدسه؛ حتی اگه تکه‌ای از اون باشه باز هم مقدسه. جای اون پرچم روی قله‌هاست. این پرچم مظهر اقتدار و شرافت ایران و اسلامه.
این حرکت شهید خاطره و درسی شد برای من که چقدر شهیدباقری به این نظام و پرچم مقدس آن وفادار و ایمان داشتند.
روحش شاد و یادش گرامی
راوی:( عباس گل محمدی همکار شهید )
۰ نظر ۳۰ تیر ۰۳ ، ۱۰:۵۷
هیئت خادم الشهدا

🌹شهدای مدافع حرمی که در روز #تاسوعا به شهادت رسیدند:

🌷شهید عبدالله باقری
🌷شهید مصطفی صدرزاده
🌷شهید پویا ایزدی 
🌷شهید امین کریمی
🌷شهید حجت اصغری
🌷شهید ابوذر امجدیان
🌷شهید سجاد طاهر نیا
🌷شهید روح الله طالبی اقدم 
🌷سید محمد حسین میردوستی
🌷شهید محمد جاودانی

🕊شادی ارواح طیبه شهدا صلوات.

┄┅═✧☫✧═┅┄
#کانال_خبری_تحلیلی_حزب‌الله

۰ نظر ۲۵ تیر ۰۳ ، ۱۶:۰۳
هیئت خادم الشهدا
۰ نظر ۲۵ تیر ۰۳ ، ۰۱:۳۰
هیئت خادم الشهدا

بسم رب الشهداء و الصدیقین

​​​​​​

شهید ابراهیم باقری یکی از از شهدای ترور در ایلام بود که پای انتخاب خود ایستاد ودر این راه تا آخرین نفس به حرکت خود ادامه داد.

شهید ابراهیم باقری یکی از شهدای استان ایلام و شهرستان چرداول است که در راه خدمت به آرمان های انقلاب اسلامی به درجه شهادتش نائل امد.
شهید ابراهیم باقری فرزند قاسمعلی اولین روز از شهریورماه ۱۳۴۱ در یک خانواده مذهبی  در شهرستان چرداول  بخش اسمان اباد از توابع استان ایلام دیده به جهان گشود وی دانش آموز مقطع دبیرستان بود وه با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۰ سنگر علم و مدرسه را ترک کرد و وارد خدمت سربازی شدند بعد از دور آموزش سربازی  به کردستان اعزام شدن و در همان سال ها طی درگیری با نیروهای کومله ودمکرات بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پای چپ  به افتخار جانبازی، نائل آمد و دیپلم افتخار دریافت کرد.
شهید ابراهیم باقری همواره در طول زندگی تا زمان شهادت انسانی متدین م متعهد، پر تلاش و خدا ترس ،وبا انگیزه و معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران، و وفادار با انقلاب  و پیرو ولایت رهبری بودن صله ارحام و کمک به بستگان و مردم روستا و حل مشکلات  آنان را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دادند. 
شهید ابراهیم باقری پس از اتمام دوران خدمت سربازی تشکیل خانواده  داد و ثمره این ازداوج چهار فرزند هست سپس با اینکه جانباز بود واز لحاظ جسمی مشکل داشتن در راستای رهنمود های و فرمان حضرت امام و احساس وظیفه نسبت به دفاع از سرزمین ایران اسلامی، از سال ۱۳۶۲ یعنی بعد از خدمت سربازی تا سال ۱۳۶۵ به صورت داوطلبانه  ودر لباس بسیجی وارد سپاه پاسداران شد، و در جبهه  های گیلانغرب،  سومار ،سرپل ذهاب و کرند غربی جبهه میانی خود ایلام (مهران) و حتی شرکت در مناطق عملیاتی جنوب  استان خوزستان با شرکت در عملیات های متعدد حاظر بود وبه دفاع از میهن اسلامی پرداختن و در سال ۱۳۶۶ به همرا ه لشکر ۱۱امیرالمومنین استان ایلام در عملیات حلبچه در منطقه کردستان شرکت کردن و برای چندمین بار از ناحیه چشم ،ریه ،حلق مجروحیت شیمیایی شدن و بازم شهید باقری ادامه دادن حتی بعد از پایان جنگ هم بعد از قطع نامه در دفاع از از این مرز و بوم لحظه ای درنگ نکرده و به را خود ادامه دادن.

تا در سال ۱۳۷۰ به عضویت رسمی سپاه پاسداران  تیپ ۱۱امیرالمومنین(ع)درآمدن  ودر حالی که در گردان ۱۱۱ امام سجاد(ع) خدمت می‌نمودند  به ادامه تحصیل پرداختن و در رسته فرعی(بهداری) و در  رسته اصلی (پیاده )  خدمت میکردن.
در سال ۱۳۸۸ به علت ناامن بودن منطقه مرزی کردستان جهت امنیت منطقه  و مبارزه با منافقین،  قاچاقچیان صلاح مهمات،  و شرار مسلح به نوار مرزی شیخ صله ارتفاعات بمو منطقه  عمومی اورامانات  اعزام شدند و با وجود سالها خدمت در مناطق جنگی و چندین بار  مجروحیت  در زمان جنگ و داشتن مشکل جسمی  به خاطر عشق به وطن و تلاش برای امنیت مردم و کشور  عزیزمان  تا سال ۱۳۸۸ در این منطقه خدمت کرده.
شهید باقری در ساعت یک‌ونیم بامداد پنجشنبه  ودر پنجمین از شهریورماه سال ۱۳۸۸ پس از برخورد گروهک ها ضد انقلاب   قاچاقچیان سلاح و مهمات   اشرار  با کمین شبانه شهید ابراهیم باقری در منطقه عمومی اورامانات، شیخ صله و ارتفاعات بمو مصادف با ششمین روز از ماه مبارک رمضان ب اثر  چندین گلوله با سلاح کمری و شکاری از ناحیه سینه ،پهلو، قلب، دست راست، در فاصله ۸ متری او را در میان ۳۳ شهید ترور استان ایلام  قرار دادن  و شهید باقری به ازوی دیرینه خود که همام شهادت در راه خدا نائل آمد. 

مزار این بزگوار در زادگاهش یعنی روستای کُل کُل از توابع بخش اسمان اباد در شهرستان چرداول قرار دارد.

🌷🇮🇷❤️✍️🙏🌹🕊️🌷🇮🇷❤️✍️🙏🌹🕊️🙏

مطلب بسیار  مهم و جالبی به نقل از سایت نوید شاهد بنیاد شهید :

شهیدی که پرندگان برای او نوحه‌سرایی می‎‌کردند

 وقتی رسیدیم بالای سر شهید، انگار یکی او را به سمت قبله کرده بود، چند پرنده سپیده صبح آمده بودند بالای سر شهید و بی‌قراری می‌کردند، انگار برای شهید نوحه سرایی می‌کردند.  فرزند شهید «ابراهیم باقری» روایتی را از پدر شهید بیان می کند.

به گزارش نوید شاهد ایلام؛ پدرم هنگامی که رفته بودند تهران برای ملاقات سردار جعفری، خواهرزاده پدرم هم همراهشان بودند. ایشان برایم تعریف کردند: صبح که دایی از خواب بلند شدند به من گفتند دیشب خواب دیدم که شهید شدم و داستان خواب را برایم این گونه تعریف کردند و گفتند: دیدم داخل یک کوه و بیابان هستم که شب هست و گویا فرزند کوچکم نیز همراهم هست؛ دیدم ۳ نفر در تاریکی شب دنبال من هستند (۳ نفر خیلی آدم نورانی بودند با لباس سفید)، یکی از این سه نفر جلو آمد و گفت: ای ابراهیم، زمانت در دنیا دیگر تمام شده است، خودت را آماده کن، باید با ما بیایی.

گفتم: این بچه را چکار کنم همراهم هست و خیلی کوچک است، می‌ترسد!. گفتند شما نگران فرزندتان نباشید، ما خودمان از او مراقبت می‌کنیم.

گفتم من دنبال کاری آمدم؛ چند کار ناتمام دارم هنوز انجام ندادم! گفتند ۶ ماه دیگر بیشتر وقت نداری اما دوباره در این بیابان در دل شب به دنبالت می‌آییم، خودت را آماده کن.

دقیق پدرم ۶ ماه بعد از آن خواب در ارتفاعات کوه بمو منطقه کردستان در ماه مبارک رمضان شهید شدند و هنگام شهادت روبه قبله افتاده بودند.

همرزمان پدرم گفتند: وقتی رسیدیم بالای سر شهید، انگار یکی او را به سمت قبله کرده بود، چند پرنده سپیده صبح آمده بودند بالای سر شهید و بی‌قراری می‌کردند، انگار برای شهید نوحه سرایی می‌کردند.

گفتند هر کاری کردیم پرنده ها از آنجا دور نشدند و از ما نمی‌ترسیدند و تا وقتی که پیکر شهید را از آنجا منتقل کنیم، آن‌ها هم آنجا بودند (احساس کردیم این پرنده‌ها طبیعی نیستند).

بعدها متوجه شدم پدرم خواب را برای مادرم تعریف کرده بودند و گفته بودند من دیگر ماندنی نیستم و باید بروم و تو خودت را آماده کن و بار آخر هم از مادرم خداحافظی کرده بودند و گفته بودند دیگر برنمی‌گردم.

«روایت فرزند شهید ابراهیم باقری»

شهید ابراهیم باقری که سال‌ها در جبهه‌های جنگ با نیرو‌های کومله و دموکرات مبارزه کرد، بعد از جنگ نیز همچنان در کسوت پاسداری در مبارزه با اشرار با جان و دل تلاش می‌کرد و سرانجام شهریور ۱۳۸۸ در درگیری شبانه با منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

۰ نظر ۲۱ تیر ۰۳ ، ۱۳:۵۵
هیئت خادم الشهدا

با تشکر از جناب عبدالله تحویلدار،  پسرعموی گرامی شهید محمد رضا تحویلدار

بقیه عکسها و مطالب در صفحه شهید محمد رضا تحویلدار در سایت امام زادگان عشق 

۰ نظر ۱۳ تیر ۰۳ ، ۲۱:۴۶
هیئت خادم الشهدا

نوید شاهد خوزستان به مناسبت سالروز شهادت "سردار سید علی هاشمی" کلیپی از عکسها و گفته‌های اطرافیان این شهید گرانقدر را تهیه کرده که تقدیم حضور مخاطبان می‌شود.

به گزارش نوید شاهد خوزستان، شهید سید علی هاشمی دهم دی 1340 در اهواز  در محله عامری در خانواده ای عرب تبار به دنیا آمد. پدر وی اهل روستای مویلحه هواشم از توابع شهرستان باوی بود. دوران کودکی و نوجوانی اش را در محله حصیرآباد شهر اهواز گذراند. در سال 1357 فرمانده سپاه حمیدیه شد.

علی هاشمی فرمانده سپاه ششم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در چهارم تیرماه ۱۳۶۷ به دنبال تهاجم سراسری ارتش عراق به جزیره مجنون  پس از اطمینان از تخلیه افراد از این جزیره، اندکی پس از جدا شدن از علی‌اصغر گرجی‌زاده، رئیس ستاد سپاه ششم، به هنگام ترک مقر فرماندهی، هدف موشک هلی‌کوپترهای ارتش عراق قرار گرفت و به شهادت رسید.

با توجه به مجروح شدن و اسارت گرجی‌زاده توسط نیروهای ارتش عراق، تا مدت‌ها تصور می‌شد که هاشمی نیز در عراق اسیر شده‌است. تا اینکه سرانجام در نوزده اردیبهشت ۱۳۸۹ پیکر وی پس از ۲۲ سال، در نزدیکی محل استقرار قرارگاه فرماندهی سپاه ششم کشف شد و در اهواز به خاک سپرده شد.عملیات

والفجر ۸ و فریب نیرو‌های عراقی

اندکی قبل از انجام عملیات والفجر ۸ که به فتح فاو منجر شد، شهید علی هاشمی اقداماتی برای فریب نیرو‌های عراقی انجام داد تا توجه عراق را از فاو به هور جلب کند. به عنوان مثال او دستور می‌داد روز‌ها چندین کامیون از ستاد به سمت هور حرکت کنند (او این کامیون‌ها را شبانه برمی‌گرداند). به علاوه تعداد زیادی سنگر در هور ساخت تا وانمود کند قرار است نیرو‌های زیادی در منطقه هور مستقر شوند. ضمنا شکل برخی سنگر‌ها را با لوله‌های پولیکا به گونه‌ای طراحی کرد که در تصاویر هوایی شبیه تانک به نظر برسند. تحرکات تصنعی در قرارگاه نصرت (واقع در هور) این تصور را برای عراق پدید آورد که حمله اصلی قرار است از جانب هور انجام شود؛ لذا هنگام شروع حمله به فاو، عراق تا مدتی از پاتک جدی خودداری نمود. به علاوه بخشی از نیرو‌های عراقی مستقر در منطقه فاو به نزدیکی هور منتقل شدند تا جلوی حمله‌ای که تصور می‌شد از ناحیه هور قرار است آغاز شود را بگیرند. الگاوی، فرمانده لشکر ۲۳ عراق که یکسال بعد در مناطق شمالی اسیر شد در اعترافات خود می‌گوید:

در زمستان ۱۳۶۴ لشکر من در فاو مستقر بود. آن قدر تحرکات شما در هور زیاد شد که من مطمئن شدم حمله‌ی مجدد شما از هور است. برای همین سه تیپ از نیروهایم را از فاو به هور منتقل کردم. عکس‌های هوایی از هور نشان می‌داد که شما تانک‌های زیادی را در هور مستقر کرده‌اید. جاسوس‌های ما خبر دادند که هر روز صد‌ها کامیون تجهیزات و نفرات وارد هور می‌شوند. دیگر مطمئن شدیم که عملیات در هور خواهد بود. وقتی که نیرو‌ها خبر دادند ایران به فاو حمله‌کرده، گفتم نگران نباشید، حمله ایران به فاو یک فریب است! حمله اصلی از هور است. ما تا سه‌روز منتظر حمله‌ی شما در هور بودیم، اما خبری نشد! این اشتباه من باعث شد که فاو را از دست دادیم.

شهادت


شهید علی هاشمی فرمانده سپاه ششم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ۴ تیرماه ۱۳۶۷ به دنبال تهاجم سراسری ارتش عراق به جزیره مجنون و پس از اطمینان از تخلیه افراد از این جزیره، اندکی پس از جدا شدن از علی‌اصغر گرجی‌زاده؛ رئیس ستاد سپاه ششم، به هنگام ترک مقر فرماندهی، هدف موشک هلی‌کوپتر‌های ارتش عراق قرار گرفت و در ٢۶ سالگی شهید شد. با توجه به مجروح شدن و اسارت گرجی‌زاده توسط نیرو‌های ارتش عراق، تا مدت‌ها تصور می‌شد که شهید هاشمی نیز در عراق اسیر شده‌است. در سال ۱۳۸۹ پیکر وی پس از ۲۲ سال، در نزدیکی محل استقرار قرارگاه فرماندهی سپاه ششم کشف شد و در اهواز به خاک سپرده شد.

 

۰ نظر ۱۳ تیر ۰۳ ، ۰۷:۱۶
هیئت خادم الشهدا

شهید محمدمهدی جوانمردی
فرزند حیدر
ولادت 14-11-1343 شمسی،  شیراز
شهادت : 21-3-1360 شمسی، شیراز
آرامگاه : گلزار شهدای شیراز : قطعه:3 ردیف:7 شماره مزار:21 
🌹🙏❤️🇮🇷🌷
بعد از این که انقلاب به پیروزی رسید،  دانش سرای دخترانه کشاورزی تعطیل شد و هنرستان بصیری در سال های 1358-1359 که درخیابان قاآنی جنب دبیرستان حاج قوام بوده است به این مکان فعلی منتقل میشود بعداز شهید شدن یکی از هنر جویان هنرستان بصیری در تظاهرات سال 1360 به دست منافقین نام هنرستان از بصیری تغییر نام یافته وبه نام (شهید محمد مهدی جوانمردی )تغییر نام پیدا می کند.
در اوایل هنرستان (شهید محمد مهدی جوانمردی)کار خود را در رشته ی ساختمان شروع کرد ودر سال 1365 رشته ی مکانیک به آن اضافه شد که کار گاه های ساختمان درهمان سال های بین 60-65 به آن اضافه شد وبه فاصله ی زمانی 2سال کار گاه های مکانیک نیز به آن اضافه می شود.

مکان : شیراز،  بلوار سیبویه،  روبروی بیمارستان قلب الزهرا،  هنرستان شهید محمد مهدی جوانمردی
✍️✍️🌹🙏❤️🇮🇷🌷
گذری بر تاریخچه ی هنرستان شهید محمد مهدی جوانمردی:
این مکان که هم اکنون ما آن را به نام هنرستان جوانمردی می شناسیم در جنوب شرقی شیراز قرار دارد درسال 1357 به نام" باغ سالاری" تاسیس شد.
باغ سالاری در اواخر دوره ی زندیه "خانه ی حاج ابراهیم خان کلانتر" بوده است قدمت این باغ حدود 250 سال میباشد این باغ هم اکنون در فهرست آثار ملی در استان فارس به ثبت رسیده است .
در اول این مکان دانش سرای دخترانه ی کشاورزی بوده است وبعد دانش سرای راهنمای تربیت معلم به آن اضافه می شد قسمت ساختمان اداری وکلاس ها نیز مربوط به آن دوره می باشد که به دو بخش شمالی وجنوبی در دو طبقه ساخته شده است که در طبقه ی اول کلاس های سوم ودر طبقه ی دوم کلاس های دوم قرار دارد.
در حال حاضر باغ سالاری به سه بخش تقسیم شده است بخش اول آن را مدرسه ی ابوذر فیروزی سابق تشکیل میدهد بخش دوم آن را  هنرستان جوانمردی که ساختمان اصلی باغ سالاری در آن می باشد وبخش سوم آن را سازمان فنی وحرفه ای کشور تشکیل میدهد.
نثار ارواح مطهر شهدا صلوات. هدهد

۰ نظر ۱۲ تیر ۰۳ ، ۱۱:۵۳
هیئت خادم الشهدا
۰ نظر ۱۰ تیر ۰۳ ، ۱۱:۲۹
هیئت خادم الشهدا

 

در حال دریافت تصویر  ...

نام صاحب اختیار فرهاد زاده اسلامی
نام پدر خوبیار
نام مادر مریم
محل شهادت پنجوین

 

بیوگرافی
فرهادزاده‌اسلامی، صاحب‌اختیار: یکم فروردین ۱۳۳۲، در شهر جیرفت به دنیا آمد. پدرش خوبیار، کشاورز بود و مادرش مریم نام داشت. تا سوم متوسطه درس خواند. کارمند کارخانه ذوب آهن بود. سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سیزدهم آبان ۱۳۶۲، در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهر قزوین قرار دارد.

 

محل تولد جیرفت تاریخ تولد ۱۳۳۲/۰۱/۰۱
محل شهادت پنجوین تاریخ شهادت ۱۳۶۲/۰۸/۱۳
استان محل شهادت سلیمانیه شهر محل شهادت -
وضعیت تاهل متاهل درجه نظامی  
تعداد پسر ۲ تعداد دختر ۰
تحصیلات سوم متوسطه رشته -
عملیات   سال تفحص  
محل کار   بنیاد تحت پوشش  
مزار شهید قزوین - قزوین

در صورت داشتن تصاویر یا اطلاعات بیشتری از شهید می توانید آنها را در اختیار ما قرار دهید تا در سایت قرار گیرد.

با تشکر از دوست عزیزم،  همرزم دفاع مقدس،  محمد علیزاده از جیرفت

۰ نظر ۱۰ تیر ۰۳ ، ۰۹:۰۹
هیئت خادم الشهدا

نثار ارواح مطهر اموات جمع و شهدا بخصوص شهید رئیسی و یارانش صلوات

۰ نظر ۰۷ تیر ۰۳ ، ۱۶:۲۵
هیئت خادم الشهدا

هوالجمیل
ضمن تبریک عید سعید غدیر، اشارتی از گروه وزین، معنوی و حماسی ژاژیله تقدیم میکنم:

🔴 آقا خودش گفت: تو شهید میشی...
🔹 چون کر و لال بود، خیلی جدی نمیگرفتنش.
یه روزکنار قبر پسر عموی شهیدش با انگشت یه قبر کشید،نوشت "شهید عبدالمطلب اکبری!"
خندیدیم! هیچی نگفت فقط یه نگاهی به سنگ قبر کرد و نوشته‌‌ اش رو پاک کرد و سرش رو انداخت پایین و رفت.
فردای اون روز عازم جبهه شد و دیگه ندیدیمش. ۱۰ روز بعد شهید شد و پیکرش رو آوردن.
‏دقیقا جایی دفن شد که برای ما با دست قبر خودش رو کشیده بود و ما مسخره بازی درآورده بودیم!
‏وصیت نامه‌ش خیلی سوزناک بود؛ نوشته بود:
بسم الله الرحمن الرحیم
‏یک عمرهر چی گفتم؛به من می‌خندیدن!
‏یک عمر هر چی می‌خواستم به مردم محبت کنم،فکر کردن من آدم نیستم و مسخره‌‌م کردن!
‏یک عمرکسی رو نداشتم باهاش حرف بزنم، خیلی تنها بودم...
‏اما مردم! ما رفتیم
‏بدونید هر روز با آقام امام زمان(عج)حرف می‌زدم.
🔵 ‏آقا خودش گفت: تو شهید میشی...
#شهید ولامقام عبدالمطلب اکبری
#شهیدآباد. صفاشهر
🌸 شهدا را یاد کنیم حتی با یک صلوات
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
https://eitaa.com/joinchat/1420951580C492d59180b
#ژاژیــــــــــ🌺💥🌺ــــــــــلـــــــه

۰ نظر ۰۵ تیر ۰۳ ، ۱۴:۰۶
هیئت خادم الشهدا

تبریز - ایرنا - برای اولین بار، متن وصیت نامه آیت الله محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه شهید تبریز منتشر شد.

به گزارش ایرنا در وصیت نامه امام جمعه شهید تبریز آمده است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
((اشهدان لا اله الّا الّه و اشهد ان محمداً رسول الّه و اشهدانّ علّیا ولّی الّه))
با سلام به حضرت ختمی مرتب محمد (صلی الله علیه و آل وسلم) و با سلام به حضرت بقیه اله الاعظم امام‌زمان (عج) و نایب بر حقّش حضرت آیه اله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی و روحی له الفدا و با سلام و درود بــــــه روح مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس‌سره و با سلام‌وصلوات به ارواح طیـــّبه شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و مدافعین حرم و با آرزوی صبر و استقامت برای خانواده معــــظّم شهداء سخنانم را به شرح زیر آغاز میکنم:

می‌دانم شهید می‌شوم؛
اینجانب سیّد محمدعلی آل هاشم فرزند سید محمدتقی در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل بودم که بعد از شـــــــهادت شهید محراب حضرت آیت‌الله مدنی قدس‌سره و در اوائل ورود حضرت آیت‌الله ملکوتی (ره) به تبریز به امر نمایندۀ محترم امام در آذربایجان و امام‌جمعه تبریز و با الهام‌گرفتن از رهنمودهای ابوی گرامی و برادر بسیار ارجــــــمند مرحوم جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای افســــری بنا به وظیفه شرعی در تبریز مــــشغول خدمتگزاری به اسلام و مسلمین شدم و از سال ۷۲ در تهران و با هزاران مشکل و دوری از خانواده و چندین بار خانه بدوش شدن به خدمت ادامه داده و بر این خدمت به درگاه ایزد منان شاکرم و از سال ۸۸ (۲۸ تیرماه) به‌عنوان نماینده مقام معظـــــــم رهبری و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی معظّم له منصوب شدم که به لطــف الهی موفقیت خوبی داشتم، تا اینکه علی‌رغم میل باطنی خود از تاریخ ۱۰/۳/۱۳۹۶ به امر ولی‌امر مسلمین به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز منصوب و تاکنون موفقیت‌هایی در این حوزه داشته‌ام.
خدایا تو شاهدی که در مدت خدمتگزاری اگر خیری به اسلام نرساندم سعی نمودم ضرر نرسانم و این را به‌طور حتم اعتراف می‌کنم که سعی بر این داشتم کسی به جهت اعمال و رفتار و کردار من به روحانیّت بدبین نباشد.

فلذا به‌موجب دستور شرعی مقدس اسلام وصیّت می‌کنم:‌
می‌دانم شهید می‌شوم که آرزوی دیرینۀ خودم می‌باشد در این صورت سه سیّد شهدای محراب تبریز خواهد بود.

به هنگام دفن، حتی‌الامکان از کفنی که در کربلا خریداری و به حرم مطهر سالار شهیدان حضرت امام حــسین (ع) متبرک نموده‌ام، استفاده شود.

اگر ما را تکه تکه کنند، تا خون در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست؛

و دیگر اینکه اگر روزی بنده در راه اسلام به درجه شهادت نائل آمدم، لااقل به جهت امامت جمعه، وصیت‌نامهٔ مرا در نماز پر شکوه و دشمن‌شکن جمعه قرائت نمایند، خدایا به آرزوی خودم برسان، خدایا تو بهتر می‌دانی من حتّی بهنگام زیارت هشتمین امام شیعیان در مشهد مقدس و زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کربــــــلا، برای خود آرزوی شهادت در راه اسلام را داشتم تا هم برای خود توشه‌ای اخذ نمایم و هم اینکه اگر زنده‌بودنم بـــه اسلام نفعی نداشت بلکه شهادتم باعث ترویج اسلام باشد.

ولی خدایا باز عرض می‌کنم اگر لیـــاقت این مقام را دارم به‌زودی به آرزویم برسان، با اینکه در طول حدود ۳۰ ماه تلاش در زمان جنگ و در جبهه‌های حق علـــــــیه باطل، بارها از کنار شهادت گذشتم ولی نصیب من نشد، به قول شهید محراب حضرت آیت‌الله مدنی (ره) من از خدا هرچـه خواستم عنایت فرموده ولی شهادت به من نائل نکرد که بالاخره او هم به آرزوی دیرینۀ خود رسید، روح مطّــــــــهر او و ارواح تمامی شهدا و مخصوصاً شهید محراب حضرت آیت‌الله قاضی طباطبائی (ره) شادباد.

بلی خدایا اگـــر بنده در حین سخنرانی می‌گفتم که اگر لیاقت شهادت را دارم این مقام را به من عنایت فرما، بحـــــــقّ می‌گفتم و از صمیم دل بیان می‌کردم و اگر می‌گفتم در راه اسلام و در راه انقلاب و در مسیر امام و مقام معظّم رهبری روحـی له الفداء که همان راه اسلام است اگر مالمان را از دست ما بگیرند، جان خود را از دست بدهیم، حتی ما را تکه‌تکه کنند، روحمان هم به‌خاطر آن عهد و پیمانی که با امام و مقام معظم رهبری بسته‌ایم خواهد گفت؛ «تا خون در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» درست می‌گفتم.

رهبرا، افسوس که یک جان دارم؛

و، اماای رهبر عزیز، اگر روزی خداوند متعال توفیق شهادت عنایت فرمود فقط در حق شما یک افسوس خواهم خورد و آن اینکه رهبرا افسوس که یک جان داشتم و یک‌بار جانم را فدا کردم، ای‌کاش هزاران جان داشتم و هزاران بــار
جانم را فدای اسلام و رهبری می‌کردم و بالاخره باز عرض می‌کنم چطور می‌شود دوستانی مانند حسین حسین پورتوانا، میرزا کریم عبداللهی، میرزا یونس عاقل نهند، میرزا محمدتقی عبدی قویدل، مجید، حبیب و عزیز محمد خانلی، مهدوی (خانی) و مجید احمداوغلی و غیر هم شهید بشوند و ما بمانیم، پروردگار ما را بزودی به شهـــدای اسلام ملحق فرما.

آمریکا به جهت جلوگیری از صدور انقلاب به منطقه آمده است؛

و، امّاای ملّت مسلمان وای برادران و خواهران حزب‌اللهی و همشهریان تبریزی چندکلمه‌ای با شما سخن بگویـــم در هر جا و در هر مقامی که هستید، آن مسئولیّت سنگینی که در قبال شهدای اسلام دارید به نحو احسن انجام‌وظیفه نموده تا توطئه‌های داخلی و خارجی مخصوصاً شیطان بزرگ امریکای جهان‌خوار و اسرائیل غاصب نابود و خنثی شده و در نزد خدا و خلق خدا روسفید باشید، از جمله وظایف سنگینی که امت حزب اله در این موقعیت حســـــاس کشور دارند وحدت خود را حفظ کرده و در تبعیت از ولی‌فقیه زمان و پیروی از راه امام (ره) و حفاظت از خون‌های شهدا، دریغ نکنند، دشمن بی‌جهت به میدان نیامده است، آمریکا به جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهت جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی به بهانه مبارزه با تروریسم به منطقه آمده است، یک روزی افغانستـــان را با خاک و خون یکسان نموده و روزی ملت مظلوم عراق را تحت‌فشار قرار می‌دهد و یک روز جمهوری اسلامی ایران را محور شرارت می‌نامد و لکن هدف اصلی آمریکا از حضور در منطقه خلیج‌فارس، در مرحله اول جــهت جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی ایران است؛ و در مرحله بعدی حضور و تسلط به منطقه است و همین‌طور تسلط به نفت منطقه است و هر کشوری که نفت دارد امریکا با آن کشور دشمن بوده و هست و خواهد بود و همین‌طور به جهت حمایت و پشتیبانی از اسرائیل غاصب بـه منطقه لشکرکشی می‌کند، پس بیایید با وحدت کامل و به‌دور از اختلاف سلیقه‌ها، همه در مقابل دشمن یک حرف بزنیم و هم صدا باشیم و از فرامین مقام معظم رهبری اطاعت کنیم تا دشمن مأیوس شود.

اگر بخواهید بدون حضور روحانیت حرکت کنید بالأخره دیر یا زود به انحراف کشیده می‌شوید؛

و سخن دیگر با امّت حزب‌الله، حضور گسترده در مراسم مذهبی مخصوصاً نماز عبادی سیاسی جمعه و شرکت در مراسم هیئت‌های عزاداری فراموش نشود، سعی نمایید در هیئت‌های عزاداری همیشه حضــور فعّال داشته باشید چرا که هر چه داریم از ائمه علیهم‌السلام هست، گرچه من به طور مرتب توفیق شرکت در هیئت‌های عزاداری را نداشتم، اما همیشه آرزو داشتم بهنگام رفتن از این دنیا، هیئتی و حسینی از دنیا بروم.
و، امّا هیئتی‌های عزیز از روحانیت فاصله نگیرید و همیشه در هیئت‌های عزاداری از وجود روحانیت استفاده نمایید و اگر بخواهید بدون حضور روحانیت حرکت کنید بالاخره دیریازود به انحراف کشیده می‌شوید، پس همیشه با روحانیت باشید و در نمازهای جماعت پشت سر روحانیون نماز گزارید و برای طول عمر مقام معظم رهــــــــبر و مراجع تقلید و موفقیت حوزه‌های علمیّه و برای تعجیل در فرج امام‌زمان (عج) دعا نمایید و ضمناً سعی کنید هیئت‌های خود را به هنگام برگزاری نمازجمعه تعطیل نموده و در نمازجمعه شرکت فرمائید.
امّا مسؤولان محترم ادارات و نهادها و مسؤولان محترم لشکری و کشوری با آرزوی موفقیّت برای شما برادران عزیز در این مسؤولیت‌های سنگین شما را توصیه می‌کنم، به‌خاطر خون‌های ریخته شده شهدای اسلام، کارتـــــان برای‌خدا انجام دهید و غیر خدا را در نظر نگیرید و در محیط کار از طرف‌داری یک شخص و گروه و از سیاسی‌کاری و باندبازی و تملّق و چاپلوسی دوری نمایید و برای این مردم محروم و زحمت‌کش خدمت نمایید و بر کسی منّــــــت نگذارید و بر این خدمت افتخار کنید که به بهترین خلق خدا خدمت می‌کنید.

سخنی با پدر بزرگوارم

خدایا پدرم را که من نتوانستم حقّ پدری را در حقّ ایشان ادا کنم و نتوانستم به جهت عدم رضایت ایشان در معرفی حضرت ایشان به آحاد مردم عزیز تلاش نمایم، صحت و سلامتی و طول عمر عنایت فرما و این پدر مهربان را در صف پدران شهدا قرار ده. پدری که از سرتاپا تقوی بود و هـــمۀ کارهایش را برای‌خدا انجام می‌داد، چقدر به مستمندان و مستضعفان و در رسیدگی به امور روحانیّـــون تلاش می‌نمود، ما در طول ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانستیم ایشان را برای انجام حجّ تمتّع و یا حجّ عمره اعزام کنیم.

همیشه می‌گفتند من حدود ۵۶ سال قبل برای حجّ تمتّع مشرف شده‌ام و یک‌بار هم سه سال قبل از پیروزی انقلاب به عمره مشرف شده‌ام، فلذا کفایت می‌کند.

پدرم از مقام معظّم رهبری و ولی‌امر مسلمین مدظله‌العالی وکالت در امور حســـــبیّه داشتند حتّی یک‌بار هم اجازۀ انتشار اجازه‌نامه‌ای که از مقام معظم رهبری داشتند، ندادند و اظهار می‌داشتند خدای‌ناکرده اگر اجازه‌نامه فوق را به کسی نشان دهیم، احساس می‌شود که می‌خواهیم در تضعیف نمایندۀ محترم ولی‌فقیه در استان قدم برداریم و چقدر در تقویت نمایندگان محترم ولی‌فقیه در استان قدم برمی‌داشت و در برابر نمایندگان محترم ولی‌فقیه استان متواضعانه برخورد می‌کردند، پدر بزرگوار از چندین نفر از بزرگان حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید اجازۀ اجتـــهاد داشتند، امّا اجازۀ انتشار آنها را بما ندادند و اظهار می‌کردند در زمان حیاتم راضی نیستم در این مورد با کسی مطرح نمایید.

تا دیروز فرزند من بودید، از امروز پدر من

در مورد ولایت‌مداری ایشان باید عرض کنم، مثال‌زدنی بودند برای نمونه: به هنگام صدور حکم نمایندگی مقام معظم رهبری خدمت معظم له شرفیاب شده بودم، حضرت آیت‌الله محمــدی گلپایگانی عرض کردند؛ آقا مستحضرید که ابوی آقای آل‌هاشم امام‌جمعه موقّت تبریز هستند؟ آقا فرمودند بلی در جریان هســتم شما کاری نداشته باشید خودشان کنار می‌آیند و بنده بعد از استقرار در تبریز موضوع فوق را به عرض ابوی محترم رساندم، ایشان فرمودند تا دیروز شما فرزند من بودید ولی بعد از صدور حکم مقام معظم رهبری مدظله‌العالی شمـا هم فرزند من هستید و هم پدر من، هر طور صلاح دیدید همان را عمل می‌کنیم، آری این است معنی ولایت‌مداری.

برای من گریه نکن؛

سخنی با مادرم
(۱) خدایا مادرم را در صف مادران شهدا قرار بده.
مادر عزیزم در فراق من هیچ ناراحتی از خود نشان مده و استقامت داشته باش، البته شما بهتر می‌دانید که درس استقامت را باید از مادران شهدا یاد گرفت برای نمونه در زمان جنگ تحمیلی بهنگام مراسم تشییع‌جنازهٔ شهـید احد کمالی در وادی رحمت بودم، مادر شهید کمالی پیکر پاک و مطهّر فرزندش را خود داخـــل قبر کرد و پـــس از دفن نقل پاشید و در جدائی من برایم گریه نکن که دشمنان انقلاب از این کار سوءاستفاده می‌کنند ولی خواستی گریه کنی برای شهدای کربلا و سرور شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) گریه بکن و این را نیز اعلان کن که برای چه کســی گریه می‌کنی.

برادران و خواهرم

خدایا برادران و خواهرم را در صــف عبــــــــاد صالحین قرار بده و، امّاای برادران مهربانم سیّد محمدحسن و سیّد محمدحسین شما را توصیه می‌کنم که از برادر مریضم سیّد محمدرضا مواظــــــبت کنید در نگهداری ایشان سعی و کوشش نمایید که خداوند پاداش خواهد داد.

همسر عزیزم

از خداوند متعال برای تو نیز آرزوی صبر و استقامت می‌نمایم و اگر توفیق شهادت نصیبم شد، تو نیز باید افتخار کنی که همسر شهید هستی، درست است که در فراق دخترم سمیّة السّادات و پسرم سیّد عــلی دیدم که چقدر ناراحت شده بودی، امّا همیشه صبر پیشه قرار ده.

دوستان عزیز و همکاران گرامی تبریز و تهران

اگر از برخوردهای اداری من ناراحت شدید مرا حــــلال کنید، البتّه قصد بدی به کسی نداشتم و خداوند متعال توفیقی داده بود که در طول خدمتـم برای همه خوبی کردم و برای هیچ‌کس بدخواه نبوده و بدی نکردم و مطمئـنّم برای کسی به جز خوبی قلم و قدم بدی بر نداشتم و اگر کسی بدگوئی کرده و در حق من بدی نموده است سعی کردم با خوبی‌کردن، بدی او را به خودش برگردانم، خوشبخـتانه بدی‌ها را به‌زودی فراموش می‌کردم.

فلذا به فضل پروردگار و با استعانت از درگاه الهی و امیدوار به رحمت خداوند متعال و با اعتقاد به حکمیّت داور اصلی جهان که خود ناظر است، هر کسی بدی کرده و یا بدگوئی نموده، اگر به‌خاطر شخــص من بوده، می‌گذرم و می‌بخشم و لکن اگر به‌خاطر اسلام و انقلاب و روحانیت به من بدی کرده باشند، نخـواهم گذشت و عفو و حلال نمی‌کنم و آنها را به خدای بزرگ می‌سپارم که به طور یقین خداوند متعال نیز ناظر بر اعمال است.

استفاده شخصی از امکانات بیت‌المال را بر خود حرام کرده بودم

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دام‌ظله العالی و پدر بزرگوار حضرت آیت‌الله آل‌هاشم و دوستان و همکاران گرامی و فرزندانم جهت اطلاع شما به عرض برسانم:
در طول مدت خدمت در مسؤولیت‌های محوّله، ریالی از بیت‌المال به نفع شخصی برداشت ننموده و بلـکه از خودم برای کارهای خیر و عام‌المنفعه خرج نموده‌ام و از موقعیّت شغلی و مسئولیّت به‌هیچ‌وجه سوءاستفاده نکرده‌ام بلکه از حقّ قانونی خود نیز استفاده ننموده‌ام، بهنگام انحلال ادارات عقیدتی سیاسی منطقه‌ای ظـرف مدت دو سال در رفت و آمد تبریز، تهران برای کار اداری حدود دو میلیونی تومان از پول خود صرف تهیّه بـلیط هواپیما نمودم درحالی‌که می‌توانستم از امکانات بیت‌المال استفاده کنم.

تجربۀ خدمت در طول انقلاب اسلامی ایران، نشان داده که وحدت عامل پیروزی است فلذا وحدت آحاد امّت اسلامی و ادامۀ راه شهیدان انقلاب اسلامی را ضامن بقای مقدس جمهوری اسلامی می‌دانم، بر این باورم که باید فضای محیط کاری، اداری، مسکونی و فرهنگی و... را معنوی نموده تا عنایت خداوند متعـــال شامل حال همگان گردد، بسیج این یادگار باارزش حضرت امام راحل را کانون وحدت و توسعۀ فرهنگ اســلام ناب محمدی (ص) می‌دانم، از بزرگ‌ترین نعمت‌های الی، نعمت بزرگ ولایت را موجب وحدت و نجات از گمراهی‌ها و پیوند آحاد مردم در راه پیروزی اسلام می‌دانم و تاکنون در مقام عمل، وفاداری و اخلاص خود را به مقام ولایت به اثبات رسانده‌ام.

خدمت به خلق خدا را افتخاری بزرگ دانسته و موجب عاقبت‌به‌خیری می‌دانم دوری‌جستن از سیاست‌بازی باندبازی، تملّق و چاپلوسی را در محیط اداری، وظیفۀ شرعی دانسته و کار برای‌خدا را موجـــب تقرّب به درگاه الهی می‌دانم.

سلامت خودم به خطر افتاده؛

در خاتمه از حسن اعتماد مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی تشکّر نموده و به استحضار معظّم له می‌رسانم: بنده نیز در مدت ۱۶ ماهی که در مسئولیت نمایندگی معظّم له و امامت جمعۀ تبریز مشغول انجام‌وظیفه هستم از هیچ تلاشی کوتاهی ننموده و به طور شبانه‌روزی فعالیت نموده‌ام به طور یکه می‌توانم ادّعا کـنم به‌اندازه ده‌ها سال فعالیت نموده‌ام و جریان مردم‌داری و با مردم بودن را در سطح کشور رواج داده و اعتماد از دست رفتۀ بعضی روحانیون را با عمل خود برگردانده‌ام به طوریکه سلامتی خودم به خطر افتاده است.

در نهایت وظیفۀ خود می‌دانم مجدداً از زحمات پدر و مادرم که در تربیت من بسیار کوشا بوده‌اند، تشــکر و قدردانی نموده و از حضورشان بخشش می‌طلبم و امیدوارم به‌خاطر مریض بودن دو طفل معصوم (سمیّة السّادات و سید علی) که در اثر گرفتاری کاری و حضور در مناطق عملیّاتی و عدم رسیدگی کامل به رحمت الهی پیوستند، خداوند متعال از گناهان و اشتباهات من بگذرد و مورد رحمت و عفو خود قرار دهد در خاتمه از عموم خواهران و برادران محترم و دوستان و آشنایان بزرگوار و همین‌طور از همسر عزیزم و دختر عزیزتر از جان دلم و پســر عزیزم عزیز دلم و داماد عزیزم و عروس گلم و نوه‌های عزیزم و برادران خودم و خواهر مهربانم و تمامی فامیل و بستگانم خداحافظی نموده و همه را به خدای بزرگ می‌سپارم؛ و السلام علیکم و رحمه ا... برکاته
سید محمد علی آل هاشم ۲۹/۶/۱۳۹۷
همزمان با عاشورای ۱۴۴۰

 

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی به همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در اثر سانحه هوایی هم‌زمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

پیش از وی، شهید آیت‌الله محمدعلی قاضی طباطبایی در دهم آبان سال ۱۳۵۸ و آیت‌الله سید اسدالله مدنی در بیستم شهریور سال ۱۳۶۰ به عنوان شهدای محراب به شهادت رسیدند. 

۰ نظر ۰۴ تیر ۰۳ ، ۱۱:۵۷
هیئت خادم الشهدا

ایثار فارس:
💠 اسامی ۲۶۶ شهید آسمانی شده در ۴ تیرماه استان فارس که امروز سالگرد شهادتشان است...

🌷  شهید  زراره بیگلری  ۱۳۴۲  لارستان
🌷  شهید  عبدالرحمن رسولی  ۱۳۴۲  لارستان
🌷  شهید  زلیخا خانم جعفری  ۱۳۴۲  لارستان
🌷  شهید  درویش بزرگی  ۱۳۴۲  لارستان
🌷  شهید  حیدر بیگلری  ۱۳۴۲  لارستان
🌷  شهید  امیرارسلان بیگلری  ۱۳۴۲  لارستان
🌷  شهید  نصیر بیگلری  ۱۳۴۲  لارستان
🌷  شهید  باختر بیگلری  ۱۳۴۲  لارستان
🌷  شهید  علی رضا حسین پورخرنجانی  ۱۳۵۸  فسا
🌷  شهید  علی حسین اسدی  ۱۳۶۰  اقلید
🌷  شهید  خضیر بغلانی  ۱۳۶۰  شیراز
🌷  شهید  محمدرضا طبائی  ۱۳۶۱  شیراز
🌷  شهید  سیدنصیر فخرپور  ۱۳۶۳  بیضاء
🌷  شهید  سیدحسن مرتضوی  ۱۳۶۵  استهبان
🌷  شهید  امراله عبداللهی  ۱۳۶۵  بوانات
🌷  شهید  عوض رهبر  ۱۳۶۵  زرین دشت
🌷  شهید  صیاد روستا  ۱۳۶۵  شیراز
🌷  شهید  ابوالقاسم جوکار  ۱۳۶۵  فسا
🌷  شهید  سیدعبدالعظیم موسوی جشنی  ۱۳۶۶  بوانات
🌷  شهید  عبدالخالق غربی جهرمی  ۱۳۶۶  جهرم
🌷  شهید  مجتبی صادقی دهزیری  ۱۳۶۶  جهرم
🌷  شهید  عبدالخالق خلیفه  ۱۳۶۶  زرقان
🌷  شهید  منصور تورانیان  ۱۳۶۶  شیراز
🌷  شهید  عبدالرسول تهمتنی  ۱۳۶۶  فسا
🌷  شهید  کاظم تقی زاده ششده  ۱۳۶۶  فسا
🌷  شهید  علی حق شناس سرمیدانی  ۱۳۶۶  فیروزآباد
🌷  شهید  سعید درخشان  ۱۳۶۶  فیروزآباد
🌷  شهید  ادریس رحمانیان کوشککی  ۱۳۶۶  گراش
🌷  شهید  عسگر شش بلوکی  ۱۳۶۶  مرودشت
🌷  شهید  سیدمحمدرضا حسینی  ۱۳۶۷  ارسنجان
🌷  شهید  علی اصغر شجعان  ۱۳۶۷  استهبان
🌷  شهید  ابراهیم طهماسبی  ۱۳۶۷  استهبان
🌷  شهید  حسین زاهدی اصل  ۱۳۶۷  استهبان
🌷  شهید  نظر نمایانی  ۱۳۶۷  استهبان
🌷  شهید  رامین زارع  ۱۳۶۷  استهبان
🌷  شهید  رحیم عبدالهی کوهی  ۱۳۶۷  اقلید
🌷  شهید  ابراهیم مسموعی  ۱۳۶۷  اقلید
🌷  شهید  یوسف جمشیدی  ۱۳۶۷  اقلید
🌷  شهید  آقابزرگ لطیف پور  ۱۳۶۷  آباده
🌷  شهید  ابراهیم صالحی  ۱۳۶۷  آباده
🌷  شهید  بهمن امیری  ۱۳۶۷  بختگان
🌷  شهید  رحمت اله رنجبر  ۱۳۶۷  بوانات
🌷  شهید  احمد معصومی  ۱۳۶۷  بوانات
🌷  شهید  عبدالرضا رنجبر  ۱۳۶۷  بوانات
🌷  شهید  قاسم حسینی  ۱۳۶۷  بوانات
🌷  شهید  علی مراد رستگارسرتلی  ۱۳۶۷  بیضاء
🌷  شهید  محمد باصری  ۱۳۶۷  بیضاء
🌷  شهید  عبدالرضا نظری  ۱۳۶۷  بیضاء
🌷  شهید  شهرام فرحمند  ۱۳۶۷  بیضاء
🌷  شهید  رضا بانشی  ۱۳۶۷  بیضاء
🌷  شهید  سهراب روزگار  ۱۳۶۷  بیضاء
🌷  شهید  حبیب اله قشقائی شش بلوکی  ۱۳۶۷  بیضاء
🌷  شهید  مطلب برزگر  ۱۳۶۷  پاسارگاد
🌷  شهید  اله قلی هوشیار  ۱۳۶۷  پاسارگاد
🌷  شهید  علی رضا عباسی منفرد  ۱۳۶۷  پاسارگاد
🌷  شهید  جلیل رزاق منش  ۱۳۶۷  پاسارگاد
🌷  شهید  عباسعلی میرزائی دولت آبادی  ۱۳۶۷  جهرم
🌷  شهید  خورشید شاه علی  ۱۳۶۷  جهرم
🌷  شهید  ناصر آتش بار  ۱۳۶۷  جهرم
🌷  شهید  ابراهیم امیری نژادجهرمی  ۱۳۶۷  جهرم
🌷  شهید  خلیل وفائی نژاد  ۱۳۶۷  جهرم
🌷  شهید  مرتضی جعفرزاده جهرمی  ۱۳۶۷  جهرم
🌷  شهید  حسین زارع دهقانانی  ۱۳۶۷  خرامه
🌷  شهید  جمشید زارعی  ۱۳۶۷  خرامه
🌷  شهید  سیدکریم غفاری جابری  ۱۳۶۷  خرامه
🌷  شهید  سبزعلی سعیدی عمادی  ۱۳۶۷  خرامه
🌷  شهید  فضل اله زارع دهقانانی  ۱۳۶۷  خرامه
🌷  شهید  حسام ایزدی  ۱۳۶۷  خرامه
🌷  شهید  اسداله دهقانی  ۱۳۶۷  خشت
🌷  شهید  یوسف اقبالی جزه  ۱۳۶۷  خفر
🌷  شهید  گیو افراسیابی  ۱۳۶۷  خفر
🌷  شهید  علی اصغر قائدی  ۱۳۶۷  داراب
🌷  شهید  مختار صالحی  ۱۳۶۷  داراب
🌷  شهید  حمداله کشاورز  ۱۳۶۷  داراب
🌷  شهید  راهدار نورمحمدی  ۱۳۶۷  داراب
🌷  شهید  سیدعلی اصغر حسینی  ۱۳۶۷  داراب
🌷  شهید  مظفر حیدری  ۱۳۶۷  داراب
🌷  شهید  مصطفی عابدپور  ۱۳۶۷  داراب
🌷  شهید  علی رضا حسینی  ۱۳۶۷  داراب
🌷  شهید  جلال پورمند  ۱۳۶۷  زرقان
🌷  شهید  محمدعلی سیاره  ۱۳۶۷  زرین دشت
🌷  شهید  کرامت بهمنی  ۱۳۶۷  زرین دشت
🌷  شهید  محمدعلی حق پرست اردکانی  ۱۳۶۷  سپیدان
🌷  شهید  غلام حسین نیک فطرت  ۱۳۶۷  سپیدان
🌷  شهید  ابراهیم پیروزبخت اردکانی  ۱۳۶۷  سپیدان
🌷  شهید  نوراله جاویددالینی  ۱۳۶۷  سپیدان
🌷  شهید  عطاءاله ابراهیمی بیلوئی  ۱۳۶۷  سپیدان
🌷  شهید  نگهدار دلاوراردکانی  ۱۳۶۷  سپیدان
🌷  شهید  احمدرضا زمانی اردکانی  ۱۳۶۷  سپیدان
🌷  شهید  سعید حسینی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  بهرام استقلال اصطهباناتی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمدحسن چاره جوابنوی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  کاوس کیان پورمحمودآبادی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  مهرزاد اسدی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  حسن حیدری  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  ابراهیم عباسی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  عطاءاله شفیعی اردکانی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  سیدعلیرضا زراعت پیشه  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  ناصر صابر  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمد قزلی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  نادعلی زارع شیبانی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  صادق علی نژادیان فردشیرازی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  فریدون زارع  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمد دهقانی  ۱۳۶۷  شیراز

🌷  شهید  محمد روزیطلب  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  خدارحم گل آوردداریونی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  همت کمالی دشتکی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  امیرناصر سلیمانی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمدعلی دست بلارکی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  علی عطاءزاده  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  ناصر زارع  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  ابوالحسن باصری  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمدرضا ذاکری نیا  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمدعلی ذبیحی دان  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  علیرضا قطبی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  جهانگیر رنجبرقراچه  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  ابوالقاسم ایزدی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  هادی اسماعیلی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  خدایار بیگی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  عبدالحسین عبدالله ئی بیدک  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمدهاشم نوروزی پشت مله  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  قربانعلی رستمی جغال  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  مهدی قلی ارجی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  سیدعلی زارع مهرآبادی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محسن پورعبداله  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمدرضا نیک نام  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  سیدعبدالوهاب آزادی همت  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  جهان بخش پورمنددشتکی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  جمشید رضائی درکی فرح  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمد غریبی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  علیرضا خسروی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  رضا صحافی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  رضا زارع  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  عبدالحسین کاظمی احمدآبادی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  جبار دهقانی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  احد اورنگ  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  کرامت اله عزیزیان  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  نورمحمد غلامی چقائی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  عباس سلمان پور کوشک مولا  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  نادرعلی بهمهء  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  علی درعلی بنی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  ناصر چنگیزی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  غلامعلی رجبی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  یارعلی علمداری  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  بختیار شرفی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمد کاوه  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  حجت قانع  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  شعبان خداشناس  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  مجید فریدونی نسب  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  حسین رضائی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  باقر شاپورجانی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  سیدجلال حسینی شهرخفری  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمد هنرآسا  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  مجید فتحی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  سعید نصیری قلعه افغانی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  آیت اله عبودی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  غلامرضا رودبالی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمدرضا بیاتی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  کریم شیرازی مقدم  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  بهرام کاوسی حنیفقانی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  حمیدرضا عبداله پورویشکائی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  حسین ایمان فر  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  کریم عزیزی فر  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  علی پیروی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  خانقلی اسفندیاری بیات  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  وحید روزی طلب  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمد ابراهیمی شیرازی فرد  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  سیدجواد روح پرورستان  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  سیدمعزالدین معزی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محسن مدواری  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  حمید جمال آبادی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  غلامرضا کاردان فرد  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  احمد غیور  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  عباسعلی اسلامی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  محمدهادی کلاهی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  بهرام سهرابی شکفتی  ۱۳۶۷  شیراز
🌷  شهید  عبداله عبدلی حیاتی  ۱۳۶۷  فراشبند
🌷  شهید  غلامعلی بذرگرلوکوهی  ۱۳۶۷  فراشبند
🌷  شهید  عبدالحسین ظرافت  ۱۳۶۷  فراشبند
🌷  شهید  ابوالحسن پالیزدان  ۱۳۶۷  فراشبند
🌷  شهید  اسمعیل غلامی  ۱۳۶۷  فراشبند
🌷  شهید  محمدعلی مرادی کوچی  ۱۳۶۷  فسا
🌷  شهید  مجید بردبار  ۱۳۶۷  فسا
🌷  شهید  حمیدرضا اسمعیل نژاد  ۱۳۶۷  فسا
🌷  شهید  محمدمهدی شمس خیرآبادی  ۱۳۶۷  فسا
🌷  شهید  ابراهیم کریم زاده  ۱۳۶۷  فسا
🌷  شهید  غلام رضا محمدی  ۱۳۶۷  فسا
🌷  شهید  احمد حسینی میانده  ۱۳۶۷  فسا
🌷  شهید  خداداد حمیدی  ۱۳۶۷  فسا
🌷  شهید  جمشید توسل  ۱۳۶۷  فسا
🌷  شهید  حسن تهمتن  ۱۳۶۷  فیروزآباد
🌷  شهید  عبداله رضائی  ۱۳۶۷  فیروزآباد
🌷  شهید  احمدرضا ابناخون  ۱۳۶۷  فیروزآباد
🌷  شهید  محمد رحمانی  ۱۳۶۷  فیروزآباد
🌷  شهید  معصومعلی ربیعی  ۱۳۶۷  فیروزآباد
🌷  شهید  ابراهیم سعادت  ۱۳۶۷  قیر و کارزین
🌷  شهید  علی عظیمی  ۱۳۶۷  قیر و کارزین
🌷  شهید  علیرضا خانبازی لیفرجانی  ۱۳۶۷  قیر و کارزین
🌷  شهید  سیداسداله زارعی  ۱۳۶۷  کازرون
🌷  شهید  بهروز مصلحیان  ۱۳۶۷  کازرون
🌷  شهید  امیر ذوالقدری  ۱۳۶۷  کازرون
🌷  شهید  محمود احمدی قراچه  ۱۳۶۷  کازرون
🌷  شهید  هدایت امینی  ۱۳۶۷  کازرون
🌷  شهید  حسین سمغانی  ۱۳۶۷  کازرون
🌷  شهید  قاسم رفیعی پور  ۱۳۶۷  کازرون
🌷  شهید  شهباز محمدی  ۱۳۶۷  کازرون
🌷  شهید  مرادعلی سلطانی لک  ۱۳۶۷  کازرون
🌷  شهید  سبزعلی صمصامیان  ۱۳۶۷  کازرون
🌷  شهید  یوسف شجاعی  ۱۳۶۷  کازرون
🌷  شهید  بهرام مهرورز  ۱۳۶۷  کوار

🌷  شهید  عزت اله قادری کواری  ۱۳۶۷  کوار
🌷  شهید  سیاوش مرادی  ۱۳۶۷  کوار
🌷  شهید  غلام علی فرامرزی دادنجانی  ۱۳۶۷  کوار
🌷  شهید  نوروز زارعی ظفرابادی  ۱۳۶۷  کوار
🌷  شهید  علی یار علی دوستی  ۱۳۶۷  کوار
🌷  شهید  ناصر رایگان  ۱۳۶۷  لارستان
🌷  شهید  مصطفی رحیمی  ۱۳۶۷  لارستان
🌷  شهید  منصور حسین پور  ۱۳۶۷  لارستان
🌷  شهید  خضر پورمحمدی  ۱۳۶۷  لارستان
🌷  شهید  اصغر مرادی فرد  ۱۳۶۷  لارستان
🌷  شهید  مرتضی باقری  ۱۳۶۷  لامرد
🌷  شهید  حاجی نوروزی  ۱۳۶۷  لامرد
🌷  شهید  حسین زائری  ۱۳۶۷  لامرد
🌷  شهید  نصراله فروتن  ۱۳۶۷  لامرد
🌷  شهید  سیدابراهیم حسینی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  غلام علی حق گو  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  عبدالصمد عظیمی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  رجب علی زارع  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  حسین زارع  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  عباس فلاحی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  اکبر دیندارلو  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  سید عبدالنبی سجادیان  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  علی اکبر روستا  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  قهرمان عسکریان پور  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  خیراله الطافی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  سیدخلیل شبیری  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  رضا محمدزاده  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  سالم رضائی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  سیدقاسم حبیبی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  بهمن نوری هیبت لو  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  عزیزاله صادقی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  جاوید سلطانی زاده اتابکی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  ابراهیم امیدی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  حسین زارع  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  غلام حسین هاشمی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  مسعود تراب زاده  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  نورعلی شکوهی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  ابوالقاسم راستی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  جوادعلی هوشمند  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  احمد محمدی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  رستم برومندی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  قربانعلی کیان پور  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  حسن علی دیده بان مهر  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  نگهدار جاویدی السعدی  ۱۳۶۷  مرودشت
🌷  شهید  سیدغلامحسین حسینی  ۱۳۶۷  ممسنی
🌷  شهید  عبدالرضا محمودی  ۱۳۶۷  ممسنی
🌷  شهید  شیرزاد رشیدی  ۱۳۶۷  ممسنی
🌷  شهید  قربان علی احمدی  ۱۳۶۷  ممسنی
🌷  شهید  محمد مرتضوی  ۱۳۶۷  مهر
🌷  شهید  حسن بلوچی  ۱۳۶۷  مهر
🌷  شهید  حمیدرضا عطائیان  ۱۳۶۷  نی ریز
🌷  شهید  اصغر نظری  ۱۳۶۷  نی ریز
🌷  شهید  حیدر دوستی  ۱۳۶۷  نی ریز
🌷  شهید  فرهاد مهبودی  ۱۳۸۵  شیراز
🌷  شهید  علیرضا ترابی زیارتگاهی  ۱۳۸۶  شیراز
🌷  شهید  علی اکبر شمشیری  ۱۳۹۴  آباده

@isaar_fars

۰ نظر ۰۴ تیر ۰۳ ، ۱۰:۴۸
هیئت خادم الشهدا

​​​​​​​​​​​بسم رب الشهداء والصدیقین

1_ شهید محمود(سیاوش) همتی
https://hojaj.blog.ir/post/60
فرزند: پرویز                 نام مادر: زینب همتی
تولد: 17 مهر 131‪9
عملیات : پاتک دشمن
شغل: خیاط
وضعیت تاهل: متاهل،  6 فرزند،  دو دختر و 4 پسر
محل تولد: زرقان
شهادت: 4 خرداد 136‪7
مزار: زرقان
تحصیلات: ابتدائی
شهادت یگان: گردان کمیل
#########
2_شهید محمدحسن، ابوالفضل، صادقی 
https://hojaj.blog.ir/post/23
فرزند:  آقاکوچک               نام مادر: پروین قائدشرفی
تولد:  : 15/01/1344
عملیات:  کربلای8
شغل: محصل،  بسیجی، پاسدار
وضعیت تاهل: مجرد
محل تولد: زرقان
شهادت: 19/01/1366
مزار: زرقان
تحصیلات: سیکل
شهادت یگان: گردان کمیل
&&&&&&
3_ شهید محمد حسین ایزد پور
https://hojaj.blog.ir/post/134
فرزند: محمد حسن               نام مادر: خدیجه پورنوری
تولد:  : 10 شهریور 134‪7
عملیات : منطقه زبیدات
شغل: جوشکار،  سرباز
وضعیت تاهل: مجرد
محل تولد: زرقان
شهادت : 29 آذر 136‪6
مزار: گلزار شهدای زرقان،  قطعه دوم
تحصیلات: سیکل
شهادت یگان: ارتش،  لشکر 21 حمزه، گردان 799‪ تکاور
&&&&&
توضیحا : عبارت والفجر 8 روی سنگ مزار شهید ایزدپور  مربوط به تاریخ شهادتش نیست،  بلکه عملیاتی است که در آن شرکت داشته،  عملیات والفجر 8 در بهمن 136‪4 در فاو انجام شده ولی تاریخ شهادت شهید محمد حسین ایزدپور حدود دو سال بعد از والفجر 8 است که در منطقه زبیدات در تاریخ 29 آذر 66 حادث شده است.
روحشان شاد،  یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد

40 شهید زرقانی گردان فجر

۰ نظر ۰۲ تیر ۰۳ ، ۲۳:۲۸
هیئت خادم الشهدا

هوالجمیل
شهادت هنر مردان خداست : امام خمینی رحمه الله علیه
اسامی شهدای گرانقدر هنرمند زرقان بر اساس زندگینامه ها و اطلاعات شخصی
1- شهید اسماعیل مؤذنی فرزند ابراهیم – شاعر – صاحب کتاب دیوان فاضل
تاریخ تولد : 10/8/1307 شماره شناسنامه: 2814 تاریخ شهادت: 7/10/1357 محل شهادت : شیراز
2 - شهید محمد جواد کاویانی – فرزند نعمت اله – خطاط – عکاس – هنرمند تئاتر
تاریخ تولد : 8/8/1338 شماره شناسنامه: 196 تاریخ شهادت: 2/1/1361 محل شهادت : منطقه فتح المبین - شوش
3 - شهید محمد علی گلمحمدی (جواد) – فرزند احمد - هنرمند تئاتر و سرود، مسئول تبلیغات
تاریخ تولد : 26/3/1339 شماره شناسنامه: 17 تاریخ شهادت: 25/12/1363 محل شهادت : شرق دجله
4 - شهید عباس کوهکن – فرزند صفر - هنرمند تئاتر
تاریخ تولد :29/10/1346 شماره شناسنامه:237 تاریخ شهادت: 23/3/1367 محل شهادت : شلمچه
5 - شهید محمد رضا آل طه – فرزند حسین - هنرمند تئاتر
تاریخ تولد : 24/8/1346 شماره شناسنامه: 174 تاریخ شهادت: 21/11/1364 محل شهادت : منطقه عملیاتی فاو
6 - شهید محمد حسین شیعه – فرزند رضا - هنرمند تئاتر
تاریخ تولد : 11/2/1347 شماره شناسنامه: 14 تاریخ شهادت: 5/10/1365 محل شهادت : اروند
7- شهید محمود بخشنده، تئاتر و سرود
8- شهید محمود همتی، تعزیه، خبرنگاری و عکاسی روزنامه کیهان
9- شهید ابوالفضل صادقی، مرشدی زورخانه جبهه شامل ضرب و آوازهای حماسی و عرفانی
10- شهید محمد کاظم پسندیده، تئاتر، سرود، آواز و تقلید صدا
11- شهید علی امینی، نوشتن قطعه ادبی، دکلمه و سرود
12- شهید وحید جعفری، تئاتر و سرود
13- شهید زریر ارسطو نژاد، نقاشی
14- شهید علی اکبر مقدم، تئاتر و سرود
15- شهید عبدالله مقدم، تئاتر و سرود
16- شهید سید محمود بهارلو، عکاسی
17- شهید محمد علی جعفری فرزند حسین، نقاشی
18- شهید رجبعلی زارع، خطاط
19- شهید دکتر حاج حسین فهیمی، فیلمساز، نویسنذه و کارگردان، عکاس و خطاط، مدیر امور هنری و تبلیغات
20-شهید کمال نصیرپور، قطعه ادبی، طراحی، نمایش و سرود
روحشان شاد و یادشان گرامی
والسلام - ارادتمند و ملتمس دعا : محمد حسین صادقی

بازنویس: اول تیر 1403

۰ نظر ۰۱ تیر ۰۳ ، ۱۶:۱۲
هیئت خادم الشهدا