امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

زندگینامه شهید رجبعلی زارع

چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۱:۲۰ ق.ظ

بسم رب الشهداء والصدیقین

زندگینامه شهید رجبعلی زارع

http://static.ashoraeyan.ir/image?src=data/upload/Ashoraeyan.ir/product/b378df78f211f7e8e55ab0160dad1c121609311024.jpg&w=375&h=375&zc=2&q=99شهید رجبعلی زارع در تاریخ ۱۳۴۴/۴/۴ در خانواده ای متدین در روستای عبدالکریمی زرقان دیده به جهان گشود. ایشان پسر سوم خانواده بود و دو برادر و  پنج خواهر نیز داشت.

پدرش به کارهای کشاورز ی و دامداری مشغول بود و شهید از همان دوران کودکی طعم کار سخت و کسب نان حلال از خانواده آموخت‌ و تا هنگام شهادت به این صفات و فضائل متخلق بود.

شهید دوران ابتدائی را در مدرسه ابتدائی بندامیر پشت سر گذاشت و علیرغم سن کم هر روز فاصلهٔ بین روستای عبدالکریمی و بندامیر را در سرما و گرما، پیاده و گاهی با دوچرخه و یا وسایل نقلیه عبوری طی می کرد و به همین خاطر تحصیلات ابتدائی را به سختی پست سر گذاشت و بخاطر مشکلات متعدد ادامه تحصیل را به آینده موکول کرد اما علاقهٔ او به قرآن و مفاتیح و کتابهای مذهبی و شعر و ادبیات و علوم مختلف باعث شد که در کنار کار کشاورزی به مطالعه نیز بپردازد، شهید دستخط بسیار زیبائی هم داشت و هر کس با او همصحبت می شد و خط و رفتار و افکار او را می دید فکر می کرد تحصیلکردهٔ دانشگاه باشد.

آخرین سال تحصیل او در دوران ابتدائی مصادف شد با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و شهید اگرچه توان و فرصت حضور در صفوف انقلابیون نداشت ولی با تمام وجود به امام خمینی (ره) عشق می ورزید و با جان و دل از انقلاب اسلامی و آرمانهای شهدای گرانقدر تاریخ اسلام و انقلاب دفاع می کرد و با دستخط زیبایش روی دیوارهای روستا شعارهای انقلابی می نوشت.

شهید رجبعلی زارع بعد از دوران ابتدائی برای کمک به معیشت خانواده به کار کشاورزی مخصوصاً در منطقهٔ آهوچر زرقان مشغول شد و هر ماهه قسمتی از در آمد و پس اندازش را صرف نیازمندان می کرد.

پس از شروع جنگ تحمیلی جهانخواران علیه ایران اسلامی شهید برای پیوستن به رزمندگان اسلام داوطلب شد ولی او را بخاطر کم سن و سال بودن نپذیرفتند اما او با عضویت در پایگاه مقاومت و مساجد بندامیر و مرودشت مخصوصاً مسجد امام رضا (ع) و مسجد جامع که محل برگزاری نماز جمعه مرودشت بود به دفاع از آرمانهای امام و شهدا می پرداخت و با ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ همکاری می کرد. در همین دوران نیز ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد ولی صاحب فرزند نشد.
اگرچه رژیم بعث عراق با استفاده از حمایت جهانخواران و برخی از کشورهای عربی و غربی و نوکران داخلی خود قصد داشت در عرض یک هفته تهران را تصرف و جمهوری اسلامی را سرنگون کند ولی حضور رزمندگان و شهیدان حماسه سازی مثل شهید رجبعلی زارع باعث شد که دشمنان متجاوز به اهدافشان نرسند و رؤیای فتح یک هفته ای ایران سربلند را برای صدام تبدیل به یک کابوس هشت سالهٔ سیاه و خونین کنند و حتی یک وجب از خاک پاک ایران را تحویل دشمن جنایتکار و تا دندان مسلح ندادند.

شهید رجبعلی زارع نهایتاً برای دفاع از دین و ناموس وطن عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و به عنوان پاسدار وظیفه در لشکر ۱۹ فجر به خدمت و دفاع مقدس مشغول شد و در آخرین روزهای خدمتش و همچنین در آخرین روزهای جنگ تحمیلی در تاریخ ۱۳۶۷/۴/۴ در سالروز تولدش در جزیره مجنون به شهادت که آرزوی دیرینش بود رسید و پیکر مطهرش که شیمیائی شده بود در گلزار شهدای مرودشت به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است که پدر بزرگوار شهید رجبعلی زارع مرحوم محمد زارع در سال ۱۳۸۳ و مادر گرامی ایشان مرحومه فاطمه قاسمی در سال ۱۳۹۲ به فرزند شهیدشان پیوستند و در آرامستان شهر مرودشت در جوار گلزار مطهر شهدا به خاک سپرده شدند.

روحشان شاد و یادشان گرامی

بقیه عکسها در اینجا

۰۰/۰۱/۰۴
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">