امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

به زیارت شهدا و حلقه وصل و توسل به گلهای سر سبد آفرینش خوش آمدید...

امام زادگان عشق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام... خوش آمدید....
زندگینامه نویسی صلواتی و سریع و عالی برای شهدای کشور ، افتخار ما در دنیا و آخرت است، اکثریت مطالبی که در این وبلاگ آمده محصول مصاحبه تلفنی یا حضوری با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که نوشته شده و قبل از درج در سایت، به رؤیت و تأیید خودشان رسیده است. شما خانواده محترم شهید نیز اگر خواستار نوشتن زندگینامه برای شهید بزرگوارتان هستید بر ما منت گذارید و با شماره ۰۹۱۷۶۱۱۲۲۵۳ (صادقی) تماس بگیرید تا در اسرع وقت با افتخار فرمانبری کنیم. ما وابسته به هیچ شخص و سازمانی نیستیم فقط به عشق شهدا و سید و‌ سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین، رایگان و عاشقانه و با تمام وجود کار میکنیم و هیچ پاداش و مقامی نمیخواهیم جز شهادت و وصال شهدا....
نثار ارواح مطهر و منور تمام انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و اموات منسوب به صلوات فرستندگان، فاتحه مع الصلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...
در ضمن، انتشار مطالب این سایت آزاد است و حتی بدون ذکر منبع پاداش الهی دارد. پس یاعلی...
-----------------------------------------------
برای دریافت صلواتی کتاب امام زادگان عشق و آثار انتشارات هدهد به سایت هدهد مراجعه فرمائید: www.hodhodiran. ir
-----------------------------------------------
ارادت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید رضا زارع

سه شنبه, ۳ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱ ق.ظ

بسم رب الشهداء والصدیقین

زندگینامه شهید رضا زارع


شهید رضا زارع فرزند علیرضا و خانم زبیده رحیمی در تاریخ ۱۳۴۴/۲/۱۵ مصادف با روز عید قربان در شهر زرقان دیده به جهان گشود و زندگی را در آغوش پر مهر و با صفای خانواده ای کارگر و‌مذهبی آغاز کرد. او دومین فرزند خانواده از بین ۵ برادر و یک خواهر بود که بخاطر تولد مبارکش در عید قربان به او «حاجی» نیز می گفتند. 
شهید از کودکی در خانواده با محیط کار و کشاورزی و کسب نان حلال آشنا شد و در مسجد و حسینیه با معارف دینی و معرفت عاشورائی پرورش یافت.


او تحصیلات ابتدائی خود را در دبستان مهرداد، دوره راهنمائی را در مدرسه قاآنی و تحصیلات متوسطه را در مدرسه شهید چمران زرقان با موفقیت و پشتکار و علاقه پشت سر گذاشت و‌موفق به اخذ دیپلم شد.
دوره تحصیلات راهنمایی ایشان مصادف شد با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره). شهید در این برهه حساس از زمان علیرغم سن کم در مراسم انقلابی و مذهبی شرکت می کرد و با عشق و ارادتی خاص از آرمانهای امام و شهدا دفاع می کرد. 
شهید رضا زارع به علت تحصیلات شغل خاصی نداشت ولی در تابستانها به کار طاقت فرسای بوریابافی که یکی از مشاغل سنتی شهر تاریخی و باستانی زرقان است می پرداخت و تا حدی هزینه های تحصیل خود را کسب می کرد.
پس از شروع جنگ تحمیلی جهانخواران علیه ملت مظلوم ایران و حملهٔ صدام به شهرها و روستاهای جنوب و غرب کشور ایشان بارها برای حضور در مناطق جنگی داوطلب شد ولی به علت کمی سن پذیرفته نشد، نهایتاً با اصرار ایشان، به عنوان بسیجی پس از آموزش در پادگان امام علی (ع) باجگاه به اهواز اعزام شد و در گردان امام سجاد (ع) لشکر المهدی به مدت شش ماه مشغول نبرد با متجاوزین بعثی و دفاع از دین و ناموس وطن شد ولی خداوند شهادت مظلومانهٔ او را در سنگر و مکان و زمان دیگری رقم زده بود.
سر انجام ایشان به خدمت سربازی رفت و پس از گذراندن دوره آموزشی به استان سیستان و بلوچستان اعزام و در پاسگاه طیس چابهار مستقر شد. این پاسگاه مرزی و ساحلی در آن زمان یکی از مناطق تحت نفوذ اشرار و قاچاقچیان و سوداگران مرگ بود. نهایتاً این شهید بزرگوار در تاریخ ۱۳۶۴/۷/۶ در این پاسگاه بر اثر انفجار  دو کانتینر تی ان تی به شهادت می رسد، تعدادی از همرزمان ایشان نیز بر اثر تخریب پاسگاه مجروح می شوند. پیکر مطهر این شهید گرانقدر در زادگاهش زرقان تشییع و در گلزار شهدای آرامستان نسیمی در کنار دوستان شهیدش به خاک سپرده شد.
شهید رضا زارع شخصیتی بسیار آرام، صبور، راضی و مهربان داشت و تواضع و فروتنی و ادب در رفتار ایشان موج می زد. پاکی و صفای باطن و ساده زیستی او در بین دوستان و همسایگان زبانزد بود و داغ و مظلومیت شهادت ایشان برای خانواده و دوستانش بسیار جانگداز بود. دیانت و دفاع ایشان از آرمانهای امام و ‌انقلاب نیز از او چهره ای انقلابی و با‌ بصیرت ساخته بود.
لازم به ذکر است که پدر بزرگوار این شهید عزیز در سال ۱۳۹۴/۵/۱۱ با داغ فرزند جوانش از دنیا رفت و ‌در قطعهٔ والدین گرامی شهدا به خاک سپرده شد./ روحشان شاد و یادشان گرامی

نثار وجود مقدس و مطهر شهدا و والدین مرحومشان صلوات و فاتحه

بازگشت به صفحه اصلی سایت امام زادگان عشق

رجوع به سایت فضائل الشهدا

ارسال پیام برای مدیر سایت

 

۰۰/۰۱/۰۳
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">